ja
door jackkuijper May 26, 2016 om 20:05
Huishouden & energie

Boete bij vroegtijdig opzeggen gazprom contract

Mijn GazProm gas/electra contract loopt in febr 2017 af. De loopttijd is dus nog 9 maanden.
Graag wil ik over naar 'n andere energie leverancier.
Het (3 jarige) contract heb ik indertijd afgesloten via 'n collectieve aanbieding voor bedrijven.
Om het contract op te zeggen moet nu 'n boete betalen voor gas van 283 euro en electra 169 euro, samen 452 euro! Dit terwijl mijn resterende energiekosten voor de komende 9 maanden ongeveer 1100 euro zijn! (excl. wettelijke bijdragen)
Voor de consument zou dit 'n boete zijn van 100 euro, maar omdat het op mijn bedrijf staat neemt GazProm blijkbaar het recht 'n buitensporig hoge boete op te leggen.
Kan dit zomaar?

3175 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 26, 2016 om 20:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat kan zomaar. U bent een zakelijke klant en daar gelden andere regels voor. Waarom zit u uw contract niet gewoon uit? En neem in het vervolg een éénjarig contract, dat duurt niet zo lang. :-))

aurora1
door aurora1 - May 26, 2016 om 22:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou dit contract gewoon uitzitten. Ik kan me nl niet voorstellen dat u voor 9 maanden bij een andere energieboer dat bedrag terug kunt verdienen. Erna e.e.a. beter onderzoeken voordat u zich bij een nieuwe energieleverancier aanmeldt en goed kosten vergelijken, ook van collectieve aanbiedingen.

Cookies
door Cookies - May 26, 2016 om 22:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom stel je die vraag op een forum voor consumentenkwesties?

ha
door halex - May 27, 2016 om 06:10
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat hebt u afgesproken met GazProm over het voortijdig afkopen van uw overeenkomst? Dat zal vast wel in het contract staan. Aan die afspraak kunt u GazProm houden.

me
door mein33 - May 29, 2016 om 17:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jackkuijper,

U heeft een lopend meerjarig contract.
Aan het tussentijds ontbinden van het contract zijn kosten verbonden, waarvan u overigens reeds bij het aangaan van het contract op de hoogte was.
Dus u hoeft helemaal niet te vragen van "kan dit zomaar" aangezien u het weldegelijk al wist of had moeten weten.
Het allergoedkoopste is het om het lopende contract uit te dienen en dan, indien dan nog gewenst, overstappen.

ja
door janf43 - May 29, 2016 om 18:02
733 Antwoorden / 0 Vragen

Uw klanten kunnen overeenkomsten met uw bedrijf ook zonder consequenties opzeggen?

edrick3
door edrick3 - May 29, 2016 om 18:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

....Kan dit zomaar?....
Kijk maar eens in je leveringscontract wat er staat over opzegging zou ik zeggen.