fj
door fjvh Dec 4, 2010 om 19:05
Huishouden & energie

Betaald verkeerd kozijn niet omruilen, maar meegenomen!

Mijn leverancier, van de Gevel, de dakkapellen specialist te Tilburg Hilvarenbeek, heeft een verkeerde kleur kozijnen geleverd. Eindelijk, na 10 weken bellen zouden deze worden omgeruild met de juiste kleur. Echter na demontage van de verkeerde (voor 90% betaalde) kozijnen, en bedrijging is men vertrokken. Wij zitten nu met 3 grote gaten. Is een gang naar de rechter, wat weken gaat duren en veel geld kost, de enige oplossing of kan dit sneller? Wie kan me helpen?

6278 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Fjvh,

ik heb deze firma een bericht gestuurd, om hier op te reageren.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

1. Er wordt een verkeerde kleur geleverd.
2. U gaat 10 weken lang aan de telefoon hangen
3. Men komt uiteindelijk om de kozijnen te vervangen
4. Men heeft de oude kozijnen gedemonteerd
5. Men heeft u bedreigd.
6. Vervolgens is men vertrokken.

Waarom zou men zoveel moeite doen om eerst bij u de kozijnen te demonteren om vervolgens te vertrekken ?

Volgens mij vertelt u niet het volledige verhaal.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

toch wel, ik begrijp hun reactie ook niet. hier kan ik geen logische of zakelijke reden voor verzinnen. of het moet zijn, dat ze gewoon de nieuwe kozijnen niet hebben.

user123 schreef op zaterdag 4 dec 2010, 22:06: 1. Er wordt een verkeerde kleur geleverd.
2. U gaat 10 weken lang aan de telefoon hangen
3. Men komt uiteindelijk om de kozijnen te vervangen
4. Men heeft de oude kozijnen gedemonteerd
5. Men heeft u bedreigd.
6. Vervolgens is men vertrokken.

Waarom zou men zoveel moeite doen om eerst bij u de kozijnen te demonteren om vervolgens te vertrekken ?

Volgens mij vertelt u niet het volledige verhaal.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

user123,

Vroeg mij ook al af, wat klopt er niet in het verhaal.
Misschien staan ze straks gewoon vd deur met de juiste kleur kozijnen ?

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 02:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

U moet de firma in gebreke stellen voor wanprestatie jegens u, de koper, middel een aangetekende brief, waarin u de firma sommert binnen 5 dagen na dagtekening alsnog de juist bestelde kozijnen plaatst. Wil de firma niet uw verzoek tot uitvoer brengen, dan een kort geding aanspannen om uw vordering te vorderen dan wel subsidiair de koopovereenkomst te laten ontbinden (geld terug) en dat herstel wordt gevorderd van hetgeen in de oorspronkelijke staat terugbrengen (bij de Kantonrechter heet dat een voorlopige voorziening.en is anders dan een voorlopige voorziening in het kader van de Awb (Algemene wet bestuursrecht)). Mogelijk dat u eenadvocaat hiervoor moet inschakelen.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

fjvh

Het lijkt me gewenst, dat de respondenten hier ook te horen krijgen, wat die bedreiging precies inhield.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je boze taal over de verkeerde levering liet horen mag het personeel na demontage weglopen en de juiste niet plaatsen!

Ik doe ook mijn werk en als ik gestoord word kan ik niet goed concentreren.
Dus als ze volgende week zonder commentaar van U en dreigen met schade claims deze alsnog plaatsen is niet uitgesloten.

Ik heb hetzelfde met RVS koelkast gehad, pas bij uitpakken zag ik dat ondanks RVS op doos deze toch wit was, dus tijdelijk geleverd.

Maar omdat de mensen wegens ruimte gebrek moest ik eerst de witte weg halen zo tekeer gingen over slechte service, ik zei nog dat ik vertrouwde op sticker doos en niet eerst ga openen want dit kwam zelden voor...

Dus wel witte ingeladen en pas 2 weken later met alleen dochter thuis wilde ik pas leveren.
Dus zij zorgde voor dreigende taal en schade claims ervoor dat ik ook ze zonder koelkast liet zitten.

Ik vind dat als je van zeer bekend merk "Er is geen Betere" een doos met verkeerde sticker kreeg dat dit een productie medewerker fout is en hier zowel als importeur als handelaar niets aan kan doen!
Vermoedelijk is bij deze ramen hetzelfde gebeurd, en begrijp hun dus wel.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2010 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk kunt u snel en voordelig geholpen worden door dit bedrijf. U betaald het restant van 10% en zij moeten de verplichting tot levering nakomen. Kost u verder geen extra tijd en geld voor de advocaat, en u heeft verder geen gaten meer. Zolang u die 10% niet betaald heeft, heeft u namelijk geen recht van spreken.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2010 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

sgss schreef op dinsdag 7 dec 2010, 12:28: Natuurlijk kunt u snel en voordelig geholpen worden door dit bedrijf. U betaald het restant van 10% en zij moeten de verplichting tot levering nakomen. Kost u verder geen extra tijd en geld voor de advocaat, en u heeft verder geen gaten meer. Zolang u die 10% niet betaald heeft, heeft u namelijk geen recht van spreken.

Volg een cursus rechten, dan kom je te weten dat dit nergens op slaat.

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 27, 2010 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een korte update voor allemaal.
Ik heb van de Gevel en de rechter beloofd hier het resultaat van het kort geding (want dat was dus nodig om mijn recht te krijgen) neer te zetten. De kozijnen zijn nu geplaatst. Daar was dus een rechtszaak voor nodig. En dat viel niet mee. Van de Gevel, de Dakkapellenspecialist heeft volgens de KVK een kantoor in de Korhoenstraat. Daar adverteert hij ook mee. Maar dat lijkt een postadres te zijn. De werkplaats zou aan de Hilvarenbeekseweg kunnen zitten, maar ook daar kreeg de deurwaarder nul op rekest. Zelf gaat hij er prat op, dat zelfs de belastingdienst hem niet kan vinden en dat van een kale kip niet geplukt kan worden. Al met al, zijn wij er van overtuigd dat we liever geen zaken met dit bedrijf hadden gedaan. We hebben heel veel moeite moeten doen om deze leverancier aan het grootste deel van zijn afspraken te houden.
De bedreiging was het dreigen met een stok en het vernielen van een voertuig dat voor de auto van van de Gevel stond.