ro
door ropama22 Jul 27, 2016 om 18:48
Huishouden & energie

Bij verhuizing, kan ik de huur van de geiser niet opzeggen

Ik woon een paar jaar in Rijswijk, op een gegeven moment moest er een nieuwe geiser komen, toen die werd gebracht heb ik ervoor getekend.
Ik ben huurder van de woning.
Nu ga ik verhuizen en wil ik de huur van de geiser opzeggen, maar eneco zegt dat dat niet kan, want ik heb een contract tot 2023.
Na mijn vertrek wordt de woning verkocht. Ik kan het contract wel afkopen, maar dat zal een lieve som kosten. Dit is toch belachelijk.
Weet iemand raad?

118254 30 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2016 om 19:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt ergens voor getekend en blijkbaar bij het huren van die woning ook. Aan wie betaalde u dan maandelijks de huur?

En wie heeft opdracht gegeven die nieuwe geiser te installeren?

ja
door janf43 Jul 27, 2016 om 21:39
733 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt me dat TS de huur van het huis betaalde aan de huurbaas en de huur van de geyser aan Eneco.

ro
door ropama22 Jul 30, 2016 om 13:48
Antwoorden / 2 Vragen

Ik betaal de huur van de woning aan een makelaar, die als tussenpersoon voor de eigenaar fungeert.
Ik heb wel iets getekend, maar ik dacht dat dat voor het afleveren van de geiser was, in verband met de verhuizing kan ik niet in de papieren gaan zoeken of ik daar een kopie van heb gekregen (mappen zijn al in verhuisdozen gedaan).
Toen wij daar pas woonden kregen we bericht van eneco, dat de geiser die er hing al te oud was, dus zou er iemand langskomen om een nieuwe geiser te plaatsen.

de
door denotto Aug 1, 2016 om 13:45
66 Antwoorden / 17 Vragen

Ook ik heb dat akkefietje bij de hand gehad, moest nog 12 jaar huur betalen, rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en gewoon tot de verhuizing betaald en geen seconde meer.

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2016 om 22:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@janf43

Maar de Ts moet dat eerste huurcontract getekend hebben en ook dat nieuwe.

Ik kan de voorwaarden van zo'n huurcontract niet vinden, maar dat moet er in staan.

gerbera
door gerbera - Jul 27, 2016 om 22:25
7342 Antwoorden / 14 Vragen

In opdracht van wie is die geiser geplaatst, door u of door de eigenaar van de woning. In het laatste geval lijkt mij de eigenaar huurder van de geiser. Heeft u hem zelf aangevraagd dan zal u moeten proberen het contract over te doen aan de nieuwe huurder/eigenaar. Overigens loopt in dit topic uw contract tot 2023 en in het ander topic tot 2025

ro
door ropama22 Jul 30, 2016 om 13:58
Antwoorden / 2 Vragen

Ik neem aan dat de verhuurder mijn naam heeft doorgegeven aan eneco, als zijnde de nieuwe huurder.
Van eneco hoorden we dat de geiser al overjarig was, dus dat er een nieuwe moest komen. Ja,  sorry, het contract loopt tot 2024, ik was het even kwijt. We hebben in de loop van de tijd ook een andere makelaar gekregen als tussenpersoon, dus toen ik die belde, wist hij er niks van. Ik vroeg of zij dan niet het contract konden overnemen, maar dat werkt zo niet, zei hij.
De totale termijn van het contract is 12 jaar.

mo
door mof - Jul 29, 2016 om 12:25
3607 Antwoorden / 3 Vragen

Als u een wonng huurt dan is in principe de verhuurder verantwoordelijk voor de plaatsing van een nieuwe geiser mocht dit nodig zijn. Als u op eigen houtje een nieuwe geiser heeft laten plaatsen dan bent u zelf verantwoordelijk voor het contract en zal u iets met Eneco moeten afspreken.

tevens loopt u het risico dat de verhuurder u aanspreekt op de nieuwe geiser.
als hij de woning wil verkopen en de koper wil de geiser niet dan kan hij u vragen de geiser
mee te nemen en de originele weer terug te plaatsen ....

ik hoop voor u dat u de geiser in opdracht van de verhuurder heeft laten plaatsen, dan kunt u hem aansprakelijk stellen voor de kosten en afloop van het contract tot 2023.

capteam
door capteam - Jul 29, 2016 om 13:38
43 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals hierboven ook al gezegd als u verantwoordelijk wordt gehouden voor de huur van de geiser kunt u die zelfs meenemen naar uw volgende huis. Toevallig had ik het hier van de week nog over met collega's.

ro
door ropama22 Jul 30, 2016 om 14:12
Antwoorden / 2 Vragen

Het afkopen van het contract kost 900,00 euro en ik denk dat de vorige beheerder mijn naam heeft doorgegeven aan eneco, zij namen c ontact op, dat er een nieuwe geiser moest komen, omdat de andere te oud was en ja, ik betaal dus de huur van de geiser. Meenemen naar het volgende huis kan niet, want daar hebben we geen geiser. Als het huis eindelijk verkocht is, dat duurt tegenwoordig best wel een tijdje,
en de nieuwe eigenaar het contract niet wil overnemen, ben ik verplicht om al die jaren de huur van de geiser te blijven betalen, dat kan toch niet, ik vind dit belachelijk en een contract met een looptijd van 12 jaar is toch ook niet van deze tijd? Ik weet echt niet wat ik hieraan moet doen.

1paul
door 1paul - Jul 29, 2016 om 15:26
3090 Antwoorden / 0 Vragen

als u opdracht heeft gegeven bent u het kontrakt aangegaan, in het kontrakt staan de voorwaarden waaronder, wel heeft u het recht dan om de geiser mee te nemen...

niet elk huis word verhuurd met geiser dan wel verwarmingstoestel trouwens...

audb
door audb - Jul 29, 2016 om 19:04
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een huurhuis en toch een eigen geiser huren?

Volgens mij is een woningbouw of verhuurder daar toe verplicht maar ik zou de verhuurder vragen om deze over te nemen en hun kunnen wel het contract afkopen.

Overigens is het wel zo dat als u naar de kanton rechter zou stappen dat het contract wordt ontbonden ze mogen net als bij een cv niet langer dan zes jaar u aan het contract houden daarna moet het namelijk mogelijk zijn om de geiser/cv over te kopen.

@H
door @HENK@ Jul 30, 2016 om 02:40
158 Antwoorden / 1 Vragen

"Een huurhuis en toch een eigen geiser huren? Volgens mij is een woningbouw of verhuurder daar toe verplicht"...

waarom dat dan, iemand kan toch best een huis zonder geiser verhuren?

simon55
door simon55 Jul 30, 2016 om 11:15
1556 Antwoorden / 5 Vragen
Cookies
door Cookies - Jul 30, 2016 om 14:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als de huur van de geiser door Eneco bij jou in rekening wordt gebracht (o.a. te zien op de jaarafrekening), staat de overeenkomst dus op jouw naam.

ma
door marnix1 Jul 30, 2016 om 17:17
256 Antwoorden / 22 Vragen

of kijk even bij je telebankieren(indien aanwezig) of er een maandelijkse huursafschrijving is, is rond de 10 euro dacht ik.

hansje klein
door hansje klein - Jul 30, 2016 om 14:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De vraagsteller kan even niet bij de contracten die al in verhuisdozen zitten........verder blijven raadselen heeft dus totaal geen zin!!

Cookies
door Cookies Jul 30, 2016 om 14:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als de huur wordt geïncasseerd via haar energienota had ze dit al jaren kunnen zien. Heb je geen contracten voor nodig.

hansje klein
door hansje klein Jul 30, 2016 om 14:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De afrekeningen zitten óók in de verhuisdozen.........

Cookies
door Cookies Jul 30, 2016 om 16:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En haar geheugen ook in de verhuisdoos?

hansje klein
door hansje klein Jul 30, 2016 om 16:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Tenminste (het geheugen van) de laptop of PC.....

eclipse
door eclipse Oct 29, 2016 om 15:06
1561 Antwoorden / 370 Vragen

:-)

gerbera
door gerbera - Jul 30, 2016 om 16:22
7342 Antwoorden / 14 Vragen

@ ropama22, Maar als uw naam is gebruikt door de verhuurder zal u dat contract toch getekend moeten hebben en in uw bezit zijn. Zo niet vraag eens naar het contract en wie er getekend heeft. Is het de verhuurder dan is deze verantwoordelijk.

reflecs
door reflecs - Jul 30, 2016 om 17:47
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als u de huur van de geiser rechtstreeks betaalt heeft u een contract. U zou Eneco i.v.m. de huidige omstandigheden om een kopie kunnen vragen. Dan kunt u nazien waar u voor getekend heeft.
Het helpt wel eens om een klacht te plaatsen op Klachtenkompas. Voorbeeld:http://www.klachtenkompas.nl/eneco/pas-op-kleine-lettertjes-bij-huur-boiler-eneco-tempus

alexishoop
door alexishoop - Sep 4, 2016 om 14:20
561 Antwoorden / 6 Vragen

volgens eneco is dit de voorlichting:
bron: https://www.eneco.nl/verhuizen/

Kan mijn cv-ketel, boiler of ander huurapparaat meeverhuizen?

Nee, dan kan niet. Het huurapparaat hoort bij de woning en verhuist niet mee naar uw nieuwe woning. Zodra u de verhuizing doorgeeft, beëindigen we de huur op uw oude adres. Gaat u naar een woning met een huurapparaat, dan kunt u de huur van dat apparaat overnemen. Anders wordt het huurapparaat verwijderd.

(of een nieuw huurcontract aangaan als het apparaat oud is)

lo
door lovewinnie Jun 23, 2017 om 16:55
1201 Antwoorden / 1 Vragen

Huren is wat anders dan leasen. Huur kun jé opzeggen wanneer nodig en halen ze hem weg.  leas teken je voor paar jaar en na bijv 12 jaar is hij van jou.
Huur dan betaal je hier voor elke maand vast bedrag  maar ketel blijft van verhuurder. Wordt nooit je bezit

tijger1
door tijger1 Jun 23, 2017 om 16:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lovewinnie. Topic is haast een jaar oud.

ed
door editusernaam - Oct 1, 2016 om 05:16
18 Antwoorden / Vragen

Een beetje dom geweest in 2013! Huurhuis: de geiser is voor de kosten van de verhuurder.

marita5
door marita5 Oct 1, 2016 om 08:00
11485 Antwoorden / 15 Vragen

Een beetje dom geweest in 2013! , @1953 u blijft dom in 2016 .

tijger1
door tijger1 Oct 1, 2016 om 08:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Treurig,en de naam van Valerius wordt ook nog misbruikt.

Cookies
door Cookies Oct 1, 2016 om 09:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@1953: ziek en triest figuur ben je toch. Een 60+ die zich zo als een klein kind gedraagt, moet behoorlijk wat mis mee zijn.

zoekster1
door zoekster1 - Oct 1, 2016 om 10:24
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie in een van de reacties het volgende staan: (bij tijger1 om 19:42)

Ook ik heb dat akkefietje bij de hand gehad, moest nog 12 jaar huur betalen, rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en gewoon tot de verhuizing betaald en geen seconde meer.

Dus schakel ook een jurist in, misschien heeft u een rechtsbijstandverzekering. Het is redelijk van Eneco dat ze een afkoopsom verlangen als u voortijdig stopt met het huren bij een contract is voor lange tijd, maar het lijkt mij een onredelijke bepaling in de voorwaarden dat de geiser niet mee mag verhuizen.
Gezien het bedrag dat er waarschijnlijk mee is gemoeid, lijkt me het zeker een juridische strijd waard.

Cookies
door Cookies Oct 1, 2016 om 10:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoekster, topicstarter heeft na 30/7 helemaal niet meer gereageerd.

tijger1
door tijger1 Oct 1, 2016 om 10:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, al die oude topics komen weer bovendrijven. Gisteren ook al.

zoekster1
door zoekster1 Oct 1, 2016 om 12:12
1583 Antwoorden / 3 Vragen

O verhip, ik had de datum niet gezien.  Pfff. actuele vragen/recent geplaatst..... :-(

Am
door Amedeim - Oct 3, 2016 om 22:03
3 Antwoorden / Vragen

U huurt de woning van A en u huurt de geiser van Eneco?
Wie is opdrachtgever voor het plaatsen van de nieuwe geiser? Ik begrijp niet zo goed hoe u contractpartij bent geworden. Ik begrijp wel dat u zich altijd zo heeft gedragen omdat u kennelijk op enig moment naast huurpenningen voor de woning ook huurpenningen bent gaan betalen voor de geiser. (Wat dan een verkapte huurverhoging is of is dit door de verhuurder verwerkt in de huur?)
Ik zou als ik u was dit probleem ook voorleggen aan de eigenaar van de woning (uw verhuurder). U kunt de geiser nl niet meenemen want deze zit nagelvast en is door natrekking een onderdeel van de woning.
Het zal voor Eneco ook een lastig verhaal worden om hun eigendomspositie over de geiser uit te oefenen, maar u kan hen wel vragen hoe ze dat willen doen. U kunt overwegen uw verhuurder dit probleem te laten oplossen u heeft immers de woning gehuurd met een geiser.

anduril
door anduril - Oct 26, 2016 om 14:35
167 Antwoorden / 1 Vragen

Zo kennen we de energieboeren weer.  Zelfs na een overlijden willen ze dat een abonnement/contract wordt gecontinueerd.  Als de geiser er moest komen omdat het van Eneco moest, dan zou ik ze in hun vet laten gaar koken

gerbera
door gerbera Oct 29, 2016 om 15:08
7342 Antwoorden / 14 Vragen

Beetje laat deze reactie, de Ts zal inmiddels al lang verhuisd zijn.

Ma
door Mat Matheij - Oct 29, 2016 om 15:28
986 Antwoorden / 3 Vragen

Bij nieuwe huurgeisers alsook boilers wordt ongeacht de door u te verwachten huurperiode aan u een huurcontract overlegd. Dat loopt vaak zes jaar. Daarin zijn vaak installatiekosten inbegrepen. Bij  verhuizing wordt meestal in de woningbouwsektor het contract stilzwijgend mee overgenomen. Ook nu nog kunt u de huurovereenkomst met de volgende koper regelen, tenzij deze daar geen prijs op stelt. Enkel uw verhuizing is geen reden tot ontbinding. Bij transport naar een nieuwe woning zijn eveneens grote installatiekosten te verwachten. Anderszins lijkt de huurperiode vrijwel overeen te komen met de afschrijving van het geheel.
Echter u heeft voor deze overeenkomst getekend en wist waar u aan begon. U kunt zich wenden tot het juridisch loket of een adviseur die aankoopsom, installatie betaalde huurprijs incl. jaarlijkse kosten kan afzetten tegen een afkoopsom.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 8, 2016 om 14:34
16756 Antwoorden / 202 Vragen

ls al gemeld eindigt volgens eneco voorwaarden de huurovereenkomst bij verhuizing en kan de nieuw huurder of in uw geval de nieuwe eigenaar de huur overnemen of het apparaat kopen.

santanero
door santanero - Nov 11, 2016 om 12:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wat toevallig ook he... zit in eenzelfde strijd met Eneco. Eneco wil de klant verantwoordelijk maken en verwacht dat als je verhuisd de overdracht naar een volgende bewoner (al is deze er ook nog niet) regelt. De processen waarmee ze werken spreken elke]aar ook telkens weer tegen, dan moet je een mail sturen dan moet je contact opnemen met de woningbouw vereniging dan moet je weer een brief schrijven of je moet een formulier (wat zij jou sturen) invullen en opsturen. Een gebed zonder end, maar ondertussen blijven ze elke maad incasseren.

Om gek van te worden.

ronaldvw
door ronaldvw - Nov 25, 2016 om 13:52
19 Antwoorden / 1 Vragen

Als u een woning huurt en de geiser is defect dan moet de "huisbaas" toch zorgen voor reparatie of vervanging en is hij de contract houder.
Bij verhuizing blijft deze geiser toch in zijn pand achter?  Echter, u bent een contract met een lange looptijd aangegaan dus kunt u er voor kiezen de geiser mee te nemen en voor de verhuurder de oude geiser weer terug te plaatsen maar ja, die zal wel zijn afgevoerd..... vreemde situatie./

haybodde
door haybodde - Dec 26, 2016 om 10:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zet dit verhaal op  sociale media ,   met de titel    OOK DIT IS ENECO , met de boodschap doe geen zaken met hun

gerbera
door gerbera Dec 26, 2016 om 22:34
7342 Antwoorden / 14 Vragen

Dit bericht is van juli, denk dat de persoon het al lang vergeten is.

ge
door gerrit250 - Feb 1, 2017 om 22:47
37 Antwoorden / 4 Vragen

Lees eerst het contract eens goed door. Wat staat daar over beeindiging? Persoonlijk zou ik echt nooit een geyser huren. je betaald dat ding waarschijnlijk 3 keer. Maar daar heb ju nu niets aan.
Maar HIER KLOPT IETS NIET  Zie onder wat ik net van de website van ENECO haal. Dus beeindigen ze je contract gewoon na opzeggen huur woning.

marita5
door marita5 Feb 1, 2017 om 22:57
11485 Antwoorden / 15 Vragen

@gerrit250 , lees a.u.b de datum van dit topic is 7 maanden geleden , en ten tweede uw antwoord ,Maar HIER KLOPT IETS NIET  Zie onder wat ik net van de website van ENECO haal. Dus beeindigen ze je contarct na opzeggen huur.
 is al gegeven op 4 sept 2016 door @alexishoop .

ge
door gerrit250 - Feb 1, 2017 om 22:57
37 Antwoorden / 4 Vragen
marita5
door marita5 Feb 1, 2017 om 22:59
11485 Antwoorden / 15 Vragen

U kon uw antwoord niet meer zien , maar is niet verdwenen, uw antwoord staat er nog alleen Ts heeft er niks aan topic is van 7 maanden geleden ..

J.
door J.J. van Wijngaarden - Feb 11, 2017 om 03:57
1 Antwoorden / Vragen

ROPAMA22,

Hierbij geef dhr. J.J. van Wijngaarden een Optie om te Besluiten ga naar een Advocaat van Onvermogen wanneer dit mogelijk is wel even Goed na-checken of u inderdaad geen verborgen extstra kosten bij de Advocaad moet Betalen vaak is soms ook het geval Laat u Goed Inlichten a.u.b.
Hierbij komt er zeker wel een Optie uit ben zelf ook in zeer enstige zaken betrokken Privé dan nog mijn Beste Optie zet De Nederlandse WET met alle er in u Google Account en/of anders gewoon en Blijf net Zolang vinden wat u Zoekt er is een Spreker die Verteld de Waarheid....Zoek en Gij zukt vinden soms kan kort duren maar u gaat er zeker uit komen Succes met u zoek toch mevrouw/meneer.

Afz: Dhr. J.J. van Wijngaarden
uit Hendrik-Ido-Ambacht

gerbera
door gerbera Feb 11, 2017 om 11:44
7342 Antwoorden / 14 Vragen

Beste heer, geweldig dat u na een half jaar met dit advies, wat overigens nergens op slaat, komt. De topic is van juli 2016 en a;) de zaak is al opgelost, en b;) betreffende persoon is al lang verhuisd. Dus onnodig deze reactie waardoor dit topic weer bovenaan staat als zijnde actueel.

Cookies
door Cookies - Feb 11, 2017 om 11:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OUD TOPIC!!!! OUD TOPIC!!!! OUD TOPIC!!!! OUD TOPIC!!!!

(zet het maar extra groot en herhaald, misschien dat iemand het dan ooit leest).

sm
door smarty - Feb 14, 2017 om 00:31
4 Antwoorden / Vragen

Wat ook mogelijk is: gewoon je geiser meenemen naar je nieuwe stek.
Zo zal je contract doorlopen op nieuw adres maar je hebt wel het profijt van je geiser.
Wat je duidelijk ziet dat huurgeiser zeker niet aan te bevelen is.
Een geiser zelf kopen is wel effe handiger en zal goedkoper uitkomen.
Als je werkelijk hebt getekend voor een contract tot 2023 zit je aardig in de mist.
ze zullen een afkoopsom eisen als je contractbreuk pleegt.

marita5
door marita5 Feb 14, 2017 om 00:36
11485 Antwoorden / 15 Vragen

@smarty ,Als je werkelijk hebt getekend voor een contract tot 2023 zit je aardig in de mist., u zit ook in de mist , lees eens de reactie boven u , topic is van 7 maanden geleden . Ts heeft aan uw antwoord niks is inmiddels verhuist .

ga
door garfield01 - Mar 31, 2017 om 16:51
5 Antwoorden / 2 Vragen

Eneco de zakkenvullers club!!!!!
Schandalig dat in een huurwoning de geiser vervangen wordt door een huur geiser en dat je niet van het contract af kan als je gaat verhuizen.
Eneco moet hem gewoon weg halen en desnoods een of twee maanden extra huur vragen.
Heb je de kantoren van Eneco weleens gezien?
En de directiesalarissen bekeken.
De Sponsoring en ga zo maar door het zijn over de rug van een ander enorme zakkenvullers.

po
door postduif54 - Jul 5, 2017 om 12:47
51 Antwoorden / 3 Vragen

Dan laat je door een vakkundig bedrijf de geisen af monteren en neemt de geiser mee naar je andere woning, tenslotte betaal je tot 2023 de huur. Na beeindiging van de huur, geef je de geiser weer terug.

tijger1
door tijger1 Jul 5, 2017 om 13:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@postduif. Het topic is een jaar oud en allang opgelost.