Ke
door KevinvdL 10 aug. 2017 om 12:22
Geldzaken & recht

Ziggo voldoet niet aan de leveringsvoorwaarde

Wij hebben sinds kort een contract afgesloten voor Ziggo. Na installatie door een monteur valt de internet verbinding regelmatig weg. Zelfs dat er soms dagen lang geen internetverbinding is.

Na contact gehad te hebben met Ziggo werd er gezegd dat de verbinding onstabiel is. Ziggo zou een monteur sturen, maar dit zou wel 3 weken duren. Ik heb hiermee ingestemd. 

3 weken later, op de afgesproken datum, was de monteur aan huis. Deze vertelde dat de snelheid van de lijn te hoog was voor de router. De monteur kon het niet ter plekke oplossen en zei dat er een andere monteur moest komen. Ziggo informeerde dat 2 dagen later een monteur zou komen om het probleem op te lossen. 

2 dagen later, de monteur is niet langs geweest. Deze zou, zo zegt Ziggo, ergens in de buurt, waar alle verbindingen samen komen, iets hebben veranderd.

Ziggo heeft tot op heden zich niet gehouden aan de leveringsvoorwaarde van het internet. Na een ruime maand is het internet nog steeds niet in orde en Ziggo blijft maar monteurs sturen. Ook heeft Ziggo gevraagd waarom we niet gewoon een snellere internet pakket nemen.

Wat kan je doen tegen een grootgigant als Ziggo om te laten zien dat zij niet bepalen wat voor contract wij moeten nemen en de compensatie van de niet geleverde diensten? En is het nog mogelijk om het contract te laten ontbinden na 1,5 maand?


 

582 7 Rapporteer
door tijger1 - 10 aug. 2017 om 12:43
32447 Antwoorden / 15 Vragen
1

Ziggo heeft een forum, zet daar uw klacht eens neer.

Het schijnt dat u daar beter geholpen wordt, dan door de klantenservice.

door marita5 - 10 aug. 2017 om 12:46
4268 Antwoorden / 1 Vragen
2

Hallo Kevinvdl , 

Plaats uw klacht op het Ziggo Forum / FB / of Twitter ,  daar reageren moderators / en de webcare . .

Contact Ziggo : klik op de rode regel en scroll naar beneden , onder Webcare .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/ 

Of stuur Ziggo een brief / mail met vermelding "aanmaning tot nakoming overeenkomst ".

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst

door edrick3 - 10 aug. 2017 om 12:48
24511 Antwoorden / 80 Vragen
1

Direct zal hier wel gereageerd gaan worden door de webcare van Ziggo. ;-)

door gerbera 10 aug. 2017 om 14:21
2930 Antwoorden / 5 Vragen

Denk van niet, staat onder de verkeerde categorie.
Onder de juiste categorie (computer&telefonie) heeft ziggo wel gereageerd.

ja
door janf43 - 10 aug. 2017 om 16:56
544 Antwoorden / 0 Vragen
1

De snelheid van de lijn te hoog voor de router is een onzinverhaal. Wel kan de monteur geconstateerd hebben dat het binnenkomend signaal te hoog was. Dat moet dan in de wijkkast verder ingesteld worden door een andere monteur, die daarvoor niet in uw huis hoeft te zijn. De sterkte van het signaal kan door de helpdesk op afstand worden gecontroleerd. Meldt u aan voor het Ziggo forum, daar wordt u sneller geholpen.

door diewilik 13 aug. 2017 om 02:08
2504 Antwoorden / 18 Vragen

@Jan F43,dit is geen onzinverhaal.
 Veel mensen hebben nog een G series router dus maximaal 54Mbit, andere hebben een N serie tot 150 Mbit.
En dan nieuwer de AC series tot wel 2100 Mbit
Dus als je een 150Mb Ziggo abonnement hebt met een 54Mb router dat gaat storen als een gek. Dat trekt de router nooit.

ja
door janf43 13 aug. 2017 om 12:59
544 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo levert bij een abonnement een modem/router die daarbij past. Als de gebruiker daar zelf iets achter hangt, dat wordt overigens niet vermeld, is dat natuurlijk niet aan Ziggo te verwijten.

door diewilik 14 aug. 2017 om 00:12
2504 Antwoorden / 18 Vragen

Koop een Asus of Linksys en laat Ziggo de modem bruggen. De router in je Ziggo modem is echt belabberd en dus doet een router achter je modem wonderen.
Ts heeft het ook over de router.

ja
door janf43 14 aug. 2017 om 10:03
544 Antwoorden / 0 Vragen

Als TS het over een eigen router heeft valt Ziggo niets te verwijten. Maar door de "leek" worden de termen modem en router nogal eens door elkaar gebruikt, zeker als die in één kastje zitten.

door ziggowebteam - 12 aug. 2017 om 10:59
64 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Kevin,
 
Balen om te lezen dat je ondanks de monteurs nog steeds problemen ervaart met je internetverbinding. Kijken graag wat er aan de hand is. Wil je ons middels facebook een privebericht sturen met een kopie van je tekst, dit samen met je postcode+huisnummer? Dan gaan we je daar verder helpen. Helaas heeft dit forum geen mogelijkheid om priveberichten te sturen, vandaar het verzoek om dit via Facebook te doen.
 
Groet,
 
Jelle - Ziggo Webcare

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

pa
pandit - 16 aug. 2017 om 14:16
Vakantie & reizen

Grote vertraging vliegreis door noodlanding. Wat nu?

30 minuten na het opstijgen van schiphol heeft mijn toestel een noodlanding moeten maken in Duitsland wegens het wegvallen van de cabine druk.  Natuurlijk was ik erg blij dat het goed is afgelopen. Helaas heb ik hierdoor mijn aansluiting gemist en heb hierdoor een vertraging opgelopen van ruim 30 uur op een reis die 8 uur zou duren. De maatschappij heeft geregeld dat ik op mijn eindbestemming tere ... Lees meer

Co
Corina0305 - 18 aug. 2017 om 19:12
Computers & telefonie

Oordopjes retourneren

Mijn zoon van 16 heeft bij de mediamarkt oordopjes gekocht. Om ze te kunnen uit proberen heeft hij ze uit de verpakking moeten halen. Ze kosten 25 euro maar de kwaliteit is nog geen 3 euro waard. Nu wou hij deze retourneren, maar de media weigert ze retour te nemen omdat de verpakking open is. Mogen zij dit weigeren? Je kon ze niet uitproberen, dus hij moest de verpakking wel openmaken. 
En s ... Lees meer

ma
majorie85 - 19 aug. 2017 om 00:47
Winkels & webshops

Opgelicht door shop and fly

Geachte 

Ik ben vandaag gebeld door 0857325590,die vrouw praatte aan 1 stuk door,ik wou er tussen komen waar het over ging,ik werd oneschoft genoemd ik kwam er tussen??zegt ze kwaad ik zeg net waar over we bellen,wij worden opdrag gegeven jullie te bellen.vorig jaar aug schijnen wij shop and fly benaderd te hebben akoord zijn te gaan met een abonnement.ik zei nee we zijn gebeld door voo ... Lees meer