mediumvillage
door mediumvillage Mar 9, 2011 om 14:04
Geldzaken & recht

VVV cadeaubonnen

Beste allen,

Ik heb ooit eens voor €100,- aan VVV cadeaubonnen ontvangen. Weet iemand of (en zo ja, bij welke winkel) het mogelijk is om hier iets mee te kopen, dit vervolgens te retourneren en dan cash geld terug te krijgen?

Vriendelijke groeten

36067 39 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar Super de Boer. Vraag of er mensen zijn die boodschappen gaan doen of ze willen ruilen voor geld.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk even op de website www.vvvcadeaubonnen.nl en u weet alles.

In de regel kunt u geen VVV bonnen inleveren tegen geld ( wellicht een enkele winkelier daar gelaten) maar moet u de bon inruilen tegen producten/goederen.
Als de VVV bon een waarde heeft van Euro 25,-- en uw besteding ca Euro 24,-- dan krijgt u wel het restant van circa 1 euro terug. Meestal max 10% van de waarde kunt u in contant geld terugkrijgen.
De bonnen zijn onbeperkt inwisselbaar bij plaatselijke winkels die aan VVV bonnen meedoen en grote landelijke bedrijven zoals Blokker, Gamma, Karwei , Hema etc.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de antwoorden, maar met alle respect: ik heb zelf natuurlijk ook wel even op vvvcadeaubonnen.nl gekeken.

De vraag is eigenlijk of er op de kassabon iets vermeld staat in de trant van: dit is gekocht met een VVV cadeaubon? Zo niet, dan kan ik het simpelweg ruilen en geld voor mijn gekochte product terugkrijgen, nietwaar?

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

mediumvillage schreef op woensdag 9 mrt 2011, 14:41: Bedankt voor de antwoorden, maar met alle respect: ik heb zelf natuurlijk ook wel even op vvvcadeaubonnen.nl gekeken.

De vraag is eigenlijk of er op de kassabon iets vermeld staat in de trant van: dit is gekocht met een VVV cadeaubon? Zo niet, dan kan ik het simpelweg ruilen en geld voor mijn gekochte product terugkrijgen, nietwaar?

Ja, kun je doen.
Al hoop ik dat u een winkelier treft die geen geld terug geeft maar een tegoedbon.
Geld teruggeven is namelijk geen plicht van een winkelier.
Om op deze manier aan uw geld te komen is natuurlijk asociaal.
Waarom niet gewoon iets kopen voor de bonnen waar u iets aan heeft?

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

loreleigil schreef op woensdag 9 mrt 2011, 14:45:
De vraag is eigenlijk of er op de kassabon iets vermeld staat in de trant van: dit is gekocht met een VVV cadeaubon? Zo niet, dan kan ik het simpelweg ruilen en geld voor mijn gekochte product terugkrijgen, nietwaar?

Ja, kun je doen.
Al hoop ik dat u een winkelier treft die geen geld terug geeft maar een tegoedbon.
Geld teruggeven is namelijk geen plicht van een winkelier.
Om op deze manier aan uw geld te komen is natuurlijk asociaal.
Waarom niet gewoon iets kopen voor de bonnen waar u iets aan heeft?

Bedankt voor je antwoord, ik ben slechts een arme student en heb geen behoefte aan een of ander productiegoed, maar ben op zoek naar keiharde pegels :P.

Maar ik begrijp hieruit dat het dus wel mogelijk is, of dat gok je gewoon :-)?

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

mediumvillage

Dat wat jij wilt, kan gewoon niet.

ReadAC

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op woensdag 9 mrt 2011, 14:51: mediumvillage

Dat wat jij wilt, kan gewoon niet.

ReadAC

Je klinkt zelfverzekerd. Maar dat denk je? Waarom dan? Omdat op de kassabon staat vermeld dat er betaald is met bonnen?

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

In principe geven winkeliers geen geld terug als u betaalt met cadeaubonnnen (zie onder andere ook een eerdere topic over de Hema-cadeaucheques).
Bij veel winkels wordt inderdaad op de bon vermeld dat u met cadeaubonnen hebt betaald, net als dat er onderscheid wordt gemaakt tussen pinbetalingen en betalingen met cash geld.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt erop dat ik mij deze conclusie moet neerleggen (hoewel "in principe" enige ruimte voor twijfel open laat).

Bedankt allen!

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

mediumvillage,

draai de zaak eens om. Zou jij als "zaak" blij zijn met zulke klanten?

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

mediumvillage,

verkoop de bonnen ZELF voor keiharde pegels aan vrienden, bekenden of relaties of op marktplaats. Maar dan krijg je niet de volle prijs.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op woensdag 9 mrt 2011, 15:21: mediumvillage,

draai de zaak eens om. Zou jij als "zaak" blij zijn met zulke klanten?

Nou Mahadma, ik zou het niet heel erg vinden als "zaak" zijnde. Wanneer je iets verkoopt telt het op bij je omzet. Vervolgens heb ik als consument binnen zoveel tijd recht op geld-terug-garantie (mits overeenstemmig met de voorwaarden). Niet zo'n vreemde vraag toch? Ik ga het in ieder geval eens vragen in de HEMA, Gamma, Free Record Shop etcetera xD

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Arme studenten" werken dus graag voor niets ..........

Eerst verkopen, kost tijd, geld + administratie.........
Dan ben je blij dat de klant het terug brengt, dus weer administratie ..........

Zet die bonnen voor € 75 ( als de waarde € 100 is) op marktplaats, dan ben je er zo van af. En dát zou dan eerlijk zijn. Wat jij doet is in twee woorden te stellen: winkeliertje pesten!

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

De cadeaubon is een uitkomst voor mensen die niet weten wat zij geven moeten en toch willen verrassen zonder teleur te stellen. Wat u ermee doet is verder aan u. De vraag of u een cadeaubon in geld om kunt zetten is afhankelijk van uw mentaliteit en van die van de winkel(s) waar u de bon wenst te "besteden". Het laatste kan hier dus niet beantwoord worden.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Hoezo arme student?
U bezit in ieder geval 100 euris.
Als u het om wilt zetten naar geld dan is er een simpele doch doeltreffende manier.
Zoek in de familie /kennissenkring iemand die vaak en veel koopt bij Blokker, HEMA of noem ze maar op.
Verkoop die persoon uw bonnen voor €100.
En hopla het geld is nu van u.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tegenwoordig staat er geen vervaldatum meer op de Irischeque, dus onbeperkt geldig (voorlopig).

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

mediumvillage schreef op woensdag 9 mrt 2011, 14:50:
loreleigil schreef op woensdag 9 mrt 2011, 14:45:
De vraag is eigenlijk of er op de kassabon iets vermeld staat in de trant van: dit is gekocht met een VVV cadeaubon? Zo niet, dan kan ik het simpelweg ruilen en geld voor mijn gekochte product terugkrijgen, nietwaar?

Ja, kun je doen.
Al hoop ik dat u een winkelier treft die geen geld terug geeft maar een tegoedbon.
Geld teruggeven is namelijk geen plicht van een winkelier.
Om op deze manier aan uw geld te komen is natuurlijk asociaal.
Waarom niet gewoon iets kopen voor de bonnen waar u iets aan heeft?

Bedankt voor je antwoord, ik ben slechts een arme student en heb geen behoefte aan een of ander productiegoed, maar ben op zoek naar keiharde pegels :P.

Maar ik begrijp hieruit dat het dus wel mogelijk is, of dat gok je gewoon :-)?

Als oud student weet ik ook dat studeren prijzig kan zijn. Maar ik weet ook dat werken en studeren heel goed te combineren is. Het kan wel zijn dat je dan parttime student moet worden, maar het kan echt! Als je maar wilt! Dus de arme student bestaat in mijn ogen niet.

Daarnaast is koop, koop. Ruilen is dus een gunst. Op grond van de wet hoeft de verkoper het door jou met de bonnen gekochte product niet terug te nemen. Daar zit je dan gewoon aan vast. Dan moet je dat product op marktplaats zien te verkopen.

Heel misschien heeft de gulle gever het bonnetje nog. Kun je de bonnen ruilen....

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

De winkelier die aan u levert met betaling van kado bonnen krijgt niet de volle prijs terug die er op staat. Dus het zo gebeurd zo als u het wilt ,dan geven dus de korting die zij moeten inleveren aan u daar kunnen ze alleen maar slechter van worden in plaats er nog wat aan te verdienen.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik werk zelf in een warenhuis. Indien iemand een goed retour brengt dat betaald is met een VVV bon, dan krijgt de klant een tegoedbon terug van onze winkel voor hetzelfde bedrag. Hier wordt ook goed op gelet. Iemand die bij ons met een VVV bon betaalt, zal nooit contant geld terug krijgen.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 09:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mediumvillage,

Weet u zeker dat het om VVV bonnen gaat. Deze zijn namelijk enige jaren geleden vervangen door Iris Cheques. Als het om oude VVV bonnen gaat zijn ze niet meer geldig en kan u er niets meer mee doen.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 09:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allen,

Gisteravond de proef op de som genomen, bij de Gamma Utrecht centrum. Ik heb aan de servicemedewerkster mijn verhaal voorgelegd. Het antwoord was dat als ik niet "te veel" bonnen zou inleveren, ik bij retour gewoon cash terug zou krijgen. Hoera!

Dus ik een mooie halogeenlamp (ofzoiets) kopen a 29,95€. Betalen aan de kassa, doorlopen naar de service, bonnetje gekregen, weer terug naar de kassa en voila 30€ in mn handje. De kassa medewerkster keek wel een beetje vreemd op en vond mij "een beetje gemeen", maar naar eigen zeggen had ze zelf ooit ook iets dergelijks gedaan, maar dan 3 dagen later geruild.

Gelukkig ben ik niet verhongerd gisteren :P. En vanavond een nieuw 'slachtoffer' vinden gna gna...

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 09:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

"De kassa medewerkster keek wel een beetje vreemd op en vond mij "een beetje gemeen"

"Gelukkig ben ik niet verhongerd gisteren :P. En vanavond een nieuw 'slachtoffer' vinden gna gna..."

Ik heb voor jou gedrag geen woorden ....................

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lapjeskat VVV Irischeques bestaan niet meer; dit heet tegenwoordig VVV Cadeaubonnen

@mediumvillage echt ongehoord dit gedrag, als ik de winkelier was waar je zoiets probeerde, had je heel veel pech gehad!

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

En waarom heb je dan niet meteen 3 lampen gekocht? Was je er bijna in 1x helemaal van af geweest.

En dat moeten dan de leidinggevenden van de nabije toekomst worden/zijn.....

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marcel, dan had TS nog een bon van € 10,00 gehad en hij wil toch niet
"verhongeren".............. (als dit bedrag gisteravond al niet is omgezet naar vloeibare voeding ..............)

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mahamda,
Of omgezet op pokerstars.com o.i.d. Die laatste bon had hij dan cadeau kunnen doen aan een jarige. Scheelt hem weer een cadeua kopen en dat is ook besparen!

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marcel, maar zo slim is TS niet ...............

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

heren, dames,

besteed niet teveel tijd meer aan deze arme student.
Zijn leedvermaak over de "experts" wordt alleen maar groter ! Gun hem dit niet.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mahadma ik vind uw reactie een beetje overtrokken. De winkel laat dit zelf toe de student doet niks verkeerds of illegaals. Beleid van Gamma.
Deze meneer heeft liever geld om te eten dan spullen een begrijpelijke keuze.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een ideetje! Verkoop je laptop en zeg je internetabonnement op. Levert ook weer pleuries op. Verpats je mobiele telefoon(s), ga collect call naar je ouders bellen als je geld nodig hebt, geen studieboeken kopen, maar lenen in de UB.......kan al aardig wat pleuries besparen op die manier!

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanduin,
Dan had hij ze ook bij de Hema of sommige supermarkten kunnen gebruiken. Bij Deen kun je daar bijvoorbeeld gewoon mee betalen.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij dat hij zelf wel kan beslissen waar hij zijn geld wil besteden daar heeft ie geen hulp van u bij nodig.
De student heeft niets ilegaals gedaan. En dat was ook zijn vraag niet.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi allemaal,

Ik zie het probleem ook niet echt, ik heb het toch gewoon eerlijk gevraagd van te voren? Volgens mij vond de servicemedewerkster het wel grappig eigenlijk. Ze had al zoveel producten teruggenomen die dag, getuige het aantal bonnetjes op haar desk.

De betreffende halogeenlamp stond nota bene voorin de winkel, hoeven ze niet zover te lopen om hem terug te zetten :P.

Conclusie: als je het een beetje aardig vraagt, doen ze over (kleine bedragen) niet al te moeilijk! Vanavond met mijn overige bonnen maar eens naar de HEMA :D

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moet je doen, bij de hema krijg je een tegoedbon terug als je met vvv bonnen betaald, gna gna ........

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

En bij de Hema kun je levensmiddelen kopen! Hoef je dus niet eens te ruilen. Kom meteen voor € 80,-- aan rookworsten en tompoucen en je bent er helemaal van af!

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

marcel75 schreef op donderdag 10 mrt 2011, 11:13: En bij de Hema kun je levensmiddelen kopen! Hoef je dus niet eens te ruilen. Kom meteen voor € 80,-- aan rookworsten en tompoucen en je bent er helemaal van af!

Ik kreeg bij de Gamma trouwens ook geld terug van mijn bonnen (weliswaar 5 cent, maar toch). Misschien een foutje van de caissiere? Dat wordt inderdaad een voorraadje rookworsten inslaan vanavond nomnomnom

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan een webshopje opzetten voor verstokte vertrokken Hollanders die niet zonder eigen waar kunnen en daar voor het dubbele verpatsten. Zo maak van je geld, nieuw geld! En ja, dit advies is helemaal gratis!

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dit een leuke test van een nieuw lid. Hij zou dus 100 euro aan vvv bonnen hebben, en wisselt er voor 40 euro in, van tevoren afgesproken. Wat een moeite voor dit bedrijf die n.l. een hoop werk had kunnen besparen door gelijk de vvv bonnen in te wisselen voor geld. Maar het verhaal is te mooi om waar te zijn ik geloof er dus niet in.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op donderdag 10 mrt 2011, 14:01: Ik vind dit een leuke test van een nieuw lid. Hij zou dus 100 euro aan vvv bonnen hebben, en wisselt er voor 40 euro in, van tevoren afgesproken. Wat een moeite voor dit bedrijf die n.l. een hoop werk had kunnen besparen door gelijk de vvv bonnen in te wisselen voor geld. Maar het verhaal is te mooi om waar te zijn ik geloof er dus niet in.

Ik kon ook geen 40,-, maar slechts 30 eurootjes inwisselen.

Maar het is ook helemaal niet veel werk voor de Gamma, ze zetten gewoon mijn "gekochte" lamp terug in de winkel. Kassa-meisje had totaal niets te doen, ze was blij dat ze iemand zag. En de servicemedewerker moet toch al 20 retouren terugboeken in het systeem, die 21e maakt ook niks meer uit.

Dit moet je natuurlijk niet bij een eenmanszaakje proberen uiteraard :+)