Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 13:07
Geldzaken & recht

Verzendkosten reparatie ondeugdelijk product

Beste,

In mei dit jaar heb ik 2 lampen besteld bij een webshop om te kijken of deze het licht biedt die ik wil in de woonkamer.

5 maanden daarna bestel ik er 7 lampen bij omdat ik wel erg te spreken was over de lampen. Ik heb exact hetzelfde productnummer gebruikt bij exact dezelfde webshop. Hiervoor kreeg ik ook 7 exact dezelfde lampen alleen een iets ander armatuur.

Bij het monteren is gebleken dat die 7 andere lampen een totaal andere lichtval hebben dan de 2 die ik eerder heb besteld. De lichtval van de 7 nieuwe is echter vele malen mooier dan de 2 eerder bestelde dus ik wil deze graag retourneren.

Ik heb contact opgenomen met de webshop en die waren erg coulant en hebben mij direct de optie gegeven de lampjes retour te zenden en daarvoor zou ik 2 lampen krijgen die overeen zouden moeten komen met de 7 overige. Dit heb ik dan ook zojuist gedaan.

Nu zit ik alleen met € 6,50 verzendkosten die ik bovenop de lampen heb betaald. Dit terwijl er naar mijn inziens een ondeugdelijk product is of geen gelijkwaardige kwaliteit heeft.

Mijn vraag is: Moeten de verzendkosten voor het vervangen van een ondeugdelijk product niet voor de verkopende partij zijn?

Met vriendelijke groet,

Fam Veenstra

3097 32 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - Oct 19, 2016 om 13:12
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is wel een erg lastige. Ik vermoed dat de nieuwe lampen van een andere productie zijn, die qua lichtval net iets mooier uitvalt. Maar de eerste vertonen geen defect, in feite was u er heel tevreden over, dus om ze nu ondeugdelijk te noemen... Nee, dat zie ik zo niet.
Ik zou gewoon maar die verzendkosten betalen en blij zijn met de ruiling.

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 14:47
4 Antwoorden / 4 Vragen

Zie mijn laatste post. De 2 lampen bevatten dus een productiefout. Dat noem ik ondeugdelijk.

zoekster1
door zoekster1 Oct 19, 2016 om 14:51
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Zie mijn laatste post, dan heeft u een punt en heeft u recht op kosteloze vervanging/herstel en hoeft u geen verzendkosten te betalen.

edrick3
door edrick3 - Oct 19, 2016 om 13:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoezo 'ondeugdelijk product'?
Ze voldeden toch al 5 maanden prima?
Coulant van de shop om ze alsnog terug te nemen.
Zou die € 6,50 maar betalen.

temmetje
door temmetje Oct 19, 2016 om 14:23
24 Antwoorden / 3 Vragen

Juist. En daarnaast zou ik me héél diep schamen voor zoveel hebberigheid.

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 14:58
4 Antwoorden / 4 Vragen

Waar komt hebberigheid uit voort? Wanneer ik een monitor koop voor mijn computer en 2 maanden daarna exact dezelfde monitor. Daaruit blijkt dat de eerste monitor een productiefout heeft en nooit de kwaliteit heeft geboden die het had moeten bieden. Dan heb ik toch alle recht deze te retourneren binnen het garantietermijn? Wanneer je behang bestelt in etappes en ze komen niet overeen, dat weet iedereen en dat vermelden ze ook... maar dit verwacht je niet en wanneer het ook blijkt dat het een productiefout is, dan ben ik volgens mij verre van hebberig. Alleen op lampen van 10 euro per stuk nog eens 6,50 extra betalen?

Cookies
door Cookies - Oct 19, 2016 om 13:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Van een ondeugdelijk produkt is geen enkele sprake. Hoe kom je daar bij? Je was er zelfs heel tevreden over! Wees blij dat je na 5 maanden nog mag omruilen, dat hoeft de webshop helemaal niet te doen.

De verzendkosten zijn voor jou. (Ik vind dit helemaal geen lastige, maar een hele duidelijke.)

En ben het eens met @neodutchio dat je topictitel helemaal niet correct is. Je wilt een produkt na 5 maanden nog ruilen. Er wordt niks gerepareerd! I.p.v. de geste van de webshop te waarderen, ga je nog zeuren over de verzendkosten. Deze webshop verdient een pluim.

ne
door neodutchio - Oct 19, 2016 om 13:18
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het is zeker geen ondeugelijk product, want het doet wat het doen moet. Dat er nu na 5 maanden een aanpassing gedaan is in de lampen is niet vreemd, kan altijd. Heel netjes van de webshop dat u de oude gebruikte lampen retour mag sturen en deze omgewisseld worden voor de nieuwe. Met zoveel coulance vind ik het eigenlijk erg om over de verzendskosten te praten. U had in princiepe recht op niets en krijgt de hemel. Handjes dichtknijpen en blij zijn dat u er met enkel de verzendskosten de lampen omgewisseld hebt.

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 14:45
4 Antwoorden / 4 Vragen

Het betreft een productiefout schijnt. Dan noem ik een product ondeugdelijk wanneer deze niet doet wat die moet doen. De eerste 2 bevatten productiefouten, de overige 7 zijn zoals ze horen te zijn.

ja
door jackyh - Oct 19, 2016 om 13:20
953 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft die 2 lampen 5 maanden gebruikt, mag ze terugsturen en krijgt gratis de 2 gewenste voor 6,50 aan verzendkosten. Ik heb hier geen woorden voor. Hadden ze nog geld toe moeten geven? Over de eerste 2 was u toch eerst tevreden. Welke webshop is dat eigenlijk want daar wil ik gratis reclame voor maken in mijn kennissenkring.

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 14:46
4 Antwoorden / 4 Vragen

Waar maakt u uit op dat ik de lampen 5 maanden heb gebruikt? Ik krijg 2 lampen waarvan achteraf blijkt dat er een productiefout in zit. De overige 7 blijken netjes te functioneren en kunnen niet vervangen worden met oudere modellen. De lampen hebben wij niet eerder kunnen vergelijken.

tenormin
door tenormin Oct 19, 2016 om 18:27
16828 Antwoorden / 108 Vragen

U schrijft toch, verdulleme zelf, dat u in Mei die 2 lampen hebt besteld en naar volle tevredenheid heeft gebruikt? En daarom er nog 7 lampen (waarvan u dacht dat dit dezelfde lampen zouden zijn, anders ging je geen andere erbij bestellen). Pas daarna zag u een verschil in de lichtval. U veranderd het verhaal steeds weer. Hoe heet die webwinkel. Krijgen ze van mij alsnog een pluim, zeker weten. Ik ben er bijna zeker van dat u het zelf heeft verzonnen "productiefout", niet dat de zaak zoiets zou hebben gezegd. Dit zijn gewoon 7 nieuwe lampen die u beter bevallen en u treft net zo'n buitengewoon vriendelijke site die goedwillend is die alleen maar €6,50 vraagt, in ruil voor 5 maanden gebruikte, oude lampen.

ne
door neodutchio - Oct 19, 2016 om 13:20
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt ook het beste de titel aanpassen, hoezo reparatie ondeugelijk product? Het is geen reparatie en zoals u leest al helemaal geen onduegelijk product.

tenormin
door tenormin - Oct 19, 2016 om 13:41
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Het is dat het hier de VARA is maar van mij krijgt deze webshop de warme douche! ;-)

Cookies
door Cookies Oct 19, 2016 om 13:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jasses, zit ik hier bij de rooie Vara???

tenormin
door tenormin Oct 19, 2016 om 14:01
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Erg hé? ;-)

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 14:43
4 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom een warme douche? Ze vervangen 2 lampen die een productiefout bevatten binnen het garantietermijn.

Cookies
door Cookies Oct 19, 2016 om 16:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom een warme douche? Omdat je pas LATER vermeldde dat het om een productiefout ging.

tenormin
door tenormin Oct 19, 2016 om 16:03
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Waar de TS toch eerst heel blij mee was. Ook dat nog!

aurora1
door aurora1 Oct 19, 2016 om 17:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En nu zijn die lampen niet eens 5 maanden gebruikt maar slechts 1 x

me
door mein33 Oct 19, 2016 om 18:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Jasses, zit ik hier bij de rooie Vara???

@carola.83,

Daar hoeft u zich geen zorgen meer over te maken, dat "rooie"is er al jaren vanaf aangezien de VARA de meeste grootverdieners van de publieke omroep in dienst heeft. ;-))

tenormin
door tenormin Oct 19, 2016 om 18:29
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ja mein33, maar toch rooie grootverdieners....

Cookies
door Cookies Oct 19, 2016 om 21:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tenormin, dat heet vlg mij links l*llen, rechts vullen. Mein33, dat is mij bekend en ik vind dat ronduit schandalig. Hoop niet dat je lid bent van de Vara, want alles wat deze grootverdieners boven de Balkenendenorm krijgen, wordt uit lidmaatschapsgelden betaald.

tenormin
door tenormin Oct 19, 2016 om 22:06
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Da's dan toch nog erger (indien mogelijk), dat linkse l*llen? Dat rechts het doet is geen geheim, trouwens: bij de VARA zitten de allergrootste veelverdieners. "Zelfs" de rechtse Avro/Tros heeft die naam niet. Althans, niet dat ik weet/lees/hoor enz.

newmikey
door newmikey - Oct 19, 2016 om 14:09
830 Antwoorden / 0 Vragen

Wauw! U wilt niet alleen het onderste uit de kan, u wilt zelfs de bodem van de kan erbij. Hoe komt een mens er op?

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 14:42
4 Antwoorden / 4 Vragen

Lees mijn nieuwe reactie. De eerste 2 hebben dus een fabrieksfout en hebben 2 jaar garantie. Waarom zijn wij dan slecht?

Veenstra1
door Veenstra1 - Oct 19, 2016 om 14:42
4 Antwoorden / 4 Vragen

Ik merk veel negatieve reacties. Ik zal versimpeld uitleggen wat mij niet zint:

Ik koop 2 lampen. Ik koop er 7 bij en die zijn NIET vergelijkbaar met de 2 eerdere maar WEL volgens de webshop. Nu kan ik de 7 terugsturen, maar ze kunnen GEEN lampen terugsturen die overeenkomen met die 2 eerdere... De kortste slag is dus de 2 vervangen met nieuwere. De webshop zegt dat dit een fout van Kanlux is, waarschijnlijk een fout in de productielijn dat ik eerdere slechtere lampen heb ontvangen.

Wanneer ik exact hetzelfde product bestel dan mag ik toch ook exact dezelfde kwaliteit verwachten? Nu blijkt dat de eerste 2 productiefouten bevatten is dan toch niet mijn schuld? Als je geen vergelijkingsmateriaal hebt kan je ook niet zien of het zo hoort.

newmikey
door newmikey Oct 19, 2016 om 21:22
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het blijft onzinnig. Produkten zijn over tijd aan kleine veranderingen onderworpen, afhankelijk van verbeteringen van de produktielijn of andere grondstofleveranciers. Kleurverschillen tussen lampen van een andere batch zijn niet ongewoon en komen wel vaker voor, net als kleurverschillen tussen rollen behang, tegels, verf en duizenden andere artikelen.

Dat ze géén 7 oude kunnen leveren lijkt me wel duidelijk. Dat ze bereid zijn de twee oude om te wisselen voor nieuwe is keurig netjes. Dt u daar dan ook nog retourkosten op wilt besparen blijft belachelijk.

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Oct 19, 2016 om 14:50
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als de verkoper toegeeft dat in de eerdere lampen productiefouten zaten, dan heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging en hoeft u ook niet de verzendkosten te betalen.
Dat is zo klaar als een klontje.

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 14:51
4 Antwoorden / 4 Vragen

Nou, volgens iedereen hier ben ik hebberig, wil ik het onderste uit de kan en moet ik tevreden zijn met ongelijke lampen.

zoekster1
door zoekster1 Oct 19, 2016 om 14:55
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft niets met wat iedereen hier vindt te maken. Het was mij eerst ook niet duidelijk dat dit een productiefout was, dat vond ik vanaf de laptop daarom nogal lastig te beoordelen omdat u wel content was met de eerste lampen. Ik dacht ook dat de eerste lampen goed waren. Nu dat echter niet het geval is en de verkoper dit ook als een productiefout ziet, heeft u gewoon recht op kosteloos herstel/vervanging. Daar is niets hebberigs aan.

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 15:03
4 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, ik kan mijn openingspost niet meer wijzigen dus ik moest dat individueel per reactie toelichten... Ik ben blij dat er nog wel iemand helder mee kan denken in plaats van een vooroordeel te geven.

tenormin
door tenormin - Oct 19, 2016 om 14:55
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry hoor @veenstra1, u geeft wel mij een antwoord op mijn commentaar van 13:41 (in toon reacties), maar dan weet u nu al niet meer wat u in uw Topic schrijft, n.l. u was erg tevreden en wilde daarom... etc. Nu schrijft u ineens van een productiefout, wat, in mijn ogen, belachelijk is. En niet alleen in mijn ogen. Tenminste, als u kan lezen. Nogmaals, die webshop verdient een pluim. En dan nog zeuren dat u €6,50 verzendkosten moet betalen. Heb zoiets nog nooit geschreven maar u bent een ondankbare zeur.

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 15:01
4 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb nog nooit constructiefout gezegt. Daarnaast kan ik mijn openingspost niet wijzigen dus kan ik niet toelichten dat de webshopeigenaar heeft aangegeven dat de eerste 2 een productiefout heeft. Ik had geen vergelijkingsmateriaal dus ik wist niet beter. De nieuwere lampen doen wel wat ze moeten doen en de oude kunnen ze niet meer leveren. Dan is het toch logisch om de 2 defecte te vervangen? Het is zelfs binnen het garantietermijn!

costnix
door costnix Oct 19, 2016 om 19:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Die lampen geven licht, DUS zijn ze niet defect.

tenormin
door tenormin Oct 19, 2016 om 19:51
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ik geloof er dan ook niets van dat het een productiefout is, dat heeft @veenstra1 waarschijnlijk tijdens het in vervoering raken van zijn schrijven verzonnen. Ook het maar 1 maal branden van de twee lampen: me hoela: het licht was prachtig, eigen woorden. Gewoon gedraai en ik geloof er ook niets van dat ineens opkomende verhaal van 120 graden i.p.v. 100 graden hoekpunt, weet ik veel, ben het inmiddels vergeten hoeveel hij heeft toegevoegd. Maar goed, hij heeft ons in ieder geval vandaag even van de straat gehouden. En nee @costnix: natuurlijk waren ze niet defect.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 19, 2016 om 15:00
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Het is mogelijk dat de eerste 2 lampjes de laatste uit de collectie waren en er nieuwe verbeterde voor in de plaats gekomen zijn zoals de 7 die u nu hebt. U kunt het zo bekijken dat de webshop deze 2 dan niet meer kwijtraakt en zij dus een groter verlies lijden dan uw verzendkosten. U was wel tevreden over de eerste twee begrijp ik.

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 15:06
4 Antwoorden / 4 Vragen

De lampen hebben EXACT hetzelfde typenummer op de doos. Dit zou dus niet in mogen houden dat het een doorontwikkeld of nieuwe model is. Mijn buren hebben dezelfde lampen maar dan van een jaar oud, die doen hetzelfde als de 7 die ik recentelijk heb besteld. De webshopeigenaar geeft aan dat die lampen niet deugen en ik heb het zelf mogen ervaren. Naar mijn inziens moeten zij dan kosteloos een ondeugdelijk product vervangen. Dat ik tevreden was over de eerste 2 was omdat ik het nergens mee kon vergelijken. Ze horen oorspronkelijk dus breder uit te stralen dan ze doen.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 19, 2016 om 15:12
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Ik las dat u tevreden was over de eerste twee en er daarom nog zeven dezelfde bij wilde hebben, die bleken echter beter te zijn, u had dus ook zeven gelijk aan de eerste twee toegezonden kunnen ontvangen maar ik heb dat dus verkeerd verwerkt, sorry daarvoor.

ja
door jackyh - Oct 19, 2016 om 15:08
953 Antwoorden / 4 Vragen

U bent de zaak aan het verdraaien. U bent niet duidelijk en legt de schuld bij anderen. U merkt nu dat het verhaal niet goed valt en gaat nu aanpassen. Komt niet eerlijk over.

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 15:10
4 Antwoorden / 4 Vragen

Als u goed had gelezen in mijn vorige reactie dan ziet u dat ik mijn openingspost niet kan wijzigen. Ik kreeg na het posten het bericht van de webshop dat Kanlux een productiefout heeft in de lampen waardoor de kwaliteit niet overeenkomt met de nieuwe lampen. Ze zijn van hetzelfde type en hebben geen afwijkend productienummer. Een fout dus van enkele lampen.

ma
door marie47 Oct 19, 2016 om 18:28
40 Antwoorden / 0 Vragen

Tjonge tjonge, waar gaat dit nog over, ik zou maar niet meer reageren Veenstra.
Het lijkt toch nergens meer op.

Cookies
door Cookies - Oct 19, 2016 om 15:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@veenstra: Niks met vooroordelen te maken. De antwoorden zijn gebaseerd op wat jij schrijft en blijkbaar was die informatie incompleet / zeer onduidelijk.

hansje klein
door hansje klein - Oct 19, 2016 om 15:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Hopelijk kunt u met de technische gegevens op de verpakking nog aantonen dat er zichtbaar geen technische veranderingen hebben plaatsgevonden, maar de producten in de praktijk NIET identisch en voor u ondeugdelijk zijn. Mijn nagekochten vier Philipsspotjes hebben een blauwer licht dan de zes vorigen en dat is voor het totale verlichtingsbeeld een ergernis. Omdat u zegt te beschikken over een uitspraak, dat uw probleem als productiefout werd aangemerkt, heeft u m.i.  absoluut een recht op geheel gratis omruilen.....een kwestie van blijven volhouden en doorpakken tot de rechterlijke macht. Mogelijk heeft de webshop een keurmerk en/of een klachteninstantie.

ja
door jackyh Oct 19, 2016 om 18:54
953 Antwoorden / 4 Vragen

Is een geintje toch?

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 19, 2016 om 15:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wanneer ik exact hetzelfde product bestel dan mag ik toch ook exact dezelfde kwaliteit verwachten?

In ieder geval geen mindere kwaliteit, vele producten zijn steeds onderhevig aan verbeteringen, aanpassingen in het productieproces of bijvoorbeeld een andere leverancier van de door de fabriek gebruikte materialen.

Diewilik

ja
door jackyh Oct 19, 2016 om 18:59
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als Veenstra eerlijk was geweest dan had hij de nabestelling - die achteraf mooier was - moeten weigeren en op de lelijker moeten staan.  Ondanks de plotseling opkomende productiefout want met die fout was hij zeer tevreden. Hij draait en draait en alleen om de 6.50 niet te hoeven betalen. Wedden dat hij niet met al deze reacties naar de webshop gaat. Toch ben ik benieuwd naar de desbetreffende webshop. Kom op Veenstra, spuug de naam uit.

edrick3
door edrick3 - Oct 19, 2016 om 15:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De webshop zegt dat dit een fout van Kanlux is, waarschijnlijk een fout in de productielijn dat ik eerdere slechtere lampen heb ontvangen.

Dat verandert de zaak.
In dat geval moeten ze kostenloos retour kunnen.

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2016 om 15:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom was u dan eigenlijk eerst zo tevreden?

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 15:41
4 Antwoorden / 4 Vragen

Laten we vooropstellen dat alle 9 lampen hun werk doen en alle 9 mooi licht geven... De 7 lampen die ik later kreeg geven wat mooier licht maar zijn dus niet hetzelfde als de eerste 2... net als bijvoorbeeld een partner... heel mooi, maar er zijn mooiere...

Wanneer je de lampen naast elkaar hebt hangen, dan is het wel wenselijk gelijkwaardig licht te hebben. Ze kunnen alleen niet meer leveren wat hetzelfde doet als de eerste 2 lampen dus EN (wat nu dus blijk) bevatten die dus een productiefout waardoor de straalhoek kleiner is.

Ik heb dus niet eerder kunnen vergelijken en wil simpelweg dezelfde lampen hebben. Als dat gelijk aan de oude was, dan was ik er ook tevreden mee.

tijger1
door tijger1 Oct 19, 2016 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt uw partner ook niet ruilen, ook niet tegen betaling van verzendkosten.:-))

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 16:07
4 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien heb ik wel een mail-order bride vanuit Rusland.... Laten we niet voor andere gaan denken.

aurora1
door aurora1 Oct 19, 2016 om 16:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

tijger1, +10

ja
door jackyh Oct 19, 2016 om 19:00
953 Antwoorden / 4 Vragen

Veenstra, wat een niveau.

ph
door philip36 - Oct 19, 2016 om 15:46
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Laat de leverancier weten dat u het niet eens bent met de €6,50 verzendkosten.
Veel kans dat u dan helemaal niets mag ruilen.

tijger1
door tijger1 Oct 19, 2016 om 15:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is al geruild.

ph
door philip36 Oct 19, 2016 om 16:12
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat ik begrijp is dat TS de 2 armaturen nu terug heeft gestuurd en daarvoor €6,50 verzendkosten heeft betaald.

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2016 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vind uw klacht onbegrijpelijk en ook geloof ik er niets van dat er een productiefout zou zitten in die eerdere lampen. Niets is ooit precies hetzelfde als er een nieuwe range van iets gemaakt wordt. En dat die nieuwe blijkbaar "beter" zijn, maakt niet dat de "oude" ondeugdelijk zijn.

U zou uiterst tevreden moeten zijn met die onruilmogelijkheid, tegen slechts de verzendkosten.

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 16:01
4 Antwoorden / 4 Vragen

Laat ik het zo vragen: wanneer de spot een straalhoek van 120 graden zou moeten hebben en ik krijg ze met een straalhoek van 100 graden. Heb ik dan een goed product ontvangen?

tijger1
door tijger1 Oct 19, 2016 om 16:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ze volgens de beschrijving een straalhoek moeten hebben van 120 graden en ze zijn maar 100 graden, had u ze direct terug moeten sturen en niet tevreden moeten zijn. Maar niet na vijf maanden blijheid, gaan jammeren over die € 6,50.

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 16:41
4 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb ze 1x aan gehad en na 5 maanden alle 9 aangesloten. Ik weet niet waar het verhaal vandaan komt dat ik ze 5 maanden intensief heb gebruikt? Wanneer je 2 autobanden koopt kan je toch ook geen rondjes rijden met je auto?

tijger1
door tijger1 Oct 19, 2016 om 16:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Één keer aangehad in die vijf maanden? Het wordt steeds gekker.

ph
door philip36 Oct 19, 2016 om 17:03
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@veenstra1 U kunt beter niet meer reageren want uw verhaal wordt steeds ongeloofwaardiger.

edrick3
door edrick3 Oct 19, 2016 om 17:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan best; in de zomermaanden hoef je geen lampen aan te doen!

aurora1
door aurora1 Oct 19, 2016 om 18:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan moet je niet willen opblijven en erg op tijd naar bed gaan.

ja
door jackyh Oct 19, 2016 om 19:03
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat zal wel moeten met zo'n slechte stralingshoek.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2016 om 16:05
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Hier is zeker en vast geen sprake van een ondeuglijk product. Het product voldeed bij de aflevering aan de verwachtingen die u er aan mocht stellen. Bovendien is er ook een wettelijke regeling met betrekking tot aankopen op afstand m.b.t. de mogelijkheid en tijdspanne om het te retourneren. U heeft dat zelf laten lopen.

Gelet op de wijze waarop de webwinkel u juist tegemoet komt zou ik de € 6,50 gewoon accepteren.

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 16:08
4 Antwoorden / 4 Vragen

Hierbij mijn reactie die ik op het vorige commentaar gaf:

Laat ik het zo vragen: wanneer de spot een straalhoek van 120 graden zou moeten hebben en ik krijg ze met een straalhoek van 100 graden. Heb ik dan een goed product ontvangen?

ja
door jackyh Oct 19, 2016 om 19:05
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, want u was er zo tevreden over dat u nog een nabestelling deed.

Cookies
door Cookies - Oct 19, 2016 om 16:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Overigens als je een paar rollen behang koopt en je koopt dezelfde rollen behang pas 5 maanden later, dan zit daar ook een verschil in. Maar dat betekent toch echt niet dat de eerst gekochte rollen een productiefout hadden.

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 16:14
4 Antwoorden / 4 Vragen

Dit voorbeeld heb ik al eerder gebruikt. Ik heb het idee dat u willekeurig antwoord geeft zonder reacties op eerdere posts te lezen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2016 om 16:21
16835 Antwoorden / 202 Vragen

U meldt nu meer dan in de eerdere vraag. Als er inderdaad een productiefout wordt toegegeven dan kan het iets anders liggen maar toch herhaal ik: gewoon de € 6,50 accepteren! (Indien u terecht stelt dat het product ondeugdelijk bleek is de bewijslast na de 5 maanden wel erg lastig en daarbij komt ook nog - en dat is in uw nadeel - dat de eerste 2 u zodanig bevielen dat u er 7 bij bestelde!

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 16:27
4 Antwoorden / 4 Vragen

Na het posten van mijn vraag kreeg ik reactie van de webshop waar in is aangegeven dat een reeks lampen niet functioneren zoals het hoort. Aan het aantal vragen die u heeft gesteld gezien moet u weten dat ik de post niet meer kan wijzigen na het plaatsen daarvan. De webshopeigenaar heeft aangegeven dat de straalhoek afwijkt van de correcte modellen. Wanneer zij mij 120 graden verkopen en ik krijg na 5 maanden bevestiging dat dit maar 100 is, dan sta ik volgens mij alsnog in mijn recht gezien het garantietermijn.

zoekster1
door zoekster1 Oct 19, 2016 om 16:31
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Bewijslast ligt eerste 6 maanden na koop bij verkoper, dus dat is een onzin argument. Als de verkoper aangeeft dat het een productiefout is, dan heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. Daar is geen verdere discussie over mogelijk. Dwingend recht.

ja
door jackyh Oct 19, 2016 om 19:08
953 Antwoorden / 4 Vragen

Veenstra, heeft u soms gedreigd bij de webshop dat u het op Kassa zou zetten?  Dat moet wel want anders zouden zij niet hebben gereageerd en plotseling gekomen zijn met een productiefout.  U speelt een vies spelletje en bent een miezerig mannetje.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2016 om 16:39
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie een eerder antwoord niet: kort herhaald U heeft eerst twee lampen besteld die zodanig goed bevielen dat u er nog 7 bestelde. Hoe zo dan ondeugdelijk?

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 16:43
4 Antwoorden / 4 Vragen

Correct, die had ik al veel eerder beantwoord. Copy paste:

Laten we vooropstellen dat alle 9 lampen hun werk doen en alle 9 mooi licht geven... De 7 lampen die ik later kreeg geven wat mooier licht maar zijn dus niet hetzelfde als de eerste 2... net als bijvoorbeeld een partner... heel mooi, maar er zijn mooiere... Wanneer je de lampen naast elkaar hebt hangen, dan is het wel wenselijk gelijkwaardig licht te hebben. Ze kunnen alleen niet meer leveren wat hetzelfde doet als de eerste 2 lampen dus EN (wat nu dus blijk) bevatten die dus een productiefout waardoor de straalhoek kleiner is. Ik heb dus niet eerder kunnen vergelijken en wil simpelweg dezelfde lampen hebben. Als dat gelijk aan de oude was, dan was ik er ook tevreden mee.

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 16:43
4 Antwoorden / 4 Vragen

En wanneer 120 is beloofd en blijkt 100 te zijn, dan is het in mijn optiek ondeugdelijk.

hansje klein
door hansje klein Oct 19, 2016 om 16:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ligt het probleem niet in het helemaal niet kunnen meten van die 100/120 graden? Dit verschil wordt pas door vergelijking met de latere levering zichtbaar en dat was niet eerder mogelijk een recla,atie te uiten. Ondeugdelijk dus voor een optimaal verlichtingsbeeld wanneer de lampen sámen branden.

aurora1
door aurora1 - Oct 19, 2016 om 16:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wel apart dat na alle commentaren die kennelijk niet waren wat u wilde horen, tussendoor zomaar een mededeling van een webshop komt over "productiefout". Ik geloof er helemaal niets van.
De zin die als onderwerp moet dienen klopt ook helemaal niet, het betreft niet de reparatie van een ondeugdelijk product.
Enfin, u zit er maar met al die problemen. Eerst met een stukadoor en nu met een lampenboer.

Veenstra1
door Veenstra1 Oct 19, 2016 om 17:01
4 Antwoorden / 4 Vragen

Je hoeft het niet te geloven hoor, ik weet nu in ieder geval dat ik in mijn recht sta. Bedankt voor je bericht die geen toegevoegde waarde heeft.

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2016 om 16:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Goed, dan dient u een klacht in en als ze niet betalen gaat u naar de geschillencommissie of zo.

costnix
door costnix Oct 19, 2016 om 19:52
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou de webwinkelier gelijk voor de rechter slepen. Is die helemaal belatafelt, om €6,50 te vragen voor het retour zenden? ;-)

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2016 om 17:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft dat u exact hetzelfde nummer gebruikt hebt voor uw bestelling, maar u kreeg wel een andere armatuur.

Daar volgt al uit dat het niet dezelfde lampen zijn.

reflecs
door reflecs - Oct 19, 2016 om 17:27
1859 Antwoorden / 4 Vragen

....Ik heb contact opgenomen met de webshop en die waren erg coulant en hebben mij direct de optie gegeven de lampjes retour te zenden en daarvoor zou ik 2 lampen krijgen die overeen zouden moeten komen met de 7 overige. Dit heb ik dan ook zojuist gedaan...

Waarom wacht u niet even af tot zij de lampen ontvangen hebben?
Zeg maar een week, 2 weken. Als u dan het bedrag niet ontvangen heeft, dan kunt u ze er alsnog aan herinneren dat tegen u gezegd is dat het een productiefout betreft.

diumenge
door diumenge - Oct 19, 2016 om 17:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou dan nog maar een paar reserve exemplaren bestellen uit dezelfde serie, anders wilt u straks bij een defecte lamp er één bestellen en acht omruilen.

ro
door ronny530 - Oct 19, 2016 om 19:05
2776 Antwoorden / 41 Vragen

Het product is niet ondeugdelijk maar zoals ik het lees is de lichtval minder mooi dan de nieuwe serie. De twee lampen die u al had aangeschaft zijn na 5 maanden natuurlijk niet nieuw meer maar worden wel weer teruggenomen worden als onverkoopbaar afgeschreven.
"En wanneer 120 is beloofd en blijkt 100 te zijn, dan is het in mijn optiek ondeugdelijk." Ook deze zin snijdt geen hout want het product is niet ondeugdelijk want u had bij aanschaf moeten controleren of hetgeen u bestelde aan de specificaties voldeed. Blijkbaar heeft u dat niet gedaan en de lampen gemonteerd en sterker nog u was er zeer over te spreken. Voor 6,5 euro wordt u gecompenseerd maar zelfs daar maakt u een halszaak van en dat is te triest voor woorden. Ik vrees dat als u de lampen niet binnen korte termijn tegen verzendkosten retour stuurt de webshop het aanbod van 2 nieuwe lampen intrekt en u als persona non grata van de klantenlijst wordt verwijdert.
Off topic, principe kwesties zijn over het algemeen heel erg nadelig voor diegene die ze hanteerd.

ja
door jackyh Oct 19, 2016 om 19:13
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ze wilden van hem af.

ne
door neodutchio - Oct 19, 2016 om 19:11
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U koopt 2 lampen die u 5 maanden lang eigenlijk niet gebruikt. Nu gaat u er 7 lampen naast hangen. De 7 anderen hebben een ander armatuur en geven anders licht. De verkoop geeft aan dat de eerder verstuurde een productiefout hebben. Hoe weet deze verkoper dat? Of is dit een verdraaing van uzelf. Eerst wordt er aangeboden uit coulance iets om te ruilen, maar nu ineens wordt het dwingend recht?
Ik heb jaren als verkoper gewerkt in de woningbranche met daarnaast ass. inkoper verlichting en kan u vertellen dat nagenoeg alle lampen per bulk gemaakt worden in China, zelfs de duurdere italiaanse design lampen zijn dmv de blauwdrukken nagemaakt. Als er een nieuwe partij gemaakt moet worden moeten er ook weer materialen ingekocht worden. Techniek staat niet stil en er worden wel eens materialen door elkaar gebruikt. Het is dus zeer aannemelijk dat de lampen uit verschillende partijen komen. Ook al hebben ze eenzelfde nummer, er kan altijd tintverschillen in zitten, afwerking kan net anders zijn en ja, het armatuur kan ook aangepast zijn.

Hoe weet u zo zeker dat de lichtinval niet klopt? Heeft u dit nagemeten? Of heeft de verkoper een gradenboog op de grond getekend om het na te gaan.

In mijn ogen probeert u uw gezicht te redden door van alles en nogwat er bij te betrekken en uw verhaal steeds verder uit te breiden. Nogmaals, wees blij dat u na zo'n lange tijd uw 2 goedwerkende lampen waar u nooit over geklaagd hebt en het al de 1 keer deden toen u het aan deed kon omruilen voor de nieuwe partij.

ja
door jackyh - Oct 19, 2016 om 19:15
953 Antwoorden / 4 Vragen

De webshop volgt  deze conversatie heeft u gezegd. Gezien het feit dat u de webshop niet wilt noemen roep ik de shop op zich bekend te maken om de verdiende complimenten in ontvangst te nemen.