bi
door biggbadd Oct 5, 2016 om 18:11
Geldzaken & recht

Wat is oddie.nl?

Is www.oddie.nl een betrouwbaar iets of is dit gewoon oplichterij?

19474 26 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 5, 2016 om 18:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou mij er in ieder geval niet aan wagen. Bijna 100 euro betalen om misschien korting te krijgen, als ze alleen het laagste percentage toekennen dan moet je dus voor 4.000 euro boodschappen doen om je eigen geld terug te krijgen. Binnen één jaar welteverstaan.

tenormin
door tenormin - Oct 5, 2016 om 18:26
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, ze zitten op een van de duurste plekken in Amsterdam. ;-) Heb ook even gekoekeloerd maar net als @diumenge zou ik zeggen: niet doen. Tenzij uw inkomen zodanig hoog is per maand dat het er niet toe doet. Dus maar niet op de knopjes drukken....

edrick3
door edrick3 - Oct 5, 2016 om 18:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat moet je dáár nu mee?
NIET aan beginnen.

jo
door jorisw - Oct 5, 2016 om 19:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou je dit uberhaupt overwegen te gaan gebruiken?

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2016 om 20:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u wilt besparen, ga dan meteen naar een goedkopere winkel. Hebt u de korting meteen in uw zak.

newmikey
door newmikey - Oct 5, 2016 om 20:25
830 Antwoorden / 0 Vragen

De zoveelste scam. €99 inleggeld om een maximum van €250 aan bonnen per maand te mogen uploaden waarover dat 2.5% wordt "gespaard" totdat er €50 gespaard is die uitbetaald kan worden (hopelijk). Kort rekensommetje:

Inleg voor 12 maanden €99
Maximum aan bonnen wat opgestuurd mag worden en waarover korting gespaard wordt: €250/maand X 12 = €3000
Totaal uit te betalen bij een maximum aan ingestuurde bonnen: €3000 x 2.5% = €75 maar alleen de €50 wordt uitgekeerd, de €25 bijft aan de strijkstok hangen.

Netto verlies over een heel jaar in het allerbeste geval: €50-€99 = -€49

Dat hier uberhaupt mensen in zouden trappen geloof ik eigenlijk niet eens, het klinkt eerder als een practical joke.

Ka
door KanedaNLD - Oct 25, 2016 om 17:45
3 Antwoorden / Vragen

Pas op voor dit bedrijf.

Ik ben zo dom geweest een telefoniste aan te horen.
En ben akkoord gegaan.
Dom geweest, heb de naam slecht verstaan.
Wel is mij beloofd een e-mail binnen 3 dagen na het telefoongesprek.

Daar heb ik dus op gewacht en gewacht en gewacht enz, enz...
Heb ook regelmatig mijn "Spam" folder bekeken en ook daar niets in.
Toen kwam de automatische factuur, die wel gewoon in mijn normale mailfolder terecht kwam (kan iemand mij uitleggen waarom die wel gewoon aan komt)
Vandaag gekregen, dus ook gelijk telefonisch contact opgenomen met het bedrijf.
Na eerst opgehangen te zijn, door een dame netjes te woord gestaan.
Ze gingen het uitzoeken.

Zou binnen 24 uur bericht terug hebben.
En dat is ook gebeurd.
Volgens hun was de mail gewoon verzonden (kan natuurlijk niet zien of dit wel of niet zo is)
En moet ik dus gewoon 99,- eu betalen voor iets wat ik zeer waarschijnlijk niet ga gebruiken.

Kan ik hier nog wat tegen doen?

Ja, weet het.
Ben dom geweest!

je
door jeroen boon Dec 1, 2016 om 16:06
Antwoorden / Vragen

hallo, dit is mij preccies overkomen
wat kan ik hier tegen doen?

Jeroen

tijger1
door tijger1 Dec 1, 2016 om 16:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jeroen. Als u nu eens de antwoorden leest mij de andere reacties? Dan weet u het.

Ke
door KeiyserSoze Dec 19, 2016 om 14:01
2 Antwoorden / Vragen

Volgens Oddie zat ik toch vast aan een jaar contract en hebben ze mij diverse aanmaningen gemaild. Ik  vertrouwde de gang van zaken niet en heb juridisch advies ingewonnen. Op advies heb ik de volgende mail gestuurd;

Geachte mevrouw Zevenbergen,

Inmiddels heb ik juridisch advies ingewonnen over deze kwestie. Ik handhaaf mijn standpunt dat ik u geen betaling verschuldigd ben en betwist al hetgeen u hieromtrent heeft gesteld, voor zover een en ander in het hiernavolgende niet uitdrukkelijk wordt erkend.

Tussen u en mij is geen (rechtsgeldige) overeenkomst tot stand gekomen. Tot op heden heeft u nagelaten bewijs te overleggen van een (schriftelijke) overeenkomst waaruit over en weer rechten en verplichtingen voortvloeien. Ik betwist dat wij een (telefonisch) mondelinge overeenkomst hebben gesloten, voor zover een mondelinge overeenkomst in het onderhavige geval rechtsgeldig zou zijn. In dit kader verzoek ik u, indien u uw standpunt handhaaft dat wij wel een mondelinge overeenkomst hebben gesloten, mij en kopie van de bandopname van ons gesprek te doen toekomen waaruit de mondelinge overeenstemming ondubbelzinnig blijkt.

Indien u al kunt aantonen dat wij mondelinge overeenkomst hebben bereikt, geldt het onderstaande onverkort ten aanzien van de bedenktijd van 14 dagen, welke bedenktijd tot op heden niet is aangevangen.

Voor het bestaan van een overeenkomst is wilsovereenstemming vereist. Daarvan is sprake indien een aanbod wordt aanvaard (art. 6:217 BW). In uw ‘welkomstmail’ verstrekt u de inloggegevens voor de “gratis actieperiode van 14 dagen”. Vervolgens schrijft u “Mocht je toch besluiten af te zien van ons aanbod dan kan je je account geheel vrijblijvend en zonder enige opgave van reden binnen 14 dagen opzeggen via email of telefoon. ” (onderstreping toegevoegd door ondergetekende). Een ‘gratis actieperiode’ duidt niet op wilsovereenstemming tussen ons over uw producten. Integendeel, daaruit volgt juist dat eerst een gratis actieperiode volgt, waarna mogelijk een overeenkomst zou worden gesloten. Steun voor dit standpunt is ook te vinden in uw bewoordingen ‘ons aanbod’. Hiermee geeft u expliciet te kennen dat slechts sprake is van een aanbod, welk aanbod nog aanvaard moet worden. Uw aanbod is echter nimmer aanvaard door mij. Voorts is in uw welkomstmail geen melding gemaakt van een reeds gesloten overeenkomst. Evenmin bevat deze e-mail alle noodzakelijke informatie die bij de bevestiging van een dergelijke overeenkomst verstrekt moet worden. Een en ander maakt dat geen sprake is van een overeenkomst, althans is het bestaan daarvan tot op heden door u niet aangetoond.

Tevens geldt dat u niet heeft voldaan aan de wettelijke vereisten ten aanzien van uw informatieplicht bij het totstandkomen van een overeenkomst langs elektronische weg. Dit heeft tot gevolg dat geen overeenkomst tot stand is gekomen.

Primaire stel ik mij op het standpunt dat geen overeenkomst tot stand is gekomen.

Subsidiair stel ik dat de overeenkomst (indien wel tot stand gekomen) vernietigbaar is op grond van het bepaalde in de artikelen 6:227b lid 4 en/of art. 6:227c lid 5 BW. U heeft immers niet voldaan aan uw wettelijke informatieplicht.

Meer subsidiair doe ik een beroep op de vernietigingsgrond in het bepaalde in art. 6:228 lid 1 (dwaling) BW. Onder een juiste voorstelling van zaken zou ik immers de overeenkomst (indien daar al sprake van is) niet hebben gesloten.

Meer meer subsidiair doe ik een beroep op een van de vernietigingsgronden in het bepaalde in art. 3:44 leden 3 (bedrog) en 4 (misbruik van omstandigheden) BW. Uw onjuiste mededelingen en/of het opzettelijk stilzwijgen en/of andere kunstgrepen heeft (hebben) er immers toe geleid dat ik – naar uw oordeel – akkoord ben gegaan met uw voorwaarden.

Samengevat is geen sprake van een overeenkomst, althans is de overeenkomst thans op rechtsgeldige gronden vernietigd.

Ten overvloede ga ik hieronder in op de door u aangevoerde argumenten.

U stelt dat het schriftelijkheidsvereiste hier niet van toepassing is, omdat hier sprake zou zijn van een gemengde overeenkomst die via telefonische verkoop tot stand is gekomen. Voor zover zulks al juist mocht zijn, geldt het volgende. Hier zijn van toepassing de regels omtrent koop op afstand. Uit die regels volgt dat een consument de overeenkomst (indien daar in het onderhavige geval al sprake van is) binnen 14 dagen ongedaan maken. Dit is de bedenktijd van de consument die in de wet dwingend is voorgeschreven en waarvan niet van mag worden afgeweken. Deze bedenktijd kan dus niet in de overeenkomst of in de algemene voorwaarden worden uitgesloten. Een dergelijke bedenktijd geldt te allen tijde bij telefonische verkoop.

U stelt dat thans sprake is van een gemengde overeenkomst. Indien dat al juist mocht zijn, geldt dat de bedenktijd van 14 dagen bij dergelijke overeenkomsten aanvangt na de dag waarop de consument het product ontvangt. Tot op heden heb ik geen product van u ontvangen. U stelt dat u een ‘duurzame gegevensdrager’ zult verstrekken na betaling door mij. Ik heb geen betaling gedaan, noch heeft u mij een ‘duurzame gegevensdrager’ doen toekomen. Dat betekent dat de wettelijke bedenktijd van 14 dagen nog niet is aangevangen. Immers, eerst na ontvangst van voornoemde gegevensdrager vangt de bedenktermijn van 14 dagen aan. Ook hieruit volgt dat tussen ons geen overeenkomst tot stand is gekomen.

In uw schrijven verwijst u meermaals naar uw algemene voorwaarden. Daarover kan ik kort zijn. U heeft mij niet een redelijke mogelijkheid geboden om kennis te nemen van deze algemene voorwaarden, aangezien niet is voldaan aan de vereisten van art. 6:234 lid 1 sub c BW. Uw algemene voorwaarden zijn immers niet voor of ten tijde van het sluiten van de overeenkomst aan mij toegezonden. Evenmin kunnen uw algemene voorwaarden (die op uw website staan) worden opgeslagen (ze zijn niet op PDF-formaat ter beschikking gesteld). Daar komt bij dat u niet heeft gemeld dat de algemene voorwaarden op verzoek zullen worden nagezonden. Een en ander betekent dat ik bij deze een beroep doe op de vernietigingsgrond van art. 6. 233 aanhef en sub b BW. Dat heeft tot gevolg dat uw algemene voorwaarden niet van toepassing zijn.

Subsidiair vernietig ik de (desbetreffende bedingen van) uw algemene voorwaarden op grond van het bepaalde in de artikelen 6:236 (zwarte lijst) en 6:237 (grijze lijst) BW.

Los van al het vorenstaande vernietig ik de overeenkomst (indien daar al sprake van is) op grond van de Wet oneerlijke handelspraktijken. Uw handelspraktijk is immers misleidend en/of agressief in de zin van voornoemde wet.

Tot slot
Ik heb op internet vernomen dat veel meer mensen de dupe zijn van uw onrechtmatige en misleidende handelspraktijken. U schroomt niet om mensen bang te maken door te dreigen met deurwaarders en hogere kosten. Deze agressieve manier van bejegening zal naar ik vermoed vast zijn vruchten hebben afgeworpen. Daar moet thans een einde aan  komen.

Ik ben bereid om (via internet) contact te zoeken met andere slachtoffers van uw louche praktijken. Ik ben voornemens om samen met andere gedupeerden de Autoriteit Consument en Markt (ACM) in te schakelen. Op grond van de Wet oneerlijke handelspraktijken is de ACM bevoegd om, bij geconstateerde overtredingen, een boete op te leggen (maximaal € 450.000 per overtreding), een last onder dwangsom opleggen of een combinatie van voornoemde maatregelen doorvoeren.

Ik stel u in ieder geval aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden (waaronder, doch niet uitsluitend, juridische kosten) en nog zal lijden.

Ik geef u mee in het vervolg de juridische aspecten van uw handelen wel goed te onderzoeken, voordat u nogmaals dit soort acties onderneemt.
--------------------------------------------------------------------------------------------

U bent vrij om deze brief over te nemen als u wordt lastig gevallen door team Oddie.

po
door poes87 Dec 20, 2016 om 21:36
Antwoorden / Vragen

Top deze reactie...Bedankt dat je het wil delen! Ook ik heb inmiddels de 2e aanmaning binnen en ben niet van plan te betalen. ..vraag mij alleen af hoelang zij hiermee door willen blijven gaan! Ik heb ook contact met een jurist en deze heeft al gbeeld en gemaild met ze maar er is nog niet doorheen te komen..Ook heb ik een klacht ingediend bij de consuwijzer!!

Bi
door Biancavdn Jan 5, 2017 om 16:49
Antwoorden / Vragen

Bedankt voor het delen van deze brief! Veel mensen zullen hierdoor geholpen worden!

Ka
door KanedaNLD Jan 31, 2017 om 15:21
3 Antwoorden / Vragen

Ik heb de schriftelijke laatste aanmaning binnen...

marita5
door marita5 Jan 31, 2017 om 15:43
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@kanedanld , lees hier nog maar eens , niet betalen , klik op de rode regels  http://kassa.vara.nl/nieuws/consumentenbond-waarschuwt-betaal-niets-aan-oddie-nl  en deze incassobureaus , wat mogen ze wel , en wat mogen ze niet ( blauwe balk ) http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/

marita5
door marita5 Jan 31, 2017 om 15:46
11507 Antwoorden / 15 Vragen
Ka
door KanedaNLD Feb 1, 2017 om 20:15
3 Antwoorden / Vragen

Dank u, ja dat bericht van de Consumentenbond vond ik ook net.
Wel hartelijk bedankt voor uw reactie.

marita5
door marita5 Feb 1, 2017 om 20:19
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , nu weet u zeker dat u niet moet betalen , laat u ook niet onder druk zetten door het incassobureau .

Re
door Reyhanna Feb 7, 2017 om 10:35
Antwoorden / Vragen

@keiysersoze heeft u hier ook antwoord op gehad? Ik heb vanochtend een mail gehad dat zij het recht hebben om zo sluw te spelen en dat wij alsnog gewoon moeten betalen..

marita5
door marita5 Feb 7, 2017 om 11:46
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@reyhanna , of ze sluw zijn of niet ze hebben geen poot om op te staan , oddie moet bewijzen dat ze een schriftelijke overeenkomst met u hebben afgesloten,  lees de reacties door , nergens op reageren en vooral niet betalen .

Ka
door KanedaNLD Mar 16, 2017 om 15:39
3 Antwoorden / Vragen

Nou, brief van de deurwaarder is er ook.

Contact gehad met het bedrijf "KEYINCASSO"
Ook hun beweren tevens dat Oddie.nl wel in hun recht staat. Hun juristen zouden er naar gekeken hebben.

Zij beroepen zich op:
Het vereiste van schriftelijkheid geldt in een aantal situaties niet. Deze zijn:

  • bij gemengde overeenkomsten die via telefonische verkoop tot stand komen;

Ik ben nu dus wel een beetje ten einde raad.
Weet niet of ik hier nog wel zonder betalen van af kan komen...

marita5
door marita5 Mar 16, 2017 om 16:07
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Kanedanld , Oddie staat helemaal niet in hun recht , waar zij zich op beroepen klopt niet , lees hier de recente informatie van Acm , klik op de tweede rode regel target blank http://kassa.vara.nl/nieuws/acm-betaal-niet-voor-ongeldige-abonnementen-op-kortingssites .Nogmaals volledig negeren en niet betalen Keyincasso is een incassobureau , een deurwaarder stuurt geen brief , maar komt persoonlijk langs :

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.

Lees ook de reacties boven u , u blijft in een cirkel rond draaien

u komt ervan af door niet te reageren en niet te betalen .

marita5
door marita5 Mar 16, 2017 om 16:15
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@kanedanld , voor uw gemoedsrust neem contact op met consuwijzer , dan weet u het zeker , velen gingen u al voor , klik op tweede rode regel target blank https://www.consuwijzer.nl/contact

Ka
door KanedaNLD Mar 16, 2017 om 18:39
3 Antwoorden / Vragen

Ow, mijn naam is niet volledig zie ik nu...

Kan ik hier een voordeeltje uit halen?

tijger1
door tijger1 Mar 16, 2017 om 18:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kanedan. Een voordeeltje? Dat heeft u vanzelf als u niet betaalt. In het vervolg die telefoontjes afkappen. Hoeft u ook niet ten einde raad te zijn. En u lijkt Oddie wel, u blijft aan de gang.

Ka
door KanedaNLD Mar 16, 2017 om 18:50
3 Antwoorden / Vragen

Nee, daar hebt u gelijk in...
En dat weet ik nu ook wel!

Maar toch een vervelende manier om daar zo achter te moeten komen...

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2016 om 18:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kanedanld

U wilt weten waarom u de eerste mail niet ontvangen hebt? Dat is simpel. DIe wordt niet verstuurd. Dat is hun verdienmodel.

En u hoeft niet te betalen, want zo'n overeenkomst is pas geldig als u die schriftelijk of per mail hebt bevestigd. Dus dat zij een mail (niet) sturen is niet voldoende om een overeenkomst aan te gaan,
ook dat telefoongesprek is niet voldoende voor het aangaan van een overeenkomst.

Stuur die club een mail, schrijf daarin dat u geen overeenkomst met hen bent aangegaan, dat u dus ook niet gaat betalen, schrijf verder dat u eventuele rechtshandelingen met vertrouwen tegemoet ziet.

En dan klaar met die club. Nergens meer op reageren, ook niet gaan bellen. Houd uw bankrekening in de gaten, als u soms per abuis ook nog uw bankrekeningnummer hebt verstrekt. Willen ze incasseren, dan die incasso weigeren, of storneren en hun nummer blokkeren.

Een tip, dergelijke telefoontjes in het vervolg direct afkappen, geen gegevens verstrekken, ook niet aan de deur of op straat. Dat voorkomt een hoop gedoen.

marita5
door marita5 - Oct 25, 2016 om 18:12
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Kanedanld ,

Lees hier eens de gegeven antwoorden , klik op de rode regel .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/zoeken/215,216,217,218,219,220,221,222,223,224/Alle%20vragen/oddie.nl

Ka
door KanedaNLD - Nov 1, 2016 om 08:56
3 Antwoorden / Vragen

Zei zeggen dat dat niet van kracht is.
Dat ik weldegelijk aan zoon abonnement vast zit!

Heb ook aangegeven dat die mail niet in mijn SPAM filter is beland. Maar dat willen ze niet geloven...

marita5
door marita5 Nov 1, 2016 om 09:30
11507 Antwoorden / 15 Vragen
Cookies
door Cookies Nov 1, 2016 om 09:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stuur ze een mail met de woorden 'succes verder en de groeten'. Verder NERGENS meer op reageren.

Wi
door Wil_H Apr 3, 2017 om 20:00
270 Antwoorden / Vragen

@KanedaNLD
Natuurlijk zeggen ze dat. Ze gaan jou echt niet vertellen dat je gelijk hebt, want dan werkt hun oplichterstruc niet meer.
Volg de adviezen op die je nu al tig keer gehad hebt.
Nog 1 keer een berichtje naar die club dat je er niet in trapt, niks betaalt en dat je ze graag voor de rechter ziet.
Verder nergens meer op reageren tot je een schrijven krijgt van een DEURWAARDER. Dus geen incassobureau.
Maar je kunt gerust zijn;  die DEURWAARDER zal nooit in actie komen omdat die oddieclub echt geen rechtszaak gaat beginnen voor 100 Euro.
Bovendien weten ze dat ze die zaak nooit gaan winnen.  Hooguit dat ze nog proberen een louche incassobureau in te schakelen die vervolgens met allerlei dreigementen probeert je zo te intimideren dat je gaat betalen, maar ook daar niet in trappen!!!!.
Succes.

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2016 om 09:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kanedandl

Het maakt niet uit wat ze geloven of wat ze zeggen.

U hebt het juiste standpunt aan hen kenbaar gemaakt. U dient die club nu verder gewoon helemaal te negeren en nergens meer op te reageren. Dan houdt het gedoe vanzelf op.

Laat u niet bang maken, dat is nergens voor nodig.

An
door Andy snijders - Nov 2, 2016 om 12:16
1 Antwoorden / Vragen

Oplichters

Se
door Servv - Dec 5, 2016 om 15:14
1 Antwoorden / Vragen

Hoi,

Ik ben dus vandaag dus ook gebeld door Oddie.nl. Ik zou het de eerste 2 weken gratis mogen uitproberen, daarna kon ik kiezen of ik hier meer verder ga. Heb dus mijn bankrekeningnr niet gegeven maar wel mijn adres. Ik zou de bonnen moeten opsturen via de mail. Alleen zou ik dus n bevestigings mail krijgen en ik zie dus dat meerdere mensen deze niet gehad hebben.  Hierin zou ik ook de proefperiode mee af kunnen zeggen. (wat ik nu dus heeel graag wil doen) Wat kunnen ze met de gegevens van mijn adres? Ik zal een mail sturen dat ik de "overeenkomst" stop wil zeggen en hoop hier mee van hun af te zijn.

gi
door giepske - Dec 8, 2016 om 12:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ben van morgen ook gebeld en erin getrapt, wel alleen emailadres doorgegeven. Nav de reacties van hier gelijk maar een mail gestuurd met de stopzegging. Zonder dat ik de welkomstmail had gehad. Heb nu deze reactie terug gekregen.

Beste,

Wij hebben uw annuleringsverzoek ontvangen.
Jammer dat u geen gebruik wenst te maken van Oddie.nl.
Helaas hebben wij u de welkomstmail nog niet kunnen verzenden zodat u meer kunt lezen over onze unieke cashback actie.
Dit heeft namelijk een verwerkingsperiode.

Middels deze mail bevestigen wij de annulering van uw telefonische aanvraag.
U zult geen welkomstmail van ons ontvangen.

Indien u in de toekomst toch gebruik wenst te maken van onze unieke cashback programma kunt u zich aanmelden via www.oddie.nl

Met vriendelijke groet,

Jacqueline Zevenbergen

Dus hopelijk ben ik er weer vanaf.

kv
door kvjapio - Dec 8, 2016 om 12:21
281 Antwoorden / Vragen

Google 'klacht oddie' en je weet al veel meer.

th
door theopol1971 - Dec 17, 2016 om 17:48
1 Antwoorden / Vragen

Kreeg ook de factuur maar geen eerste mail. Deze pagina goed doorgelezen en een mail naar oddie gestuurd.
Heb geen eerste mail gehad dus kon niks bevestigen, heb dit ook in die mail gezet.
Tevens gezegd dat ik geen mail meer wens te ontvangen van hun.
Slim zijn ze  niet , want heb vanmorgen gemaild en vanmiddag zag ik een telefoonnummer op mijn telefoon verschijnen dat dezelfde netnummer als van waar oddie zit. En ik ken niemand uit die regio, kon dus maar 1 persoon zijn.
Heb niet opgenomen en ze doorgesluisd naar mijn voicemailbericht.
Heb deze nog niet geluisterd maar er zullen wel wat dreigementen inzitten.
Ik ga echt niet betalen,  ik zie ze desnoods wel in de rechtbank. Alhoewel ze dat toch gaan verliezen.  Hun kunnen namelijk niet bewijzen dat ze de bevestigingsmail gestuurd hebben aan gezien hij niet gestuurd is.

Ty
door Tyffy - Dec 21, 2016 om 14:46
2 Antwoorden / Vragen

Nu heb ik heel veel zitten lezen hier en OOK IK ben de pineut. Ik heb ziek met koorts op bed gelegen en belde `1 dag te laat naar hu toe. Nou ja mevr jammer maar helaas. Waarom heeft u gisteren niet gebeld? Halllooooo luitser...ZIEK op bed gelegen. Ga ik dan aan jullie zitten denken en trouwens ik zit ook nog een zonder werk. Ja mevrouw maar dat is niet onze fout. Uhh...zeg ik dat dan? Nou u krijgt gewoon uw rekening, jammer voor u. En uitgelult ben je dan.
>>>WIE VAN JULLIE HEEFT AL NA ALLE AANMANINGEN DE DEURWAARDER OP DE STOEP GEHAD? WANT HIER LEES IK NIEMAND MEER OVER.<<<< Sorry voor de grote letters maar dan valt het extra op.
Het volgende ben ik tegengekomen: Eenmalig bedrag

Deze bedrijven verkopen kortingsabonnementen. Daarmee kunnen consumenten diverse producten en reisjes aanschaffen met korting of meedoen aan winacties. Ze benaderen consumenten telefonisch met het verhaal dat ze vrijblijvend kunnen kennismaken met zo’n abonnement. Maar als er niet binnen de proeftijd wordt opgezegd, wordt er eenmalig een bedrag van circa 100 euro in rekening gebracht.
Ongeldig
Dit mag niet omdat een telefonische overeenkomst voor een dienst niet geldig is zonder handtekening. Gedupeerde consumenten hoeven dus niet te betalen, stelt de Consumentenbond. ANP

Ik heb de zelfde dag een mail gehad en hij is dan direct geactiveerd. Nu naar een flinke griep op bed te hebben gelegen en in mijn mails keek zag ik deze mail en dacht BELLENNNNN....ja dag 1 dag te laat. Ik ben helemaal niet thuis in alle regeltjes en wetten enz en vind het ook erg lastig. OOk ik zal binnenkort wel factuur krijgen en dan??? Wie kan mij nu het juiste advies geven? Wie zegt dat de incassobureau/deurwaarder niet komt???

HELLUPPPPPP

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2016 om 14:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tyffy

Ik neem aan dat u nu niet meer ziek bent, dus lees zelf dan maar alle reacties en linken door. Dan weet u genoeg.

Ro
door Robster65 - Dec 22, 2016 om 12:08
1 Antwoorden / Vragen

Zit in het zelfe schuitje met Oddie.b.v. zij zeggen dat er eeen overeenkomst is maar die is er niet volgens Conzuwijzer waar ik inlichtingen heb ingewonnen.
Zij zeggen dan ook met nadruk niet betalen wat er is geen overeenkomst.
Volgens mij gebruikt oddie altijdt standaard teksten om zo ons onderdruk te zetten om toch te betalen.
Heb bij Conzuwijzer al 2 klachten neergeleegd omtrent dit bedrijf, hoe meer klachten er binnen komen hoe sneller er een onderzoek gestart kan worden tegen Oddie.
De klachten worden doorgezet naar ACM ( Autoriteit Consument & Markt ) deze zullen de klachten dan onderzoeken en zo nodig ingrijpen naar Oddie toe.

Dus iedereen die een problemen heeft met Oddie graag en klacht indienen bij Conzuwijzer

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2016 om 13:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@robster65

U kunt beter in het vervolg NEE  zeggen aan de telefoon. Hebt u ook geen gezeur.

mi
door mijnoase - Dec 30, 2016 om 21:41
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb onlangs een telefoon gekregen van Oddie. Een hele vriendelijke dame. Ik heb haar laten uitspreken en gezegd dat ze me info mocht opsturen, om er dan niet op in te gaan. Ik wilde gewoon vriendelijk zijn. Nu krijg ik een email waarin staat dat ik 99 euro moet betalen. Ik heb hier al op deze site gekeken en ze de info die hier staat doorgestuurd (dat ik niks getekend heb ed) maar ze blijven maar emails sturen dat ik 99 euro moet betalen.
Kunnen zij dit hard maken? Ik heb nergens iets getekend ...
Kris

tijger1
door tijger1 Dec 30, 2016 om 22:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees de andere reacties,
.

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2016 om 22:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mijnoase

Kunt u lezen? Lees dan alles boven u eens door. Dan weet u het.

edrick3
door edrick3 - Jan 5, 2017 om 17:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ke
door KeiyserSoze 19 dec. 2016 om 14:01
Antwoorden / Vragen

Volgens Oddie zat ik toch vast aan een jaar contract en hebben ze mij diverse aanmaningen gemaild. Ik  vertrouwde de gang van zaken niet en heb juridisch advies ingewonnen. Op advies heb ik de volgende mail gestuurd; Geachte mevrouw Zevenbergen, Inmiddels heb ik juridisch advies ingewonnen over deze kwestie. Ik handhaaf mijn standpunt dat ik u geen betaling verschuldigd ben en betwist al hetgeen u hieromtrent heeft gesteld, voor zover een en ander in het hiernavolgende niet uitdrukkelijk wordt erkend. Tussen u en mij is geen (rechtsgeldige) overeenkomst tot stand gekomen. Tot op heden heeft u nagelaten bewijs te overleggen van een (schriftelijke) overeenkomst waaruit over en weer rechten en verplichtingen voortvloeien. Ik betwist dat wij een (telefonisch) mondelinge overeenkomst hebben gesloten, voor zover een mondelinge overeenkomst in het onderhavige geval rechtsgeldig zou zijn. In dit kader verzoek ik u, indien u uw standpunt handhaaft dat wij wel een mondelinge overeenkomst hebben gesloten, mij en kopie van de bandopname van ons gesprek te doen toekomen waaruit de mondelinge overeenstemming ondubbelzinnig blijkt. Indien u al kunt aantonen dat wij mondelinge overeenkomst hebben bereikt, geldt het onderstaande onverkort ten aanzien van de bedenktijd van 14 dagen, welke bedenktijd tot op heden niet is aangevangen. Voor het bestaan van een overeenkomst is wilsovereenstemming vereist. Daarvan is sprake indien een aanbod wordt aanvaard (art. 6:217 BW). In uw ‘welkomstmail’ verstrekt u de inloggegevens voor de “gratis actieperiode van 14 dagen”. Vervolgens schrijft u “Mocht je toch besluiten af te zien van ons aanbod dan kan je je account geheel vrijblijvend en zonder enige opgave van reden binnen 14 dagen opzeggen via email of telefoon. ” (onderstreping toegevoegd door ondergetekende). Een ‘gratis actieperiode’ duidt niet op wilsovereenstemming tussen ons over uw producten. Integendeel, daaruit volgt juist dat eerst een gratis actieperiode volgt, waarna mogelijk een overeenkomst zou worden gesloten. Steun voor dit standpunt is ook te vinden in uw bewoordingen ‘ons aanbod’. Hiermee geeft u expliciet te kennen dat slechts sprake is van een aanbod, welk aanbod nog aanvaard moet worden. Uw aanbod is echter nimmer aanvaard door mij. Voorts is in uw welkomstmail geen melding gemaakt van een reeds gesloten overeenkomst. Evenmin bevat deze e-mail alle noodzakelijke informatie die bij de bevestiging van een dergelijke overeenkomst verstrekt moet worden. Een en ander maakt dat geen sprake is van een overeenkomst, althans is het bestaan daarvan tot op heden door u niet aangetoond. Tevens geldt dat u niet heeft voldaan aan de wettelijke vereisten ten aanzien van uw informatieplicht bij het totstandkomen van een overeenkomst langs elektronische weg. Dit heeft tot gevolg dat geen overeenkomst tot stand is gekomen.  Primaire stel ik mij op het standpunt dat geen overeenkomst tot stand is gekomen. Subsidiair stel ik dat de overeenkomst (indien wel tot stand gekomen) vernietigbaar is op grond van het bepaalde in de artikelen 6:227b lid 4 en/of art. 6:227c lid 5 BW. U heeft immers niet voldaan aan uw wettelijke informatieplicht. Meer subsidiair doe ik een beroep op de vernietigingsgrond in het bepaalde in art. 6:228 lid 1 (dwaling) BW. Onder een juiste voorstelling van zaken zou ik immers de overeenkomst (indien daar al sprake van is) niet hebben gesloten. Meer meer subsidiair doe ik een beroep op een van de vernietigingsgronden in het bepaalde in art. 3:44 leden 3 (bedrog) en 4 (misbruik van omstandigheden) BW. Uw onjuiste mededelingen en/of het opzettelijk stilzwijgen en/of andere kunstgrepen heeft (hebben) er immers toe geleid dat ik – naar uw oordeel – akkoord ben gegaan met uw voorwaarden.   Samengevat is geen sprake van een overeenkomst, althans is de overeenkomst thans op rechtsgeldige gronden vernietigd.  Ten overvloede ga ik hieronder in op de door u aangevoerde argumenten. U stelt dat het schriftelijkheidsvereiste hier niet van toepassing is, omdat hier sprake zou zijn van een gemengde overeenkomst die via telefonische verkoop tot stand is gekomen. Voor zover zulks al juist mocht zijn, geldt het volgende. Hier zijn van toepassing de regels omtrent koop op afstand. Uit die regels volgt dat een consument de overeenkomst (indien daar in het onderhavige geval al sprake van is) binnen 14 dagen ongedaan maken. Dit is de bedenktijd van de consument die in de wet dwingend is voorgeschreven en waarvan niet van mag worden afgeweken. Deze bedenktijd kan dus niet in de overeenkomst of in de algemene voorwaarden worden uitgesloten. Een dergelijke bedenktijd geldt te allen tijde bij telefonische verkoop. U stelt dat thans sprake is van een gemengde overeenkomst. Indien dat al juist mocht zijn, geldt dat de bedenktijd van 14 dagen bij dergelijke overeenkomsten aanvangt na de dag waarop de consument het product ontvangt. Tot op heden heb ik geen product van u ontvangen. U stelt dat u een ‘duurzame gegevensdrager’ zult verstrekken na betaling door mij. Ik heb geen betaling gedaan, noch heeft u mij een ‘duurzame gegevensdrager’ doen toekomen. Dat betekent dat de wettelijke bedenktijd van 14 dagen nog niet is aangevangen. Immers, eerst na ontvangst van voornoemde gegevensdrager vangt de bedenktermijn van 14 dagen aan. Ook hieruit volgt dat tussen ons geen overeenkomst tot stand is gekomen. In uw schrijven verwijst u meermaals naar uw algemene voorwaarden. Daarover kan ik kort zijn. U heeft mij niet een redelijke mogelijkheid geboden om kennis te nemen van deze algemene voorwaarden, aangezien niet is voldaan aan de vereisten van art. 6:234 lid 1 sub c BW. Uw algemene voorwaarden zijn immers niet voor of ten tijde van het sluiten van de overeenkomst aan mij toegezonden. Evenmin kunnen uw algemene voorwaarden (die op uw website staan) worden opgeslagen (ze zijn niet op PDF-formaat ter beschikking gesteld). Daar komt bij dat u niet heeft gemeld dat de algemene voorwaarden op verzoek zullen worden nagezonden. Een en ander betekent dat ik bij deze een beroep doe op de vernietigingsgrond van art. 6. 233 aanhef en sub b BW. Dat heeft tot gevolg dat uw algemene voorwaarden niet van toepassing zijn. Subsidiair vernietig ik de (desbetreffende bedingen van) uw algemene voorwaarden op grond van het bepaalde in de artikelen 6:236 (zwarte lijst) en 6:237 (grijze lijst) BW. Los van al het vorenstaande vernietig ik de overeenkomst (indien daar al sprake van is) op grond van de Wet oneerlijke handelspraktijken. Uw handelspraktijk is immers misleidend en/of agressief in de zin van voornoemde wet. Tot slotIk heb op internet vernomen dat veel meer mensen de dupe zijn van uw onrechtmatige en misleidende handelspraktijken. U schroomt niet om mensen bang te maken door te dreigen met deurwaarders en hogere kosten. Deze agressieve manier van bejegening zal naar ik vermoed vast zijn vruchten hebben afgeworpen. Daar moet thans een einde aan  komen. Ik ben bereid om (via internet) contact te zoeken met andere slachtoffers van uw louche praktijken. Ik ben voornemens om samen met andere gedupeerden de Autoriteit Consument en Markt (ACM) in te schakelen. Op grond van de Wet oneerlijke handelspraktijken is de ACM bevoegd om, bij geconstateerde overtredingen, een boete op te leggen (maximaal € 450.000 per overtreding), een last onder dwangsom opleggen of een combinatie van voornoemde maatregelen doorvoeren. Ik stel u in ieder geval aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden (waaronder, doch niet uitsluitend, juridische kosten) en nog zal lijden. Ik geef u mee in het vervolg de juridische aspecten van uw handelen wel goed te onderzoeken, voordat u nogmaals dit soort acties onderneemt. --------------------------------------------------------------------------------------------U bent vrij om deze brief over te nemen als u wordt lastig gevallen door team Oddie.

tijger1
door tijger1 Jan 5, 2017 om 17:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@edrick3. Waarom nog een keer?

edrick3
door edrick3 Jan 5, 2017 om 18:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dan is het m.i. meteen zichtbaar/duidelijker dan dat het in een reactie vermeld staat.

tijger1
door tijger1 Jan 5, 2017 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Deed dat er maar toe. Ze plempen een vraag neer in een topic, zonder wat dan ook te lezen.

We
door Wendyk82 Jul 14, 2017 om 15:46
Antwoorden / Vragen

Ik ben ook gedupeerd. Ik heb echter uiteindelijk de aanmaning betaald omdat hogere kosten ik finacieel niet trek. Dom ik had dit nog niet eerder gelezen.  Echter hebben ze me andere koetingen verteld dan de 2.5% en daarnaast niets gezegd over een max. Bedrag pm. Ik had ook geen mail ontvangen pas laster de factuur. Meteen gereageerd maar moest betalen. Ik weigerde en daar kwam al snel een aanmaning.  Mijn vraag is kunnen we als gedupeerde geen rechtzaak beginnen tegen oddie. Zoals keiysersoze hierboven ook beschrijft?  In mn eentje een rechtzaak starten kost me ws meer dan dat ik uiteindelijk voor oddie heb betaald.  Graag jullie reactie.  Mvg

costnix
door costnix Jul 14, 2017 om 16:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@wendy: door te betalen houdt u het aantrekkelijk voor oddie (en anderen) er mee door te gaan.

Av
door Avdm - Jan 24, 2017 om 13:15
1 Antwoorden / Vragen

Oddie is oplichterij,

Ze bellen en zeggen dat je een vragenlijst hebt ingevuld.
Ze vertellen persoonlijke gegevens waardoor jij gaat denken dat je die inderdaad hebt ingevuld.
Echter kunnen ze die van allerlei partijen doorgespeeld hebben gekregen.

Ik had ook niks ingevuld, maar mevrouw bleef volhouden van wel.

Ik dacht het gesprek af te wachten, maar opeens begon ze in een tempo te spreken
wat ik niet bij kon houden. Ze stelt je gerust met de woorden we willen het voor u duidelijk hebben.
Maar ondertussen weet je niet waar je ja tegen hebt gezegd.

Er wordt een mail beloofd, maar na ik opgehangen had ging ik het opzoeken en je blijkt geen mail van hen te krijgen.
Wel werd ik weer gebeld, ik moest het nog een keer bevestigen.

Ik heb haar verteld dat ik geen interesse heb en dat zij mij geen mail hoefde te sturen en niet meer hoefde te bellen.
Ik heb ook niks meer gehoord, waar ik erg blij mee ben. Ze zal wel geschrokken zijn ;)

Vele mensen die de mail afwachten ondervinden dat zij geen mail krijgen, maar wel een dure rekening. Zij hadden in de mail aanmoeten geven dat zij niet meer lid wouden zijn. Echter wordt die mail nooit verstuurd.

Krijg je wel een rekening? Niet reageren. Zij kunnen je niks maken omdat je niet schriftelijk hebt toegestemd. Zij zullen het nooit tot een zitting laten komen omdat ze geen poot hebben om op te staan.

Lu
door Lucifera - Apr 3, 2017 om 18:02
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben zelf ook opgericht door oddie.
Mij werd aan de telefoon een hele uitleg ggeven over dat het een gratis dienst was eb ik niets hoefde te betalen en dat ik 2 weken had om door te geven of ik een abbonement wou. Mij is echter niet uitgelegd dat als ik niet reageerde ik vast zat aan een 1 jarig abbonement. Nu hebben ze het zo gedaan dat ze dat wel even snel hebben gezecht in de opnamen wat me totaal voorbij is gegaan want het was helemaal niet duidelijk en die vrouw aan de telefoon had toch echt wat anders uitgelegd. Ik was al weer helemaal vergeten dat ik een gratis proef periode had en heb daarom ook geen gebruik gemaakt van hun dienst en ineens krijg ik een mail met een factuur op een 1jarig abbonement. Ik bel dus en heb een hele discussie met die vrouw dat ik noet akkoord ben gegaan en dat ze ook geen handtekening van mij heeft maar dat maakt hun niets uit. Ik ben al de heledag bezig en ik praat tegen de muur want helpen doen ze niet. Ik heb een mail ontvangen met daar in een account die ik niet heb geactiveerd en toen ik dat zei, zei ze van "ja dat gaat automatisch" is mij ook niet verteld. Verder dan dat heb ik geen producten van hun ontvangen en al helemaal geen usb of iets.

Zijn er al mensen bezig met het aanvechten van oddie? Ik meld me daar graag voor aan want deze oplichters praktijken kunnen gewoon niet. Bah

marita5
door marita5 Apr 3, 2017 om 19:24
11507 Antwoorden / 15 Vragen
tijger1
door tijger1 - Apr 3, 2017 om 18:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lucifera

Mensen hoeven helemaal niets aan te vechten. Lees alle reacties die boven de uwe staan en u weet wat u moet doen. Helemaal NIETS.

Lu
door Lucifera Apr 3, 2017 om 18:33
1 Antwoorden / Vragen

@tijger1 maar er moet toch wat aan zulke bedrijven gedaan worden? Dit kan toch niet langer zo door gaan? Ze blijven mensen terroriseren, oplichten en bedreigen. Ze leven letterlijk op mensen die te bang zijn om niet te betalen, zulke bedrijven horen gestraft en gesloten te worden. :/

tijger1
door tijger1 Apr 3, 2017 om 19:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat denkt u dan wat we moeten doen met mensen die door de telefoon overal ja op zeggen omdat het GRATIS is?

Vierendelen en kielhalen? Dan is die flauwekul zo afgelopen.