mu
door muizol Jul 18, 2010 om 20:00
Geldzaken & recht

Wonen op een recreatie park... problemen met inschrijven

Sinds 3 jaar wonen wij op een recreatie park waar men 363 dagen per jaar mag recreeren. Tot een half jaar geleden stonden wij ingeschreven bij een kennis. Helaas ging deze kennis een uitkering aanvragen en konden wij daar niet ingeschreven blijven. Tijdelijk konden wij bij andere kennissen als nood inschrijven, maar daar moeten we eind 2010 weg. Nu weten we eigenlijk niet meer zo goed wat we moeten doen. De woning is gekocht en verkopen doe je nu niet zomaar. wij krijgen de meeste post op deze woning en ook belasting geeft hypotheek rente terug omdat hij geregistreed staat als hoofdwoning.

Nu wilden wij ons eind 2010 uitlaten schrijven uit de gemeente omdat wij geen andere oplossing meer zien. Mijn vriend werkt (vast contract) en ik heb sinds januari een eigenbedrijf wat geregistreerd staat op de recreatie woning (dat kan dan allemaal weer wel)

wat voor consequenties heeft dit voor ons? Is er eventueel een andere oplossing?

100236 55 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Jul 18, 2010 om 20:12
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Verhuizen is een optie. Door te wonen op een recreatiepark woon je al behoorlijk goedkoop.

Maar waarom schrijf je niet in op het adres van de recreatiewoning? Als je maar kunt aantonen dat je minstens 2 dagen per jaar weg bent, is dat al voldoende.

mu
door muizol - Jul 18, 2010 om 20:21
8 Antwoorden / 1 Vragen

mensen die voor 2004 hier woonde mochten inschrijven in de gemeente iedereen die later hier kwam wonen mocht dit niet. Hiervan waren wij toendertijd niet op de hoogte. Wij kwamen hier in 2007 wonen toen we door omstandigheden niet in onze huurwoning konden blijven wonen. We kwamen niet op korte termijn in aanmerking voor een nieuwe huur woning dus hebben we toen als oplossing dit huisje gekocht.

Zo heel veel goedkoper wonen we niet. We betalen aan hypotheek rente al bijna evenveel als een standaard huurwoning, daarnaast de aflossing nog en dan 1x per jaar 1500 euro "park geld" en dan nog de verdere vaste lasten GWL/ TV / Internet.

Daar tegen over staat dat we een vrijstaand huisje hebben waar we heerlijk wonen, midden in het bos.

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 18, 2010 om 21:08
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet een ander (betaald) inschrijfadres vinden.
Kijk op marktplaats, misschien vindt je daar iets.

vladja
door vladja - Jul 18, 2010 om 21:26
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Je mag je daar niet inschrijven als wonend. Je moet volgens de wet echter wel ergens ingeschreven staan, Zie onderstaande wetgeving:

Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Afdeling 3. De verplichtingen van de burger

Artikel 65

1 .Degene die naar redelijke verwachting gedurende een half jaar ten minste twee derden van de tijd in Nederland verblijf zal houden, is verplicht zich binnen vijf dagen na de aanvang van zijn verblijf in persoon te melden bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente waar hij zijn woonadres heeft om daarbij schriftelijk aangifte van verblijf en adres te doen. Indien hij geen woonadres heeft, is hij verplicht een briefadres te kiezen en dient hij zich binnen de gestelde termijn te melden bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente waar hij zijn briefadres heeft om de bedoelde aangifte te doen.

Via: ... wetten.nl ....dan op die pagina in het zoekvenster: ...gemeentelijke basisadministratie.... intypen krijg je bovengenoemde wet op het scherm.

Mogelijk dat ze het wel als briefadres willen/moeten accepteren. Dan houd je je netjes aan de wet.

Vladja

vladja
door vladja - Jul 18, 2010 om 21:33
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op zondag 18 jul 2010, 21:08]Je moet een ander (betaald) inschrijfadres vinden.
Kijk op marktplaats, misschien vindt je daar iets.

Via marktplaats een (betaald) inschrijfadres vinden??????????

Dat lijkt mij vragen om ellende!!!!!!!!!!

Vladja

diertjes
door diertjes - Jul 19, 2010 om 18:37
299 Antwoorden / 3 Vragen

Zoals u zelf al aangeeft, gaat het om een woning op een recreatieterrein. die zijn per definitie niet bedoeld voor permanente bewoning. U mag er niet voor niets maar 363 dagen per jaar verblijven.

In de afgelopen decennia zijn steeds meer recreatiewoningen permanent bewoond geraakt. Veel gemeenten hebben dat laten gebeuren zonder er op te handhaven. Enkele jaren geleden is daar een einde aan gekomen: permanente bewoning van recreatiewoningen is niet toegestaan. Voor alle duidelijkheid: op Landalparken et cetera verblijven er wel het hele jaar door mensen, maar dat zijn dan steeds wisselende bewoners. Daar bent u niet mee te vergelijken.

Bij de beëindiging van het gedoogbeleid is er voor bestaande gevallen een pardonregeing getroffen. Die mensen konden zich nog wel inschrijven.

U valt onder het nieuwe strikte beleid en bent nu onaangenaam verrast. Ik begrijp best dat u uw huidige woongenot niet graag wilt opgeven. Maar ik vraag mij ook af waarom u zich drie jaar terug op een ander adres heeft laten inschrijven. Kreeg u toen al nul op het rekest omdat u zich op het recreatieterrein wilde laten inschtrijven?

Het gebruik van een briefadres is inderdaad een optie. Dat kan onder voorwaarden en de betreffende regeling is niet bedoeld voor situaties als de uwe. Of de gemeente er in zal bewilligen, waag ik daarom te betwijfelen.

Ik adviseer u wel te zorgen voor een deugdelijke inschrijving. Doet u dat niet en staat u te boek als "administratief in onderzoek", dan wordt het knap lastig bij het aanvragen of het vernieuwen van een paspoort of rijbewijs.

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 19, 2010 om 18:39
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Via marktplaats een (betaald) inschrijfadres vinden??????????

Dat lijkt mij vragen om ellende!!!!!!!!!!

Zou echt niet weten waarom, hele volksstammen doen dat.

diertjes
door diertjes - Jul 19, 2010 om 18:42
299 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op maandag 19 jul 2010, 18:39]

Zou echt niet weten waarom, hele volksstammen doen dat.

Hele volksstammen rijden ook door rood.

mu
door muizol - Jul 19, 2010 om 18:48
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=priewjet2 schreef op maandag 19 jul 2010, 18:37]Zoals u zelf al aangeeft, gaat het om een woning op een recreatieterrein. die zijn per definitie niet bedoeld voor permanente bewoning. U mag er niet voor niets maar 363 dagen per jaar verblijven.

In de afgelopen decennia zijn steeds meer recreatiewoningen permanent bewoond geraakt. Veel gemeenten hebben dat laten gebeuren zonder er op te handhaven. Enkele jaren geleden is daar een einde aan gekomen: permanente bewoning van recreatiewoningen is niet toegestaan. Voor alle duidelijkheid: op Landalparken et cetera verblijven er wel het hele jaar door mensen, maar dat zijn dan steeds wisselende bewoners. Daar bent u niet mee te vergelijken.

Bij de beëindiging van het gedoogbeleid is er voor bestaande gevallen een pardonregeing getroffen. Die mensen konden zich nog wel inschrijven.

U valt onder het nieuwe strikte beleid en bent nu onaangenaam verrast. Ik begrijp best dat u uw huidige woongenot niet graag wilt opgeven. Maar ik vraag mij ook af waarom u zich drie jaar terug op een ander adres heeft laten inschrijven. Kreeg u toen al nul op het rekest omdat u zich op het recreatieterrein wilde laten inschtrijven?

Het gebruik van een briefadres is inderdaad een optie. Dat kan onder voorwaarden en de betreffende regeling is niet bedoeld voor situaties als de uwe. Of de gemeente er in zal bewilligen, waag ik daarom te betwijfelen.

Ik adviseer u wel te zorgen voor een deugdelijke inschrijving. Doet u dat niet en staat u te boek als "administratief in onderzoek", dan wordt het knap lastig bij het aanvragen of het vernieuwen van een paspoort of rijbewijs.

Daar ik op grensgebied met belgie woon is permanente bewoning hier wel toegestaan. (500 m en we zitten in belgie) Dit omdat het in belgie wel is toegestaan en anders allemensen die hier op recreatie woning wonen dat anders 500 m verder in belgie zouden gaan doen.

Drie jaar geleden kregen wij nadat we de woning hadden gekocht van de gemeente te horen dat we hier niet op konden inschrijven, de makelaar en meerdere mensen die hier wonen zeiden dat het wel kon. Wij waren (zijn nogsteeds) erg jong, ik was 19 en mijn vrien 23.

Ik wil best verhuizen maar wij kunnen financieel de dubbele lasten niet dragen. En weinig kans dat we onze woning voor eind 2010 verkocht hebben, gezien de slechte economie.
Het is hier bij "parkregelement" verboden je huisje langer dan twee weken per jaar te verhuren, dus verhuur van onze woning zit er niet in.

vladja
door vladja - Jul 19, 2010 om 19:47
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Met de wet in de hand (je moet ergens ingeschreven staan op wat voor manier dan ook) toch proberen het briefadres af te dwingen. Dat kan je doen door je uit te laten schrijven in je "oude" adres en daar het briefadres als briefadres op te geven. De oude gemeente wil niet in z'n maag blijven zitten met een "personen, die administratief in onderzoek zijn", wat je wordt als je van een adres uitgeschreven wordt zonder nieuw adres. Die willen je doorschuiven naar desnoods een briefadres.

=sonjaatje schreef op maandag 19 jul 2010, 18:39: Via marktplaats een (betaald) inschrijfadres vinden??????????

Zou echt niet weten waarom, hele volksstammen doen dat.

Hele volksstammen hebben een dikke duim en geven "van horen zeggen" adviezen. Bij een vreemde inschrijven tegen betaling en dan maar hopen dat het niet misbruikt wordt.

Vladja

mrbmrb
door mrbmrb - Jul 19, 2010 om 21:30
84 Antwoorden / 4 Vragen

Een virtueel adres is een makkelijke en goede oplossing. Business Center Edison biedt bijvoorbeeld de volgende service aan voor particulieren voor €75 per maand:

"Wat te doen als u geen woonadres hebt, uitgeschreven bent uit de GBA (Gemeentelijke Basis Administratie) en een inschrijfadres nodig heeft? In dat geval kunt u zich via ons bij Stichting Briefadres Nederland inschrijven. Op deze manier bent u opgenomen in de GBA en bent u schriftelijk bereikbaar voor officiële instanties. U moet namelijk een daadwerkelijk adres hebben. Een postbusnummer is niet toegestaan. Een G.B.A. adres is zoals gezegd bedoeld en zelfs verplicht voor elke Nederlander en niet-Nederlander met een geldig paspoort zonder vaste woon- en verblijfplaats." (bron: Business Center Edison)

vladja
door vladja - Jul 19, 2010 om 21:37
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Voor niets sta je ingeschreven op het recreatie-adres als briefadres. Het is dat ik geen zin heb in al dat gedoe, anders zouden er wel 10 briefadressen bij mij mogen "wonen". Leuke verdienste.

Vladja

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 19, 2010 om 21:47
1961 Antwoorden / 1 Vragen

@mrbmrb

Dat bedoel ik.

melomaan
door melomaan - Jul 19, 2010 om 21:59
157 Antwoorden / 1 Vragen

Is er geen familie waar jullie ingeschreven kunnen worden?

mu
door muizol - Jul 19, 2010 om 22:53
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=melomaan schreef op maandag 19 jul 2010, 21:59]Is er geen familie waar jullie ingeschreven kunnen worden?

We hebben wel familie... maar helaas, moeder van vriend heeft uitkering, als je daar inschrijft word haar uitkering flink gekort, en dat is echt teveel om terug te betalen aan haar. Verder vriend enig kind en vader is overleden.
Bij mijn familie zit er zo'n ingewikkeld verhaal aan dat zet ik liever niet zo op internet. Maar als de instanties mee werken dan kan ik uiteindelijk daar wel inschrijven... maar nu voorlopig nog niet.

dat voor 75 euro ingeschreven staan zit wel een addertje onder het gras (heb ik al laten uitzoeken) betreft flinke borg en hele dure intake x2 want we zijn met zn tweetjes.

mrbmrb
door mrbmrb - Jul 20, 2010 om 21:51
84 Antwoorden / 4 Vragen

@vladja, een virtueel postadresservice doet meer dan alleen maar post ontvangen. Het is de perfecte oplossing voor mensen die om wat voor reden dan ook geen eigen adres in een bepaalde streek hebben. Natuurlijk is het een mooie verdienste maar je krijgt er ook wat voor terug. Voor niets gaat de zon op.

gallito
door gallito - Jul 21, 2010 om 00:31
479 Antwoorden / 66 Vragen

@muizol
Een briefadres heeft geen financiële konsekwenties voor de hoofdbewoner.
Mensen die op een boot wonen en varen of een wereldreis maken, maken daar veelal ook gebruik van.

Je moet daarvoor een formulier voor inschrijving op een briefadres halen. Dit vul je in. Degene die jou het briefadres verleent, moet mede ondertekenen. Daarna lever je dit in in de gemeente waar je ingeschreven komt te staan.
Nogmaals dit heeft voor die persoon die zijn adres beschikbaar stelt geen verdere vervelende gevolgen als het puur om een briefadres gaat.
Je moet je dus niet inschrijven als bewoner op dit adres.

Daarna geef je middels een verhuisbericht je nieuwe adres aan de nodige instanties door.

nb
door nbw - Jul 21, 2010 om 01:40
521 Antwoorden / 24 Vragen

Wederom een voorbeeld van falende overheid. Mensen die permanent wonen in een recreatiebungalow en als het gedogen ophoudt ook hier nog durven vragen voor een oplossing. Neem die mensen niets kwalijk maar het ergert enorm. Ik betaal legaal 700 euro een woninkje te mogen huren in een simpele standaard woonomgeving. Ongeveer de helft van mijn salaris. Heb het lef niet voor 100 euro pm een recreatiewoningpermanent te betrekken en 2 dagen per jaar in een hotel te slapen omdat het zo eventueel wel mag. En op mijn park kan ik gewoon zondags naar de supermarkt. Zijn topdagen voor de super. De gehele omgeving graait de schappen leeg. Er is in ons land zoveel rechtsongelijkheid en zoveel regels die niet werken.

mu
door muizol - Jul 21, 2010 om 08:32
8 Antwoorden / 1 Vragen

@ gallito
dan moet je wel iemand hebben waar je een brief adres kunt nemen. Zo iemand hebben wij niet op dit moment.

@ nwb
ik vind dit wel erg kort door de bocht. Wij stonden op een superlange wachlijst voor een huurwoning en kwamen zonder woning te zitten. Toen deed dit zich als optie voor. Oké wij hebben misschien geen 700 euro per maand aan huur, maar tegen de 600 zitten we zeker wat nog bij komt dat als er hier iets stuk gaat dat we het zelf moeten betalen omdat we dit gekocht hebben. in januari was dat bvb een Cv ketal á 3000 euro (incl. instalatie kosten) We hebben eerst 4 maand zonder warm water en verwarming gezeten omdat we het geld niet één twee drie bij elkaar hadden. Ook wij moeten hard werken voor alles wat we willen incl. dus het wonen. Niks 100 euro per maand, was het maar waar...
Daarnaast zijn hier in het dorp op zondag álle winkels open wegens veel toerisme. Dus wat je over de winkel zegt is echt onzin.

gallito
door gallito - Jul 21, 2010 om 11:37
479 Antwoorden / 66 Vragen

[quote=muizol schreef op maandag 19 jul 2010, 22:53][quote=melomaan schreef op maandag 19 jul 2010, 21:59]Is er geen familie waar jullie ingeschreven kunnen worden?

We hebben wel familie... maar helaas, moeder van vriend heeft uitkering, als je daar inschrijft word haar uitkering flink gekort,

Als je mijn eerder antwoord opnieuw goed leest, heeft een briefadres geen invloed op enige uitkering van bijstand, AOW of wat dan ook voordegene die het adres ter beschikking stelt.
Dus ook niet voor jullie kennissen.
Ingeschreven staan als bewoner is iets anders als ingeschreven staan op briefadres. Het betekent dat dan alleen jullie post daar bezorgd wordt.

mu
door muizol - Jul 21, 2010 om 12:25
8 Antwoorden / 1 Vragen

ow sorry overheen gelezen, de meeste post, zelfs die van de belastingsdienst komt op dit adres aan. Alleen bvb als we een boete rijden met de auto gaat het nu nog naar het adres waar we op ingeschreven staan. Misschien krijg ik het dan wel voor elkaar om bij de gemeente dit adres als briefadres te krijgen omdat de meeste post toch al hier naar toe gaat.

ikbenik
door ikbenik - Jul 21, 2010 om 12:30
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Permanente bewoning in een recreatie park is niet toegestaan.

[quote]Wat is de overheid van plan met permanente bewoning van recreatiewoningen?

Gemeenten worden verplicht een ontheffing te verlenen aan mensen die voor 1 november 2003 in hun recreatiewoning zijn getrokken en daar sindsdien onafgebroken, maar onrechtmatig, hebben gewoond. Dit wordt geregeld door de Wet ontheffing onrechtmatige bewoning recreatiewoningen.

Tijdstraject
Voorwaarde ontheffing
Aanvragen ontheffing onrechtmatige bewoning
Bewoning aantonen
Beslistermijn en bezwaar
Meer informatie
Tijdstraject
Het gaat hier om voorgenomen beleid. De inwerkingtreding is afhankelijk van de goedkeuring door de Tweede en Eerste Kamer en publicatie in het Staatsblad. De streefdatum van inwerkingtreding is in de loop van 2010. De ministerraad heeft op 10 juli 2009 ingestemd met het wetsvoorstel ‘Ontheffing onrechtmatige bewoning recreatiewoningen’. Momenteel ligt het wetsvoorstel voor advies bij de Raad van State.

Voorwaarde ontheffing
Voorwaarde voor het krijgen van ontheffing is dat de bewoners nooit door hun gemeente op bewoning zijn aangesproken. Bovendien mag de bewoning niet in strijd zijn met de milieuwetgeving. De ontheffing is persoonsgebonden. De ontheffing vervalt als de bewoning wordt beëindigd.

Aanvragen ontheffing onrechtmatige bewoning
U vraagt na de inwerkingtreding van de wet (verwacht in de loop van 2010) de ontheffing aan bij uw gemeente.

Bewoning aantonen
Gemeenten moeten langdurig 'gedoogde' bewoners op aanvraag een ontheffing verlenen van het bestemmingsplanverbod op wonen in een recreatiewoning. De bewoners moeten wel bewijzen dat zij hier wonen, met minimaal twee in de wet genoemde bewijsmiddelen. Zij kunnen dit bijvoorbeeld aantonen met een ziektekostenverzekeringspolis, een inschrijving bij een huisarts, een bewijs van renteaftrek of met de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA).

Beslistermijn en bezwaar
Als de gemeente de beslistermijn overschrijdt, wordt automatisch ontheffing verleend. Tegen ontheffingverlening kan bezwaar en beroep worden aangetekend.

bron: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-is-de-overheid-van-plan-met-permanente-bewoning-van-recreatiewoningen.html

[quote]1. Wat is permanente bewoning van een recreatiewoning?
Van onrechtmatige bewoning van recreatieverblijven is sprake wanneer het woongebruik in strijd is met de bestemmingsplanvoorschriften van de recreatieve bestemming. Hierbij gaat het niet om de duur van het strijdig gebruik (permanent of tijdelijk), maar om de strijdigheid van de activiteit met de geldende bestemmingsplanvoorschriften.

2. Is permanente bewoning van recreatiewoningen toegestaan?
Nee.
3. Waarom is permanente bewoning verboden?
Permanent wonen is ongewenst, omdat het buitengebied voor iedereen toegankelijk moet zijn om te recreëren. Permanente bewoning van recreatiewoningen heeft tot gevolg dat er meer vraag naar recreatiewoningen ontstaat. Dit heeft verdere 'verstening' van het buitengebied tot gevolg. Daarnaast is permanent wonen in strijd met het bestemmingsplan. Tenslotte zijn de bouwtechnische eisen als ook de bestemmingsplanvoorschriften voor recreatiewoningen anders (lichter) dan die voor reguliere woningen. Ook daarom is het belangrijk dat er in recreatiewoningen (die vaak niet geschikt zijn voor permanenten bewoning) daadwerkelijk niet permanent wordt gewoond.

Bron: http://www.vrom.nl/pagina.html?id=23862

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 21, 2010 om 12:33
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dit had ik al gezegd op 18 juli om 21.08.

ikbenik
door ikbenik - Jul 21, 2010 om 12:42
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 21 jul 2010, 12:33]Dit had ik al gezegd op 18 juli om 21.08.

Klopt, maar ik herhaal het nog maar een keer, omdat er mensen zijn met een enorme plaat voor hun kop en enorme oog kleppen op.
En maar bezig zijn hoe men tegen alle regels in toch op zo'n park permanent kan wonen.

ikbenik
door ikbenik - Jul 21, 2010 om 12:42
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Eigenlijk behoort de moderator deze topic te sluiten.

vladja
door vladja - Jul 21, 2010 om 12:59
8293 Antwoorden / 27 Vragen

ikbenik,

Wat schieten we met deze lappen tekst op? Dat ze er niet permanent mogen wonen, staat al in de vraag. De vraag gaat over een inschrijving bij de burgerlijke stand!!!!!

Vladja

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 21, 2010 om 13:04
1961 Antwoorden / 1 Vragen

@ikbenik

Mijn bericht sloeg niet op jouw bericht hoor :-)

ikbenik
door ikbenik - Jul 21, 2010 om 13:12
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=vladja schreef op woensdag 21 jul 2010, 12:59]ikbenik,

Wat schieten we met deze lappen tekst op? Dat ze er niet permanent mogen wonen, staat al in de vraag. De vraag gaat over een inschrijving bij de burgerlijke stand!!!!!

Vladja

Dat kan dus niet.

Je kunt nooit op een adres ingeschreven worden waar je niet permanent mag wonen.

Dus is de vraag hoe je moet inschrijven bij de burgerlijke stand van geen enkel belang.

Ik heb zeker dit topic doorgelezen, en de kant waar het naar toegaat is gewoon ronduit belachelijk.

Op een recreatiepark mag je niet permanent wonen, en nu worden er allerlei mogelijkheden bedacht om toch op zo'n park permanent te kunnen wonen.

[quote=vladja schreef op woensdag 21 jul 2010, 12:59]De vraag gaat over een inschrijving bij de burgerlijke stand!!!!!

De vraag kun je beter stellen:

Hoe kun je ervoor zorgen dat je op een recreatiepark toch permanent kunt wonen en dat je op dat adres toch ingeschreven kunt worden?

Je kent mijn antwoorden.

vladja
door vladja - Jul 21, 2010 om 13:22
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Antwoord is allang gegeven: als briefadres.

ikbenik, vraagsteller stelt de vraag op zijn/haar manier en behoeft niet gecorrigeerd te worden. Als het je niet bevalt, niet antwoorden. En de discussie is niet over het al dan stiekem/clandestien wonen in een recreatiewoning. Gezien de wachtlijsten voor betaalbare huurwoningen is het niet vreemd als mensen hier na moeten uitwijken om te kunnen wonen.

Vladja

gallito
door gallito - Jul 21, 2010 om 13:30
479 Antwoorden / 66 Vragen

[quote=ikbenik schreef op woensdag 21 jul 2010, 13:12
Je kunt nooit op een adres ingeschreven worden waar je niet permanent mag wonen. Dus is de vraag hoe je moet inschrijven bij de burgerlijke stand van geen enkel belang.

@ikbenik
Als je iets beweert moet je het zeker weten. Je zit er dus helemaal naast en brengt mensen in verwarring. Spreek je wel uit eigen ervaring?

Dus nog een keer: Je kan je wel degelijk inschrijven bij de Burgelijke Stand van de gemeente met een briefadres.

mu
door muizol - Jul 21, 2010 om 13:54
8 Antwoorden / 1 Vragen

wij zijn er vandaag achter gekomen als wij hier iemand op het park vinden die wel ingeschreven staat in de gemeente (zoals collega van mijn vriend) dat wij wél op zijn woning kunnen inschrijven omdat hij op dat pand die vrijstelling wél heeft. Dus hopen dat dat iets kan worden, verder zoek ik uit of ons pand briefadres kan worden, en ben bezig via marktplaats.

@ ik ben ik.... Wij zijn jong, woonde bij moeder van vriend in toen we 19 en 23 waren, moeder ging 150 km verder bij nieuwe vriend wonen, wij werden uit woning gezet door de woonstichting en kwamen op een wachtlijst van 5jr of meer te staan... We moesten ergens heen en dit was toen een oplossing. Omdat wij op grensgebied wonen is het in deze gemeente nogsteeds wel gedoogt om permanent hier te wonen - dus geen controle's enz want men weet dat van de 360 woning hier er 355 permanent bewoont zijn.
Wij willen wel verhuizen maar krijgen onze bungalow niet verkocht! en dubbele hypotheek of huur kunnen we fiancieel niet aan.
WAT MOETEN WE DAN... onszelf financieel naar de knoppen helpen op 22 en 26 jr en daarna jaren de schuldsanering in gaan, of een tijdelijke oplossing zoeken tot onze woning verkocht is?

mu
door muizol - Jul 21, 2010 om 13:58
8 Antwoorden / 1 Vragen

daarnaast wil ik nog even zeggen dat de gemeente bezig is "de slagboom" er uit te halen. Wat dus wil zeggen dat het bunaglow park een gewone wijk van de gemeente zal worden, dit kan alleen nog wel een jaar of misschien twee jaar duren, maar de plannen hiervoor zijn aanwezig.

ikbenik
door ikbenik - Jul 21, 2010 om 14:21
2845 Antwoorden / 27 Vragen

@muizol:

Ik begrijp best de vervelende situatie waarin je verkeerd.
En ik hoop echt dat er snel een goede oplossing komt.

erik008
door erik008 - Jul 21, 2010 om 14:39
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Huur een piepklein kamertje in een streek waar de huurprijzen laag zijn.

in
door inschrijfadres - Aug 15, 2010 om 08:24
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=muizol schreef op maandag 19 jul 2010, 22:53][quote=melomaan schreef op maandag 19 jul 2010, 21:59]
dat voor 75 euro ingeschreven staan zit wel een addertje onder het gras (heb ik al laten uitzoeken) betreft flinke borg en hele dure intake x2 want we zijn met zn tweetjes.

Geachte heer of mevrouw muizol

U heeft waarschijnlijk niet u onderzoek goed verricht naar ons.

Wij vragen absoluut geen BORG.
Als u van mening bent dat het wel zo is mag u contact met mij opnemen

Voor een gezin hebben wij ook combi prijzen. A 100 euro per maand
( hier gaat een deel van naar de belastingdienst.)

Als U Feitelijk ergens woont heb je geen recht op een briefadres

Met vriendelijke groet
R.Vellinga

Namens:
Stichting Briefadres Nederland
Edisonstraat 23 a
8801 pn Franeker
www.mijninschrijfadres.nl

diertjes
door diertjes - Aug 15, 2010 om 08:41
299 Antwoorden / 3 Vragen

Het is dus duidelijk, de stichting zegt het zelf:

=inschrijfadres schreef op zondag 15 aug 2010, 08:24:

Als U Feitelijk ergens woont heb je geen recht op een briefadres

invalide
door invalide - Aug 15, 2010 om 09:01
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb ooit iemand geholpen met postadres en dat ging prima.
Hij vergoede de gemaakte kosten en verder geen probleem.

Maar een 2e persoon die via hem ook een oplossing zocht had een heel ander gedrag en ik heb nog nooit zoveel problemen met incasso en deurwaarders gehad die bij mijn geld wilde halen omdat op het andere adres niets te halen was.

Dus ondanks het bewijs van alleen post adres weet ik nu waarom het zo moeilijk is om er een te vinden.
Hoewel deze 2e persoon er niets aan kon doen dat zijn bedrijf die failliet ging, en hij het probeerde te regelen, de incasso bureaus en deurwaarders zoeken bij elk te vinden adres naar geld en dat was dus het probleem!

Dus niet het postadres maar de houding van deze deurwaarder zijn het grote probleem als zij niet willen luisteren.
Ik had Politie nodig om de deurwaarder buiten te houden.

Deze 2 personen staan dus nog steeds bij mijn ingeschreven, alles in nu opgelost maar een 3e persoon zal ik er nooit bij nemen na deze ervaring.

gallito
door gallito - Aug 15, 2010 om 17:35
479 Antwoorden / 66 Vragen

[quote=inschrijfadres schreef op zondag 15 aug 2010, 08:24][quote=muizol schreef op maandag 19 jul 2010, 22:53][quote=melomaan schreef op maandag 19 jul 2010, 21:59]
dat voor 75 euro ingeschreven staan zit wel een addertje onder het gras (heb ik al laten uitzoeken) betreft flinke borg en hele dure intake x2 want we zijn met zn tweetjes.

Geachte heer of mevrouw muizol

U heeft waarschijnlijk niet u onderzoek goed verricht naar ons.

Wij vragen absoluut geen BORG.
Als u van mening bent dat het wel zo is mag u contact met mij opnemen

Voor een gezin hebben wij ook combi prijzen. A 100 euro per maand
( hier gaat een deel van naar de belastingdienst.)

Als U Feitelijk ergens woont heb je geen recht op een briefadres

Met vriendelijke groet
R.Vellinga

Namens:
Stichting Briefadres Nederland
Edisonstraat 23 a
8801 pn Franeker
www.mijninschrijfadres.nl

Wat een rare business is dit en voor zo'n groot bedrag inschrijven. Hier snap ik helemaal niets van. Waar dient dit bedrag voor en hoezo ' hier gaat een deel van naar de belastingdienst' ! Onder welke noemer dan? Hun eigen inkomstenbelasting voor deze 'Stichting'?
Als R. Veilingaop deze topic reageert, kan hij beter zijn kostenplaatje nader omschrijven om geloofwaardiger omtrent dit bedrag, over te komen.

Note: Nogmaals, als je op een (mobiele) boot woont, woon je ook (n)ergens, maar moet je toch een briefadres hebben.

marcel75
door marcel75 - Aug 15, 2010 om 21:30
5124 Antwoorden / 4 Vragen

inschrijfadres,
Knap dat je over € 100,-- 16% BTW rekent, volgens mij vallen jullie gewoon in het 19% tarief. Of lees ik je respons nu verkeerd?

Daarnaast kan de vergoeding belast worden met loonbelasting. Zeker als iemand langere tijd en structureel zijn adres als briefadres laat gebruiken. Op dat moment is zo iemand in loondienst bij de stichting of degene die het briefadres wil hebben.

in
door inschrijfadres - Aug 15, 2010 om 22:04
4 Antwoorden / 0 Vragen

u rekent verkeert € 84,- ex btw is € 15,97 euro btw
€ 100,00 :119 %=€ 84,03

Met vriendelijke groet
R.Vellinga

melomaan
door melomaan - Aug 15, 2010 om 22:42
157 Antwoorden / 1 Vragen

@inschrijfadres: Waarom quote u met mijn naam met tekst die niet van mij, maar van muizol is?

in
door inschrijfadres - Aug 15, 2010 om 22:52
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=melomaan schreef op zondag 15 aug 2010, 22:42]@inschrijfadres: Waarom quote u met mijn naam met tekst die niet van mij, maar van muizol is?

Foutje

diertjes
door diertjes - Aug 16, 2010 om 00:20
299 Antwoorden / 3 Vragen

@marcel75

Op zich is het anrtwoord van Vellinga niet verkeerd. In elke € 100 die de klant betaalt, zit bijna € 16 btw die hij moet afdragen aan de fiscus. De arme man houdt er dus een schamele € 84 aan over en daar moet hij alles van doen.

Wat ik niet begrijp, is dat er loonbelasting in het spel zou zijn. Volgens mij verleent de stichting een dienst -daarom is er ook btw verschuldigd- doordat het adres van de stichting het briefadres is. Dat kan volgens mij niet leiden tot een dienstverband tussen de stichting en de briefadreshouder. Dat is er alleen tussen de stichting en het personeel dat daar werkt. En die loonbelasting komt uit de € 84.

Neemt niet weg dat de vergoeding voor het doorsturen van poststukken wel erg riant is.Doet me sterk denken aan de praktijken van Fennis, de beruchte Rotterdamse huisjesmelker.

gratisrijden
door gratisrijden - Aug 16, 2010 om 02:29
226 Antwoorden / 8 Vragen

Achja het is gewoon een buisiness. De prijs komt gewoon door vraag en aanbod tot stand. In een fles Cola zit ook maar 10 Cent aan materiaalkosten.

Als je het goedkoper kunt aanbieden, dan doe je het toch gewoon. Het kan wel alleen in een aantal gemeentes, die daarvoor door de overheid gesubsideerd worden.

Zo'n Briefadres heb ik zelf ook al gebruikt en deze dienst werkte prima, overigens voor maar 35 Euro per maand, dus het kan ook goedkoper. Een andere aanbieder vroeg 70 Euro en mocht geen nieuwe mensen meer inschrijven, omdat er 90 mensen stonden ingeschreven. Er is dus best een leuke cent aan te verdienen.

Inmiddels is deze markt nu ook wel verzadigd en zullen nieuwkomers het zwaarder hebben. Gewoon creatief wezen. Wie zijn ogen opent zal zijn schatkamers vullen, dat is niets nieuws en staat zelfs in de bijbel.

Zo'n briefadres is een Legale oplossing voor iedereen zonder vaste woon of verblijfplaats, en aangezien een recreatiewoning dat niet mag zijn kunnen jullie daar dus gewoon gebruik van maken.

marcel75
door marcel75 - Aug 16, 2010 om 08:29
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Priewjet,
Ik had de posting dus verkeerd gelezen. Heb ook nog even nagerekend en je hebt gelijk.

De inkomstenbelasting gaat spelen bij een natuurlijk persoon die voor meerdere personen briefadres voert. De alsdan ontvangen vergoeding kan door de belastingdienst als inkomen gezien worden en zal dus van invloed zijn op de hoogte van toeslagen en uitkeringen.

diertjes
door diertjes - Aug 16, 2010 om 08:56
299 Antwoorden / 3 Vragen

@Marcel75

Helder en ik onderschrijf je lezing. Hier lijkt het alleen om een stichting te gaan, dus de collega's van de Belastingdienst zullen wel op gepaste wijze zorgen dat de Staat krijgt wat haar toe komt.

to
door tony1958 - Mar 2, 2011 om 13:35
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

sorry als ik het antwoord gemist heb op 1 van de 4 pagina's, maar mijn vraag is:

Mag je in België permanent wonen in een recreatiewoning?? Dat wil zeggen: uitschrijven in Nederland en inschrijven in België. Is permanente bewoning dan legaal??

diertjes
door diertjes - Mar 2, 2011 om 14:22
299 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tony1958 schreef op woensdag 2 mrt 2011, 13:35]Hoi,

sorry als ik het antwoord gemist heb op 1 van de 4 pagina's, maar mijn vraag is:

Mag je in België permanent wonen in een recreatiewoning?? Dat wil zeggen: uitschrijven in Nederland en inschrijven in België. Is permanente bewoning dan legaal??

Dat antwoord zult u hier niet vinden, de vraag ging namelijk ergens anders over. Maak zelf een nieuwe vraag aan en u krijgt vanzelf reacties.

mu
door muizol - Mar 2, 2011 om 20:59
8 Antwoorden / 1 Vragen

@ iedereen, wij hebben een goede oplossing kunnen vinden dus dit onderwerp is voor ons niet meer van toepassing.

=tony1958 schreef op woensdag 2 mrt 2011, 13:35: Hoi,

sorry als ik het antwoord gemist heb op 1 van de 4 pagina's, maar mijn vraag is:

Mag je in België permanent wonen in een recreatiewoning?? Dat wil zeggen: uitschrijven in Nederland en inschrijven in België. Is permanente bewoning dan legaal??

In belgie mag je als het goed is permanent wonen in een recreatie woning, alleen denk ik niet dat jij als nederlander daar zomaar terecht kunt, je zult aan de eisen die belgie voor immigratie heeft moeten voldoen.

to
door tony1958 - Mar 2, 2011 om 23:21
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=muizol schreef op woensdag 2 mrt 2011, 20:59]@ iedereen, wij hebben een goede oplossing kunnen vinden dus dit onderwerp is voor ons niet meer van toepassing.

[quote=tony1958 schreef op woensdag 2 mrt 2011, 13:35]Hoi,

sorry als ik het antwoord gemist heb op 1 van de 4 pagina's, maar mijn vraag is:

Mag je in België permanent wonen in een recreatiewoning?? Dat wil zeggen: uitschrijven in Nederland en inschrijven in België. Is permanente bewoning dan legaal??

In belgie mag je als het goed is permanent wonen in een recreatie woning, alleen denk ik niet dat jij als nederlander daar zomaar terecht kunt, je zult aan de eisen die belgie voor immigratie heeft moeten voldoen.

Hoezo, België behoort toch zoals Nederland tot de EU landen en is een verblijfsvergunning geen probleem

to
door tony1958 - Mar 2, 2011 om 23:26
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=muizol schreef op woensdag 2 mrt 2011, 20:59]@ iedereen, wij hebben een goede oplossing kunnen vinden dus dit onderwerp is voor ons niet meer van toepassing.

[quote=tony1958 schreef op woensdag 2 mrt 2011, 13:35]Hoi,

sorry als ik het antwoord gemist heb op 1 van de 4 pagina's, maar mijn vraag is:

Mag je in België permanent wonen in een recreatiewoning?? Dat wil zeggen: uitschrijven in Nederland en inschrijven in België. Is permanente bewoning dan legaal??

In belgie mag je als het goed is permanent wonen in een recreatie woning, alleen denk ik niet dat jij als nederlander daar zomaar terecht kunt, je zult aan de eisen die belgie voor immigratie heeft moeten voldoen.

nb
door nbw - Mar 3, 2011 om 01:48
521 Antwoorden / 24 Vragen

Hoop dat ik nooit met je hoef te ruilen. Woon gewoon in een huis betaal altijd alles netjes op tijd en heb verder niets extra's te besteden. En je durft nog advies te vragen hoe nu verder? 3 jaar permanent wonen op een voor recreatie bedoeld park en een kennisadres misbruiken .Je mag blij zijn dat ambtenaren niet bepaald opmerkzaam zijn tot nu toe.

En dan al die geschetste zieligheid.Sorry hoor dat is geen excuus voor mij. Iedereen maakt tal van drama's mee in het leven.

Heb zelf een uitkering dus verpest het niet langer aub.

börgemeister
door börgemeister - Mar 3, 2011 om 03:53
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=tony1958 schreef op woensdag 2 mrt 2011, 13:35]Hoi,

sorry als ik het antwoord gemist heb op 1 van de 4 pagina's, maar mijn vraag is:

Mag je in België permanent wonen in een recreatiewoning?? Dat wil zeggen: uitschrijven in Nederland en inschrijven in België. Is permanente bewoning dan legaal??

@tony1958!

Afgezien dat u een oud probleem van meer dan een half jaar terug naar voren haalde het volgend.

U dient zelf dan een nieuwe vraag te stellen op 'Vraag & beantwoord'!

to
door tony1958 - Mar 3, 2011 om 15:03
7 Antwoorden / 1 Vragen

Het mag voor u dan wel een oud probleem zijn, maar voor mij speelt deze nu. En uw tip om een nieuwe vraag te stellen is reeds gegeven.

in
door inschrijfadres - Mar 3, 2011 om 16:21
4 Antwoorden / 0 Vragen

U hoeft het ook niet te snappen als ik het maar snap.

Van elke € 100,00 gaat € 16,00 euro naar de belastingdienst (btw)
Wat te denken aan kantoor( huur) kosten om dit in stand te houden.
Auto matisereing Wat denkt u van Loon kosten.
( +Loon heffingen voor onze belastingdienst)
Mensen staan niet voor niks te werken Zonder geld heb je niks te eten.
( poststukken moeten wel verstuurd worden)
Zonder postzegels kan je geen post versturen en zonder personeel geen post.
Zonder hersens geen goeie door verstuur service
Zonder deugdelijke voorzieningen geen privacy.

Het lijkt een goeie business.
Wij kunnen tot op heden nog net kostend dekkend werken.
Gelukkig is dit niet mijn hoofd Activiteit dus ik hoef er niet van te leven

Er is zijn genoeg inschrijf adressen in Nederland
Als iemand het doet doe het goed.
en ben bereikbaar en geef iedereen antwoord.
Er zijn veel mensen die dit in eigen zak houden die geen belasting betalen .
Die moeten ze juist aangepakt worden.

Als je iets niet weet dan weet je het ook niet
Als je iets wilt beweren moet je het zeker weten.

Met vriendelijke groet
R. Vellinga
[edit - teksten of links van commerciële of promotionele aard horen niet thuis op de site - redactie]