Wij hebben afgelopen zondag bij Brugman Keukens in Zaandam een contract getekend voor een badkamer van 2550 euro. Ik heb 3 keer gevraagd of daar de montage kosten waren inbegrepen en dat werd beaamd. Ik heb zelfs een montageplan waar die kosten bij staan. Minder dan 24 uur later werd ik gebeld dat ze zich vergist hadden en dat er nog een keer 380 euro montage kosten bij kwamen. Ik heb gezegd dat ik daar niet mee akkoord ga, toen gaven ze een antwoord dat ze daar de helft van willen betalen, ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik de order afkets en dat ik mijn aanbetaling van 500 euro terug wil omdat het vertrouwen weg is. Nu krijg ik te horen dat het niet kan, en dat ik die 380 euro niet hoef te betalen maar dan wordt er ook niets geinstalleerd. Wat kan ik doen ? Ik vind dat zij eenzijdig het contract waarvoor ik getekend heb, hebben aangepast, ik heb verder geen voorwaarden meegekregen over annuleren of wat dan ook, alleen een 2 delige orderbevestiging, montageplan, kopie van mijn pin bon en een aanbetalingsbrief.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
[quote=madmega schreef op maandag 20 jul 2015, 19:26]Maar als zij het niet WILLEN teruggeven, zij verschuilen zich nu achter het feit dat ze het besteld hebben.
Volkomen irrelevant. Dan moeten ze maar leveren inclusief montage, als u daar nog toe bereid bent. Uiteraard ZONDER betaling van de helft van de montagekosten.
[quote=madmega schreef op maandag 20 jul 2015, 19:19]Ik heb 3 keer gevraagd of daar de montage kosten waren inbegrepen en dat werd beaamd. Ik heb zelfs een montageplan waar die kosten bij staan. . Zoals u het omschrijft lijkt het erop dat de montagekosten niet omschreven staan in de opdrachtbevestiging, maar apart vermeld zijn. Wat staat er dus exact op de opdrachtbevestiging hierover?
Het helpt in ieder geval dat u een getuige hebt.
En staan de voorwaarden overigens niet afgedrukt op de achterzijde van de opdrachtbevestiging?
Er staat op mijn order het volgende: Orderprijs: 2130 euro montageprijs: 0 euro reeds aanbetaald 0 euro nog te voldoen 2130 euro
Deze kreeg ik VOORDAT ik de aanbetaling deed. daarbij kreeg ik het montageplan: Totaalprijs brugman montagepln, 420 euro. Dus bij elkaar 2550 euro, echter staat er op geen enkel papiertje dat ik in totaal 2550 euro moet betalen.
Zij belden mij op dat er 380 euro bij kwam, ik heb gezegd dat ik dat moest overleggen met mijn vrouw en ik ze zou terugbellen, ik heb toen teruggemaild dat ik niet akkoord ga met deze 380 euro en dat ik de order wil annuleren, toen kreeg ik volgende mail als antwoord.
" Ik schrik een beetje van uw mail, naar mijn weten is alles goed gecommuniceerd. Dat er een extra montage bedrag bij komt, hebben wij helaas niet in eigen hand. Wij besteden de montage uit aan aannemersbedrijven waar wij mee samen werken. Zij rekenen in dit geval een extra bedrag voor de montage van de badklapwand en de badrand. Dit is vanuit mijn kant onmacht. We kunnen u wel tegemoet komen zoals ik telefonisch al aangaf, dat we het verschil van de meerprijs delen. Tevens zijn de spullen al besteld en kan ik deze order niet meer annuleren, ik kan deze alleen nog wijzigen. De montage kunnen wij eventueel wel annuleren."
Daarnaast heb ik een aanbetalingsbrief: orderprijs incl btw : 2130 montageprijs: 0 transport en opslag: 0 verwijderingsbijdrage: 0 afgesproken aanbetaling: 500 euro voor 19 juli afgesproken aanbetalin: 350 euro voor 1 augustus
Zoals u het nu omschrijft staat u in uw recht. U kunt dus nakoming inclusief gehele montage verlangen voor het genoemde totaalbedrag van 2130 euro. Wil men daar niet aan meewerken dan ontbindt u de overeenkomst en eist u uw aanbetaling terug. 380 euro voor montage van een badklapwand en badrand is overigens heel erg veel geld, want dat zijn kleine klusjes. En deze zogenaamde onverwachte kosten vallen niet onder overmacht. Met vriendelijke groet, mr. Monique Doomernik
De totale kosten zouden 2550 euro zijn inclusief montage kosten. Daarbij zouden dus nog 380 euro montagekosten zijn voor het scherm en de badrand, dus met andere woorden, als ik dat niet zou nemen heeft mijn bad geen rand en ligt ie op de vloer. Zelfs als ik dit zou betalen, vrees ik dat ze de volgende keer met parkeerkosten op de proppen komen of materiaal kosten of noem maar op, het vertrouwen is weg. Ik heb hun een mail gestuurd waarin ik verzoek binnen 3 werkdagen mijn aanbetaling van 500 euro terug te sturen maar ik vrees dat ze dit niet gaan doen.
ja mijn handtekening en die van de vestegingsmanager er staan allerlei montage dingen met ja of nee erachter, alles is doorgekrast en alleen Montage badcombinatie inclusief leidingwerk en accesoires staat op ja Totaalprijs brugman montageplan 420 euro incl btw
Ik heb 2550 afgesproken, dat is 2130 plus de 420 montage, dat staat op papier. Op het montageplan staat de accesoires en de leidingen worden aangesloten. Ik heb dus een bad afgenomen met kraan, douche, daarbij een douche wand, een badkamer meubel met kastje boven met spiegel, een kastje onder, een wasbak, en een kraan.
Er is dus een prijs overeengekomen voor totale montage van alles wat u bestelde. Mijn antwoord blijft dan dat u in uw recht staat. U moet hen nog wel sommeren om na te komen als u dat nog niet gedaan hebt, voordat u kunt ontbinden. Met vriendelijke groet, mr. Monique Doomernik
Ik heb het kantoor in Zaandam gevraagd om binnen 3 werkdagen mijn 500 euro terug te storten omdat ik geen vertrouwen meer heb in hun afhandeling. Ik heb uiteraard ook gemaild dat ik niet akkoord ga met deze kosten, en ik heb hun verteld wat ik voor kosten hier op papier heb staan waar zowel zij als wij voor hebben getekend
Dat klopt, en dat besef ik ook wel, ik heb de handtekening gezet voor 2550 euro, niet voor 2550 euro met extra kosten. Want ik weet nu niet of ze later extra kosten gaan rekenen, je mag gerust zeggen dat ik daar vrij bang voor ben, of dat ik problemen ga krijgen met de uiteindelijke plaatsing, dat het montage bedrijf op dat moment zegt dat ze geen opdracht hebben gekregen om ALLES aan te sluiten. Snap je dit angst, daarom is het vertrouwen weg.
Zo krijgt u niet snel duidelijkheid. Daarom moet u hen een termijn van bijv. 10 dagen stellen om aan u te bevestigen alsnog alle afspraken na te komen voor 2550 euro. Daarbij geeft u ook aan dat als u niet bevestigend of niets van hen verneemt, u de overeenkomst ontbindt. Met vriendelijke groet, mr. Monique Doomernik
Maar u betaalt het restant, na eventueel de tweede aanbetaling, toch pas nadat alles klaar is en correct is opgeleverd? Dus daar loopt u niet zo'n risico mee.
Eigenlijk kunt u niet schriftelijk aantonen dat u incl. Montage heeft afgesproken. Op het montageplan staan kosten welke u niet wil betalen. Ik vraag mij af of u juridisch sterk staat.
[quote=uwjurist schreef op maandag 20 jul 2015, 21:45]Zo krijgt u niet snel duidelijkheid. Daarom moet u hen een termijn van bijv. 10 dagen stellen om aan u te bevestigen alsnog alle afspraken na te komen voor 2550 euro. Daarbij geeft u ook aan dat als u niet bevestigend of niets van hen verneemt, u de overeenkomst ontbindt. Met vriendelijke groet, mr. Monique Doomernik
Maar STEL ze reageren niet of bevestigen niet, en ik ontbindt te overeenkomst dan betaal ik de 30% annuleringskosten
[quote=madmega schreef op maandag 20 jul 2015, 22:46][quote=uwjurist schreef op maandag 20 jul 2015, 21:45]Zo krijgt u niet snel duidelijkheid. Daarom moet u hen een termijn van bijv. 10 dagen stellen om aan u te bevestigen alsnog alle afspraken na te komen voor 2550 euro. Daarbij geeft u ook aan dat als u niet bevestigend of niets van hen verneemt, u de overeenkomst ontbindt. Met vriendelijke groet, mr. Monique Doomernik
Maar STEL ze reageren niet of bevestigen niet, en ik ontbindt te overeenkomst dan betaal ik de 30% annuleringskosten
Doe het per mail en tevens per aangetekende brief. Reageren ze dan niet, dan gaat u naar de geschillencommissie wonen. Overigens heeft u gelijk in uw achterdocht, die hele Mandemakers keten (waar Bruynzeel een onderdeel van vormt) is helaas regelmatig onbetrouwbaar gebleken.
[quote=madmega schreef op maandag 20 jul 2015, 22:46] Maar STEL ze reageren niet of bevestigen niet, en ik ontbindt te overeenkomst dan betaal ik de 30% annuleringskosten Nee, ontbinden is iets anders als annuleren. Tijger1 heeft dus gelijk in zijn reactie op deze stelling van u. Met vriendelijke groet, mr. Monique Doomernik
We zijn nu bijna een week verder, afgelopen woensdag hebben ze mij een voorstel gedaan, door de prijs van de badkamer 1750 euro te maken en de installatie kosten 800 euro. Ik ben daar niet mee akkoord maar ze beantwoorden mijn emails niet meer.
De originele prijs waarvoor ik tekende was 2550 euro, met daarvan 2130 euro apparatuur en 420 euro installatie kosten. Kennelijk was dat te weinig voor de installateurs van Brugman dus kwam daar nog eens 380 euro installatie kosten bij, daar ging ik niet mee akkoord. De volgende dag komen ze met deze deal, 1750 apparatuur en 800 euro installatiekosten. Elke reactie die ik daarop geef negeren ze.
Ik moet op 3 augustus 300 euro betalen Als dit zo'n heikel punt wordt dan wil ik liever de spullen voor 1750 euro afnemen en zelf een loodgieter zoeken die het bad installeert, zal denk ik geen 800 euro gaan kosten.
zoals al eerder aangegeven. Stel ze gewoon een termijn. U heeft een overeenkomst afgesloten en daar dient men zich aan te houden. Geen idee wat u tot nu toe gecommuniceerd heeft maar zou als ik was gewoon aangeven dat u eist dat de afgesloten overeenkomst wordt nagekomen. Indien Brugmans daar negatief op reageert dan ontbind u de overeenkomst en eist u uw geld terug. Mocht het zover komen en men betaalt niet binnen 14 dagen uw aanbetaling terug dan stapt u naar de geschillencommissie. Het spreekt voor zich dat u pas moet betalen als er geleverd is. Lees anders ook het volgende eens, klik hier. Voor zover mij bekend is Brugman keukens bij CBW aangesloten en dat betekent volgens de algemene voorwaarden van CBW betaling bij aflevering. Zie artikel 11 van de algemene voorwaarden van het CBW, klik hier. Met deze voorwaarden kunt u Brugman keukens best om de oren slaan, niet vooruit betalen dus !! U zult de aankoop niet zomaar gedaan hebben dus hoop dat het toch allemaal nog in orde komt voor u en naar tevredenheid wordt afgeleverd en geïnstalleerd.
Uiteindelijk is de bedoeling dat ik een badkamer krijg, is het niet via Brugman dan wel op een andere manier, en ja, ik heb getekend voor 2550, met die nieuwe "deal" van hun ben ik niet zeker dat ik krijg wat ik besteld heb, wel schandalig vind ik dat ik 20% heb aanbetaald, en dat mag dus kennelijk niet. Helaas zijn dit niet genoeg redenen om van de hele order af te zien al zou ik dat op dit moment HEEL GRAAG willen.
Stel ze, zoals hierboven al gesteld, een termijn, dat u vóór dat u de tweede aanbetaling moet doe, zeker wil zijn dat een en ander volgens de afgesproken condities en prijs uitgevoerd wordt.
Schrijf daarbij ook, dat als zij dat niet doen u hen nu voir alsdan in gebreke stelt en tot ontbinding van de overeenkomst zult overgaan en dat u dan uw vooruitbetaalde bedrag per omgaande terugeist.
U mag best 20% aanbetalen, maar zij hadden dat niet mogen EISEN. Slechts 15%.
Zij mogen ook die volgende aanbetaling niet eisen, noch het volledig vooruitbetalen.
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.
Tijdens de laatste uitzending van dit jaar
Kwam weer het onderwerp
Veelvoorkomende problemen met de distributieriem
Als een burger de dupe word door een bedrijf
Waar bi
...
Lees meer
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.
De warmtepompdroge
...
Lees meer
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer. Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing?
Lees meer
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee. Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen! Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer