tv
door tvandijken 14 feb. 2012 om 21:10
Huishouden & energie

Bezuiniging electra

waar ligt de bottle-neck bij enkel/dubbel tarief gebruik electriciteit

255 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

door poltol - 14 feb. 2012 om 21:33
3885 Antwoorden / 22 Vragen
0

Hallo,

Als u een dubbele meter gebruikt moet uw verbruik zo'n beetje 40/60 zijn.
Het grootste verbruik ligt dan in de "nacht tarief" uren.

Dat betekend dus dat u in de nacht moet wassen, drogen en afwassen.
Dat zal moeilijk gaan en tevens wordt u, en mogelijk ook uw buren, hier niet blij van.

Gewoon iets zuiniger zijn met het verbruik levert u ook voldoende besparing op zodat u geen dubbele meter nodig hebt.

Vr.gr. poltol

door tenormin - 14 feb. 2012 om 21:36
11349 Antwoorden / 68 Vragen
0

Hallo tvandijken, eigenlijk is er geen bottle neck meer in het hebben van dag en nachttarief. Vorige week was er al een iterm hierover dat men over het algemeen alleen enkeltarief heeft. Het verschil in gebruik (buiten het betalen van een dubbele meter) kwam zo'n beetje neer op €7,00 tot hooguit €10,00 per jaar. Heeft misschien zin als je alleen "'s-nachts leeft". Ik neem tenminste aan dat je met je vraag enkel/dubbel het dag en nachttarief bedoelt?

door valerius-2 - 14 feb. 2012 om 22:33
7841 Antwoorden / 95 Vragen
0

U moet minimaal het zelfde gebruik hebben om een even hoge rekening te krijgen. Met andere worden u moet in elk geval vmeer laag dan hoog gebruken, en wel een behoorlijk verschil om er wijzer van te worden.

door sonjaatje - 14 feb. 2012 om 23:01
1958 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb ook een dubbeltariefmeter maar zou na deze berichten liever gaan naar 1 tarief.
Hoe kan ik dat realiseren?

door brynnar - 14 feb. 2012 om 23:09
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

Wat Poltol al aanhaalt, 's nachts wassen, drogen, enzovoorts kan wellicht geluidsoverlast opleveren voor de buren. Uw netbeheerder (dus niet uw leverancier zelf) bepaalt echter wanneer het nachttarief ingaat. Dat kan aanzienlijk verschillen! Bij de één gaat het nachttarief al om 21:00 in, dus dan is het vaak nog mogelijk om even een wasje te draaien, bij de ander pas om 23:00. En bedenk ook dat het laagtarief ook in de weekeinden geldt.

Informeer dus even bij uw netbeheerder.

door brynnar - 14 feb. 2012 om 23:10
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 14 feb 2012, 23:01]Ik heb ook een dubbeltariefmeter maar zou na deze berichten liever gaan naar 1 tarief.
Hoe kan ik dat realiseren?
Je abonnement wijzigen bij je energieleverancier. Dat kan tegenwoordig vrij simpel online.

door jftm - 14 feb. 2012 om 23:20
178 Antwoorden / 5 Vragen
0

Beste tvandijken,
Een bottleneck lijkt mij niet aanwezig.
Het apparaat is juist bedacht om er financieel voordeel van te hebben.
Door de grootverbruikers als wasmachine, droger, afwasmachine enz., 's nachts aan te zetten maakt u gebruik van goedkoper tarief.
Ik betaal bijvoorbeeld €0,24 voor piektarief (I) en €0,19 voor daltarief (II) per kWh
De schakeltijd meestal 07u00 en 23u00.
Men wil het bestaan van dubbeltariefmeters trouwens opheffen heb ik vernomen.
Maar zolang u het heeft kunt u er uw voordeel mee doen.
Succes.
John

door brynnar - 14 feb. 2012 om 23:24
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

[quote=jftm schreef op dinsdag 14 feb 2012, 23:20]Beste tvandijken,
Ik betaal bijvoorbeeld €0,24 voor piektarief (I) en €0,19 voor daltarief (II) per kWh
De schakeltijd meestal 07u00 en 23u00.
John
Het verschil in tarieven is bij ons minder groot, respectievelijk €0,2249 en €0,1975, maar de schakeltijd van hoog naar laag is al om 21:00. (Af)wasmachines draaien dus immer 's avonds bij ons en dat is terug te zien op mijn energienota.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jo
joke herngreen - 22 sep. 2016 om 10:39
Computers & telefonie

Spookgesprek met vaste lijn

Op de telefoonrekening: op 5 september is tussen 12.56 en 13.13 46 keer gebeld met 0909-1777. Dit schijnt een opwaardeerlijn te zijn voor gokkers. Kosten: 64,97. KPN: nou dan is er bij u vandaan gebeld. Maar er was niemand thuis, dat weet ik absoluut zeker. Ik heb een DECT telefoon, maar het toestel lag op de lader. Ik heb de betaling opgeschort en om een nader onderzoek gevraagd (advies Consument ... Lees meer

be
belushi - 28 sep. 2016 om 20:30
Voeding & gezondheid

In hoeverre zijn jullie actief en betrouwbaar

Medewerkers bij KASSA!!!
Eigenlijk niet eens alle medewerkers. Hoeveel mensen zitten te bufferen bij vragen noodkreten, van gewoon mensen. Wat kunnen jullie eigenlijk betekenen in deze samenleving, wie financieert jullie, wat doen jullie eigenlijk met mensen die terrecht tegen dingen aanlopen in deze samenleving die het dagtlicht niet kunnen vertragen. Of moet ik deze zinnen misschien gaan ve ... Lees meer

mi
michaelpors - 28 sep. 2016 om 21:58
Geldzaken & recht
Bewindvoerder opgelicht

Bewindvoerder opgelicht

Mijn bewindvoerder SB&A Tijssen heeft letterlijk mijn dossier 4 jaar lang links gelaten. Bijvoorbeeld nooit schuldhulp aangevraagd. De nadeel hiervan is dat ik nu weer vier jaar lang onder bewind moet.
De bewind kantoor staat erg bekent met oplichting, helaas ben ik dit te laat achter gekomen.
SB&A Tijssen in Elst heeft in het verleden ook al veel problemen gehad. En het is niet ... Lees meer