Ob
door Obbe Bakker Oct 20, 2016 om 10:11
Geldzaken & recht

Wie of wat is de BKR eigenlijk dat zij zo maar bij mijn overeenkomst met de bank

waar is nog bankgeheim? Als de BKR, niet alleen bij mijn 'schuld' , maar ook al inzage heeft in mijn overeenkomsten met de Bank. Wat ik met de bank afspreek, of ik wel of niet en hoeveel ik rood mag staan is volgens mij prive

4529 19 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 20, 2016 om 10:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wie of wat de BKR is, kun je hier lezen https://www.bkr.nl/over-bkr/over-bkr/

ja
door jackyh - Oct 20, 2016 om 10:28
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het is de EU die dit voorschrijft. Wij hebben niets te willen als mini mini mini mini landje. Vergaderingen zoals gisteren met Poetin, worden ook alleen gedaan met Duitsland en Frankrijk als EU vertegenwoordigers  en daar zijn wij als mini mni mini mini landje echt niet bij.

jo
door jorisw Oct 28, 2016 om 14:53
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit schrijft de EU helemaal niet voor. BKR is een puur Nederlands iets.

ja
door jackyh Oct 28, 2016 om 15:54
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat schrijft de EU wel voor en daarom zal het bestand van BKR in Tiel met ca. 10.000.000 uitbreiden. Is afgelopen week besproken in Kassa of Radar.

me
door mein33 Oct 28, 2016 om 17:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@yackyh,

Tien miljoen extra meldingen bij het BKR !!!
Heeft misschien een komma verkeerd geplaatst ??

ja
door jackyh Oct 28, 2016 om 17:56
953 Antwoorden / 4 Vragen

Nee, want iedereen met een bankrekening waarop hij/zij in de min mag staan zal ook genoteerd worden. Iedereen met een creditcard ook enz. Dit is echt waar. Men had het in het tv-programma zelfs over 16 miljoen.  Kan het niet mooier maken.

me
door mein33 Oct 28, 2016 om 17:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hoeft ook niet mooier, het is zo al mooi genoeg ;-)), maar had een dergelijk aantal toch niet verwacht.

tenormin
door tenormin - Oct 20, 2016 om 10:33
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Het "rood" staan noemt men een positieve notering. Mijn bank, de ING heeft alleen verzuimd erbij te zeggen dat het een negatief resultaat kan opleveren als iemand een hypotheek zou willen. Maar ja, alles komt weer van 'hogerhand', zou niet weten welke hand, maar goed, zo is het nu geregeld, vanaf 1 December.

emcede
door emcede Oct 20, 2016 om 12:18
959 Antwoorden / 4 Vragen

Maar dat was het al, daar verandert niets aan. Toen ik onlangs een ander huis kocht en een nieuwe hypotheek afsloot, moest ik de kredietmogelijkheid op mijn betaalrekening beëindigen. Dat ik deze mogelijkheid op dat moment niet benutte (ik stond niet rood) maakte niets uit: puur de mogelijkheid om rood te staan moest verdwijnen.

Wat ik dan wel weer vreemd vond is dat mijn credit card bij dezelfde bank niet genoemd werd. Hier heb ik niets mee hoeven doen.

newmikey
door newmikey - Oct 20, 2016 om 10:47
830 Antwoorden / 0 Vragen

De bank meldt alle schulden voortaan bij het BKR en dat is iets heel anders dan dat het BKR inzage zou hebben in uw overeenkomsten. Ik zie niet in wat daar mis aan is, het is eerder consequent te noemen om de schuld vn roodstand niet anders te behandelen dan die van andersoortige leningen. Dat beschermt de consument die zich in de nesten weet te werken.

edrick3
door edrick3 - Oct 20, 2016 om 10:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

maar ook al inzage heeft in mijn overeenkomsten met de Bank.

Dat is niet het geval.

hansje klein
door hansje klein Oct 20, 2016 om 10:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Sorry, foute navigatie!

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 20, 2016 om 10:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het is eigenlijk vreemd dat ze dit nu pas doen.  Feitelijk gezien is rood staan  een korte lening.  U betaalt ook rente over het bedrag dat u rood mag staan en u mag niet langer dan 3 maanden rood staan.
En leningen worden nu eenmaal bij het BKR aangemeld.
Diewilik

Cookies
door Cookies - Oct 20, 2016 om 11:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En precies daarom heb ik moeite met deze maatregel. Om de mensen die een financiële puinhoop van hun leven te beschermen, moeten er steeds meer ingrepen gedaan worden. Bij kinderen zeggen de ouders: van fouten maken, leer je (en dat klopt). Maar als diezelfde kinderen dan volwassen zijn, moet 'opa' er ineens weer aan te pas komen om hem/haar te redden en te behoeden voor het maken van fouten.

DOOR NEWMIKEY - 20 OKT. 2016 OM 10:47
43 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

*knip* Dat beschermt de consument die zich in de nesten weet te werken.

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2016 om 11:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent blijkbaar niet op de hoogte wat het BKR is en ook niet wat ze doen. Het BKR voert alleen maar uit, bepaalt niets zelf.

Het enige wat nu verandert is dat al vanaf een toegestane roodstand ( u hoeft niet echt rood te staan) van € 250 al een registratie plaatsvindt.

Tot 1 december is dat dus vanaf € 500. Alle creditcards en dergelijke staan al geregistreerd. Dus ook die Beijenkorf card.

En alles op afbetaling en lease en ga maar door. Zeer nuttige maatregel dus.

vd
door vdlieuw - Oct 20, 2016 om 11:01
211 Antwoorden / 6 Vragen

Gewoon even op Google kijken en je krijgt antwoord wat de BKR is en doet.

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2016 om 11:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard was de berichtgeving over deze kwestie weer "half" en of onzorgvuldig.

Er werd gesproken en geschreven over een "positieve" registratie. Maar dat is onzin. Er wordt geregistreerd. Klaar. En als men zijn verplichtingen niet nakomt, volgt er na verloop van tijd een aantekening bij die registratie, met meer of minder ernstige gevolgen.

Dus er verandert nauwelijks iets, niet meer dan dat het bedrag waarbij de registratie begint lager wordt.

Dus ook iedereen die een mobieltje op afbetaling koopt van € 255,00 wordt straks geregistreerd. Simpel.

dyan07
door dyan07 Oct 20, 2016 om 11:56
13 Antwoorden / 4 Vragen

Heb net mijn abonnement verlengd met nieuw toestel en er is door Tele2 niet gemeld  dat dit doorgegeven gaat worden aan BKR?

Cookies
door Cookies Oct 20, 2016 om 12:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is ook nog niet zover. Overigens is registratie n.m.m. wel terecht, want je koopt tenslotte iets op afbetaling.

Ma
door Mat Matheij Oct 28, 2016 om 19:44
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ook kleine kredieten worden gemeld aan het BKR dus rood staan maar ook enige telefoon. En daar worden consequenties aan verbonden.

zoekster1
door zoekster1 - Oct 20, 2016 om 11:10
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb geen zin in een BKR registratie, ik ga mijn kredietlimiet op nul zetten. Heb mijn hele leven nog nooit schulden gehad en ook geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om in de min te staan, dus waarom zou ik dan ineens een kredietregistratie moeten hebben achter mijn naam? Vind het echt onzin.

tijger1
door tijger1 Oct 20, 2016 om 11:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet de mogelijkheid op € 240. Heel veel mensen weten al niet dat het nu vanaf € 500 is, ook niet als ze een creditcard hebben, of als ze ergens, Wehkamp bijvoorbeeld, in termijnen betalen.

gerbera
door gerbera Oct 20, 2016 om 11:53
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Getracht bij ING kredietlimiet op 0 te zetten. Is niet mogelijk wel het verhogen gaat heel simpel.

zoekster1
door zoekster1 Oct 20, 2016 om 12:08
1583 Antwoorden / 3 Vragen

@Gerbera hier kun je zien hoe je het kan doen https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/bankzaken-beginnen-of-beeindigen/opzeggen/rood-staan-opzeggen/index.html

tijger1
door tijger1 Oct 20, 2016 om 12:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera. Inderdaad, dat is niet simpel mogelijk. Eigenlijk treurig. Ik denk dat ik ze maar een mailtje ga sturen.

tijger1
door tijger1 Oct 20, 2016 om 12:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster1. Dank.

gerbera
door gerbera Oct 20, 2016 om 12:27
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@zoekster1, staat nu op 0. Bedankt voor de tip.

Cookies
door Cookies Oct 20, 2016 om 12:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Opzeggen van het kwartaalkrediet kan toch echt heel simpel. Namelijk bij "MijnING" (niet in de App). Tijger1: minder dan 500 is niet mogelijk. Dan wordt het opzeggen.

tijger1
door tijger1 Oct 20, 2016 om 13:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Maar het kan dus niet simpel in hetzelfde rijtje als waarmee je het wel kunt verhogen. En dat zou wel moeten kunnen, vind ik.

Cookies
door Cookies Oct 20, 2016 om 13:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen
tijger1
door tijger1 Oct 20, 2016 om 13:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Inderdaad, dat heb ik nu gevonden. Maar het "leuke" is, als je wilt verhogen, hoef je op de site midden bovenaan alleen maar te klikken op: Wat heb ik te besteden. En er komt een rijtje "verhogings mogelijkheden". En u hebt ook gelijk, wat betreft de hoogte. Lager dan € 500 kan niet.

Cookies
door Cookies Oct 20, 2016 om 13:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tijger1, als je inlogt op "MijnING" en je gaat naar rood staan, kun je met 1 klik wijzigen/opzeggen enz. wat je maar wilt. Bovendien is het toch logisch (althans naar mijn mening) dat je begint met inloggen en daar gaat kijken?

marita5
door marita5 - Oct 20, 2016 om 11:44
11495 Antwoorden / 15 Vragen
dyan07
door dyan07 Oct 20, 2016 om 11:59
13 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik mijn gegevens wil inzien volgens deze link moet ik daarvoor betalen?!

tijger1
door tijger1 Oct 20, 2016 om 12:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja.

tenormin
door tenormin Oct 20, 2016 om 12:05
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, natuurlijk hoef je niet te betalen om een link te lezen. Dat zou pas krankzinnig zijn. Edit: de bovenstaande vraag zie ik nu veranderd: er stond eerst of ze moest betalen om de link van @marita5 in te zien, vandaar mijn antwoord. Dus nu vraag veranderd is: Ja, BKR inzien moet voor betaald worden.

marita5
door marita5 Oct 20, 2016 om 12:13
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Dyan07 , om uw gegevens in te zien moet u inderdaad voor betalen zie hier veelgestelde vragen , https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/

Cookies
door Cookies Oct 20, 2016 om 12:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, je gegevens inzien, kost geld. Dat staat er toch?

rs
door rsteensma - Oct 20, 2016 om 12:12
9 Antwoorden / 3 Vragen

Na 10 jaar schuldsanering en WSNP was het al moeilijk om een betaalrekening te krijgen, laat staan dat ik in het rood kan staan. Het is een schande dat je als hard werkende ook nog dit op je brood krijgt. Het is al moeilijk om het geld voor je vaste lasten op tijd op je rekening te krijgen, vooral als je werkloos bent, je kunt het pas per 1ste van de nieuwe maand bij het UWV doen en dan duurt het een dag of 10 voordat het op je rekening staat. Dan heb je soms geen mogelijkheid om niet in het rood te staan. Door alle veranderingen in regels en wetten wordt de werknemers met lagere dan modaal inkomen altijd de dupe van deze. Jammer overheid dat jullie dit altijd weer doen. Het is al moeilijk genoeg om voor lager dan modaal rond te komen, laat staan dat ze zonder hun schuld ook nog geregistreed worden. Smet op de democratie. Smet op privatie. Het schamte gevoel die jullie de mensen geven is grenzeloos.

tijger1
door tijger1 Oct 20, 2016 om 13:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U krijgt niets op uw brood. Als u nu bij uw bank een afgesproken bedrag mag roodstaan, dan verandert daar niets aan.

En dan 10 jaar schuldsanering en WSNP, en een hardwerkende werkeloze?rare zaken.

En deze regel geldt voor iedereen.

Dus misschien nog maar eens lezen waar het over gaat.

me
door mein33 Oct 20, 2016 om 13:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Na 10 jaar schuldsanering en WSNP .
Het is een schande dat je als hard werkende ook nog dit op je brood krijgt. Het is al moeilijk om het geld voor je vaste lasten op tijd op je rekening te krijgen, vooral als je werkloos bent,

@rsteensma,

Zomaar even twee zinnetjes uit uw reactie.
De eerste maakt duidelijk waarom een goedwerkende registratie van schulden zo belangrijk is, nl. om te proberen dit soort situaties te voorkomen al kan het heel makkelijk gebeuren om door andere omstandigheden in de problemen te geraken.
De tweede kan ik niet rijmen met elkaar, hardwerkend en werkloos.

Cookies
door Cookies Oct 20, 2016 om 16:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Toch goed, dat al die hardwerkende niet-werklozen genoeg belasting afdragen voor 10 jaar!! schuldsanering.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 20, 2016 om 18:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@carola AU, die zit.

rs
door rsteensma Oct 24, 2016 om 19:54
9 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is hard, vooral omdat ik altijd gewerkt heb. In 2015 zijn alle banenpoelers ontslagen, ik kreeg ontslag bij de gemeente, omdat ze alle congierges, klassenassistente van de basisscholen wilden uitsparen......Ik heb gemiddeld 6 tot 8 maanden per jaar werk en niet alleen voor 40 uur per week. Ik heb zelf mijn schulden veroorzaakt, ik liet me scheiden. Ik heb bijna 7 jaar elke cent die ik ontving op de rekening van de stadsbank gestort en aan het einde had ik meer schulden dan ik had voordat ik in de schuldsannering was begonnen. Er was niets afgedragen en van er was niets met de afspraken waar gemaakt. Er moest eerst een rechter aan te pas komen voordat er een einde aan de tunel kwam, want toen ik in de WSNP terecht kwam was het met 3 jaar klaar. Schuldenvrij met een schone lei. Alleen aan die schone lei zit een haak, de belasting bevriest hun eis en als je klaar bent komen ze het alsnog innnen. Alles betaald en ik kon opnieuw beginnen. Het gaat erom dat mensen die een keer rood staan op hun betaalrekening er niet voor moeten worden gestraft, omdat ze hun rekeningen betalen en hun loon nog niet hebben ontvangen. Iedereen heeft wel eens een moeilijke periode, bijvoorbeeld net na de feestdagen of als ze terug zijn van vakantie. Wanbetalers heb ik geen moeite mee......Het maakt bij mij niets uit, ik betaal ook belasting, zelfs over mijn ww-uitkering. Ik hoop dat jullie nadenken in wat voor een situatie iemand terecht kan komen, gewilt of ongewilt aan elk verhaal zitten 2 kanten. En als jullie vinden dat jullie ooit een cent aan mijn schuldsanering hebben bijgedragen hebben jullie het mis. Ik heb altijd mij eigen verantwoordelijkheid om me genomen. Het is soms makkelijk als je iets ruimte heb, om net die paar cent op je ov te kunnen storten, zodat je naar je werk kunt. Of net dat halve brood kunt kopen, zodat je iets te eten heb. Of het geld voor een schoolreisje van je kind te kunnen betalen, maar enkele voorbeelden van situaties waar het makkelijk is om iets ruimte te hebben. Er zijn meer mensen die aan het minimum bestaan leven dan dat er mensen zijn die vinden dat ze het zo goed hebben dat ze een oordeel kunnen geven over de omstandigheden van een ander. Een oordeel vellen over mensen die men niet kent is erg snel gemaakt, ik hoop dat diegene eens een maand in de schoenen van een ander zou kunnen lopen voor meer inzicht. Mensen hebben niet in de gaten, dat op allerlei manieren je het geld uit je zak wordt geplukt. Of het nou boetes voor het rood staan zijn of betalen omdat je spaargeld hebt.

Wees gegroet en denk eerst na voordat je een ander veroordeeld.

tijger1
door tijger1 Oct 24, 2016 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U wordt helemaal niet veroordeeld, maar u haalt nu net twee verkeerde voorbeelden aan waarvan u vindt dat het logisch is dat mensen weleens rood staan. De feestdagen en als men terugkomt van vakantie.

Ik zeg op mijn beurt, dan maar kale feestdagen en geen vakantie. En bij rood staan wordt men niet gestraft, maar die mogelijkheid wordt geregistreerd.

rs
door rsteensma Oct 28, 2016 om 13:43
9 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben sinds 2015 schuldenvrij met schone lei en zal tot 2020 bij het BKR geregistreerd staan. Ik vind het goed zo, maar mensen die ongewild in het rood moeten staan door omstandigheden te registreren als wanbetalers vind ik schandalig. Sinds 1 januari is er weer een nieuwe regels voor werklozen, die kunnen per 1ste van de nieuwe maand hun inkomsten opgeven en het UWV zorgt dat er binnen 7 werkdagen het geld op de rekening staat. Tja, bij de meesten gaat er tussen de 20 en de 30ste/31ste van de maand alle vaste lasten van de rekening. Dan sta je binnen de kortste keer al als wanbetaler bekend terwijl je er niets aan kunt doen. Het per 4 weken uitbetalen van de uitkering is nu dus per maand (omstreeks de 7 tot 10 van de daarop volgende maand) Dat is oneerlijk, heel veel mensen die worden gestraft door maatregelen die de overheid neemt. Het blijft volgens de regels 5 jaar staan, maar over het algemeen wordt het niet verwijderd en dat kan voor veel mensen onnodig problemen veroorzaken, bijvoorbeeld als ze een abonnement willen op een telekom een huis willen kopen of een auto.....Ik kan trouwens niet rood staan op mijn betaalrekening, dit heb ik zo geregeld met mijn bank. Mijn feestdagen zijn altijd somber........en op vakantie ben ik al in geen jaren geweest.

emcede
door emcede - Oct 20, 2016 om 12:24
959 Antwoorden / 4 Vragen

Het feit dat iemand in de registers van het BKR is opgenomen, is op zich geen slecht nieuws. Nieuwe geldverstrekkers, die de registers raadplegen, willen ook graag weten dat iemand een lening of kredietmogelijkheid heeft en daar netjes mee omgaat. Een lening is een lening. Als je geen lening wilt - prima, dan zet je je kredietlimiet toch op nul?

Ja, of je rood mag staan is privé en hoeven wij niet weten. Maar iemand waar jij een lening aanvraagt mag dat wél weten en daar is niets mis mee. Heeft niets met bankgeheim te maken.

Cookies
door Cookies Oct 20, 2016 om 12:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Rood staan = een krediet.

me
door mein33 - Oct 20, 2016 om 13:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik begrijp werkelijk niet waarom men zich zo druk maakt over een registratie bij het BKR.
Het merendeel van de Nederlanders heeft daar de e.o.a. registratie al weten de meesten dat niet eens.
Van de meest simpele achterstand bij een betaling wordt al een registratie gemaakt, dit loopt van een achterstand bij de telefoonprovider, het privatelease contract voor een auto t/m de hypotheekschuld en alle financiële tekorten die daar tussen te voegen zijn.
Nu komt daar iets bij, nl. het kwartaalkrediet op een bankrekening. (is ook een schuld )
Helemaal niets aan de hand zolang je geen andere lening wilt afsluiten.
En als er geen andere achterstanden zijn en je hebt bijv. (dringend) een hypotheek nodig dan schrap je dit kwartaalkrediet en opgelost is het probleem.
Een (echt) probleem ontstaat pas als je meerdere financiële achterstanden hebt die je niet zomaar even kunt inlossen als je een lening (of hypotheek) wil afsluiten.
En dat is dan nog terecht ook, eerst de bestaande achterstand(en) inlossen alvorens nieuwe te openen.

@obbe bakker,

Het BKR weet verder helemaal niets van u, behoudens wie u bent en de aangeleverde financiële verplichtingen welke u bent aangegaan.
U kunt bij het BKR uw eigen gegevens ook inzien. Doe dat eens en het hoe en waarom zal u duidelijk worden.

zoekster1
door zoekster1 Oct 20, 2016 om 13:21
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Je gegevens inzien kost geld!

tijger1
door tijger1 Oct 20, 2016 om 13:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Achterstanden op de hypotheek betaling worden pas na drie maanden gemeld. De hypotheek zelf staat niet geregistreerd. Mijns inziens gebruiken telecomproviders het BKR ook niet.

Cookies
door Cookies Oct 20, 2016 om 13:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Telecomproviders gebruiken Preventel.

me
door mein33 Oct 20, 2016 om 13:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Telefoonabonnement met een "gratis" toestel waarvan het toestel meer dan € 250,00 kost wordt geregistreerd bij het BKR.
Want, zoals iedereen eigenlijk wel weet, bestaat "gratis" niet en wordt het toestels middels een uitgestelde lening in termijnen terug betaald aan de provider.

Preventel registreerd wanbetalers van het abonnement, maar dat is dan ook geen lening.

Cookies
door Cookies Oct 20, 2016 om 13:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, mein33, 'gratis' mobiel wordt nog niet geregistreerd.

me
door mein33 Oct 20, 2016 om 14:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

Nou stil maar, ik wist niet dat u kwaad werd !!   ;-))
Google even op :  registratie BKR bij gratis telefoontoestel.

Cookies
door Cookies Oct 20, 2016 om 14:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wil niet eigenwijs doen;-)), maar vlg mij is het nog niet ingegaan. En kwaad? Berg je maar als ik echt kwaad wordt.;-))

me
door mein33 Oct 20, 2016 om 14:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik "berg" me,  want een gewaarschuwd mens ............   ;-))

zoekster1
door zoekster1 Oct 20, 2016 om 17:52
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Wel opvallend dat je niet ingaat op mijn opmerking dat je gegevens inzien geld kost.

me
door mein33 Oct 20, 2016 om 18:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@zoekster,

Sorry dat u zich tekortgedaan voelt, dat is niet mijn bedoeling en speciaal voor u kom ik, als is het maar voor heel even, mijn schuilplaats uit. ;-))
Ik geef alleen maar aan dat de eigen BKR gegevens kunnen worden ingezien als dat gewenst is, niets meer en niets minder.
Dat er voor het inzien van de gegevens een geldelijke vergoeding wordt gevraagd lijkt mij niet meer dan normaal aangezien het om een commeciële partij gaat.
Ik heb nog veel meer over het BKR niet vermeld.
Overigens krijg je bij een bezoek aan de site er wel weer een registratie bij aangezien een bezoek ook wordt geregistreerd.

vr1944
door vr1944 - Oct 20, 2016 om 14:17
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien eerst even lezen hoe een en ander werkt . Dat voorkomt dat je onzin rondtoetert zonder een gerichte vraag te stellen.

lo
door lovewinnie - Oct 28, 2016 om 19:53
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Zolang u elke maand 24 uur in de plus staat is het geen probleem en wordt het niet gemeld bij bkr als schuld /krediet. pas wanneer u langdurig rood staat zonder positief saldo wordt dit aangemerkt als schuld met betaling achterstand en dus negatief bkr. ik vind het een goede maatregel.  Zo voorkom je dat er geld uitgegeven wordt dat er niet is aan leningen, mobiele telefoons en andere abbo. bkr geregistreerd wordt je als snel. negatief is een probleem

tijger1
door tijger1 Oct 28, 2016 om 20:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent abuis. De mogelijkheid wordt geregistreerd, ook al maak je er geen gebruik van.

lo
door lovewinnie Oct 29, 2016 om 21:26
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Ja klopt. geregistreerd worden alle leningen, zelf betalen met acceptgiro of achteraf met bijvoorbeeld alterpay etc. Alleen niet negatief. Dus geen probleem. Zodra u niet optijd betaald, niet elke maand 24 uur positief saldo heeft wordt het omgezet in negatief

tijger1
door tijger1 Oct 29, 2016 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin.

lo
door lovewinnie Oct 29, 2016 om 23:02
1202 Antwoorden / 1 Vragen

https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/wanneer-word-ik-geregistreerd/

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2016 om 19:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jackyh

U bent een beetje abuis met die uitbreiding. Iedereen met een creditcard staat al genoteerd. Net zoals iedereen die meer dan € 500 mag roodstaan.

Nu wordt die grens naar beneden bijgesteld en wordt de mogelijkheid tot roodstaan geregistreerd vanaf € 250.

eclipse
door eclipse - Oct 29, 2016 om 22:18
1561 Antwoorden / 370 Vragen

zolang je netjes aflost, en andere eventuele leningen ook, heb je van het BKR geen probleem, het is een zelfprotected  systeem zowel voor de gever als de nemer..als je leent en ze controleren bij het bKR en zien dat Obbe Bakker netjes  betaald heb je er enkelt  baat bij, en het voorkomt  onaanvaardbare schulden die U mogelijkerwijs  in de problemen kunnen brengen met aflos. dit had je ook kunen lezen bij de overeenkomst, het is nl verplicht..... roodstand bij de bank,   is dit jaar een wet voor aangenomen, ook voor mobiels.zolang je netjes  aflost is het je vriendje, zodra  je schulden maakt, gaat het je beschermen door niets meer te accorderen bij aanvragen van financieers, dacht dat oude leningen na 5  jaar automatisch worden verwijderd.  onterechte  gegevens  die na 5  jaar er nog  staaan kun je verzoeken het te verwijderen, kost je iets  van 3 euro 50 ??? om het te kunnen verzoeken .