me
door melding Apr 19, 2016 om 12:07
Geldzaken & recht
Wie vindt het ook waardeloos geregeld met de reguliere kinderopvang?

Mijn zoontje gaat drie dagen naar de kinderopvang. Het breekt mijn hart en hij wilt er ook niet graag heen. liever bij mama thuis met een vriendje die een keer mee mag. Nu betaal ik rond de 8 euro per uur en ben ik verplicht per dagdeel af te nemen. Zo is mijn zoontje van 3 uur tot half 5 bij de opvang maar duurt een dagdeel 3.5 uur wat een totaal van 28 euro per dag is. Hiervan maak ik dus maar anderhalf uur gebruik maar dat zijn regels van de opvang.
Daarbij komt er ook bij kijken dat van de 40 weken die ik afneem de feestdagen of vrije schooldagen ook meeberekend worden en zich laat vertalen met een tegoed wat je opbouwt. Een tegoed betekend bij 5 dagen van de 40 weken ongebruikt een dag gratis.
Daar maak ik dus geen gebruik van want je kan alleen 40 weken of 52 weken afnemen en mijn zoontje is al helemaal ingedekt qua opvang. Nu heb een rekensommetje gemaakt en maak ik van de 336 euro die ik per maand betaal maar voor 150 gebruik van de kinderopvang. Dan heb ik de vrije dagen nog niet berekend en ik sta perplex, hoe is het mogelijk dat er over de rug van ouders en kinderen zoveel geld verdiend wordt?

7758 35 Rapporteer

jo
door jorisw - Apr 19, 2016 om 12:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Andere opvang zoeken? Een gastouder die flexibeler is bijvoorbeeld. Het wordt voor een reguliere kinderopvang een administratieve nachtmerrie als ze voor iedereen aparte regelingen moeten opstellen. Kleinere opvang kan daar veel flexibeler mee omgaan.

tijger1
door tijger1 - Apr 19, 2016 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt ook thuis blijven en zelf voor uw kind zorgen. Als u alleen zou betalen voor de werkelijke gebruikte uren wordt het nog duurder per uur. Dus logisch dat ze dagdelen rekenen.

Dus misschien een andere opvang zoeken, of oppas aan huis of gastouder of zo voor die 1,5 uur.

Over de ruggen van ouders? Ik neem aan dat u zelf niet werkt voor € 8,00 per uur.

Cookies
door Cookies Apr 19, 2016 om 12:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als het over ruggen gaat, is het eerder over de rug van alle belastingbetalers.

emcede
door emcede - Apr 19, 2016 om 12:21
960 Antwoorden / 4 Vragen

Uw kind is van 3 tot half 5 bij de opvang. U betaalt echter de hele middag. U vindt dus eigenlijk dat de overige uren best andere kindjes kunnen worden opgevangen: eentje van 12 tot 3 en een ander van half 5 tot 6 kan opvangen.... Dream on!

le
door lexdura - Apr 19, 2016 om 18:43
121 Antwoorden / 0 Vragen

1. de afgelopen jaren zijn de Kinderopvangorganisaties bij bosjes failliet gegaan en bij degene die overbleven is er flink gesneden in de kosten om t hoofd boven water te houden. Dus zoveel geld wordt er niet verdiend over de ruggen van ouders.
2. Er zijn opvangorganisaties waar je per afgenomen uur kunt betalen, echter ligt de uurprijs dan een stuk hoger.
3. Dat u niet volledig gebruikt van het dagdeel is uw keus. Er is voor dat dagdeel wel medewerker ingeroosterd om uw kind op te vangen (en er is wettelijk voorgeschreven verhouding tussen aantal kinderen en leiding, ze kunnen niet zomaar een medewerker minder inplannen). Stel dat er halverwege de middag voldoende kinderen zijn opgehaald om een medewerker naar huis te kunnen sturen, dan moeten ze die voor anderhalf uur betalen. Komt u opdraven om anderhalf uur per dag te werken voor ongeveer 10 euro bruto per uur? Er is voor dat dagdeel een medewerker ingepland die wel betaald moet worden. Voor de organisatie maakt het dan qua kosten weinig uit of uw kind er wel of niet is.
4. U zou een gastouder kunnen zoeken.

me
door mein33 - Apr 20, 2016 om 11:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Eerst een zielig verhaal over "het breekt mijn hart" en "hij gaat er ook niet zo graag heen", om vervolgens over te gaan tot de een gedetailleerde urenberekening en financiële gevolgen daarvan.
Kindje niet naar de opvang en er zijn in ieder geval twee gelukkige mensen meer op deze aardkloot.

jantje7
door jantje7 - Apr 20, 2016 om 12:00
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Houd u met uw berekening ook rekening met de vergoeding die u via de belastingdiens ontvangt?

Ma
door Mat Matheij - Apr 20, 2016 om 13:51
986 Antwoorden / 3 Vragen

Regelmatig worden kinderen ondergebracht bij ouders met kinderen waarvan de moeders thuisblijven.  Een win win situatie. Anders zouden 4 kinderen in een crèche zitten bij hogere kosten. Dit maakt het buitenshuis werken van al dan niet alleenstaanden maar ook tweeverdieners duur. Raar eigenlijk dat moeders die er voor kiezen thuis te blijven geen convenant oprichten voor de andere groep. Dereguleren zoveel mogelijk! Mvrgr.

Apetjoek
door Apetjoek - Apr 20, 2016 om 16:54
234 Antwoorden / 16 Vragen

omdat er velen als u gemakzuchtig zijn ,kind in de opvang ikke lekker rust aan m'nkont!

me
door melding - May 3, 2016 om 15:58
9 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor alle reacties. helaas niet altijd even aardig en ik ga er dan maar vanuit dat de meesten niet weten waar ze het over hebben. Helaas kunnen wij geen gastouder vinden anders hadden we het allang gedaan en famillie hebben we niet in de buurt. Het aantal kinderen is flink teruggelopen op de BSO's dus administratief is het lang niet zo moeilijk als men suggereert. Ik werk inderdaad niet voor 8 euro per uur en dat doen de mensen bij de kinderopvang ook niet want dit geld per kind. Natuurlijk zijn er nog veel meer bijkomende kosten betreft de faciliteit enkel betaal je als ouder niet 8 uur per gebruikt uur maar veel meer en het was een stuk transparanter geweest als ze dat bedrag dus omhoogschroefde naar het werkelijke bedrag.
We krijgen inderdaad een deel van de belasting terug ookal is dat een stuk minder met toeslagpartner en betaal je eigenlijk nog steeds alle uren omdat je de onterecht geschreven uren kan wegstrepen met de teruggave.
Als ik de keuze had gehad was ik zeker minder uur gaan werken maar het is moeilijk om aan werk te komen en dat zullen meer mensen hebben dus het komt er heel kort door de bocht op neer dat ik betaal om mijn kind niet te zien en dat is geen keuze maar het misselijke aan deze maatschappij.

aurora1
door aurora1 - May 3, 2016 om 16:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En maar klagen (en blijven klagen....)?
Ik ben blij dat ik in deze "misselijke maatschappij" woon.

tijger1
door tijger1 - May 3, 2016 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vraag mij af waar uw kind dan wordt opgevangen vóór drie uur en na half vijf?

me
door mein33 - May 3, 2016 om 18:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@melding schrijft :

"Het komt er heel kort door de bocht op neer dat ik betaal om mijn kind niet te zien en dat is geen keuze maar het misselijke aan deze maatschappij".

Maar @melding, dit is juist een hééééééél bewuste keuze van u.
De maatschappij dwingt u niet om een baan te nemen, maar die baan heeft u waarschijnlijk alleen maar vanwege het finaciëel gewin om die te hoge hypotheek te kunnen betalen en om een grotere auto en caravan te kunnen hebben als de buren. ;-))
De maatschappij dwingt u niet, op geen enkele wijze, om u kind te dumpen bij de kinderopvang.
De maatschappij dwingt u niet om de subsidie te accepteren die hiervoor beschikbaar wordt gesteld.
Blijf lekker thuis, dan bent u er voor uw kind als het van school komt en hoeft dan hoeft u zich niet te ergeren aan de subsidieregeling van die misselijk makende maatschappij voor de opvang van uw kind.
U klaagt, over de rug van uw kind, en dat is pas misselijk makend.

me
door melding May 19, 2016 om 15:42
9 Antwoorden / 4 Vragen

u bent pas misselijkmaken

me
door melding - May 12, 2016 om 13:51
9 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor alle reacties. Jammer dat niemand zich herkend in mijn situatie. Ik ben er inmiddels achtergekomen dat de buitenschoolse opvangs prijsafspraken maken. Net zoals zoveel grote instellingen, daar is erg zorgwekkend want de burger is hier altijd de dupe van. Gelukkig heb ik toevallig een superbaas en mag ik 1 dag thuis werken zodat ik mijn zoontje eens gewoon lekker van school af kan halen. Als ik thuis zou zitten zou ik of op de staat moeten teren zoals zovelen, maar ook zou ik dan gekort worden (samenwondend) waardoor de huur niet meer op te brengen is. De dagdelen die een bso rekend per uur per kind zijn in feitte dus een verkapte vorm om de subsidie die ze mislopen van de staat via ouders terug te halen, enkel blijft een deel daarvan ook echt op kosten van de ouders. Ik ga verder niet meer in op alle negativiteit. Het is wel duidelijk dat men het net zo moeilijk heeft met het vinden van een baan als ik had en daarom dus ook niet begrijpt wat de gevolgen van werken met kinderen betekend. Wel wens ik iedereen succes met waar ze mee bezig zijn.

ne
door neodutchio May 12, 2016 om 18:56
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft u al gezocht bij landelijke organisaties, b.v. Villa Viella? Mijn vrouw is bewust gestopt met werken in de reguliere opvang en zit nu aan huis als gastouder. Voordeel is dat deze wel vaak aan flexibele opvang doen en de prijzen hier in het oosten schommelen rond de € 5,00 per uur.

tijger1
door tijger1 - May 12, 2016 om 19:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zou natuurlijk ook een dag of wat langer kunnen werken, zodat u die uren gebruikt en de andere dagen korter, zodat uw kind niet naar de buitenschoolse opvang hoeft.

Als u hem om half vijf al kan ophalen, werkt u maar kort.

Ook kunt u eens naar uw partner kijken, zodat hij of zij met zijn werkuren schuift, het is toch niet alleen uw kind?

En waarom zou u als u thuis zit op de staat moeten teren? U en uw partner kiezen toch voor een kind?

aurora1
door aurora1 - May 12, 2016 om 21:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"Op kosten van de staat teren" is op kosten van de belastingbetalers teren.
Waar zou u dan nog meer op gekort worden (samenwonend)? Ontvangt u het e.e.a. aan toeslagen e.d.?
U kiest voor het hebben van kinderen, maar u lijkt niet de kosten ervoor te willen dragen, hoe weinig die ook w.b. de opvang zijn, en terwijl u al het e.e.a. ontvangt voor kinderen waarvoor u zelf kiest, niet de belastingbetaler.
Inderdaad, kan de vader/uw partner niet de zorg delen w.b. opvang e.d.? Dus, zoals voorgesteld, schuiven met uren e.d.? En dat de partner ook financiëel meer bijdraagt?
Er zijn overigens meer mensen die niet "op de staat teren" dan wel.

gerbera
door gerbera - May 12, 2016 om 22:40
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het is heel gebruikelijk dat voor de kinderopvang gerekend wordt met dagdelen. Dat u daar minder van gebruikt wist u van te voren.
Het komt geregeld voor dat kinderen niet op de afgesproken tijd worden opgehaald dus vaak langer op de opvang zijn. En ja het is geen parkeergarage. Dan zouden ze met minuten moeten gaan rekenen. En misschien is het verstandig uw zoontje uit te leggen dat mama niet thuis is als hij naar de opvang moet en er zelf ook niet zo'n punt van maken. Gaat uw zoontje mogelijk met wat meer plezier naar de opvang. En lukt dat niet, ja dan zal mama toch thuis moeten blijven. En mochten, zoals u suggereerd, er prijsafspraken zijn gemaakt zou ik dat aankaarten bij de daarvoor bestemde instantie.

me
door melding - May 18, 2016 om 21:21
9 Antwoorden / 4 Vragen

We zijn inderdaad bezig met een soort van constructie om vaker bij die kleine te zijn. Leven in een zorgstaat is het probleem niet. Wat wel is dat mensen die net op een bepaald inkomen zitten nergens meer recht op hebben, terwijl sommige helemaal niet hulpbehoevend zijn en het systeem gewoon uitmelken. Goed voor hun zou je zeggen maar als je eerlijk wilt leven dan wordt je verweten dat je niet bij je kind bent of iets dergelijks. Betalen jullie mijn rekeningen dan? Want geloof me dan ben ik alleen maar met mijn kindje.
Wel bedankt van de tip van sommige ivm het beter geregeld zien te krijgen, dat is natuurlijk wel logisch en dat levert hopelijk snel wat op. Ook het advies om bij de betreffende instantie de prijsafspraken aan te kaarten is erg nuttig.
De gastouders die ik heb gesproken zeggen dat het belastingtechnisch niet zo'n probleem is (afgerond naar uur) en ze hebbend het razend druk. BSO's lopen leeg wat natuurlijk ook vervelend is maar niet onverklaarbaar. En kort door de bocht zo komen er meer erkende gastouders op de markt die individueel in theorie meer zouden kunnen verdienen.

costnix
door costnix May 19, 2016 om 10:20
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U lijdt aan het syndroom van Calimero :-(

aurora1
door aurora1 - May 18, 2016 om 21:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat u zich niet vreselijk schaamt met uw klagen en beweringen. Foei!
U hulpbehoevend?

me
door melding May 19, 2016 om 15:40
9 Antwoorden / 4 Vragen

met hulpbehoevend bedoelde ik mensen die een uitkering nodig hebben. Waar haalt u uw beredenering vandaan? Dat is toch volslagen onzin leest u eigenlijk de tekst wel?

tijger1
door tijger1 - May 18, 2016 om 21:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt toch met uw beider inkomens nog steeds recht op kinderopvangtoeslag?

Wat een gejammer, treurig.

me
door melding May 19, 2016 om 15:41
9 Antwoorden / 4 Vragen

De toeslag staat gelijk aan de kosten die ik extra betaal voor opvang waar i geen gebruik van maak. Sterker nog de BSO zit dan dicht en ik moet extra opvang gaan betalen.

tijger1
door tijger1 May 19, 2016 om 16:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan gebruikt u daar het KGB maar voor en de KB, en anders de inkomensafhankelijke combinatiekorting.

Maar blijkbaar doet u al dit gezeur in de baas zijn tijd. Fraai.

Cookies
door Cookies - May 19, 2016 om 11:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat een luxe probleem in vergelijking met deze schrijnende toestanden https://widerimage.reuters.com/story/toddler-tied-to-a-rock-while-her-parents-work

me
door melding May 19, 2016 om 15:38
9 Antwoorden / 4 Vragen

ja klopt daar heb je ook wel helemaal gelijk in te triest voor woorden als ik het zo lees.

me
door mein33 - May 19, 2016 om 12:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Volgens haar bericht op 18mei jl. om 21.21 h blijkt @melding plotsklaps ook nog eens "hulpbehoevend" te zijn geworden.
En nu maar hopen voor @melding dat dat haar in iedergeval niet echt zal overkomen.
Ze zal zeer waarschijnlijk bedoelen dat ze "financiëel hulpbehoevend" is terwijl ze daarvoor middels allerlei subsidies ruimschoot gecompenseerd wordt.
Het is ook nooit goed ;-))

@melding, wij betalen zeer zeker wel mee aan uw rekeningen en dat doen we via de subsidies die u, als "financieel hulpbehoevende" , maandelijks ontvangt en waar helemaal niets tegenoverstaat, behalve dan uw klaagzang en die kunnen we weer missen als kiespijn.

me
door melding May 19, 2016 om 15:39
9 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft het niet goed gelezen hoor, maar ik begrijp wel uit uw teksten dat u gewoon leest wat u wilt lezen. Mag best hoor alleen niet echt realistisch

me
door mein33 May 19, 2016 om 16:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@melding,

Ik heb hetgeen u heeft geschreven heel goed gelezen.
U verwijt anderen, die volgens u niet "financieel" hulpbehoevend zijn, dat zij de het systeem uitmelken.
Blijkbaar bent u dan wel een "financieel" hulpbehoevende die niet in de gelegenheid is om het systeem uit te melken maar dit wel graag zou willen, anders zou u zich niet zo tekort gedaan voelen en hier uw beklag doen.
Jammergenoeg voor u vindt u hier echter niet de steun die u graag zou willen krijgen.

me
door melding May 24, 2016 om 09:36
9 Antwoorden / 4 Vragen

wat een aanname zeg. U heeft duidelijk geen kinderen of teert op de staat dat is wel duidelijk

me
door mein33 May 24, 2016 om 14:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@melding,

Tegen deze opmerking van kan werkelijk geen zinnig mens ook maar iets inbrengen, zelfs ik niet ;-))

marita5
door marita5 - May 19, 2016 om 13:09
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Melding ,

Er is al een forumlid vertrokken naar de klaagmuur , misschien haalt u hem / haar nog in en kunnen jullie gezamenlijk klagen , alleen is ook maar alleen .

me
door melding May 19, 2016 om 15:36
9 Antwoorden / 4 Vragen

haha erg leuk hoor maar ik heb het daar echt te druk voor ik heb namelijk wel werk

di
door digioma May 19, 2016 om 15:45
646 Antwoorden / 29 Vragen

Mens, ga met je zoontje spelen in plaats van de hele dag op dit forum te zeuren... of doe je dit in de tijd van de baas.
En jawel wij betalen heel veel belasting om de opvang van jouw koter te betalen...

tijger1
door tijger1 May 19, 2016 om 15:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vergeet de kinderbijslag en het kindgebonden budget niet.:-)) Plus daarnaast de inkomensafhankelijke combinatiekorting. Het kan niet op.

marita5
door marita5 - May 19, 2016 om 16:25
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Melding ,

Uw reactie onder Carola.83 ,

DOOR MELDING 19 MEI 2016 OM 15:38
6 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

ja klopt daar heb je ook wel helemaal gelijk in te triest voor woorden als ik het zo lees.

Maar ik vind het triest voor woorden hoe u hier reageert  , ben blij dat u hier wel alle voorzieningen krijgt waar u gebruik van maakt  i.p.v. te
klagen  . leve de welvaart in nederland .
U heeft voor een kind gekozen , een kind kiest zijn ouders niet .

me
door melding - May 30, 2016 om 10:57
9 Antwoorden / 4 Vragen

Beste mensen goed nieuws.
Meerdere mensen hebben aan de bel getrokken met resultaat.
Bedankt voor alle steun.

kinderopvangtoeslag 2017

marita5
door marita5 - May 30, 2016 om 11:32
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Melding ,

Hier kunt u alvast uitrekenen hoeveel u krijgt , voor het geval u straks weer met een nieuwe vraag komt , en u hart opnieuw breekt  .

http://www.rtlnieuws.nl/gezin/zoveel-kinderopvangtoeslag-krijg-jij-extra-2017

gerbera
door gerbera - May 30, 2016 om 11:43
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Beste mensen goed nieuws.
Meerdere mensen hebben aan de bel getrokken met resultaat.
Bedankt voor alle steun.

En dat geloofd u zelf, is gewoon een goedmakertje voor de komende verkiezingen.
En zo zullen er nog wel een aantal volgen zodat deze regering denkt er nog wat bij te winnen.

tijger1
door tijger1 - May 30, 2016 om 11:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus als ik het goed begrijp, hebt u als "hulpbehoevende" een hoger inkomen, want die gaan er het meest op vooruit. :-((

tenormin
door tenormin - May 30, 2016 om 11:54
16826 Antwoorden / 108 Vragen

En zo is @melding toch nog gelukkiger geworden door de nieuwe benadering van het kabinet inzake de kinderopvang.
Fijn toch, zo'n forum, al had/heeft u, zo te lezen, er niet veel aan gehad.

me
door mein33 May 30, 2016 om 12:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Over het "breken van haar hart" en het kind liever zelf opvoeden i.p.v. dit aan anderen over te laten hoor je @melding niet meer.
Ze ziet nu alleen nog maar €€€€€€€€€€€€ tekens, maar dat kan haar nog wel eens behoorlijk gaan tegenvallen.

tenormin
door tenormin May 30, 2016 om 12:23
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ik had dit "topic" 'daar' al meegelezen maar niet de moed gehad te reageren. Moet eerst nog zien of het 'beloofde' zoet komt: 't is nog niet de 3de Dinsdag in September (gelukkig). Vraag me toch af hoe wij dat vroeger gedaan hebben: en kinderen en werken en geen cent extra, buiten de kinderbijslag om. Die ook moest worden gebruikt VOOR de kids. Maar ja, de leeftijd gaat me kennelijk parten spelen. ;-)

me
door mein33 - May 30, 2016 om 11:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@melding,

Dat is fantastisch nieuws.
Het is misschien het overwegen waard om, vanwege het toekomstig financieel gewin, er nog maar een kind bij te nemen.
Maar pas op!!! dat uw hart weer niet breekt als ook dat kind, na drie maanden reeds, naar de opvang moet.  ;-))

Ps.
Juich niet te vroeg, want de kans is zeer aanwezig dat u net weer "tussen wal en schip" raakt m.b.t. de hoogte van kinderopvang.

me
door melding May 30, 2016 om 13:15
9 Antwoorden / 4 Vragen

u kunt beter geen kinderen dat is duidelijk gezien uw slechte gevoel van humor 1 is wel genoeg

tenormin
door tenormin - May 30, 2016 om 12:51
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Voor @melding
www.telegraaf.nl/watuzegt/25893939/_Ttoeslag_is_foute_prioreteit_.html

En zo denken er toch meer mensen wel over.

me
door melding May 30, 2016 om 13:24
9 Antwoorden / 4 Vragen

Dat zijn mensen die geen kinderen hebben lijkt me, ook een opiniestuk dus niet gefundeerd. In Zweden is het gratis, Duitsland en Belgie lopen ook ver voor. BSO's lopen masaal leeg door de hoge prijzen. Medewerkers krijgen geen vast contract en staan steeds op straat. Dit zijn feitten niet een mening. Toch bedankt voor de intresse.

da
door datzoekikop Jul 12, 2016 om 13:19
251 Antwoorden / Vragen

 In Zweden is het gratis

Een reden om te verhuizen.

ko
door korenbloem2000 - May 30, 2016 om 12:58
33 Antwoorden / Vragen

Misschien is het mogelijk om een gastouder bij u thuis te regelen? Minder duur, minder stress voor u en uw kind.

me
door melding May 30, 2016 om 13:20
9 Antwoorden / 4 Vragen

Ja inderdaad druk mee bezig helaas nog niets gevonden. Bso medewerkers wordt geen vast contract aangeboden en steeds vervangen. Dat zou kunnen betekenen dat ik makkelijker een gastouder zou kunnen vinden helaas is er gewoon veel vraag logisch ook gezien de prijzen. mensen hier denken dat ik een groot verdienener ben maar dat is echt niet waar anders was ik dit topic niet begonnen. men vind me maar een klagerd maar ja ik dacht dat er wel hier meer mensen met het probleem zouden zitten.

tenormin
door tenormin - May 30, 2016 om 13:45
16826 Antwoorden / 108 Vragen

En zelf gastouder worden? Zeker geen optie. Maar ja, daar degenereert u natuurlijk veel minder inkomsten uit. Heb u in uw topic ook herhaaldelijk "horen" schrijven: je hebt zeker geen kinderen. Denk dat ook dit anders ligt dan in uw redenatie. Uiteindelijk zijn al die uitkeringen, begonnen bij het ontvangen van de AOW, uit solidariteit in de geest van "Vadertje Drees". Lees tegenwoordig niet anders dat alles een recht is. Moeten niet vergeten dat, ondanks het veel klagen, de stille armoede, het hier toch nog steeds een paradijs moet zijn. Solidariteit begint een woord te worden waarvan ik inmiddels jeuk krijg. Door alles waaraan ook ik bijdraag, verplicht, zijn mijn inkomsten ook danig naar beneden bijgesteld. En uiteraard niet alleen bij mij. Maar goed, "uw" potje komt er waarschijnlijk; nu nog een potje voor de senioren. ☻

me
door mein33 - May 30, 2016 om 13:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@melding,

Gevoel voor humor heb ik te over, ;-)) alleen schijnt u dat niet te (willen) begrijpen.

Nu blijkt dat er, misschien, meer gelden ter beschikking komen voor de kinderopvang denkt/hoopt u het lek boven te hebben, maar mijn opmerking dat u weleens weer "tussen wal en schip" kunt geraken is serieus, aangezien het meestentijds dezelfde groep is die er bekaaid vanaf komt en dat zou ook nu wel weer eens zo kunnen zijn.
Hetgeen bij mij vreemd overkomt is de aanvang van uw topic.
U rept hier over o.a "het breekt mijn hart" , "hij is liever bij mama thuis met een vriendje die een keer meemag".
U hoefde zich niet te verontschuldigen dat uw kind naar de opvang gaat/moet, het is immers gemeengoed geworden.
Hier rept u daarna dan ook op geen enkele manier meer over en gaat het puur en alleen nog over de centen.
Als u die opmerkingen over uw zoontje niet had geplaatst dan zou u, van bijna iedereen, heel andere reacties hebben gekregen.

vr.gr.  mein33   (|)

me
door melding Jul 12, 2016 om 10:48
9 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor de reactie erg gefundeerd veel beter dan de meeste. Helaas gaat het in deze maatschappij over 'de centen'. Dat ik mijn zoontje in het verhaal haalde was de vreemde vergelijking die men een gegeven moment doet als je betaald om je zoon niet te zien. Dit zal u wel niet begrijpen en dat is nu precies wat ik bedoel. Daarom ben ik er ook niet meer over begonnen omdat er zoveel onbegrip was. Gelukkig is het probleem nu opgelost en ben ik weer vaak bij mijn zoontje terwijl ik nog steeds een redelijk inkomen heb.

P.s Sarcasme valt bij mij niet onder humor als ik met een serieus probleem kom. Ik hou zelf ook van een grap maar niet ten koste van anderen. Dat beste Mein33 beschouw ik als een teken van zwakte doordat u uw eigen gemis probeerd te maskeren om het één of ander. Mijn advies zal zijn wellicht een praatgroep of een ander topic.

mvg en veel succes

di
door digioma - Jul 12, 2016 om 12:53
646 Antwoorden / 29 Vragen

Anderhalve maand nodig gehad om een nietszeggend antwoord te geven.... zo sneu...

tijger1
door tijger1 - Jul 12, 2016 om 13:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar nog wel steeds de Calimero houding gelukkig. :-((