Sa
door Sabjepeerdeman Jun 20, 2017 om 19:54
Huishouden & energie

Buren die hun huis verwaarloze? Is hier iets tegen te doen?

wij hebben sinds een jaar nu onze woning gekocht en hebben hier een buurman die nooit thuis is en niks van onderhoud aan zijn woning doet. Hij is zelf nooit thuis en als wij hem dan eindelijk een keertje thuis zien komen dan spreken wij hem aan maar loopt dan snel de andere kant op of vlucht zijn huis in. Hij loopt uren op straat rond. Gemeente al een aantal keer hier over gebeld/gemaild maar doen hier niks aan. ' krijg alleen de woorden: mevrouw dit mag u zelf uitzoeken of hoger op zoeken bij de rechter op eigen kosten' Het is een koop woning. Buren zijn al jaren bezig. De buren aan de andere kant hebben al een schutting van 2.20 hoog vanwege het onkruid.
- onkruid tot het boven raam/dakgoot. De klimop groeit al een paar meter naar binnen. Onkruid binnen bij de voordeur
- onkruid in de dakgoten
- geen gas/elektra
- schimmel op de gordijnen/rolgordijnen
- post tot aan de brievenbus berg van een meter bij een meter.
- pwn sluit hem binnenkort af van zijn water.
 Radeloos valt hier dan echt niks aan te doen?

35840 23 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 20, 2017 om 20:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Blijkbaar gaat het niet goed met de buurman en jij wilt daar iets TEGEN doen? Niet iets AAN doen?

Sa
door Sabjepeerdeman Jun 20, 2017 om 20:09
Antwoorden / 1 Vragen

Dat hoor je mij niet zeggen
Zou graag allebei oplossen.
Maar met de meneer gaat op prima

getty
door getty - Jun 20, 2017 om 20:08
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Volgens mij komt hier nieuwe wetgeving voor dat gemeente ook bij iemand met een koophuis wat kan ondernemen. Er is vast iemand hier die daar wat van kan linken.

getty
door getty - Jun 20, 2017 om 20:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En een melding bij het maatschappelijk werk of sociaal wijkteam kan altijd als u zich ook zorgen maakt over meneer zijn welzijn.

Sa
door Sabjepeerdeman Jun 20, 2017 om 20:10
Antwoorden / 1 Vragen

Ga ik zeker doen. Dankjewel getty

Cookies
door Cookies - Jun 20, 2017 om 20:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik kan me niet voorstellen dat het met de buurman prima gaat. Volle brievenbus, huis verwaarloosd, zwervend op straat, afgesloten gas, electra lijken mij meer dan voldoende aanwijzingen om een hulpinstantie te benaderen.

Sa
door Sabjepeerdeman Jun 20, 2017 om 20:20
Antwoorden / 1 Vragen

Carola dit is al meerdere malen gedaan door mij en de andere buren. Maar ook dit mag niet helpen. Ik blijf bellen en mailtjes sturen maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd. De buren aan de andere kant zijn hier al 6 jaar mee bezig.

Cookies
door Cookies Jun 20, 2017 om 20:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou ja. Tegen @getty zeg je ' dat ga ik zeker doen'. Waarom zeg je bij haar niet dat jullie er al zo lang mee bezig zijn? Had je van mij ook een ander antwoord gekregen. En ik zeg helemaal niet dat er niks mee gedaan wordt. Succes er mee.

tijger1
door tijger1 - Jun 20, 2017 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt uw woning sinds een jaar en is het dan in dit jaar allemaal ontstaan? En hoe weet u dat hij geen gas en elektra heeft en dat binnenkort het water wordt afgesloten?

En dan beweert u nog dat het met die man prima gaat?

Ik kan mij voorstellen dat hij er vandoor gaat als u hem daarover "aanspreekt", vraag hem eens op de koffie of breng een pannetje soep.

kv
door kvjapio - Jun 20, 2017 om 20:43
281 Antwoorden / Vragen

Er ligt blijkbaar uiteindelijk ook een verantwoordelijkheid bij de gemeente. Zie deze vergelijkbare vraag:

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/koophuis-verwaarloosd

getty
door getty - Jun 20, 2017 om 20:54
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Op 1 juli treedt de wet aanpak woonoverlast in. Kijk eens op de site van vereniging eigen huis voor meer info.

edrick3
door edrick3 - Jun 20, 2017 om 21:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De Eerste Kamer is  akkoord gegaan met de Wet aanpak woonoverlast. Dit betekent dat de Gemeentewet een nieuwe artikel krijgt (151d) dat regelt dat de raad bij verordening de burgemeester de bevoegdheid kan verlenen om bij langdurige en ernstige woonoverlast gedragsaanwijzingen te geven.

Zo’n ingrijpende maatregel komt pas in beeld als andere instrumenten, zoals waarschuwen, mediation of buurtbemiddeling, niet het gewenste effect blijken te hebben.
(bron: VNG)
Dus toch nog maar eens naar de Gemeente stappen.

tijger1
door tijger1 Jun 20, 2017 om 22:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is die ernstige woonoverlast dan? Het onkruid? De post binnen? Dat hij geen gas en licht heeft en straks ook geen water? Dat hij nooit thuis is? Hebben de buren ook geen last van geluidsoverlast of zo.

Sa
door Sabjepeerdeman Jun 21, 2017 om 08:38
Antwoorden / 1 Vragen

Onkruid
Brand gevaar
Vocht
Schimmel
Stookkosten

tijger1
door tijger1 Jun 21, 2017 om 08:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onkruid is geen ernstige woonoverlast. Als hij geen gas en elektra heeft en nooit thuis is waar komt dat brand gevaar dan vandaan? Vocht? De huizen staan naast elkaar. Schimmel en stookkosten? U denkt toch niet dat de buurman zijn huis moet verwarmen om u stookkosten te besparen?

Die man interresseert jullie geen barst, het gaat alleen maar over het aanzien.

Cookies
door Cookies Jun 21, 2017 om 12:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: topictitel bevestigt ook eigenlijk al je laatste zin. Geen van de opgenoemde redenen, is voor welke gemeente dan ook een reden tot ingrijpen. Brandgevaar? Stookkosten? Begrijp ik al helemaal niet.

aurora1
door aurora1 Jun 22, 2017 om 00:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Sommige mensen die eindelijk in staat zijn om een woning te kopen (met 30 jaar schuld en veelal alleen mogelijk met 2 inkomens) krijgen het opeens hoog in de bol. Dat de gemeente er kennelijk niets aan wil doen zal niet zonder reden zijn.

jo
door jorisw - Jun 20, 2017 om 21:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit staat in die nieuwe wet:

De raad kan bij verordening bepalen dat degene die een woning of een bij die woning behorend erf gebruikt of tegen betaling in gebruik geeft aan een persoon die niet als ingezetene met een adres in de gemeente in de basisregistratie personen is ingeschreven, er zorg voor draagt dat door gedragingen in of vanuit die woning of dat erf of in de onmiddellijke nabijheid van die woning of dat erf geen ernstige en herhaaldelijke hinder voor omwonenden wordt veroorzaakt.

Dat kan nog een leuke discussie opleveren over wat ernstige hinder is maar B&W krijgt in ieder geval de mogelijkheid om dingen aan te pakken.

aurora1
door aurora1 - Jun 20, 2017 om 21:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U woont er net, komt er net kijken en nu al al deze "klachten" over deze bewoner en ook nog "radeloos"?
Lees eens de tip in de laatste regel van @tijger1.
U was natuurlijk ook langsgeweest toen u er kwam wonen om kennis te maken en uzelf als nieuwe buur voor te stellen?
Daarom weet u natuurlijk precies hoe het binnen bij de buurman ervoor staat, niet door naar binnen gluren.
Ik vind het haast op mobbenen stemmingmakerij lijken, samen met de andere buur, en dat al zo snel binnen een jaar?

Sa
door Sabjepeerdeman Jun 20, 2017 om 21:53
Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik ben langs geweest dat ik daar kwam wonen. En heb me aan de beurt voorgesteld. Jij oordeelt anders ook snel over mensen. Net alsof ik dit erop zet terwijl er nog niks door de buurt ondernomen is! Ik doe dit niet alleen namens mezelf

ca
door catheine Jun 21, 2017 om 11:46
1 Antwoorden / Vragen

U heeft helemaal GELIJK...dit soort mensen (AURORA1) moet je eigenlijk negeren want die hebben altijd wel wat te zeggen maar owee als het om hun zelf gaat....

Ipv zich in uw situatie te kunnen vinden, denken dit soort mensen alleen maar aan zich zelf...totaal geen empathie!!...

panter22
door panter22 - Jun 20, 2017 om 21:47
6599 Antwoorden / Vragen

Je koopt een huis naast een woning die verwaarloosd is. De situatie is al 6 jaar zo, dus toen je het huis een jaar geleden kocht, heb je de woning naast je kunnen zien en misschien een flinke prijsverlaging kunnen bedingen.
Nu is het klagen, tegen de buurman, de gemeente,hulpinstanties, je blijft bellen en mailtjes sturen.
Je wilt dat de buurman verandert en dat moeten instanties voor je gaan regelen.
Dat er iets met de buurman aan de hand is, dat is duidelijk. Maar is de situatie zodanig dat hij een gevaar is voor zichzelf of zijn woonomgeving?  Kennelijk niet, want er gebeurt niets.
Aan de andere kant, je zult de buurman maar zijn, als de buren hem zien, dan beginnen ze meteen te klagen.
Misschien moet je het eens anders aanpakken, de buurman helpen de tuin onkruidvrij te maken,

marita5
door marita5 - Jun 20, 2017 om 21:59
11507 Antwoorden / 15 Vragen
tijger1
door tijger1 - Jun 20, 2017 om 22:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u en de buurt, want u klaagt niet alleen voor uzelf, zo begaan zijn met die buurman, waarom jammert u dan over het onderhoud aan die woning en niet over de jammerlijke staat waarin die man blijkbaar verkeert?

En waaruit bestaat uw overlast dan? Het onkruid, vuile gordijnen?

Sa
door Sabjepeerdeman Jun 20, 2017 om 22:04
Antwoorden / 1 Vragen

Omdat de buurman niet geholpen wilt worden. De buren hebben hem meerdere malen aangeboden hem te helpen. Ook instanties maar de meneer wil en reageert nergens op

tijger1
door tijger1 Jun 21, 2017 om 00:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, niet iedereen wil geholpen worden, maar mensen allerlei instanties op hun dak sturen, is ook niet echt helpen. Vervelend dat onkruid, maar als buurman toch nooit thuis is, haal het dan eens met die andere "bezorgde" buren weg. Dan is dat "probleem" opgelost.

panter22
door panter22 - Jun 21, 2017 om 08:35
6599 Antwoorden / Vragen

Gemeente al een aantal keer hier over gebeld/gemaild maar doen hier niks aan. ' krijg alleen de woorden: mevrouw dit mag u zelf uitzoeken of hoger op zoeken bij de rechter op eigen kosten'
Waarom stap je dan niet naar de rechter? Een advocaat kan je hier vast wel bij helpen. Alleen niet gratis.

Als je met de nieuwe wet in de hand, op 1 juli een klacht gaat indienen over de buurman, dan is, het nog maar de vraag of er iets aan de situatie gedaan wordt.

Zeeg
door Zeeg - Jun 21, 2017 om 12:29
39 Antwoorden / 0 Vragen

Als het allemaal waar is wat u schrijft, zal het huis binnen afzienbare tijd waarschijnlijk door de hypotheekverstrekker geveild worden.

tijger1
door tijger1 Jun 21, 2017 om 12:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op grond van wat? Misschien heeft de man zijn huis allang afbetaald.

edrick3
door edrick3 Jun 21, 2017 om 13:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoezo? Onzin. Als de betalingsverplichting maar nagekomen wordt.

jo
door jorisw Jun 21, 2017 om 19:53
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En nu we toch aan zeuren zijn: het is hypotheeknemer. Of geldverstrekker. Maar niet hypotheekverstrekker.

Zeeg
door Zeeg Jun 30, 2017 om 13:56
39 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben jullie de vraag wel goed gelezen?
Alle genoemde zaken wijzen er op dat de buurman tot over zijn oren in de schuld zit.

tijger1
door tijger1 Jun 30, 2017 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jongkoen. En waar baseert u dat op?

audb
door audb - Jun 21, 2017 om 18:02
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Alleen als u zelf schade of stank overlast heeft kan u daar iets aan doen voor de rest mag de buurman doen en laten wat hij wil het is de eigendom van uw buurman.

Wel mag u de klimop die aan uw zijde komt weghalen het is namelijk een plant die schade kan toebrengen.

Wel zou u eerst aan de buurman moeten vragen of hij dat zelf wilt doen of dat u het mag doen maar u mag alleen het deel weg halen die aan uw zijde groeit.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 21, 2017 om 19:49
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als er planten groeien die ik niet wil zou ik even Round Up gaan testen, dan heb ik geen overlast meer en is het een jaartje bruin.

Verder is de brievenbus zijn probleem.
En bij aankoop heeft U vermoedelijk niet teveel betaald en goed gekeken en als hij weg gaat binnnenkort, gas &Stroom, nu de rest nog zal er een opkoper komen, en stijgt ook de waarde van Uw woning die nu niemand wil hebben......

Maar, ook ik ga zelf niet vrijuit, al meerdere jaren verwaarloosde kale kozijnen en rotte plekken en nu enkele  vervangen door kunststof.
Ja, dat ging niet in 1x en de slechtste eerst.
Ik ga echt niet schilderen en plamuren als ik binnen enkele jaren nieuwe kozijnen plaats.

Dus ook mijn huis was afgelopen jaren niet bepaald de beste van de straat, nu wel!

jo
door jorisw Jun 21, 2017 om 19:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En je hebt de grond lekker vervuild met die roundup troep.

ag
door agapon - Jun 21, 2017 om 19:52
115 Antwoorden / 0 Vragen

1. een ieder heeft recht op ongestoord woongenot van zijn of haar bewoning /omgeving.
    Dit wordt kennelijk ondermeind door de buurman/vrouw wel dan niet opzettelijk
2. De gemeentelijk geneeskundige dient (GGD) kan ingeschakeld worden als ten gevolge van deze omstandigheden
    ongezonde situateis ontstaan - muizen - ratten - schimmels door muren. Allemaal ziekteverwekkers en gevaarlijk daar muizen
    en ratten nogal eens de oorzaak zijn kort sluiting met brand als gevolg
3. Kennelijk hebben de buren hulp nodig om wat voor redenen dan ook.
    Schakel de desbetreffende hulpinstantie in Uw gemeente in en geef aan dat U zich ernstig zorg maakt over het welzijn van de persoon.
    Indien deze persoon ziek is behoort hij hulp / ondersteuning te verkrijgen

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2017 om 08:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@agapon

Ach ja, kortsluiting door ratten en muizen. Laat de elektra daar nu afgesloten zijn. Dus kortsluiting kan er niet ontstaan. En schimmel door de muren heen? Dwaasheid.

En de gemeente of GGZ stuurt echt de groendienst niet langs om de tuin onkruidvrij te maken en dat is het waar de buren om gaat. Het gaat helemaal niet om het welzijn van die buurman.

Hypocriet gedoe.

ge
door gewicht - Jun 22, 2017 om 08:48
170 Antwoorden / 1 Vragen

Mag iemand zijn zoals hij is ?
Zoals reeds geschreven, onkruid kan wel ergerlijk zijn voor sommige mensen maar als dat de enige overlast is. So what.
Je hebt toch verder geen last van hem hij is er bijna nooit, velen zouden zo`n buurman graag hebben.
De nieuwe wet gaat over "overlast" en dat geeft hij niet, hooguit onkruid wat u zelf ,als u dat zo nodig vindt, kunt bestrijden. Dat laatste natuurlijk alleen in eigen tuin. De tuin van de buurman daar heeft u niets te maken.
U voelt zich radeloos ?  Dan weet u niet wat het is de hele zomer bbq ,tot laat radio aan in de tuin en met vele feestjes enz.

ma
door manwijf Jun 22, 2017 om 09:42
574 Antwoorden / 1 Vragen

Die laatste opmerking doet er natuurlijk niet toe. Over bbqn en feestjes zijn ook al genoeg klachten te vinden en ook vaak terecht. Maar als je niets meer mag zeggen, omdat er altijd wel iets ergers te vinden is, houdt alles op natuurlijk. Kan Kassa met dit forum ook gelijk stoppen.

ma
door manwijf - Jun 22, 2017 om 09:36
574 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan me heel goed voorstellen, dat het absoluut niet leuk is als je om welke reden dan ook naast iemand woont die er een zooitje van maakt. Er wordt nu net gedaan alsof dat heel normaal is, maar dat is het natuurlijk niet. Of je nu in een huurhuis woont of in een koophuis doet niet ter zake. In zn algemeenheid wordt zo'n asociale buur niet op prijs gesteld. Tenzij je van hetzelfde soort bent uiteraard. Dat deze man mogelijk geestelijke problemen heeft, lijkt wel duidelijk. Maar dat geeft niet gelijk de oplossing. Zeker niet omdat de GGZ al tijden op zn kont ligt.

Er wordt nu gedaan alsof TS zich aanstelt, maar niemand woont graag naast een zwaar verwaarloosd huis. Een zwaar verwaarloosde voortuin is vaak al een doorn in het oog van de straat en dat blijkt hier ook het geval. Hebben we het nog niet eens over de verkoopbaarheid van je woning. Maar ja, als je geen eigen huis hebt, kan dat je natuurlijk niets schelen. Het doen voorkomen alsof TS het nu opeens hoog in de bol heeft is natuurlijk helemaal van de zotte. Niet iedereen die een huis koopt is een miljonair.

Verder is het niet aan TS om voor therapeut te spelen. Of je op de koffie gaat bij elkaar staat een ieder vrij, maar is uiteraard geen verplichting. Laat staan het brengen van eten. Ik begrijp wel dat dit een voorbeeld is, maar eerst komt de goede relatie en dan pas de rest.

Mogelijk heb je iets aan de informatie van Getty. In ieder geval sterkte gewenst.

panter22
door panter22 Jun 22, 2017 om 10:14
6599 Antwoorden / Vragen

Er wordt helemaal niet gedaan alsof TS zich aanstelt.
De tuin en mogelijk het huis zijn al 6 jaar verwaarloosd. TS wist waar ze aan begon toen ze het huis 1 jaar geleden kocht. Dan moet ze niet achteraf lopen klagen.
Bovendien kan TS proberen wat aan de situatie te doen.
Als de situatie met de buurman zodanig is geworden dat je dat als buur niet hoeft te accepteren, dan kan ze naar de rechter stappen. Hetgeen de gemeente haar heeft geadviseerd. Alleen dat doet ze niet.
Ze wil dat de gemeente dit gratis voor haar oplost.

ma
door manwijf Jun 22, 2017 om 11:13
574 Antwoorden / 1 Vragen

Niet? Ok, paar voorbeeldjes dan:
En bij aankoop heeft U vermoedelijk niet teveel betaald
Als er planten groeien die ik niet wil zou ik even Round Up gaan testen,
Als u en de buurt, want u klaagt niet alleen voor uzelf, zo begaan zijn met die buurman, waarom jammert u dan over het onderhoud aan die woning
Misschien moet je het eens anders aanpakken, de buurman helpen de tuin onkruidvrij te maken
U woont er net, komt er net kijken en nu al al deze "klachten" over deze bewoner en ook nog "radeloos"?
kan mij voorstellen dat hij er vandoor gaat als u hem daarover "aanspreekt"
Blijkbaar gaat het niet goed met de buurman en jij wilt daar iets TEGEN doen? Niet iets AAN doen?

TS heeft boven geprobeerd om met de buurman te praten. Die is daar alleen niet van gediend.
Je recht halen bij de rechter is helemaal een goeie! Geen idee wat een advocaat kost zeker. Zeker ook nog nooit voor de rechter gestaan? Ik wel, gewonnen zelfs: Kosten ruim 9.000 euro. Moet mn geld nog krijgen. Gevalletje 'kale kip'. En ja, bij overlast van buren hoort de gemeente in samenspraak met de politie soms, actie te ondernemen. Misschien kan de TS eens gaan praten met de wijkagent. Die kan u misschien wat tips geven. Hun netwerk is groter, dan die van de gemiddelde burger.

Reactie hier worden zuurder en zuurder. Zelfbenoemde experts denken iedereen maar te kunnen beledigen. Slechts een enkeling geeft nog een antwoord waar je iets mee kunt. Je mening geven: prima, maar het is nergens voor nodig om welke TS dan ook in de hoek te zetten.

panter22
door panter22 Jun 22, 2017 om 12:52
6599 Antwoorden / Vragen

Ik weet best dat een advocaat niet gratis is. Je schrijft dat de gemeente soms actie hoort te ondernemen.
Maar als je goed gelezen hebt, is de gemeente niet van plan iets aan de situatie te doen:Gemeente al een aantal keer hier over gebeld/gemaild maar doen hier niks aan. ' krijg alleen de woorden: mevrouw dit mag u zelf uitzoeken of hoger op zoeken bij de rechter op eigen kosten'

ma
door manwijf Jun 22, 2017 om 13:20
574 Antwoorden / 1 Vragen

Als je weet dat een advocaat tussen de 200 en 300 euro per uur kost, is het dus zinloos om dat erbij te zetten als serieuze optie voor dit specifieke geval. Een advocaat van onvermogen krijg je alleen als je niets bezit en een heel laag inkomen of  geen inkomen hebt. Een doorsnee Nederlander komt hiervoor dus nooit in aanmerking.

"soms" = in algemene zin!

panter22
door panter22 Jun 22, 2017 om 19:01
6599 Antwoorden / Vragen

Waarom is dat zinloos? TS schrijft dat ze radeloos is.Zij moet zelf die keus maken.
Heeft ze het geld niet of er niet voor over, dan houdt het op.

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2017 om 12:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@manwijf

Uiteraard is een door onkruid overwoekerde voortuin van de buurman vervelend.

En als de Ts de vraag zou stellen welke mogelijkheden er zijn daaraan wat te doen, niets mis mee.

Maar de Ts pretendeert hier zich zorgen te maken over die buurman en die andere buren doen dat al zes jaar volgens haar. Vervolgens sleept ze er van alles bij, geen gas en licht en straks ook geen water. Hoe weet ze dat allemaal?

En dat is dus hypocriet geneuzel want het gaat over dat onkruid en het aanzicht.

En u als langer lid van dit forum zou moeten weten hoe die "expert benoeming" in zijn werk gaat. Dus onzin opmerking.

ma
door manwijf Jun 22, 2017 om 13:06
574 Antwoorden / 1 Vragen

TS predendeert volgens mij helemaal niet dat hij/zij zich zorgen maakt om de buurman. Ondanks dat TS zich soms een beetje onhandig uitdrukt, is prima te begrijpen dat het hier om overlast gaat. Dat is waar het om gaat. TS is ook geen sociaal werker. De verantwoordelijkheid m.b.t. iemand gesteldheid ligt niet bij de buren. Je kunt je zorgen maken, maar meer dan melden kun je vaak niet. En dat is door de andere buren al jaren geleden gedaan. In de praktijk werkt het zo, weet ik nog vanuit mn werk, dat dit soort mensen heel vaak ook geen hulp accepteren. Dat is onderdeel van het probleem. Ze zijn niet voor niets zo geworden. Je kunt niet iemand zomaar dwingen te verhuizen of op laten nemen. Gelukkig niet, maar dat neemt niet weg, dat het voor de omgeving vaak heel heel akelig is. Familie heeft van de handen er meestal ook al van af getrokken. Ook niet voor niets.
Komt meestal op het bordje van de politie, ook al zijn zij daar eigenlijk niet voor.

V.w.b. de opmerking. Experts zijn mensen die zinnige en deskundige antwoorden geven en goede raad soms. Iedereen die zichzelf geweldig vindt, omdat ie hier alleen al rondhangt, overschat zichzelf schromelijk. Ik ga geen namen noemen, maar sommigen zijn ronduit onbeschoft. Misschien is dat ook wel de reden, dat er al een aantal afgehaakt zijn. Anderen zijn nog de reden dat ik hier graag kom lezen. Maar met een antwoord met talloze spelfouten een ander onderuit halen, en dat gebeurt, kan niet door de beugel. Ook het geschreeuw met Ariel 24 is niet nodig.
Als je geen leven heb, dan is dat jammer, maar daar hoeft een TS niet onder te lijden.

Tenslotte: Het valt met op, dat ook jij  het laatste jaar een beetje chagerijnig reageert. Dat is wel eens anders geweest. Je hebt vaak gelijk, maar c'est le tone qui fait la  musique. Ik vind dat jammer. Niemand hoeft te slijmen of op zn woorden te passen, maar als het niet beschaafd kan, doe dan maar niet.

Voor al het andere geldt, wie de schoen past, trekke hem aan.

tijger1
door tijger1 Jun 22, 2017 om 13:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die opmerking over "zelfbenoemde experts" kwam van u, niemand kan zich zelf tot expert benoemen. Dat is een instelling van dit forum, persoonlijk vind ik het overigens onzin.

Nog even over een een zin in uw eerdere reactie. De aanmerking die u had op mijn advies om de buurman op de koffie te noden of een pannetje soep te brengen. Volgens u moet je eerst een goede relatie hebben voordat je dat doet, maar mijn volgorde kan echt geen kwaad. En uiteraard is niemand verplicht eten te brengen, maar als dan geschreven wordt dat er geen gas en licht is, is een hapje of kommetje aanreiken wellicht een opening naar een verder gesprek. Daar hoef je dus geen therapeut voor te zijn.

U vindt mijn reacties chagrijnig (worden). Maar als ik af en toe zo de uwe lees, lopen die ook niet over van vriendelijkheid. Maar dat heeft niets met niet beschaafd zijn van doen.
Ik heb geen idee wat Ariel 24 is.

ma
door manwijf Jun 22, 2017 om 15:53
574 Antwoorden / 1 Vragen

Laten we het er maar op houden, dat inderdaad niemand zichzelf uit kan roepen tot expert. Vind dat ook prima.

Over dat eten brengen. Het is ongetwijfeld heel lief bedoeld, maar als je probeert met iemand in gesprek te komen en dat lukt niet, dan is het verdraaid lastig om daarna nog eens iemand uit te nodigen voor koffie of meer. Maar mocht er een opening zijn, dan kan dat uiteraard. De praktijk leert wel, dat in gevallen als deze mensen helemaal niet begrijpen waar je het over hebt. Als je maar genoeg andere zaken aan je hoofd hebt, vervagen soms alle normen en waarden. Ook zijn mensen die in de war zijn niet de besten om afspraken mee te maken. Door frustratie hierover haken anderen af. Dat maakt het sowieso niet beter. Maar goed, proberen kan altijd.

Zal ook nog eens naar mn eigen reacties kijken :) In voorkomende gevallen hoor ik graag gelijk een reactie in ieder geval. De opmerking "als het niet beschaafd kan" was niet voor jou persoonlijjk bedoeld.
Ariel24 is een lettertype + grootte.

tijger1
door tijger1 Jun 22, 2017 om 15:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Ariel24 is een....." weer wat geleerd. :-))

jo
door jorisw Jun 22, 2017 om 18:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ariel is of een wasmiddel, of een Disneyfiguur. Maar zeker geen font.

ge
door gewicht Jun 22, 2017 om 19:30
170 Antwoorden / 1 Vragen

Denk dat Manwijf "Arial" bedoelt, dat is wel een lettertype.
Overigens wie bepaald wat onkruid is ?  Ieder zijn smaak, maar ook het zogenaamde onkruid kan heel mooi zijn.
Ik denk hierbij aan het vele commentaar dat gegeven werd toen de diverse overheden uit zuinigheid besloten om nog maar hooguit 2 maal per jaar de bermen en zo te maaien. Persoonlijk vind ik die bermen en graskanten er nu veel mooier uit zien. Er groeit van alles met heel veel verschillende bloemen. Minstens zo belangrijk is dat het veel geld bespaart.

ma
door manwijf Jun 23, 2017 om 13:35
574 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt hoor : moet zijn Arial. Dank!

ge
door gewicht Jun 23, 2017 om 14:26
170 Antwoorden / 1 Vragen

Ts lees de antwoorden van Tijger1 en aurora nog eens goed door.
Wat mij heel erg verwonderd is dat er in al die jaren geen problemen zijn geweest met deurwaarders en dergelijke. Want anders had u dat er zeker bijgehaald om u mening te staven.
Blijkbaar heeft hij zijn administratie en financiën toch op orde.  Want immers om de haverklap krijg je aanslagen en heffingen van Overheden enz
ook de zorgverzekering en de (hyp)bank kan er wat van. Ik ga er maar even vanuit dat u kunt beoordelen dat hij geen gas en electriciteit heeft. Blijkbaar is de buurman toch niet zo in de war als u en sommige reageerders denken.
Verder als het onkruid tot in de dakgoot groeit dan moet bij elke flinke regenbui de boel bij de buurman en de dichtsbijzijnde buren onderlopen.
Doe gewoon net als de andere buur, al is het voor uw gemoedsrust, ook een schutting van 2.20 hoog hang er planten aan en mooie schilderijen van Action en de ergenis neemt dan vanzelf af . Dat hoop ik voor u althands.
Murhpy zegt niet voor niets dat het altijd nog erger kan.  Denk ook eens aan het wat minder bekende gezegde "Het leven is reizen en de weg is kort.  Vooral dat de weg kort is stemt tot nadenken.