NW
door NWK den Boer Mar 28, 2017 om 09:43
Geldzaken & recht

Wat te doen met online.nl

Nadat wij weer geconfronteerd werden met slechte tv en het niet opnemen van ons gekozen progamma, zijn wij opzoek gegaan naar een andere provider.
Daar wij Telfort voor ons mobiel hebben zijn wij hier gaan kijken voor alles in één.
In de winkel via de mobiel ingelogd bij Online.nl en hieruit bleek dat wij contractvrij zijn.
Telfort heeft de overstap geregeld, echter online.nl gaf aan dat niet alle gegevens correct waren.
Zelf gebeld met online.nl en die kwamen met de mededeling dat wij nog niet contractvrij zijn, het loopt tot eind 2017.
Bij de medewerker aangegeven dat ik dit niet kon inzien via mijn mobile inlog. Tevens aangegevn dat ik nog altijd slechte kwaliteit heb, ondanks herhaaldelijk monteur bezoek.
Deze medewerker gaf aan dat doordat zij niet het toegezegde leveren ik kan opzeggen.
Na nogmaals gebeld te hebben en veel mailverkeer komt online tot het standpunt; Wij kunnen niets voor u doen (gewoon betalen dus).
Dit ondanks dat een medewerker toezegd dat ik kan opzeggen en dat de klantenservice aangeeft dat er via hun systeen onduidelijkheid kan reizen over de contractsduur.
Volgens de klantenservive had ik op een oudsysteem ingelogd met de mobiel. Het is uiteindelijk mijn verantwoording om de juiste contractsduur te kennen. Dit ligt niet aan hen.
Wij hebben herhaaldelijk aangegevn dat wij betalen tot en met de opzegging (22-3-2017).
Wat kan ik nu nog doen en heb ik hiertoe het recht?

6005 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2017 om 09:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar u moet toch zelf kunnen nagaan tot hoelang uw contract loopt? Als er gezegd wordt: eind 2017, moet u blijkbaar zelf eind 2016 iets veranderd hebben, of u had wellicht vanaf eind 2015 een tweejarig contract.

Wat u kunt doen, is het contract uitzitten, of afkopen. Simpel.

U kunt niet zomaar tijdens een contract kostenloos opzeggen.

ne
door neodutchio - Mar 28, 2017 om 10:48
5129 Antwoorden / 12 Vragen
1

Als u een slechte service ontvangt van online, moet u deze de gelegenheid geven om dit op te lossen. Direct weglopen zonder wat te zeggen terwijl u een contract heeft kan simpelweg niet. Zoals Tijger1 al aangeeft, uitzingen of betalen.

Maar dat u zelf niet weet hoe lang abonnementen al lopen maakt u wel een makkelijk slachtoffer. Uit mijn administratie is gebleken dat u aan een 12 jarig contract zit voor het forum van kassa, kunt u ook nog even betalen dan?

marita5
door marita5 - Mar 28, 2017 om 11:33
11495 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Nwk Den Boer , 

Wij hebben herhaaldelijk aangegevn dat wij betalen tot en met de opzegging (22-3-2017).

Als uw contract loopt t/m eind 2017 kunt u niet zomaar opzeggen : 

De opzegtermijn voor een abonnement voor telefonie, internet of televisie is één maand.

Kan ik altijd van mijn abonnement af?

De meeste abonnementen duren één of twee jaar. In die tijd kunt u niet zomaar van het abonnement af. Vaak kost dit geld. Pas na de vaste periode kunt u opzeggen wanneer u wilt. Zonder kosten.

Sommige abonnementen zijn per maand opzegbaar. Dit betekent dat u niet één of twee jaar hoeft te wachten voordat u kosteloos kunt opzeggen.

Hebt u een abonnement voor één of twee jaar? En wilt u tussentijds uw abonnement opzeggen? Bespreek dit dan met uw aanbieder. De aanbieder rekende erop dat u één of twee jaar klant zou blijven. Meestal moet u dan nog een deel van het abonnement betalen.

Bron : consuwijzer.nl 

Nadat wij weer geconfronteerd werden met slechte tv en het niet opnemen van ons gekozen progamma

Stuur online.nl een brief / of mail met vermelding "aanmaning tot nakoming overeenkomst " klik op de rode regel ( zie benedenaan voorbeeldbrief ) 

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst

panter22
door panter22 - Mar 28, 2017 om 13:34
6599 Antwoorden / Vragen
0

Onder "mijn online" moeten de gegevens van je abonnement staan.
Als je maar iets verandert in het abonnement, dan heb je weer een nieuw abonnement en zit je er weer voor 1 jaar aan vast.
Heb je nog geen glasvezel en wel adsl, dan bepaalt kpn de snelheid die op jouw adres mogelijk is.
Test eens op speedtest.nl of prijsvergelijken.nl
Bij telfort via de telefoonlijn zul je mogelijk dezelfde problemen ondervinden.

ha
door halex - Mar 28, 2017 om 18:15
1374 Antwoorden / 4 Vragen
1

Enige dagen geleden een soortgelijke vraag. Op uw contract staat wanneer het ingegaan is en wanneer u contractvrij bent. Ik ken de online-omgeving van Online niet, maar kennelijk staat daar vaker niet de meest actuele situatie.
U hebt het recht om door te betalen tot uw contract beëindigd is. Wat u nog kunt doen is op tijd opzeggen en de volgende keer voorbereid op pad gaan als u een nieuw contract wilt afsluiten. Dus thuis eerst alles in uw administratie nakijken en niet ter plekke gauw iets opzoeken via uw mobiele telefoon.

vr1944
door vr1944 - Mar 29, 2017 om 17:30
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

Aangezien Telfort gebruik maakt van dezelfde A(V)DSL verbindingen is het de maar de vraag of je na de overstap geen problemen meer hebt en dan ga ik er vanuit dat het niet aan je apparatuur etc ligt .Tip : Vaak is de kabel van telefoonaansluiting naar modem de oorzaak van dit probleem.Ook resetten van modem en decoders is vaak een goede oplossing voor dit probleem. Of nieuwe apparatuur vragen aan ON Line.Hou er rekening mee ,dat als On Line de ADSL  verbinding niet vrijgeeft ,dat je kan niet overstappen naar een andere provider , behalve kabel..

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JM
JM de Troije - Mar 26, 2024 om 14:40
Winkels & webshops
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - Mar 25, 2024 om 16:49
Winkels & webshops

Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?

ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer