Cookies
door Cookies Jul 25, 2016 om 23:42
Huishouden & energie

Dubbelzijdige tape verwijderen

Wie weet hoe ik dubbelzijde tape kan verwijderen? Gaat helaas niet alleen om de lijmlaag, maar ook de bovenkant van de tape. De tape zit op een kunststof vensterbank en die mag natuurlijk niet beschadigd worden. Zie met Google wasbenzine, aceton e.d. voorbij komen, maar vraag me af 1) of dat werkt en 2) of dat de vensterbank niet gaat beschadigen.

111097 47 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 26, 2016 om 00:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Met wasbenzine zal je vensterbank niet beschadigen. Ik gebruik het ook om andere lijmresten te verwijderen.
De dikke stukken waar nog veel tape zit vragen wel wat geduld.
Succes met dit klusje.
Diewilik

tenormin
door tenormin - Jul 26, 2016 om 00:28
16811 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien sticky-tape remover gebruiken. Weet niet of Formica ook onder de noemer kunststof valt, heb dat gebruikt zonder beschadigen. Met een watje gedaan. Maar kan je het ergens uitproberen als testje?

Jd
door Jdl - Jul 26, 2016 om 00:38
1 Antwoorden / Vragen

Lijmresten verwijderen van stkkers gaat zeer goed met lampenolie

pe
door perry vde kar - Jul 26, 2016 om 02:21
1 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik meestal een föhn, werkt bij mij bijna altijd, ook bij kunststof kozijnen met dubbelzijdig plakband

jo
door jorisw - Jul 26, 2016 om 08:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik meestal WD-40. Werkt ook goed.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 26, 2016 om 10:32
7143 Antwoorden / 3 Vragen

Dubbelzijdig tape kun je van een gladde ondergrond met droge vingers oprollen,steeds een stukje verder, met wat geduld lukt dat.
Succes.

holstein
door holstein Jul 29, 2016 om 07:31
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ja, mijn idee Sjoppie, want zo doe ik het ook.

Cookies
door Cookies - Jul 26, 2016 om 10:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo allemaal, dank voor de tips, ik ga morgen het e.e.a. uitproberen. Het gaat trouwens niet om resten, maar om 2 stroken van plm. 40cm. En ik lees een paar keer 'geduld', dat is precies iets wat ik niet heb;-)

Ik laat het hier even weten, welke oplossing (voor mij) het beste werkte.

costnix
door costnix Jul 26, 2016 om 11:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als het echt niet lukt, kunt u er altijd nog een kleedje overheen leggen. Daar is geen geduld voor nodig :-)

marita5
door marita5 Jul 26, 2016 om 11:14
11485 Antwoorden / 15 Vragen

Als het beschadigd is ( hopende van niet) aan @tijger1 vragen of dit onder de verzekering valt ;-)) geduld opbrengen is voor mij ook een hele opgave . @Carola.83 succes .

tijger1
door tijger1 Jul 26, 2016 om 11:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat valt zeker niet onder een verzekering.:-). Maar persoonlijk zou ik een glaskrabber gebruiken, teminste als het oppervlak van die vensterbank glad is. Je hebt ook krabbers voor een keramische kookplaat. Daar zal de vensterbank niet door beschadigen. Klein stukje opduwen, van krabber pulken, let op de vingers. Goed plat houden.Stukje verder opduwen.

Cookies
door Cookies Jul 26, 2016 om 11:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan zou het onder de opstalverzekering moeten vallen, want gaat om de buitenkant. Glaskrabber zal te scherp zijn, misschien die andere krabber dan. @costnix: dat (katten)kleedje heb ik nou juist verwijderd. Nu de tape nog.

zoekster1
door zoekster1 Jul 26, 2016 om 11:43
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het zou mooi zijn als de föhn zou helpen, dat lijkt mij de meest veilige methode.

Cookies
door Cookies Jul 26, 2016 om 11:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zoekster: daar begin ik ook idd mee.

tijger1
door tijger1 Jul 26, 2016 om 12:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zou zeker geen aceton gebruiken. Heb dat eens per abuis gemorst op kunststof, gaf blazen. Zo'n krabber voor een keramische kookplaat werkt echt prima.

tenormin
door tenormin Jul 26, 2016 om 16:41
16811 Antwoorden / 108 Vragen

Zijn de siliconenkrabbers voor keramische kookplaat in Nederland al te koop? Zou fantastisch zijn. Voor alles en nogwat te gebruiken.

mathijs_b
door mathijs_b - Jul 26, 2016 om 12:52
641 Antwoorden / 77 Vragen

Als je oplosmiddel gebruikt, probeer dan op een hoekje van vensterbank of dat de kunststof niet aantast.
Druppeltje oplosmiddel op vensterbank en paar minuten laten zitten. Dan met ruwe doek schoonvegen. Er mag dan totaal niets meer te zien zijn.

no
door northface - Jul 26, 2016 om 13:12
11 Antwoorden / 4 Vragen

Wat voor kunststof? is het Melamine (standaardbouwmarkt vensterbank) zou ik zeker geen fohn gebruiken!, bij formica zou ik het ook niet doen, heb goede ervaringen met  Innotec seal en bond remover

luppo
door luppo Oct 26, 2016 om 12:23
69 Antwoorden / 0 Vragen

Het juiste middel

aurora1
door aurora1 - Jul 26, 2016 om 13:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

IJskrabber zoals je voor de auto gebruikt en sopje van (groene?) zeep?
En/of oprollen (@sjoppie) en wasbenzine?

gr
door gravin4 - Jul 27, 2016 om 12:04
52 Antwoorden / 19 Vragen

Weken met onverdunde schoonmaakazijn. Goed/lang laten inwerken (steeds nat maken) en met plamuurmes zachtjes wegschrapen.

lenyenfred
door lenyenfred - Jul 27, 2016 om 12:19
93 Antwoorden / 8 Vragen

Wasbenzine werkt prima en zal niets beschadigen.
Veel succes.
Gr. Leny en Fred

fa
door famwaal - Jul 27, 2016 om 12:56
1 Antwoorden / Vragen

Dubbelzijdig plakband is goed te verwijderen met lampolie.

Ho
door Hoogenband - Jul 27, 2016 om 17:23
2 Antwoorden / Vragen

probeer een fohn

dokun
door dokun - Jul 27, 2016 om 18:07
152 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt dat heel gemakkelijk verwijderen met olie. Gewoon voorzichtig met een wattenstaafje met wat olie de tape weg wrijven...

Cookies
door Cookies - Jul 27, 2016 om 18:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, vandaag eerst wasbenzine geprobeerd: lukt nauwelijks. Uur bezig geweest voor 3-4 cm. De lijmlaag die daardoor vrij kwam, kreeg ik ook niet met wasbenzine verwijderd.

Wachten is nu op droger weer om het met de föhn te proberen.

gerbera
door gerbera Jul 27, 2016 om 22:34
7342 Antwoorden / 14 Vragen

Probeer het eens met een vochtige ruwe doek gewoon met water. Is mij gelukt nadat ik de bovenlaag zo veel mogelijk had verwijderd. Doek om de vinger, vochtig houden en wrijven

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 27, 2016 om 18:47
7143 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon gestaag doorgaan,elke dag weer een stukje en je bent voor de kerst klaar ;-).

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 27, 2016 om 23:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Kerst 2018?
Diewilik

sjjoppy
door sjjoppy Jul 28, 2016 om 00:21
7143 Antwoorden / 3 Vragen

Dat zit er wel in, @Carola.83 geeft niet zo gauw op.

Cookies
door Cookies Jul 28, 2016 om 10:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@sjoppie: dat klopt, maar Carola heeft ook maar heeeeeeel weinig geduld. En geduld schijn je voor dit klusje nodig te hebben.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 28, 2016 om 11:23
7143 Antwoorden / 3 Vragen

Toch schijn je meer geduld te hebben dan ik want ik haak bij zo'n klusje na een kwartier af met de gedachte straks verder en zo houd je het langer vol.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 28, 2016 om 18:11
7143 Antwoorden / 3 Vragen

Wat fijn om te lezen dat je klusje er bijna opzit en alles zonder sporen na te laten, die WD-40 zal ik onthouden.

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2016 om 20:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al die spullen die het zacht maken en deels oplossen is niks, smeert nog verder uit.

Denk er eens aan hoe ze kauwgom van tegels verwijderen. Door te bevriezen. Nou zult u waarschijnlijk geen stikstof in huis hebben, maar wellicht wel diepvrieselementen of van die zakjes die je kunt verwarmen of bevriezen.

Leg zo'n diepgevroren zak of element erop, minuut of tien dan is die tape keihard en dan met zo' krabber als ik al noemde voorzichtig eronder steken.

Stapeltje in de vriezer en wisselen.

Nog even een aanvulling. U hebt het over dubbelzijdige tape, maar daarvan is het papier juist altijd heel eenvoudig te verwijderen, want dat is in principe ook de bedoeling. Dus het moet een ander soort tape zijn.

Maar als het u lukt om die bovenste papier (?) laag eraf te krijgen, dan kan men die gemene plaklaag soms verwijderen juist met zo'n zelfde plaklaag. Dus dan met een stuk tape steeds op een stuk wat vaszit drukken en dan eraf trekken. Stukje voor stukje. Succes.

Cookies
door Cookies Jul 28, 2016 om 10:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is echt dubbelzijdige tape, papier laagje zit er na gebruik natuurlijk niet meer op. Ene kant zit geplakt op vensterbank andere kant tegen de achterkant van stukje (katten) vloerbedekking. Ik neem je tip voor bevriezen mee.

In
door IneS-H - Jul 27, 2016 om 21:56
4 Antwoorden / Vragen

Ik heb toevallig de afgelopen week, met veel geduld, dubbelzijdig tape van een kunstof deur gekregen door de tape in te smeren met pindakaas. Goed in laten trekken en met schildersmes afschrapen. Eventueel herhalen tot de tape weg is. Ik had succes!

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2016 om 22:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Komt simpel door de olie.

al
door alidaberende - Jul 28, 2016 om 10:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben hiervoor een wondermiddel nl. Natufix, hier kun je ook olie teer en natte verf en moeilijke vlekken op hout etc. mee verwijderen. Het is ook biologisch afbreekbaar en niet schadelijk voor de ondergrond, maar wel eerst een stukje testen. Het is verkrijgbaar bij de betere bouwmarkt.

fr
door fredddy - Jul 28, 2016 om 12:22
8 Antwoorden / 1 Vragen

Met WD-40 lukt het prima. De lijmlaag lost op en is gemakkelijk weg te poetsen zonder dat de onderlaag beschadigt.

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2016 om 16:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen
edrick3
door edrick3 Jul 28, 2016 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

nog 5% te gaan ...

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 28, 2016 om 17:29
1790 Antwoorden / 3 Vragen

WD40

Excuus, zie nu de reactie van Freddy pas.

Cookies
door Cookies - Jul 28, 2016 om 17:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stap 1: witte bovenlaag met föhn + ruitenkrabber verwijderd. Stap 2: lijmlaag verwijderd met WD40. Stap 1 lukt niet met WD40. Nog wat piepkleine stukjes te doen, maar 95% is weg.

edrick3
door edrick3 Jul 28, 2016 om 17:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je kunt het; je kunt het!

zoekster1
door zoekster1 Jul 29, 2016 om 12:33
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dus uiteindelijk is het toch de föhn die het belangrijkste werk heeft gedaan?

Cookies
door Cookies Jul 29, 2016 om 13:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zoekster1: inderdaad! Zonder föhn was het echt niet gelukt. Had het al eerder geprobeerd met zo'n glaskrabber, maar geen beweging in te krijgen. Dat zijn dan ook de krasjes die er nu in zitten. Was achteraf dus niet nodig geweest. Mijn volgende vraag zou nu kunnen zijn: hoe krijg ik WD40 uit mijn 2 weken geleden gekochte kleding?;-))

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 28, 2016 om 17:58
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Goed om te weten dat dat zo goed gaat, bedankt, je bent wel een stukje vergeten ;-). /flauw

Cookies
door Cookies Jul 28, 2016 om 18:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Had ik net ff geen zin meer in. Ja, stom, ik weet het.;-))

akkerdistel
door akkerdistel Jul 28, 2016 om 18:02
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Haha.

Cookies
door Cookies - Jul 28, 2016 om 17:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Trouwens, dringt nu pas tot mij door dat ik iedereen op het verkeerde been heb gezet (nee, was geen strikvraag).

Het laagje dat boven op de lijm zat, was nl. plastic-achtig, daarom werkt WD40 ook niet. Dus tijger1 zat in de goede richting. Ik vermoed dat ik dit als onderlaag voor de dubbelzijdige tape heb gebruikt. Waarom? Don't ask.

Helemaal schadevrij is de vensterbank helaas niet door de klus heen gekomen: krassen die ik eerder in de tape had gezet zijn zichtbaar en de vensterbank is lichter gekleurd daar waar de tape heeft gezeten. Misschien wordt dat weer donkerder in de loop der jaren.

Bedankt iedereen voor de tips en de morele steun!

TIP: nooit dat spul gebruiken op kwetsbaar materiaal.

akkerdistel
door akkerdistel Jul 28, 2016 om 18:04
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Uhuh, WD40 kruipt eigenlijk werkelijk overal achter, maar door plastic heen dat doet het dan nog net niet. Wat een rommel is het toch ook! ;-)

bo
door borgje88 - Jul 29, 2016 om 12:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik voor dit soort vervelende klsujes altijd X10. Kun je bij de Kruitvat e.d. kopen. Gewedig spul.

audb
door audb - Jul 29, 2016 om 19:08
1668 Antwoorden / 5 Vragen

met een verfbrander op de laagste stand zoveel mogelijk tape weg zien te halen en de achtergebleven lijm in spuiten met WD 40 even laten inweken en dan met een grove doek de rest weg halen.

Als alles weg is wel schoonmaken met was benzine en met een lekker geurende sopje.

WD40 is echt een wondermiddel en bij de Action te koop.

C.
door C.Morsch - Jul 30, 2016 om 11:45
1 Antwoorden / Vragen

Beste Carola,
Als het een beetje dik tape is, kun je een dun nylon draadje ertussen door trekken, dan haal je het meeste eraf, en dan de rest met wasbenzine schoonmaken.
Succes, Corrie

@H
door @HENK@ - Aug 19, 2016 om 17:44
158 Antwoorden / 1 Vragen

zoals joris w al schrijft met wd40 of met castrol dewateringfluid (werkt nog beter maar is minder makkelijk te vinden)

Dingen die met dubbelzijdig tape zijn geplakt en dan vooral die tape met een soort schuimlaag zoals bij keukenhaakjes, spiegels en alle ellende die een autofabrikant zoal op de achterklep van zijn auto's plakt verwijder je met flosdraad (!)   (restanten dan weer met de wd40 of de castrol)

tijger1
door tijger1 Aug 19, 2016 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het was drie weken geleden al klaar. :-))

@H
door @HENK@ Aug 19, 2016 om 22:43
158 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger...zie ik nu ook ;-)

maar ach, tips mogen altijd hè, dit was ook meer algemeen dus misschien heeft iemand er toch iets aan ;-)

luppo
door luppo - Oct 26, 2016 om 12:20
69 Antwoorden / 0 Vragen

Hier is een spuitbus voor die in de autobranch gebruikt word om sierstrippen te verwijderen

Ed
door Eddejong - Nov 25, 2016 om 00:59
1 Antwoorden / Vragen

Heb je al antwoord? Aceton werkt alleen. Wel oppassen met kunststof ivm dof worden.

ni
door nico de zwart - Nov 25, 2016 om 14:04
3 Antwoorden / Vragen

Ik zou zeggen WD40 of stickerverwijderaar (wat volgens mij gewoon wasbenzine is). Eerst een klein stukje op een onopvallende plaats proberen om te zie of het geen schade maakt.

v.poca
door v.poca - Dec 6, 2016 om 18:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe altijd eerst met de föhn, lukt meestal één keertje ,bijna altijd (!)

Lukt het bij jou niet, doe t anders nog even föhnen en wordt de tape warm en schrap snel met spatel/Plamuurmes.

Of: pak dan ook gelijk doek/spons met Spirit (blauwe zeep) en voorzichtig schrobben...

tijger1
door tijger1 Dec 6, 2016 om 19:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

V.poca. Niet gelezen dat het op 28 juli al klaar was?

Cookies
door Cookies - Dec 6, 2016 om 21:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: als dank voor het waarnemen van de honneurs,  krijg je een lekker bakkie van me.

tijger1
door tijger1 Dec 6, 2016 om 22:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lekker.:-)) Ik zal het advies dan maar niet vertalen.

Cookies
door Cookies Dec 6, 2016 om 22:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen advies, is een goedbedoelde tip.;-)

ma
door mariannegerhard - Dec 31, 2016 om 01:33
3 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien ff laten weken in Blue Wonder, paar uur ?

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 31, 2016 om 02:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ze is inmiddels klaar.

gerbera
door gerbera Dec 31, 2016 om 11:57
7342 Antwoorden / 14 Vragen

en dat was al op 28 juli.

Cookies
door Cookies Dec 31, 2016 om 12:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Durf het haast niet te zeggen, maar het laatste stukje zit er nog steeds op.;-))

tijger1
door tijger1 Dec 31, 2016 om 12:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou daar dan dat wonder maar op loslaten:-))

_V
door _VMMMXVII - Jan 29, 2017 om 17:55
5 Antwoorden / Vragen

Een langzaam lopende (accu) boormachine met een zgn. "caramelschijf" en een beetje fingerspitzengefuhl doet wonderen. Neem de tijd, houdt het toerental laag en blijf niet op 1 plek "hangen"; je wilt de toplaag van de vesterbank niet verbranden.

gerbera
door gerbera Jan 29, 2017 om 22:51
7342 Antwoorden / 14 Vragen

Dacht dat het 6 maanden geleden al was opgelost. Dus een beetje late reactie zeker met een "lopende" boormachine. Dat lage toerental is dan zeker om hem bij te kunnen houden;-)

tenormin
door tenormin Jan 29, 2017 om 23:41
16811 Antwoorden / 108 Vragen

Nooit te laat @gerbera, carola had al toegegeven dat ze het laatste stukje maar liet zoals het was. Haha, Carola moet nu op zoek naar een langzaam lopende (accu) boormachine.  Als dat maar goed gaat.

no
door noord137 - Jan 30, 2017 om 00:11
1 Antwoorden / Vragen

Wanneer het nog met object geplakt zit kun je het dubbelzijdig plakband "doorzagen" met een dun sterk touwtje.
Zo heb ik zelfs een spiegel zonder breken van de muur gekregen.

di
door dick hoek - Feb 18, 2017 om 16:30
1 Antwoorden / Vragen

met een plamuur mes

edrick3
door edrick3 Feb 18, 2017 om 16:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Denk je niet dat die tape na zo'n 7 maanden al wel verwijderd zal zijn? ;-)

tenormin
door tenormin Feb 18, 2017 om 16:48
16811 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, ze heeft toch al toegegeven dat ze lui is? (@carola.83 bedoel ik uiteraard). Was al verbaasd dat deze vraag weer boven kwam drijven vandaag. ;-)

co
door coelho - May 5, 2017 om 12:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik zag de pindakaas en de lampolie al staan (dus waarschijnlijk werkt de olie uit de pindakaas ook zo)
maar het snelst gaat bij ons de stickerverwijderaar van die lui die doen wat ze beloven (in dit geval in ieder geval wel)

ha
door harme091 - May 5, 2017 om 18:01
1 Antwoorden / Vragen

Dubbelzijdig tape (lijmresten) verwijderen van wollen vloerbedekking? Wie heeft een goede oplossing?

tijger1
door tijger1 May 5, 2017 om 18:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt met uw vraag beter zelf een topic openen. Dan heeft u meer kans op respons.

pk49
door pk49 - May 12, 2017 om 14:31
243 Antwoorden / 2 Vragen

probeer stikkerverwijderaar van HG, daar kun je heel wat hardnekking vlekken mee weghalen zonder het oorspronkelijk materiaal te beschadigen.

costnix
door costnix - May 12, 2017 om 21:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Deze vraag blijft steeds maar plakken. Hoe kan ik deze verwijderen? :-D

me
door mein33 May 12, 2017 om 22:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Niet verwijderen a.u.b. want als het topic na 1 jaar nog steeds actief is dan krijgt Ts. daarvoor extra bonuspunten bijgeschreven.
Dus wie helpt er mee het topic levendig te houden om @carola.83 aan die extra bonus te helpen !!!!!!

Cookies
door Cookies May 12, 2017 om 22:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Met de delete knop.;-)

Cookies
door Cookies May 12, 2017 om 22:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En wat kan ik dan kopen met die bonuspunten, mein33? Appeltaart? Lidmaatschap van de VARA? Jij kan het tenslotte weten met die diepvries maaltijden van je.;-)

hutch
door hutch May 13, 2017 om 09:34
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Bonuspunten?? Is er iemand al opgevallen dat, wanneer je een paar dagen lang geen reacties plaatst, dat je 'score' / puntenaantal daalt?

costnix
door costnix May 13, 2017 om 10:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dacht, dat die bonuspunten afgeschaft waren. Ze zijn trouwens nutteloos, je kan ze nergens inwisselen.

tijger1
door tijger1 May 13, 2017 om 10:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien krijgt ze wel rentepunten op andermans rekening, of een verlopen cadeaukaart, of Chinese Nike's. :-))

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 17:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@hutch: meen je dat nou? Dus als ik dagelijks wat antwoorden geef in de vorm van een enkel x-je, is dat voldoende om a) hoog op de scorelijst te blijven en b) daardoor een expert te zijn?

me
door mein33 - May 13, 2017 om 11:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR CAROLA.83 31 DEC. 2016 OM 12:03
11112 ANTWOORDEN / 27 VRAGEN

Durf het haast niet te zeggen, maar het laatste stukje zit er nog steeds op.;-))

@carola.83,

Durf het ook bijna niet te vragen, maar is het inmiddels al wel gelukt om ook dit laatste stukje dubbelzijdige tape te verwijderen ?
Als dat wel zo mocht zijn, dan is dat goed om dit hier even te vermelden zodat uw topic dan als "afgedaan" kan worden afgesloten.

vr.gr.  mein33 ;-))

Cookies
door Cookies May 13, 2017 om 11:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mein, als mensen zouden lezen, hadden ze kunnen zien dat ik allang een bruikbare oplossing had gevonden. Heb wel eens in een ander topic met capslock + bold gemeld dat het probleem opgelost was, gaan ze ook rustig door. Alle topics gaan 1 jaar na dato op slot. Dus nog even en we zijn van mijn + jouw topic af.;-))
Ik kan je overigens tot mijn grote vreugde berichten dat ik enkele dagen geleden het laatste stukje zonder enige inspanning heb kunnen verwijderen. Door invloed van allerlei weersomstandigheden, was het zo los gekomen, dat ik het er gewoon af kon trekken. Bleven zelfs geen lijmresten achter .Conclusie: zit dergelijke tape ergens op de buitenzijde, gewoon een jaartje wachten, is het zo verwijderbaar.

me
door mein33 May 13, 2017 om 11:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

nog even en we zijn van mijn + jouw topic af.;-))

U blij, ik blij en daarbij ook nog de onderwerpen opgelost, het kan bijna niet mooier !!

vr.gr.  mein33   ;-))

Cookies
door Cookies - May 13, 2017 om 11:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@@@: Alle tape is inmiddels verwijderd, dus geen tips meer nodig. Iedereen bedankt voor het mee denken.

Ro
door Roger Thomas - Jul 20, 2017 om 21:32
26 Antwoorden / 1 Vragen

Aceton beschadigt het onderliggende materiaal. Wasbenzine is het beste.Dit lost oude lijm op en verwijdert het onzichtbaar.Er blijven geen vlekken achter.

diumenge
door diumenge Jul 20, 2017 om 21:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ga lekker voetbal kijken.

gerbera
door gerbera Jul 20, 2017 om 21:54
7342 Antwoorden / 14 Vragen

Alle tape is inmiddels verwijderd, dus geen tips meer nodig.

aurora1
door aurora1 Jul 21, 2017 om 00:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vieren we dan niet bijna het 1-jarig jubileum van deze vraag?
Bij mij is het voetballen gelukkig klaar. Ik stel me maar vast in op de strijd tegen de Red Flames

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 21, 2017 om 00:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Roger Thomas.
Als u niet snapt hoe het hier werkt zijn er 2 opties.
1 U vraagt vriendelijk om uitleg.
2 U stopt met onzinnige antwoorden en mag alleen nog lezen.

costnix
door costnix Jul 21, 2017 om 10:51
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe verwijder ik dubbelzijdig tape van deze komkommertijd?

Cookies
door Cookies Jul 21, 2017 om 10:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Costnix, dat ZOU de redactie kunnen oplossen door topics niet een jaar lang open te laten staan.

gerbera
door gerbera Jul 21, 2017 om 11:56
7342 Antwoorden / 14 Vragen

Kan iemand mij vertellen waar de tape is gebleven?