Ma
door Marlok Oct 25, 2016 om 15:03
Geldzaken & recht

Ziggo

Hallo,

Eind augustus heb ik mijn pakket bij Ziggo (TV plus + internet Z1) om laten zetten naar TV Royaal Alles in Een. Mij werd een Horizon Mediabox belooft, maar ik kreeg een standaard ontvanger. Hier heb ik achteraan gebeld en toen bleek ik verkeerd voorgelicht te zijn, mijn pakket was niet in combinatie met de Horizon Mediabox. Ik heb toen direct te omzetting laten annuleren, dit was geen probleem. Daar kreeg ik op 8 september een bevestiging van en een dag later een retourdoos incl. retourstickers om de standaard ontvanger retour te sturen. Maandag 12 september heb ik dit gedaan. Nog in het plastic en dus ongebruikt, netjes in de originele verzendoos met de twee stickers erop ingeleverd bij een Post.nl agentschap.

Nu krijg ik mijn factuur voor november en daarin staat dat ik €150 moet betalen voor de ontvanger?!

Gelijk hier achteraan gebeld en gezegd dat ik dat al retour gestuurd had. Men vroeg mij of ik het verzendbewijs nog had. Nee, na 6 weken heb ik die niet meer. Ik heb ook geen herinnering gekregen dat zij de ontvanger nog niet retour ontvangen hadden. In mijn factuur van oktober werd ook nergens over gerept.

Maar nu moet ik ineens betalen? Ik ben al meer dan 12 jaar abonnee bij Ziggo, heb altijd netjes mijn facturen betaald en nooit problemen gehad. Maar nu kunnen ze mij niet verder helpen omdat ik geen verzendbewijs meer heb. Twee (!) maanden later wordt ik dus ineens geconfronteerd met een factuur van €150.

Ik heb aangegeven mijn abonnementskosten wel te willen betalen, net als altijd. Maar niet de kosten van een ontvanger die ik niet heb.

Men begreep mij wel, maar ik moet bewijzen dat ik de ontvanger retour heb gestuurd. Na twee maanden....wie heeft dan zijn verzendbewijs nog bewaard?!

Ziggo vertelde mij bij een tweede contact hierover dat zij wel herinneringen hadden gestuurd, op 29-9 en 7-10. Maar deze heb ik nooit gehad.

Persoonlijk vind ik dat Ziggo maar moet bewijzen dat zij dat gestuurd hebben en dat zij de ontvanger niet hebben ontvangen.

Nu is het David tegen Goliath, maar ik heb geen steen (verzendbewijs) om mee te werpen. Goliath (Ziggo) kan zo dus alle David's in Nederland facturaties sturen die onjuist zijn en vervolgens zeggen "bewijs het tegendeel maar". Dat is een zeer scheve verhouding!!

Waarom hoeft Ziggo het tegendeel niet te bewijzen?

Ik ben altijd met plezier abonnee geweest bij Ziggo, maar om een vaste klant (dik 12 jaar!) zo stug te behandelen en op een oneerlijke manier, dat gaat mij te ver. Het lijkt er nu sterk op dat onze wegen zich na zo'n lange tijd gaan scheiden.

Wie heeft ook dergelijke ervaringen en hoe is dat bij jouw verlopen?

1455 7 Rapporteer

ja
door jackyh - Oct 25, 2016 om 15:11
953 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt hun bewijs inzake de herinneringen opvragen maar zij kunnen het bewijs van verzending bij u opvragen. Patstelling. Hoe lang u klant bent maakt niets uit. Vraag nog eens of  er geen coulance regeling bestaat. Niet hoog van de toren blazen want daar bereikt u niets mee. Succes.

simon55
door simon55 - Oct 25, 2016 om 15:12
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb drie jaar geleden ook n kastje retour gestuurd en ja daar heb ik zelf t recuutje nog van,en van Uw zijde ook niet echt slim dat u t nu niet meer bezit ,als u nog weet wanneer u t heeft verzonden kunt u het beste naar post.nl agentschap gaan en mogelijk kunnen ze u dan nog wel helpen

zoekster1
door zoekster1 - Oct 25, 2016 om 15:19
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Weet u nog de precieze tijd wanneer u dit pakket heeft ingeleverd? Indien ja, dan kunt u de klachtenkompas.nl en facebook proberen bij post.nl. Geef post.nl de tijd, het verzendpunt, het adres en leg de situatie uit. Ik heb eens gelezen dat het track en tracenummer dan toch nog te achterhalen viel. Dat was een persoon die niet aflatend de post.nl achtervolgde om maar het t en t nummer te krijgen en ziedaar, het lukt hem ook nog!

Anders wordt het een stuk moeilijker om het gelijk aan uw kant te krijgen.  Ik geloof er overigens niets van dat ze u 2 keer eerder hebben benaderd. dat zeggen ze alleen maar omdat ze zelf geen zin hebben om een en ander te onderzoeken.

Zet het ook op de 'community' van Ziggo. Misschien wil een webcare nog wat voor u doen.

Cookies
door Cookies - Oct 25, 2016 om 17:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik! Want het kan rustig 3 maanden duren voordat Ziggo de retour in zijn administratie heeft verwerkt. Ik heb zowel de bon nog als een foto er van. Hoeveel moeite is het om zo'n bonnetje even te bewaren???

.....Men begreep mij wel, maar ik moet bewijzen dat ik de ontvanger retour heb gestuurd. Na twee maanden....wie heeft dan zijn verzendbewijs nog bewaard?!.....

En hoe kan Ziggo (of ieder ander bedrijf, persoon enz.) bewijzen dat zij iets NIET ontvangen hebben? Ben ik wel nieuwsgierig naar, altijd handig om te weten.

.....en dat zij de ontvanger niet hebben ontvangen.....

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2016 om 17:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar iemand, ook een bedrijf niet, kan natuurlijk bewijzen dat hij niets heeft ontvangen. Dat is een onmogelijkheid. Alleen u had met het verzendbewijs kunnen bewijzen dat u iets had verstuurd.

Uiteraard hoeft Ziggo niet het tegendeel te bewijzen en al zouden ze dat willen, dat kunnen ze niet.

Cookies
door Cookies - Oct 25, 2016 om 17:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat verwacht je nou van Ziggo? Dat ze iedereen maar op hun blauwe ogen geloven? Dus we zeggen gewoon dat we onze Horizon mediabox geretourneerd hebben, maar ondertussen op Marktplaats verkocht hebben.

Het is aan jezelf te wijten, dat je het verzendbewijs niet zorgvuldig bewaard hebt. DAT was je bewijs.

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 25, 2016 om 22:27
641 Antwoorden / 77 Vragen

Verzendbewijs moet je 5 jaar bewaren!!!

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 25, 2016 om 22:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En waar haal je die wijsheid vandaan? Je hoeft je priveadminiinatratie niet eens te bewaren volgens de website van de rijksoverheid  laat staan een verzendbewijs.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/inkomstenbelasting/vraag-en-antwoord/hoe-lang-moet-ik-mijn-financiele-administratie-bewaren Diewilik

tijger1
door tijger1 Oct 25, 2016 om 23:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alleen maar bewaren tot de kosten gecrediteerd zijn.