Ziggo voldoet niet aan de leveringsvoorwaarde
Wij hebben sinds kort een contract afgesloten voor Ziggo. Na installatie door een monteur valt de internet verbinding regelmatig weg. Zelfs dat er soms dagen lang geen internetverbinding is.
Na contact gehad te hebben met Ziggo werd er gezegd dat de verbinding onstabiel is. Ziggo zou een monteur sturen, maar dit zou wel 3 weken duren. Ik heb hiermee ingestemd.
3 weken later, op de afgesproken datum, was de monteur aan huis. Deze vertelde dat de snelheid van de lijn te hoog was voor de router. De monteur kon het niet ter plekke oplossen en zei dat er een andere monteur moest komen. Ziggo informeerde dat 2 dagen later een monteur zou komen om het probleem op te lossen.
2 dagen later, de monteur is niet langs geweest. Deze zou, zo zegt Ziggo, ergens in de buurt, waar alle verbindingen samen komen, iets hebben veranderd.
Ziggo heeft tot op heden zich niet gehouden aan de leveringsvoorwaarde van het internet. Na een ruime maand is het internet nog steeds niet in orde en Ziggo blijft maar monteurs sturen. Ook heeft Ziggo gevraagd waarom we niet gewoon een snellere internet pakket nemen.
Wat kan je doen tegen een grootgigant als Ziggo om te laten zien dat zij niet bepalen wat voor contract wij moeten nemen en de compensatie van de niet geleverde diensten? En is het nog mogelijk om het contract te laten ontbinden na 1,5 maand?
Hallo Kevinvdl ,
Plaats uw klacht op het Ziggo Forum / FB / of Twitter , daar reageren moderators / en de webcare . .
Contact Ziggo : klik op de rode regel en scroll naar beneden , onder Webcare .
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/
Of stuur Ziggo een brief / mail met vermelding "aanmaning tot nakoming overeenkomst ".
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst
Lees ook eens hier waar u terecht kunt.
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/ziggo-weigert-onderhoud
Direct zal hier wel gereageerd gaan worden door de webcare van Ziggo. ;-)
Denk van niet, staat onder de verkeerde categorie.
Onder de juiste categorie (computer&telefonie) heeft ziggo wel gereageerd.
De snelheid van de lijn te hoog voor de router is een onzinverhaal. Wel kan de monteur geconstateerd hebben dat het binnenkomend signaal te hoog was. Dat moet dan in de wijkkast verder ingesteld worden door een andere monteur, die daarvoor niet in uw huis hoeft te zijn. De sterkte van het signaal kan door de helpdesk op afstand worden gecontroleerd. Meldt u aan voor het Ziggo forum, daar wordt u sneller geholpen.
@Jan F43,dit is geen onzinverhaal.
Veel mensen hebben nog een G series router dus maximaal 54Mbit, andere hebben een N serie tot 150 Mbit.
En dan nieuwer de AC series tot wel 2100 Mbit
Dus als je een 150Mb Ziggo abonnement hebt met een 54Mb router dat gaat storen als een gek. Dat trekt de router nooit.
Ziggo levert bij een abonnement een modem/router die daarbij past. Als de gebruiker daar zelf iets achter hangt, dat wordt overigens niet vermeld, is dat natuurlijk niet aan Ziggo te verwijten.
Koop een Asus of Linksys en laat Ziggo de modem bruggen. De router in je Ziggo modem is echt belabberd en dus doet een router achter je modem wonderen.
Ts heeft het ook over de router.
Als TS het over een eigen router heeft valt Ziggo niets te verwijten. Maar door de "leek" worden de termen modem en router nogal eens door elkaar gebruikt, zeker als die in één kastje zitten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Nationale energie beheer
Heb probleem met nationale energie beheer
Zij hebben me onder valse voorwendselen overgezet van budget energie naar mega energie waar in straf boeten kreeg wat niet beloofd was zij hebben het geprobeerd op te lossen en contract ontbonden met mega en me geplaats bij gewoon energie en me belooft dat ik 250 euro binnen 8 weken terug gestort zou krijgen maar onder tussen al 12 weken niets nu kree
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer