Ce
door Cees Akkermans Feb 10, 2016 om 16:14
Geldzaken & recht

Wat kan ik doen tegen loterij fraude

Begin oktober 2015 werd ik benaderd door de grote prijzenpot en ben zo dom geweest mee te gaan doen. Ik zou binnen 48 uur een e-mail krijgen waarmee ik als, ik me bedacht had, de overeenkomst zou kunnen annuleren. Deze mail heb ik nooit ontvangen en ik voelde toen nattigheid. Ik kon nergens een telefoonnummer vinden en na 10 dagen kreeg ik een mail dat er € 24,95 geincasseerd zou worden. Ik heb toen de incasso gelijk geblokkeerd en heb deze mail beantwoord met de mededeling dat ik de bevestiging nooit ontvangen had en verder niets met hun te maken wilde hebben. Ik kreeg als antwoord dat de bedenktijd verstreken was en ik toch moet betalen. Dit heb ik niet gedaan en krijg nu van Fictory.eu een brief om maar even € 174,65 te betalen. Anders wordt de vordering uit handen gegeven. Op internet heb ik gevonden dat het om oplichting gaat en wordt geadviseerd niet te betalen. Graag uw advies

1866 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 10, 2016 om 16:22
16845 Antwoorden / 202 Vragen
0

Niet betalen in ieder geval.

tenormin
door tenormin - Feb 10, 2016 om 16:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen
4

http://www.kansspelautoriteit.nl/nieuws/alle-nieuwsberichten/2015/oktober/meldingen-fictory/ 

Misschien kan deze informatie u verder helpen en wens u veel succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 10, 2016 om 16:31
16845 Antwoorden / 202 Vragen
0

Vervolg: ik heb hier en daar wat op het i-net gekeken en merk ten eerste dat je de thuispagina (home page) alleen maar kunt benaderen met een klantnummer. U heeft echter duidelijk te kennen gegeven dat u niet meer met hen of anders gezegd hun lotery niets te maken wilde hebben.

Als u ook gaat zoeken via een zoekmachine zult u zien dat u niet de eerste en enige ben met met klachten en er zelfs duidelijk advies is van de officiële kansspelautoriteit om daar klachten in te dienen. : www.kansspelautoriteit.nl/algemene-onderdelen/serviceblok/contact/


zoekster1
door zoekster1 - Feb 10, 2016 om 16:34
1583 Antwoorden / 3 Vragen
1

@Gerritaltema, lees de link van tenormin. Dit is juist geen taak van de kansspelautoriteit, die dat duidelijk uitlegt in de link. Maar een zaak voor consuwijzer.nl

Vraagsteller neem contact op met consuwijzer.nl  (google maar even)

audb
door audb - Feb 10, 2016 om 16:55
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Hoe bent u benaderd ?

Via mail of telefoon ? maakt eigenlijk ook niets uit zolang u geen handtekening hebt gezet hoeft u zich geen zorgen te maken.

Het is in dit geval een finaciele dienstverlening en dan is een handtekening verplicht.

Ook al beweren hun dat u een mail zou hebben gekregen ze moeten dit ook via een brief bevestigen.

Krijgt u wel een brief van een incasso bureau die hoogst waarschijnelijk niet eens bestaat of van hun is dan gewoon een bericht sturen dat u nooit toegestemt hebt met het afschrijven van het bedrag en dat u eist dat ze bewijs overleggen dat u er voor getekend hebt. 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer