va
door varel57 Apr 30, 2016 om 19:53
Geldzaken & recht

Wat een walgelijke vertoning voor nederlandse begrippen

Na het gedeeltelijk zien van dit onderwerp(30-04-2016) over hulpbehoevende mensen heb ik na een poosje maar weg gezapt.
Ik wordt hiervan zo misselijk dat ik er zelfs agresiief van wordt.

Hoe is mogelijk dat in een land als nederland de eigen mensen in een verdom hoek worden geplaatst en je als assiel zoeker ALLES geregeld krijgt.

Let wel, ik heb niets tegen assielzoekers, maar wel tegen zakkenvullers en zaken die die kloppen waarbij de gewone burger de dupe wordt.

Waar gaat dit naartoe.

Groet, Een heel boze medelander

1562 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2016 om 20:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dan niets tegen asielzoekers hebt, waarom maakt u daar dan een vergelijking mee?

va
door varel57 Apr 30, 2016 om 20:47
Antwoorden / 1 Vragen

Wel, de vergelijking is duidelijk, als nederlander tel je niet meer, zie ook reactie van vdlieuw, dat is een mooi voorbeeld van het woord negative discriminatie.

Hoezo gaan mensen dan op wilders stemmen zie compy2.

Het is te gek voor woorden dat er steeds meer zakkenvullerij en daarmee corruptie in nederland gaat plaatsvinden met alle negative gevolgen, zelfs voor TIJGER.

frits
door frits Apr 30, 2016 om 22:26
146 Antwoorden / 5 Vragen

Politici deugen sowieso niet, ik ben nog nooit een tegen gekomen die geen leugens verkondigd, ze zijn niet te vertrouwen.
En met ambtenaren is het niet veel beter.

tijger1
door tijger1 Apr 30, 2016 om 23:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een onbeschofte opmerking.

tenormin
door tenormin May 1, 2016 om 05:28
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ach, zou me er niet teveel over opwinden: historie is @Frits vreemd, kennelijk. Dit is gewoon een losse flodder, niets meer.... Gemakshalve vergeet hij wie de A.O.W. heeft aangezwengeld. En dat is nog maar een klein ding: "politici deugen niet" is klok en klepel, daar tussinin zit niets.

gompy2
door gompy2 - Apr 30, 2016 om 20:14
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Type hier dan maar eens netjes waarop je gestemd hebt dan de afgelopen verkiezingen...

We hebben twee regeringspartijen, de VVD en de PvdA.
Van de VVD-ratten kun je dit soort praktijken verwachten, die zijn alleen op eigen gewin uit, in elke vorm, en daar zijn ze ook duidelijk in, maar van een partij die beweerd enig sociaal medegevoel te hebben met de minderen onder ons, de PvdA, niet.

va
door varel57 Apr 30, 2016 om 20:56
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb op geen van biede partijen gestemd.

Verder liggen de partijen zo dicht bij elkaar dat het niet meer uitmaakt, pvda bv loopt als een loopse hond vvd acherna, deze zullen dus bij de volgende verkiezingen het onderspit gaan delven.

Of je nu door de hond gebeten wordt of de kat.

Verder blijft er weinig over, en ja ik kom er voor uit en heb laatst wilders gestemd, meer uit wanhoop, gebrek aan partij die verder af staat van vvd en pvda  en daarbij mijn stem niet verloren te laten gaan.

Nu zal het er om gaan spannen, of 50+ of wilders, daar wind ik geen doekjes om.

tenormin
door tenormin Apr 30, 2016 om 21:04
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wilders is een 'onveredeld' ex VVD man. Zou daar nog maar eens goed over nadenken. Hij roept wel alles, maar een achterban vol kundige mensen... dat ontbreekt ook al.

jo
door jorisw Apr 30, 2016 om 21:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

50+ of Wilders.... Dat is een keuze tussen de ene nitwit en de andere... Dream on als je werkelijk denkt dat die sukkels het verschil kunnen maken. 50+ is eigenlijk nog wel de ergste van de 2: de graaipartij voor de grijze duiven met een "fuck de rest" mentaliteit van hier tot heel erg ver. De jongeren kunnen letterlijk allerlei vreselijke ziektes krijgen van die charlatans.

Cookies
door Cookies Apr 30, 2016 om 21:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

VVD ratten? Had van jou wat meer nuance verwacht.

va
door varel57 Apr 30, 2016 om 21:26
Antwoorden / 1 Vragen

@jorisw
Met alle respect, ik ben zelf al iemand op leeftijd en heb heel wat in moet leveren de laatste jaren, denk aan vut(waar ik aan mee betaald heb) later pensioen(waar ik niet meer voor aanvulling kan zorgen en in een diep gat terrecht kom bij evt eerder met pensioen gaan) oude lullen dagen die verminderd worden(ten goede van jonge mensen waarvan de vrouw die als die gaat bevallen de man extra vrije dagen krijgt) en niet te vergeten de diskussie die op gang gaat komen dat ouderen maar minder moeten gaan verdienen omdat ze minder produktief zouden zijn.

Het respect van de jondere generatie is hierdoor geheel veroren gegaan.

Deze generatie wil alles hebben, van eigen woning met nieuwe keuken, auto. iphone, zo snel mogelijk, voor hun derstigste.

Verwend opgevoed door een generatie die afhankelijk is gemaakt door de BANK met hypotheken en leningen!

Sorry, maar ik ben nu pas zover(ben 60) dat ik eindelijk kan zeggen dat ik alles heb.

Toen wij samen gingen wonen was dit in een huurflat met oude meubels van pa en ma en spullen die je her en der kreeg.

Dan ga je wel anders denken en zie je mede daarom steeds meer zakkenvullers die het gemakkelijk afgaat.

Ik hoop niet dat jij in een dergelijke situatie terrecht gaat komen en verwacht dat je gezien je reactie een nog jong iemand bent die weinig met ouderen van doen heeft.

vd
door vdlieuw - Apr 30, 2016 om 20:14
211 Antwoorden / 6 Vragen

Omdat het onnatuurlijk is dat je een buurman uit de nood helpt terwijl je eigen gezin in de shit
laat zitten, met andere woorden, als je een ander (asielzoeker) wilt helpen zal je eerst zelf (je eigen gezin)'gezond moeten zijn.
Ala men die volgorde niet volgt ontkom je niet aan tegenstrijdige belangen, irritatie, verwarring enz.
Dáár zit het hele probleem.

Nog weer anders gezegd, uw eigen zoon van 27 staat al 6 jaar op de wachtlijst voor een woning.
Een asielzoeker komt het land binnen, zit 2 jaar in opvangcentra, wordt toegelaten en krijgt een huis met alle
financiele toebehoren en hulp, zeg maar hoe uw zoon daar tegenaan kijkt, heel begripvol en hij wacht nog wel een paar jaar....?

tenormin
door tenormin - Apr 30, 2016 om 20:50
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@gompy, de VVD lijkt er zelfs trots op te zijn; de PvdA ontkent het zelfs, dat het een 'rattenpartij' is.
Maar wat als straks de PVV een meerderheid van stemmen krijgt? Zijn we in nog meer apen gelogeerd.
@varel57, ik denk dat de meeste asielzoekers dat ook echt zijn. Heb het niet over economische vluchtelingen. Hoe dan ook, die mensen hebben hulp nodig. Je zal je hele hebben en houden maar moeten achterlaten, vluchten uit je eigen land. Is toch ook verschrikkelijk voor die mensen?

va
door varel57 Apr 30, 2016 om 20:58
Antwoorden / 1 Vragen

Vluchtlingen zijn voor mij gezinnen, geen alleen staande mannen, waar het gros uit bestaat, dit zijn voor mij laffaards die hun gezin daar achter laten.

Voor gezinnen die hier komen heb ik respect, maar niet ten koste van alles.

tijger1
door tijger1 Apr 30, 2016 om 22:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mannen mogen zich dan blijkbaar laten afslachten?

tenormin
door tenormin Apr 30, 2016 om 22:36
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Zijn kennelijk, voor @varel57 dan, geen mannen maar uitvreters. Wordt akelig van dat woord tegenwoordig. Niemand is "blij" om vluchteling te zijn. Maar dat is mijn mening.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2016 om 21:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat heeft uw hele tirade en uw politieke ontboezemingen te maken met het behandelde item op de tv?

Die mensen blijven wel hulp krijgen maar uit andere potjes en met verder heel hinderlijk gedoe.

Ook al worden alle vluchtelingen, asielzoekers en gelukzoekers het land uitgesodemieterd, maakt dat nog niet dat zij onder de WLZ blijven vallen en niet naar de gemeente hoeven of de zorgverzekeraar.

Het item ging helemaal niet over corruptie, zakkenvullerij, of negatieve discriminatie. U had beter even het programma af kunnen kijken.

En over welke negatieve gevolgen voor mij hebt u het dan?

va
door varel57 Apr 30, 2016 om 21:33
Antwoorden / 1 Vragen

Simpel gezegd dit hinderlijk gedoe heeft maar een doel. en dat zie je overal om je heen, mensen moeilijk maken om iets te kunnen regelen, 97 van de 100 kunnen het en die 3 nu net niet, dit is verdienen(zakkenvullen).

Maarja als je dit niet ziet.............

tijger1
door tijger1 Apr 30, 2016 om 22:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U snapt er niets van. Juist omdat  die drie het zelf kunnen regelen, moeten zij onder een andere regeling gaan vallen. Weliswaar met hinderlijke effecten, maar er worden geen zakken gevuld.

ha
door halex - Apr 30, 2016 om 21:48
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat een ontzettend dom verhaal. U begrijpt er echt niets van. Gelukszoekers worden teruggestuurd. Alleen zij die terecht gevlucht zijn, krijgen een (tijdelijke) status. In Nederland hoeft niemand te verhongeren of wat dan ook. Ik zie alleen te vaak dat we te beroerd zijn om een ander te helpen. We denken vooral aan ons zelf. En verwachten dat 'de regering' en 'de politiek' alle shit oplossen.
Kennelijk hebt u ook geen ene notie van wat er in Syrië en omstreken gebeurt. Wat die mensen meegemaakt hebben, is niet te beschrijven. 'Onze eigen mensen' hebben nog niet eens een kwart te verwerken gehad van wat deze mensen is overkomen.
Eigenlijk moet u u schamen. Maar schaamte vereist moreel besef.

tenormin
door tenormin Apr 30, 2016 om 22:39
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Van mij + 10

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2016 om 22:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik uw reacties zo lees, bent u stik jaloers op vluchtelingen. Gevlucht van huis en haard en verdere familie. Vaak terechtkomend in een land met soms vijandige bevolking. De taal niet kunnen spreken, alles van begin van aan weer moeten opbouwen.

En dat jaloers zijn omdat uw vut voorbij is, jongelui verwend zouden zijn, papa een extra dag krijgt als moeder een kind krijgt. En u met oude meubeltjes begonnen bent.

Ik heb meelij met u.:-(

fl
door flessebon - Apr 30, 2016 om 22:05
418 Antwoorden / 7 Vragen

U kunt zich gaan inzetten voor uw gehandicapte medemens, dat is productiever dan op internet rondhangen.

aurora1
door aurora1 - May 1, 2016 om 01:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een onaangename (walgelijke) toon en mededelingen met en bij dit topic. Bah.
Ik hoop dat de redactie speodig e.e.a. verwijdert.

fl
door flessebon - May 1, 2016 om 07:59
418 Antwoorden / 7 Vragen

Toch zullen er meer van dit soort reacties komen. Mensen horen als sinds de jaren 80 dat er geen geld is. En nu komen er honderden miljoenen euro`s beschikbaar zonder enig probleem. Dat wringt. Want het blijkt allemaal gespeelde machteloosheid en leugens te zijn.

Ma
door Mat Matheij - May 1, 2016 om 16:10
986 Antwoorden / 3 Vragen

Als boze medelander PVV of zoiets moet zelfs U iets doen aan uw spelling. asielzoekers, agressief, die niet kloppen, kortom gewoon niet iets plaatsen zonder dat hetgeen U stelt bewezen is. Er zijn hulpbehoevende mensen -dat kan beter- maar voortdurend de link met asielzoeker jood (oh sorry maar dat was in de tweede wereldoorlog). Mvrgr.