Contracten opzeggen na overlijden
Waarom is het onmogelijk om na het overlijden van je laatste ouder het contract met water, electra, telefoon en waterschapsbelasting op te zeggen per mail. Aanmelden kan wel maar opzeggen?
Het betreft Brabant water, KPN, Belastingsamenwerking Oost-Brabant, Essent.
Bij diverse kun je je mededeling doen cq vraag stellen maar krijg je ergens halfweg de melding dat je dit telefonisch moet doen. Moet ik hier ook weer vrij voor nemen.
Bij KPN kunt u dit doen telefonisch, gratis, via 08000402.
Als oud-KPN-klant weet ik dat er een versnelde procedure is, meen ook via de website, voor de situatie gestorven.
In de overige gevallen een e-mail sturen of per brief (aangetekend) met als bijlagen kopie rouwkaart en kopie van de akte van overlijden van de gemeente. In sommige gevallen wordt - ten onrechte - geëist om een kopie van een notariële erfverklaring.
"Moet ik ook hier weer vrij voor nemen" als dat al per se telefonisch zou moeten, is dat toch ook in een half uurtje gebeurd?
Ik weet wel dat hier in de omgeving van Rotterdam, dus met Eneco, Evides en het Waterschap dat juist wel per mail kan.
En nergens is natuurlijk een verklaring van erfrecht nodig en niet iedereen heeft een rouwkaart. Als u een uittreksel mee kunt sturen vindt men dat al prima. Maar dat is meestal niet eens nodig.
Ook bij ons is het mogelijk om dit via het contactformulier op onze website door te geven. De ervaring heeft ons echter geleerd dat even bellen beter werkt.
In een keer alles op de juiste manier regelen
Niet altijd betekent een overlijden ook beëindiging van het contract. Om dan toch de juiste noodzakelijke wijzigingen te kunnen verwerken, is het handig als wij aan de telefoon, op basis van de situatie, doelgericht vragen kunnen stellen. Zo weten we zeker dat we het contract in één keer op de juiste manier kunnen aanpassen of beëindigen. Afhankelijk van de situatie zijn er twee opties:
Optie 1: Naam of adres veranderen
Blijven een of meer nabestaanden op het adres wonen? Dan veranderen wij alleen de naam of het postadres. Wij maken dan geen tussentijdse afrekening, de bestaande overeenkomst blijft gelden. Wel maken we een nieuwe berekening voor het voorschot. Ook als de woning onbewoond is, bijvoorbeeld omdat de woning verkocht gaat worden. We hebben in dat geval de volgende gegevens nodig:
- de datum van overlijden;
- de watermeterstand op dit moment;
- een postadres.
Optie 2: Overeenkomst stoppen
Blijven er geen nabestaanden op het adres wonen? Dan kan de overeenkomst gestopt worden. Wij maken dan een eindafrekening.
Geeft u er de voorkeur aan om dit via de website aan ons door te geven? Vermeld dan in ieder geval een telefoonnummer. Zodat we bij vragen of onduidelijkheden contact kunnen opnemen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer
Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset niet meer ver
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer