pe
door petronette Nov 30, 2012 om 13:16
Huishouden & energie

All-in Onderhoudscontract cv ketel ja of nee

Bijna twee jaar geleden hebben wij een nieuwe cv ketel aangeschaft. Dit is de Remeha Calenta c40CW5. Er is ons een aanbieding gedaan van een all-in onderhoudscontract, hetgeen inhoudt: 1x per 2 jr. onderhoud, incl. het "gratis" verhelpen van storingen zonder voorrijkosten en arbeidsloon, ook geen materiaalkosten. Kosten: € 100,-- per jaar, gedurende 12 jr. Is dit nou een aanrader of niet?
Mij bekruipt het gevoel dat ik in ieder geval € 200,-- kwijt ben voor één onderhoudsbeurt om de 2 jr., en dat het contract verleden tijd is tegen de tijd dat er echt mankementen komen. Zouden losse onderhoudsbeurten, bijv. 1x per jr., en het geld opzijleggen voor evt. reparaties, niet een betere keus zijn? Wat denken jullie dat wijsheid is? Hoe pakken jullie dit aan?

52155 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Qua prijs is het reëel, maar onderhoud hoor je eigenlijk 1x per jaar te doen. Bij een storing heb je je geld er al snel weer uit en je hebt ook de zekerheid dat je direct geholpen wordt.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

U moet goed kijken/lezen wat de exacte voorwaarden zijn.

Ik heb een all in onderhoudscontract van Inhome.
Dat geeft 24uur/7dagen service.
Je belt de helpdesk en wordt direct geholpen.
De monteur verschijnt binnen redelijke tijd en helpt direct.
Als de monteur nog ergens bezig is, dan belt hij en geeft de tijd aan van verschijnen.
Geen voorrijkosten, geen onderdelen kosten, geen werkloon.
Al diverse keren gebruik van [moeten] maken.
IK vindt het de moeite en het geld waard.
Ik betaal €12.79/maand.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor die 12 (jaar) x100 euro per jaar heb je ook een nieuwe zo te zien.
Klik > Hier
Moeilijk te beslissen welk risico je zelf wilt nemen.
Één ding kan ik je wel adviseren.
Als je toch besluit een onderhouds-contract aan te gaan, kijk heel goed uit bij wie en Google eerst op de naam van dat bedrijf!

Er is hier, en ook in vele andere fora, al heel wat ellende voorbij gekomen over bijvoorbeeld een bedrijf Feenstra.

Klik op Feenstra bij Kassa

Klik op Feenstra bij Tros-Radar

En zo is er op veel meer fora ellende over dat bedrijf te lezen, dus GOOGLE EERST OP ELKE NAAM DIE JE VIND, EN GOOGLE 2 KEER EN GOOGLE 3 KEER!

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een keuze. Als u nu 1200 euro kan reserveren en er jaarlijks een klein bedrag bij doet voor onderhoud,eens in de 2 jaar is gangbaar voor een moderne ketel, dan kunt u aan het eind van de rit goedkoper uit zijn. Nadeel is wel dat u bij een defect achter in de rij staat, ketels gaan voor het merendeel in de koude periode kapot laat dat nu de periode zijn dat er geen bedrijf te vinden is die op korte termijn kan komen repareren.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2012 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Dec 3, 2012 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook zo'n ketel en er zit gewoon garantie op ( de eerste 3 jaar). We hebben nog nooit een onderhoudsabonnement gehad en laten om de twee jaar de boel na kijken. Misschien hebben we geluk maar het is maar net wat voor "risico " je wilt lopen.
Heb wel de indruk dat sommige onderhoudsabonnementen erg duur zijn.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2012 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Petronette,
Als eerste ga ik al het bovenstaande enigzins verwijzen naar het rijk ter fabelen.
IEDER gastoestel heeft periodiek onderhoud nodig !!
Dit houdt in de regel in dat er gewerkt dient te worden volgens voorschrift van de fabrikant, in uw geval Remeha.
Het type Calenta geeft "zelf" aan wanneer deze toe is aan een servicebeurt, dit is afhankelijk van de intensiteit van het gebruik of te wel het aantal bedrijfsuren.
De interval wordt op uw cv ketel aangegeven als zijnde Service -A, Service-B en Service-C.
Vergelijk het enigzins met de huidige auto's die zelf de kilometers aftellen tot aan de volgende beurt.
Voor iedere servicebeurt van uw cv ketel is een complete onderhoudsset beschikbaar, bij een service-A bestaat o.a. uit 1x branderpakking, o-ringenset tbv cv aansluiting en warmwater aansluiting.

Voor een dergelijk onderhoudsset ligt de prijs rond de 40 euro, uiteraard dient wanneer een servicebeurt wordt uitgevoerd de software zodanig worden ingesteld dat de volgende servicebeurt zich tijdig aandient, dit dient dus te gebeuren door een door Remeha erkende installateur die training heeft gehad van Remeha.
Met een dergelijke onderhoudsbeurt ben ik als ervaren servicemonteur 45 tot 60 min. bezig, iedere servicebeurt die korter duurd dan 40 min. daarvan durf ik te beweren dat dit onmogelijk is en het onderhoud niet naar behoren is uitgevoerd.

Als ik als voorbeeld het contract van het bedrijf waar ik werkzaam ben mag geven dan komt het er op neer dat de klant een bedrag groot 105 euro netto betaald per jaar (apr-apr & okt-okt) inclusief een volledige service/onderhoudsbeurt en 7 dagen per week recht op service bij storingen. Klanten met koudeklachten worden "altijd" dezelfde dag geholpen. Onderdelen zijn niet in de kosten opgenomen daar het onmogelijk is om voor alle fabrikanten en type cv ketels een contract samen te stellen.

Mijn advies is daarom...... kijk op de site van de fabrikant wie de installateur bij u in de buurt is met wie de fabrikant zaken doet. In geval van dat de installateur uw probleem niet kan oplossen kan hij altijd terugvallen op de fabrikant.
Een goed onderhouden cv ketel geeft buiten een veilig gevoel ook de beste resultaten in het stookgedrag en worden aanstaande mankementen tijdig gesignaleerd waardoor grote onkosten veelal voorkomen worden en blijven de energiekosten binnen de perken, uiteraard blijven er altijd uitzonderingen.

Met vriendelijke groet,

ve
door verwijderd - Dec 5, 2012 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 schreef op vrijdag 30 nov 2012, 13:46: Voor die 12 (jaar) x100 euro per jaar heb je ook een nieuwe zo te zien.
Klik > Hier
Moeilijk te beslissen welk risico je zelf wilt nemen.
Één ding kan ik je wel adviseren.
Als je toch besluit een onderhouds-contract aan te gaan, kijk heel goed uit bij wie en Google eerst op de naam van dat bedrijf!

Er is hier, en ook in vele andere fora, al heel wat ellende voorbij gekomen over bijvoorbeeld een bedrijf Feenstra.

Klik op Feenstra bij Kassa

Klik op Feenstra bij Tros-Radar

En zo is er op veel meer fora ellende over dat bedrijf te lezen, dus GOOGLE EERST OP ELKE NAAM DIE JE VIND, EN GOOGLE 2 KEER EN GOOGLE 3 KEER!

Dat licht eraan wat voor een systeem men heef .Is het een warme lucht instalatie dan bent u gauw voor een nieuwe verwarmings element tussen de 4 en 5 duizend euro kwijt.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2012 om 01:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

petronette schreef op vrijdag 30 nov 2012, 13:16: Bijna twee jaar geleden hebben wij een nieuwe cv ketel aangeschaft. Dit is de Remeha Calenta c40CW5. Er is ons een aanbieding gedaan van een all-in onderhoudscontract, hetgeen inhoudt: 1x per 2 jr. onderhoud, incl. het "gratis" verhelpen van storingen zonder voorrijkosten en arbeidsloon, ook geen materiaalkosten. Kosten: € 100,-- per jaar, gedurende 12 jr. Is dit nou een aanrader of niet?
Mij bekruipt het gevoel dat ik in ieder geval € 200,-- kwijt ben voor één onderhoudsbeurt om de 2 jr., en dat het contract verleden tijd is tegen de tijd dat er echt mankementen komen. Zouden losse onderhoudsbeurten, bijv. 1x per jr., en het geld opzijleggen voor evt. reparaties, niet een betere keus zijn? Wat denken jullie dat wijsheid is? Hoe pakken jullie dit aan?

Niet doen!

De meeste bedrijven hanteren de eerste twee jaren (garantieperiode) ook gratis onderhoud.

Zelf betaal ik voor een jaarlijkse onderhoud € 75,00 - € 45,00 onderhoud & € 30,00 voor een servicecontract per jaar (opzegbaar).

Dus eens per twee jaar voor een schoonmaakbeurt en een servicecontract is veels te veel en dan nog twaalf jaar aan vast zitten ook nog. Ik ben toch niet gek! Niet doen!

ve
door verwijderd - Dec 6, 2012 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij een all- in onderhoudscontract koop je een stukje zekerheid,de kosten staan over een langere periode vast.

ga wel na wat exact onder dit contract valt.

Dan over de cv-ketel, dit is een cv-ketel waarbij de ketel net als bij een auto zelf aangeeft wanneer en wat voor onderhoud nodig is nm een A,B of een C beurt.

De ketel geeft dmv een amber kleurig scherm+letter aan dat er onderhoud nodig en welk onderhoud er moet gebeuren.

het kan zo zijn dat binnen 1 jaar maar ook pas na 2 jaar aangeven wordt dat er onderhoud dient te worden uit gevoerd,het scherm van het cv-toestel kleurt 2 maand voordat onderhoud noodzakelijk is amberkleurig op en blijft dat totdat de ketel onderhoud gehad heeft.

het systeem wordt beschreven in het onderhoudsboekje wat bij de ketel meegeleverd is en dient na eerste ingebruik-stelling ingevuld te worden en bewaard om de OH-beurt op af te stempelen.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2012 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

cvtechnieker schreef op woensdag 5 dec 2012, 20:23:
Als ik als voorbeeld het contract van het bedrijf waar ik werkzaam ben mag geven
**snip**

Mag ik vragen in welk gedeelte van het land jij woont/jouw bedrijf is gevestigd cvtechnieker?

ve
door verwijderd - Dec 6, 2012 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is wel grappig dat er zoveel klachten over onderhoudsbedrijven zijn want ik kwam op de weg naar mijn werk 3 busjes van Feenstra tegen die daadwerkelijk verwarmingen aan het herstellen waren. Ook heb ik andere installateurs bezig gezien. Een onderhoudscontract voegt toch wel iets toe en weegt niet op tegen de besparing op langere termijn. Ik kan niet anders dan aanraden en service contract af te sluiten.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2012 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 schreef op donderdag 6 dec 2012, 15:33:
cvtechnieker schreef op woensdag 5 dec 2012, 20:23:
Als ik als voorbeeld het contract van het bedrijf waar ik werkzaam ben mag geven
**snip**

Mag ik vragen in welk gedeelte van het land jij woont/jouw bedrijf is gevestigd cvtechnieker?

Beste Gompy2,
Weet niet of het door de site is toegestaan om de naam van de installateur te noemen, in dat geval mijn excusses hiervoor daar het niet de bedoeling is om de site te gebruiken voor evt reclame doeleinden.
Ik ben werkzaam bij R&J installatie techniek te Eindhoven en zelf woonachtig te Geldrop.
Voor verdere vragen omtrent zaken kan ik u verwijzen naar onze site of google, uiteraard voor adviezen af gerelateerde vragen omtrent cv installaties mag u en andere mij altijd benaderen.

Met vriendelijke groet,

ve
door verwijderd - Dec 6, 2012 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@cvtechnieker,

Bedankt voor de info.
Mijn reden van vragen was omdat je een servicebeurt omschrijft zoals ik denk dat het moet zijn.

Een paar weken geleden was ik bij mijn zwager in Zwolle en heb er bij gestaan hoe een monteur van Energiewacht Zwolle daar een servicebeurt deed, 2 jaar na de laatste servicebeurt aan een Vaillant CV-ketel van 1999.
De man deed de kap er voor vandaan, keek even, zei "O dat ziet er goed uit, dat is goed, dat is ook nog goed, nog even een ring verwisselen ,klaar, dáág..
Nog geen 10 minuten werk, inclusief de ring uit zijn auto halen.
Niks schoonmaken. Ruim anderhalf jaar daarvoor ook niet, dus ruim drie en een half jaar is die ketel niet schoon gemaakt, maar er wordt wel elke maand bijna 9 euro door dat bedrijf gecasht, kassa..
De bedoeling van mijn vraag is, als elke monteur bij jouw bedrijf zo werkt als jij zegt dat er gebeurd, dan was dat een misschien een optie geweest dat mijn zwager een contract bij jouw bedrijf ging aangaan, maar Eindhoven is een beetje TE ver ;)
Bedankt zover.
Heb ze al aangeraden om iets anders te gaan zoeken...

ve
door verwijderd - Dec 6, 2012 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 schreef op donderdag 6 dec 2012, 19:46: @cvtechnieker,

Bedankt voor de info.
Mijn reden van vragen was omdat je een servicebeurt omschrijft zoals ik denk dat het moet zijn.

Een paar weken geleden was ik bij mijn zwager in Zwolle en heb er bij gestaan hoe een monteur van Energiewacht Zwolle daar een servicebeurt deed, 2 jaar na de laatste servicebeurt aan een Vaillant CV-ketel van 1999.
De man deed de kap er voor vandaan, keek even, zei "O dat ziet er goed uit, dat is goed, dat is ook nog goed, nog even een ring verwisselen ,klaar, dáág..
Nog geen 10 minuten werk, inclusief de ring uit zijn auto halen.
Niks schoonmaken. Ruim anderhalf jaar daarvoor ook niet, dus ruim drie en een half jaar is die ketel niet schoon gemaakt, maar er wordt wel elke maand bijna 9 euro door dat bedrijf gecasht, kassa..
De bedoeling van mijn vraag is, als elke monteur bij jouw bedrijf zo werkt als jij zegt dat er gebeurd, dan was dat een misschien een optie geweest dat mijn zwager een contract bij jouw bedrijf ging aangaan, maar Eindhoven is een beetje TE ver ;)
Bedankt zover.
Heb ze al aangeraden om iets anders te gaan zoeken...

@gompy2,
Ik ben van mening dat "iedere" monteur zijn werk dient uit te voeren zoals het wordt voorgeschreven door de fabrikanten van gastoestellen en wellicht sla ik hierin af en toe een beetje door maar dat is dan door mijn enthousiastme voor het mooie vak.
Helaas moet ik je bevestigen dat Zwolle een stapje te ver is voor een reguliere onderhoudsbeurt, maar ik vindt het altijd leuk om ook een positieve reactie te krijgen.... daar doen wij het tenslotte voor richting onze klanten.

Verder hoop ik dat de vraagsteller enigzins is tevreden gesteld met bovenstaande antwoorden.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2012 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allemaal,
Ik wil iedereen hartelijk bedanken die de moeite heeft genomen mee te denken en mij suggesties te doen n.a.v. mijn vraag over het nut van een all-in onderhoudscontract voor de Remeha Calenta 40CW C5. Uit de verschillende reacties heb ik een aardig idee gekregen waar ik op moet letten in mijn afwegingen:
- welke installatiebedrijven fabrikant Remeha zelf aangeeft (i.v.m. door Remeha geschoolde onderhoudsmonteurs die een Remeha certificaat voor deze combiketel hebben behaald),
- de info van cvtechnieker over wat een contract en een goede onderhoudsbeurt zouden moeten inhouden maakt het goed mogelijk de verschillende mogelijkheden te vergelijken,
- het aanbod wat ik gekregen heb nog eens goed doorlezen op wat er geleverd wordt en wat erbuiten valt, of zo'n contract wel per jaar opzegbaar is,
- een aantal monteurs of bedrijven met Remeha certificaat benaderen en kijken naar een goede prijs/kwaliteit verhouding,
- te kijken of het nou inderdaad zo'n risico is om gewoon de beurten te betalen en een potje achter de hand te houden voor een eventuele duurdere reparatie.

En dan niet meer te lang wikken en wegen, want mijn ketel heeft inmiddels aangegeven het tijd te vinden voor een onderhoudsbeurt. Het belang daarvan zie ik natuurlijk wel in.
Ik heb wel het gevoel gekregen dat het servicecontract heel belangrijk is voor de installatiebedrijven, om klanten binnen te halen en voor een langere tijd vast te houden.
Of je dan later met je contract inderdaad de service krijgt die je hoopt te krijgen blijft de vraag. Er wordt erg in het midden gelaten wordt of je in een andere constructie überhaupt wel geholpen wordt. Dat zal dan wel het angstige gevoel veroorzaken dat maakt dat je voor een vast contract kiest. Giganten op dit gebied lijken niet de aangewezen bedrijven te zijn.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2012 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is eigenlijk heel eenvoudig,wil je risico lopen of niet?
Diegene die bij een bezoek van de onderhouds monteur lekker achterover zit en de monteur rustig zijn werk laat doen conform de iso certificatie die zijn bedrijf heeft,is waarschijnlijk in het bezit van een all-in kontrakt.
De zuinigerd die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en met angst zweet mijn bevindingen afwacht is de andere optie.
Goed onderhoud is van groot belang,niet alleen ga je problemen uit de weg die zonder onderhoud absoluut gaan komen,maar het toestel is zuinig afgesteld en naar de geldende eisen van de fabrikant up-to-date gehouden.
Dat houdt ook in dat eventuele modificaties worden doorgevoerd,ook ketel fabrikanten slaan de plank weleens mis namelijk.
Succes met uw keuze.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2014 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit een beetje met hetzelfde verhaal, de oude cv ketel is er mee opgehouden. Kan gemaakt worden, maar was volgens de monteur (van een grote speler hier in de regio), waarmee wij sinds een maand een onderhoudscontract hebben, niet de moeite waard en zonde van het geld. Het geld van de instapcheck plus enkele materialen ben ik helaas kwijt, wel willen ze gelukkig het onderhoudscontract van 2 jaar ontbinden.

Nu ben ik op allerlei manieren driftig op zoek naar een andere cv ketel. En ondanks dat het koud is en het warme water niet werkt, wil ik toch niet overhaast zomaar wat kiezen. Het is een dure aankoop en je zit er wel de komende x jaar mee.

Een bevriende installateur kan een Remeha voor 1400 euro installeren. Een online website biedt een Intergas voor 1079 euro aan. Ook met installatie. Na navraag komen daar in ons geval nog wat extra kosten bij, én er zit een verplicht onderhoudscontract van 2 jaar bij a 10,74 euro per maand. In totaal kom ik bij hen dan op zo'n 1460 euro uit.

Op zich is de keuze logisch, voor 6 tientjes meer heb je een ketel mét in ieder geval 2 jaar onderhoud, service bij storing, voorrijkosten gedekt, uurloon gedekt en onderdelen gedekt. Maar we hebben enkele vervelende gesprekken gevoerd met dit internetbedrijf, op een vervelende toon. De bevriende installateur zegt dat een nieuwe cv in de eerste jaren prima en zonder problemen loopt. Wat ik hier en op andere plekken lees is dat het toch van belang is dat de ketel regelmatig wordt geïnspecteerd qua verbranding en gasverbindingen.

Volgens de bevriende installateur is 1079 euro voor deze ketel met installatie eigenlijk onmogelijk. Voor die prijs kan het niet. Ik krijg nu het gevoel dat ze de prijs laag houden en dat je via het verplichte onderhoudscontract de rest in termijnen betaalt. Voor dat bedrag (10,74 * 24 = 257.76) komen ze in die 2 jaar 1 keer langs om een check te doen. En als je een storing hebt is dat natuurlijk ook afgedekt, maar zij weten ook wel dat nieuwe cv-ketels zelden wat hebben. Het lijkt op een basisbetaling met daarna nog een aanvullende gespreide betaling.

Wat is wijsheid? Deze vriend de klus gunnen en dan direct of pas na enkele jaren een onderhoudscontract nemen, waar dan ook? Of eigenlijk tegen mijn zin in met het online bedrijf in zee gaan waar we wat vreemde gesprekken mee hebben gehad? Maar die wel (eerlijk is eerlijk) in zijn totaal het beste aanbod doen.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2014 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

trebbor schreef op donderdag 9 jan 2014, 12:18: Ik zit een beetje met hetzelfde verhaal, de oude cv ketel is er mee opgehouden. Kan gemaakt worden, maar was volgens de monteur (van een grote speler hier in de regio), waarmee wij sinds een maand een onderhoudscontract hebben, niet de moeite waard en zonde van het geld. Het geld van de instapcheck plus enkele materialen ben ik helaas kwijt, wel willen ze gelukkig het onderhoudscontract van 2 jaar ontbinden.

Nu ben ik op allerlei manieren driftig op zoek naar een andere cv ketel. En ondanks dat het koud is en het warme water niet werkt, wil ik toch niet overhaast zomaar wat kiezen. Het is een dure aankoop en je zit er wel de komende x jaar mee.

Een bevriende installateur kan een Remeha voor 1400 euro installeren. Een online website biedt een Intergas voor 1079 euro aan. Ook met installatie. Na navraag komen daar in ons geval nog wat extra kosten bij, én er zit een verplicht onderhoudscontract van 2 jaar bij a 10,74 euro per maand. In totaal kom ik bij hen dan op zo'n 1460 euro uit.

Op zich is de keuze logisch, voor 6 tientjes meer heb je een ketel mét in ieder geval 2 jaar onderhoud, service bij storing, voorrijkosten gedekt, uurloon gedekt en onderdelen gedekt. Maar we hebben enkele vervelende gesprekken gevoerd met dit internetbedrijf, op een vervelende toon. De bevriende installateur zegt dat een nieuwe cv in de eerste jaren prima en zonder problemen loopt. Wat ik hier en op andere plekken lees is dat het toch van belang is dat de ketel regelmatig wordt geïnspecteerd qua verbranding en gasverbindingen.

Volgens de bevriende installateur is 1079 euro voor deze ketel met installatie eigenlijk onmogelijk. Voor die prijs kan het niet. Ik krijg nu het gevoel dat ze de prijs laag houden en dat je via het verplichte onderhoudscontract de rest in termijnen betaalt. Voor dat bedrag (10,74 * 24 = 257.76) komen ze in die 2 jaar 1 keer langs om een check te doen. En als je een storing hebt is dat natuurlijk ook afgedekt, maar zij weten ook wel dat nieuwe cv-ketels zelden wat hebben. Het lijkt op een basisbetaling met daarna nog een aanvullende gespreide betaling.

Wat is wijsheid? Deze vriend de klus gunnen en dan direct of pas na enkele jaren een onderhoudscontract nemen, waar dan ook? Of eigenlijk tegen mijn zin in met het online bedrijf in zee gaan waar we wat vreemde gesprekken mee hebben gehad? Maar die wel (eerlijk is eerlijk) in zijn totaal het beste aanbod doen.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2014 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

trebbor schreef op donderdag 9 jan 2014, 12:18: Ik zit een beetje met hetzelfde verhaal, de oude cv ketel is er mee opgehouden. Kan gemaakt worden, maar was volgens de monteur (van een grote speler hier in de regio), waarmee wij sinds een maand een onderhoudscontract hebben, niet de moeite waard en zonde van het geld. Het geld van de instapcheck plus enkele materialen ben ik helaas kwijt, wel willen ze gelukkig het onderhoudscontract van 2 jaar ontbinden.

Nu ben ik op allerlei manieren driftig op zoek naar een andere cv ketel. En ondanks dat het koud is en het warme water niet werkt, wil ik toch niet overhaast zomaar wat kiezen. Het is een dure aankoop en je zit er wel de komende x jaar mee.

Een bevriende installateur kan een Remeha voor 1400 euro installeren. Een online website biedt een Intergas voor 1079 euro aan. Ook met installatie. Na navraag komen daar in ons geval nog wat extra kosten bij, én er zit een verplicht onderhoudscontract van 2 jaar bij a 10,74 euro per maand. In totaal kom ik bij hen dan op zo'n 1460 euro uit.

Op zich is de keuze logisch, voor 6 tientjes meer heb je een ketel mét in ieder geval 2 jaar onderhoud, service bij storing, voorrijkosten gedekt, uurloon gedekt en onderdelen gedekt. Maar we hebben enkele vervelende gesprekken gevoerd met dit internetbedrijf, op een vervelende toon. De bevriende installateur zegt dat een nieuwe cv in de eerste jaren prima en zonder problemen loopt. Wat ik hier en op andere plekken lees is dat het toch van belang is dat de ketel regelmatig wordt geïnspecteerd qua verbranding en gasverbindingen.

Volgens de bevriende installateur is 1079 euro voor deze ketel met installatie eigenlijk onmogelijk. Voor die prijs kan het niet. Ik krijg nu het gevoel dat ze de prijs laag houden en dat je via het verplichte onderhoudscontract de rest in termijnen betaalt. Voor dat bedrag (10,74 * 24 = 257.76) komen ze in die 2 jaar 1 keer langs om een check te doen. En als je een storing hebt is dat natuurlijk ook afgedekt, maar zij weten ook wel dat nieuwe cv-ketels zelden wat hebben. Het lijkt op een basisbetaling met daarna nog een aanvullende gespreide betaling.

Wat is wijsheid? Deze vriend de klus gunnen en dan direct of pas na enkele jaren een onderhoudscontract nemen, waar dan ook? Of eigenlijk tegen mijn zin in met het online bedrijf in zee gaan waar we wat vreemde gesprekken mee hebben gehad? Maar die wel (eerlijk is eerlijk) in zijn totaal het beste aanbod doen.

Beste Trebbor,

Er zijn verschillende groothandels die in de media adverteren. Zij zijn ook op internet, en daar kunt u zien wat zij voor prijzen hanteren voor de diverse merken ketels. Soms hebben zij een speciale aanbieding voor een ketel. Leg de aanbiedingen naast elkaar en vergelijk, dan kunt u zien wat schappelijk is, wat te duur, of wat eigenlijk helemaal niet kan.
Op de Remeha klantensite kunt u aan de hand van uw verbruik kiezen wat voor soort ketel in uw situatie een goede keuze zou zijn. U kunt op de site van Remeha lezen welke ketels er zijn, en welke bedrijven een Remeha certificaat bezitten voor het onderhoud. De garantie van Remeha hangt samen met het onderhoud aan de ketel door een monteur die in het bezit is van het Remeha certificaat. Als onderhoud niet door een Remeha gecertificeerd monteur wordt gedaan vervalt hun garantie. Er zijn natuurlijk meer goede merken, u kunt bijv. de testen van de consumentenbond erop naslaan.
Onze ervaring met de Remeha combiketel is goed, hij maakt weinig geluid en voorziet ons snel van voldoende warm water. Wij hebben afgelopen najaar een losse onderhoudsbeurt laten uitvoeren door de installateur van de ketel, die een scherp geprijsde aanbieding daarvoor deed. Wij hebben wel wat achter de hand gehouden voor een eventueel grote reparatie maar wij gaan ervan uit dat de kans groter is dat zoiets zich voordoet als de ketel ouder begint te worden. Voor vervanging in de toekomst is geld reserveren een betere optie dan een huurketel. Daar hebben we ook wel naar gekeken, maar het bleek in totaal altijd (veel) duurder uit te komen.
In uw geval, als uw bevriende installateur een Remeha certificaat heeft, lijkt mij deze prijs niet ongunstig, maar dat hangt natuurlijk af van het type ketel en de prijs die daarvoor gangbaar is.
Als u al vervelende gesprekken hebt met een bedrijf in de aanloopfase van aanschaf, waarom zou u dan installatie gunnen aan een bedrijf waarbij u zich nu al niet prettig voelt?

ve
door verwijderd - Jan 9, 2014 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan die bevriende installateur geen Intergas intstaleren ?

Koop je hem zelf en eerste 2 jaar heeft hij geen onderhoud nodig.

Ben wel fan van Intergas mede door ontbreken van 3-wegklep zeer betrouwbaar voor een goede prijs en zijn goed instelbaar en erg zuinig :)

ve
door verwijderd - Jan 9, 2014 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u het bedrijf nu al als onprettig hebt ervaren, gaat u er toch zeker verder niet mee in zee? Nu kunnen ze iets verkopen en doen al vervelend, moet u zich voorstellen wat er gebeurt, als u een storing hebt.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2014 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een redelijk nieuwe ketel (4jaar oud) en hebben daarom besloten om eerst geen contract af te sluiten. Dat heeft ons tot nu toe veel geld bespaard. Nu hadden we laatst wel een monteur nodig en heb ik via www.cvservice-spoed.nl een monteur bij ons in de buurt gevonden en werd het probleem zo verholpen. Tot nu toe kan dat uit maar ik denk dat als de ketel ouder word we wel een contract gaan afsluiten.