pepie 46
door pepie 46 Jan 9, 2011 om 23:35
Geldzaken & recht

Waarom stopt Femke Halsema ermee?

Hoe is het mogelijk of heb ik het verkeerd?

Het is zuur, voor de nog hard werkende…….

Femke wilde nog een rit extra en kreeg deze........waarom wilde Femke dat nou zo graag ?
Toen ik gister middag op de radio hoorde dat Femke Halsema acuut stopte als fractie voorzitster en ook niet meer in de 2e kamer terug komt ,
kreeg ik een heel naar gevoel over mij heen .
Niet dat Femke stopt , maar wel de mogelijke reden daarvoor.

Volgens de doctrine van de Partij Politiek van GL, dus volgens hun statuten kan er maar 3x 4 jaar = 12 jaar iemand fractie voorzit(s)ter ,
maar Femke wilde nog een rit extra en kreeg deze, zonder protesten, ook en werd herkozen voor de volgende periode .

Waarom wilde Femke dat nou zo graag ?

Misschien wel om de volgende reden :

Zij hoefde nog maar een half jaar in de fractievoorzitster of in de 2e kamer te gaan zitten , om dan na 12,5 jaar recht te hebben op haar volle pensioen ongeacht haar leeftijd .
Dat gebeurde ook met die andere politicus van D66, ene  B. Dittrich die vertrok ook na 12,5 jaar en kreeg zijn volle pensioen .

Ik schreef dit gelijk al nadat Femke aan had gegeven nog een periode door te willen gaan .
( zij kwam toen dus nog een halfjaartje tekort )
Nu heeft zij intussen haar pensioen opbouw gehaald en madam vertrekt!
En dat  terwijl ome Arie en tante Truus tot zijn/haar 66/ 67e jaar door mag gaan ploeteren om de pensioengerechtigde leeftijd te halen .

En daarom is er maar een conclusie mogelijk:
Worden we nou belazerd of besodemieterd.........
Schaf deze idiote pensioenregeling voor al die politieke artiesten zo snel mogelijk af en stel ze gelijk aan Ome Arie en Tante Truus !

  Hartelijke groeten en werk ze!

7161 4 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 10, 2011 om 02:00
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ pepie:

Je stelt een vraag en geeft daar zelf het antwoord op. Dat schiet op!

Vragen naar de bekende weg noemen wij dat.

Kopieer het epistel en plaats het in de rubriek "Discussies". Mogelijk krijg je dan meer response. Niet van mij, want ik stem al jaren op een partij die het door de kamer zelf ingestelde en gelegaliseerde jatten op grote schaal, wat zeker gebeurt, probeert tegen te gaan. Vanaf de zijlijn doe je daar niets aan!

Hardware ERror MAN.

nb
door nbw - Jan 10, 2011 om 02:10
521 Antwoorden / 24 Vragen

Natuurlijk heb je op alle fronten gelijk en moeten we deze politieke artiesten net zo behandelen als jouw Arie en Truus. Politiek en parlementaire democratie is onzin en geleuter en heel erg kostbaar. En 30 % stemt terecht niet meer en zonder die onzin zijn we allemaal beter af. Gewoon afschaffen en 1 iemand aanstellen die in landsbelang alles beslist of je het nu wilt of niet.

Of begrijp ik je verkeerd?

marcel75
door marcel75 - Jan 10, 2011 om 09:35
5124 Antwoorden / 4 Vragen

En het mooiste is nog dat de nu al grootste graaiers een jaar terug nog zeiden op te komen voor Henk, Ingrid, Arie en Truus. Vervolgens hoor je meer over een aantal van die lieden buiten de kamer dan in de kamer. En van de rest hoor je helemaal niets omdat ze gewoon niet op komen dagen bij diverse vergaderingen.

Daarnaast ben ik ook groot voorstander van een verbod op het tegelijk zijn van Tweede Kamerlid en gemeenteraadslid of lid van Provinciale Staten. Dat is namelijk pas binnenlopen en blijkbaar zijn die laatste 2 baantjes op papier er nog wel even bij te doen. Iemand die dat doet, heeft totaal geen respect voor de functie en moet minstens 1 functie niet naar behoren vervullen. Dat is namelijk agendatechnisch gewoon niet mogelijk. Maar ja, er wordt niet gekeken naar je aanwezigheid en prestaties, alleen naar het gegeven dat je in de administratie opgenomen bent.

Wat ik verder ook van de motieven van Femke Halsema vind, ik vind dat zij het meer verdient heeft dan die leden die even (maximaal) 4 jaar in de kamer komen zitten en dan lekker veel wachtgeld op gaan strijken zonder ook maar 1x iets zinnigs gezegd te hebben of het woord gevoerd te hebben. En ja, die zijn er.

Redacteur
door Redacteur - Jan 10, 2011 om 09:56
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic wordt gesloten. De Kassa-site is primair bedoeld voor consumentenzaken.

Redactie Kassa-online