WvV
door WvV Feb 6, 2016 om 15:56
Geldzaken & recht

Wie is aansprakelijk?

Vandaag is het locker Tikibad de IPhone 6+ gestolen van mijn zoon. Hoe dit in vredesnaam kan gebeuren is voor ons een grote vraag. Blijkbaar is het systeem niet goed beveiligd, en kan de locker door derden opengemaakt worden zonder dat de code afgekeken is. (Hier is op gelet). De medewerking ter plaatste is schandalig. Niemand helpt je. De beveligers toetsten wat op het apparaat en vertrekken weer zonder wat te zeggen.Een slecht nederlands sprekend medewerker kan ook niets doen. Als je je spullen opbergt in een locker, mag je ervan uitgaan dat deze veilig zijn. Er hangen ook geen beveiligingscamara's, dus helaas geen beelden. Aangifte bij de politie is gedaan. We stellen Tikibad aansprakelijk voor de niet werkende locker. Is dit reeel? Hebben we recht van spreken?

3883 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 6, 2016 om 16:22
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ik neem aan dat U de diefstal bij de staf van het Tikibad heeft gemeld. Wat was hun antwoord. Heeft U moeten betalen voor de locker en ook, heeft U de sleutel de hele tijd bij U gedragen? Of een andere vorm van "sleutel" - pasje o.i.d? En ook: staat er b.v. aangegeven dat ze niet aansprakelijk zijn voor diefstal? Als U een bewijs van huur locker heeft, dan lijkt het me wel dat, ondanks dat er zo'n bordje hangt, ze toch aansprakelijk zijn.

WvV
door WvV Feb 6, 2016 om 17:10
17 Antwoorden / 19 Vragen

De locker is "beveiligd" met code. Huur locker is gratis

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2016 om 16:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, u hebt geen recht van spreken. Zelfs niet in slecht Nederlands.

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2016 om 16:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lees op de site dat ze het gebruik van lockers aanraden. Helaas hangt er naast de lockers vaak een bordje met de tekst: wij zijn niet aansprakelijk voor enz. enz. Of dat hier het geval is, weet ik niet, maar zou me niets verbazen. Hierover staat niets op de site vermeld.

Ik zou om te beginnen een klachtenformulier versturen over de manier waarop er met je vraag/klacht werd omgesprongen. Dan ook maar meteen een poging doen om een reële vergoeding te krijgen voor de gestolen iPhone. Hoop dat je de aankoopbon nog hebt.
Klachtenformulier kun je hier vinden http://www.duinrell.nl/faq/feedback

jo
door jorisw - Feb 6, 2016 om 16:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat er daar geen beveiligingscamera's hangen lijkt me logisch....

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2016 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet werkende locker? Kon u hem dan openen zonder code? U kunt daar wel voor duizenden euro's in leggen, en hoe wilt u dat aantonen en daar kunnen zij natuurlijk nooit aansprakelijk voor zijn.

WvV
door WvV Feb 6, 2016 om 17:37
17 Antwoorden / 19 Vragen

De beveiligers openen de locker ook zonder code door iets langs het kastdeurtje te halen.

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2016 om 18:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@www.adviesenrecht

Houd nu toch eens op met klanten werven. Dat is niet toegestaan op dit forum.

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2016 om 18:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard kan de beveiliging de locker openen zonder code. Dat is ern voorzorgsmaatregel.

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2016 om 20:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe zou u wllen aantonen dat die iPhone 6+ in die locker heeft gelegen?
Dure spullen kun je maar beter thuis laten.

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2016 om 20:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@Adviesenrecht, het is nu al een paar keer gezegd: stop met werven van klanten via deze site.
Ergens op een site heeft u het over 11 specialisaties die u zou hebben, maar het verhaal is toch:

Linkedin: https://nl.linkedin.com/in/wijnand-de-jong-7477ba35

Cookies
door Cookies Feb 7, 2016 om 11:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nu ga je nog meer reclame voor hem maken door die link te plaatsen.

wi
door wilhelmina59 Feb 7, 2016 om 16:00
512 Antwoorden / 0 Vragen

Jeetje zeg met zo'n  CV zou ik toch echt mijn kop houden.
Call center agent..........

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 6, 2016 om 20:37
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ho Ho tijger1 @ dat is wel heel kort Door de bocht al is de prijs altijd meestal toch wel dat aangifte doen (altijd doen) uiteindelijk niets oplevert. Als er als ook door anderen genoemd betaald moet worden voor het gebruik is dit zwembad wel degelijk aansprakelijk te stellen (bijv op basis tekortkomen in naleven van de overeenkomst, in dit geval de bewaarovereenkomst. Afdwingen betekent procederen maar schriftelijk aansprakelijk stellen kan altijd en dat zou ik zeker doen. (Als er sprake is van moeten betalen voor de safe)

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2016 om 00:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ gerrit

Er is helemaal geen sprake van bewaarneming. Dat zwembad heeft geen idee wat iemand in een locker stopt. Het is geen jas die je afgeeft bij de garderobe.

En dan aangifte doen van wat en bij wie? Hoe bewijst de Ts überhaupt wat in die locker opgeborgen is?

marita567
door marita567 - Feb 7, 2016 om 08:39
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@adviesenrecht ,

U heeft het op uw site over transparant zijn maar is wel een duur liefhebberij , zie hier

Door W De Jong

Soms kan ik meteen antwoord geven.
Dat is gratis.

Soms moet ik me langer in uw situatie verdiepen.
Omdat ik bijvoorbeeld moet inschatten welke documenten er nodig zijn om u verder te helpen.
Dan reken ik 10 euro per kwartier.

Om het tot een goed einde te brengen komen daar soms extra kosten bij.
Die zet ik dan op papier. Zodat u weet wat u kunt verwachten.

Dat maakt dat ieder zijns weegs kan.

Transparant.

In de link van aurora1 lees ik dat uw interresses zijn piano spelen , mijn advies blijf bij piano spelen i.p.v. klanten werven op een openbaar forum, en dit advies is gratis

gerbera
door gerbera - Feb 7, 2016 om 12:31
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Adviesrecht, als u zo werkt als dat u in staat bent te lezen zou ik het maar bij de piano houden. Dit is wat Ts al eerder schreef op uw vraag of er huur betaald moest worden;   Huur locker is gratis