wm
door wmborra Sep 25, 2016 om 03:05
Geldzaken & recht

Waarom werken die stomme banken nog steeds niet in het weekend???

Een pinbetaling wordt wel gelijk geregistreerd, maar mijn salaris wordt niet overgemaakt in het weekend. Daar moet ik dan weer op wachten tot maandag.

13616 17 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2016 om 06:16
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wat u zegt, in het weekend word het geregistreerd, maar dat is alles. gereserveerd in het weekend, vandaar het * erachter. Is best sneu voor u dat er geen betaling is, salaris zelfs, maar ja, het is nu eenmaal zo dat banken op Za/Zo gesloten zijn, ook qua betalingen. De winkels krijgen de pinbetalingen ook immers niet op hun rekeningen bijgestort. Moeten, net als u ook wachten.

jantje7
door jantje7 - Sep 25, 2016 om 07:43
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Weet niet wanneer uw salaris wordt overgemaakt natuurlijk, als dat op vrijdag is, neem dan dezelfde bank als uw werkgever. Dan staat het wel direct op uw rekening. Ook kunt u uw baas vragen het 1 dag eerder over te maken, of probeer een reserve bedrag op te bouwen.

marita5
door marita5 - Sep 25, 2016 om 08:43
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wmborra ,

Waarom werken die stomme banken nog steeds niet in het weekend ?

In onze 24-uurs economie verwachten we dat alles constant doorgaat, dus ook het betalingsverkeer moet in de nacht en het weekend gewoon doorlopen. De reden dat dit niet gebeurt, is grotendeels te vinden in Zuid-Europa. De banken daar vinden dat de nachten en de weekenden rustmomenten zijn; er hoeft dan niet gewerkt te worden. Omdat binnen de Europese Centrale Bank deze afspraak is overgenomen, gelden deze regels nu voor alle nationale banken, dus ook De Nederlandsche Bank. Tja, en ligt deze bank stil, dan kunnen ook de andere banken in Nederland helaas niets!

Voor meer informatie , klik op de rode regel .

http://financieel.infonu.nl/geld/167892-betalingsverkeer-in-nederland-hoe-werkt-dit-nou-precies.html

Cookies
door Cookies - Sep 25, 2016 om 09:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je zult nog even geduld moeten hebben, want het streven van de Nederlandse banken is om in 2019 realtime betalingsverkeer gerealiseerd te hebben.

Nederlandse banken hebben in het Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer (MOB) van 21 mei 2015 een ambitieus plan gepresenteerd om binnen vier jaar real-time betalingsverkeer mogelijk te maken, waarbij betalingen binnen vijf seconden op de rekening worden bijgeboekt. Dit plan past volledig bij de digitalisering van de maatschappij, veranderende klantverwachtingen en groeiende behoefte om alles overal en meteen te kunnen betalen.

Transacties kunnen straks 24 uur per dag onmiddellijk worden verwerkt, ook in het weekend en op feestdagen. Hierbij kan worden gedacht aan aankopen in de winkel en op internet, en aan betalingen tussen personen en bedrijven onderling.

Dit plan kan rekenen op brede steun van de MOB-partijen. Afgesproken is dat banken en stakeholders de komende tijd nauw zullen samenwerken om een compleet nieuwe betalingsinfrastructuur te realiseren, die past in de Europese context (Single Euro Payments Area, SEPA). Het project wordt uitgevoerd onder regie van Betaalvereniging Nederland. Die zal samen met de banken in de tweede helft van dit jaar samen met gebruikers, waaronder vertegenwoordigers van het MOB, de visie en roadmap verder afstemmen en uitwerken.

Bron: http://www.dnb.nl/nieuws/nieuwsoverzicht-en-archief/persberichten-2015/dnb322416.jsp#

wi
door wilhelmina59 Sep 25, 2016 om 09:34
507 Antwoorden / 0 Vragen

Nu al als je van bank naar bank gaat is het al dezelfde dag, bij gelijke banken direct en binnen Europa (zeker Duitsland) soms dezelfde dag meestal een dag later. Dus er zit al snelheid in.

costnix
door costnix Sep 25, 2016 om 10:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoop, dat die MOB er geen bends van make!

costnix
door costnix Sep 25, 2016 om 16:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoel, dat die MOB er geen bende van maakt.
(autocorrectie stond nog op Engels!)

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2016 om 09:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is verschrikkelijk dat u moet wachten tot maandag. Maar het is vandaag ook pas de 25ste, u hebt er ook nog niet eens helemaal voor gewerkt.

ha
door hamburger - Sep 25, 2016 om 09:40
84 Antwoorden / Vragen

Eigenlijk zou u ook in het weekend kunnen werken, toch? Maar dàt doet u ook niet!

Maak eens een overzicht van inkomsten en uitgaven en kijk daar eens kritisch naar wat u kunt schrappen, dan zit u niet meer op de laatste dag voor uw betalingen. En kijk eens waar u anders op kunt verminderen op uitgaven, (zonder discussie bedoeld, maar roken en drinken kost veel euri's). Overigens, de toeslagen van de bel.dienst worden bepaalde toeslagen al de 15 de en de 20 ste overgemaakt.

Cookies
door Cookies - Sep 25, 2016 om 09:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@hamburger: wie zegt dat vragensteller niet in het weekend werkt? Dat lees ik nergens. Bovendien gaat het om geautomatiseerde processen, daar hoeft geen medewerker bij te zijn.

ha
door hamburger Sep 25, 2016 om 09:49
84 Antwoorden / Vragen

Ik lees ook nergens dat de vragensteller wèl in het weekend werkt! Niemand in NL werkt 24/7.

Cookies
door Cookies Sep 25, 2016 om 09:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, klopt dat lees ik ook nergens, maar waarom haal je dat er bij dan? En in het weekend werken, is NIET hetzelfde als 24/7 werken!

diumenge
door diumenge Sep 25, 2016 om 09:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ook in het weekend worden er hamburgers gebakken.

ha
door hamburger Sep 25, 2016 om 09:58
84 Antwoorden / Vragen

Als je goed leest, schrijf ik: kunnen. Einde discusside.

Cookies
door Cookies Sep 25, 2016 om 10:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En als ik goed lees, concludeer je het volgende: Maar dàt doet u ook niet!

ha
door halex - Sep 25, 2016 om 09:59
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Overleg eens met uw werkgever. Ik begrijp dat u normaal de 24e of de 25e uw salaris krijgt. Bij mij is dat altijd de 24e, tenzij deze dag in het weekend valt. Dan wordt er de vrijdag vooraf betaald. Misschien wil uw werkgever dat ook gaan doen.

gerbera
door gerbera - Sep 25, 2016 om 11:39
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom werken die stomme banken nog steeds niet in het weekend???

Omdat de medewerkers ook recht hebben op vrije dagen. En uw werkgever uw salaris op een zaterdag overschrijft.

Be
door Ben22 - Sep 25, 2016 om 11:48
57 Antwoorden / 6 Vragen

Hebt u het die stomme bank van u weleens gevraagd?

me
door mein33 - Sep 25, 2016 om 12:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@WMBORRO,

Het is (was) nacht, pikdonkere nacht en u heeft (had) een nijpend probleem.
Waarom werken die "stomme" banken niet in het weekend is een hele goede en doordachte vraag, de achterliggende reden van deze vraag echter niet.
Maar op deze vraag is natuurlijk wel een heel stom antwoord te geven.
Het hele probleem is dat "uw" salaris, zeer waarschijnlijk maar twee keer per kalenderjaar, niet wordt overgemaakt in het weekend en het zou toch van de zotte zijn dat alleen voor deze, u alleen aangaande, calamiteit de banken het gehele jaar geopend zouden moeten zijn.
Als dat wel zo zou zijn dan gaan de kosten voor uw betaalrekening maandelijks met een aanzienlijk aantal Euro's omhoog en dat zou u ook niet prettig vinden.
Overigens heeft het ook een voordeel, u staat nl. twee dagen later in het  "rood" en dat is dan gelijk weer kostenbesparend.
U kunt natuurlijk ook uw werkgever vragen om twee maal per jaar "uw" salaris een dagje eerder over te maken ;-))
Zo zie maar weer : (citaat) Elk nadeel heb ze'n voordeel.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 26, 2016 om 12:38
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Een pinbetaling wordt wel gelijk geregistreerd" Nee hoor, ga maar eens tanken / boodschappen doen bij onze Oosterburen (aanrader).

hansje klein
door hansje klein - Sep 26, 2016 om 13:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Uw wens wordt binnenkort vervuld.......nieuws

th
door thefuture - Sep 26, 2016 om 14:02
31 Antwoorden / 1 Vragen

Als je goed op je rekeningoverzicht kijkt, zul je zien dat de pinbetaling ook de datum van maandag meekrijgt. Dat ie op zaterdag op je online overzicht staat, wil helemaal niet zeggen dat ie al verwerkt is. Er zal ook (bij ING ieg) een sterretje bij staan om te laten zien dat het een gereserveerd bedrag is; een transactie die pas op maandag definitief gemaakt wordt. Voor iedereen in het traject geldt dat dus.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2016 om 17:51
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Nog afgezien vann het feit dat veel banken op zaterdag open zijn. De bankelecytronica stopt niet eens gedurende het weekeinde, zou dat wel zo zijn dan zouden o.a. geen pinbetalingen kunnen plaatsvinden.

pi
door pieterwolters - Sep 26, 2016 om 21:00
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap dit soort onderwerpen nooit. Er wordt veel geklaagd over de "24 uurs economie" en dat er nooit meer rust is, maar als er dan een bedrijfstak is die er niet aan meedoet is het ook weer niet goed. Ben benieuwd hoe mensen als TS reageren als ze zelf continu door moeten gaan (en nee, het feit dat banktransacties geautomiseerd zijn, betekent niet dat er geen mensen nodig zijn; de boel moet wel gemonitord en gemanaged worden. Door mensen).