ra
door rainbow_1 Aug 13, 2005 om 10:44
Huishouden & energie

Een houten of kunststof dakkapel ?

Het besluit dat er een dakkapel op de achterzijde van onze zolder wordt geplaatst is al genomen. De vraag is nu alleen nog of het een houten of kunststof dakkapel moet worden. Voor beide materialen is natuurlijk iets te zeggen. Mijn vraag is dan ook hoeveel onderhoud, qua schuren en verven, heb je als je een houten zou nemen, is het op de lange duur niet voordeliger toch te kiezen voor kunststof ?

7333 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 13, 2005 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenmorgen Rainbow, De volgende tekst komt van het internet

Keuze voor kunststof dakkapel kozijn

De reden waarvoor kunststof word toegepast in een dakkapel is dat het vrijwel onderhoudsvrij is en er niet geschilderd hoeft te worden en je dus ook niet het dak op hoeft.
Bijkomend voordeel zijn de draaikiep ramen, hieronder een overzicht.
Wilt u meer weten Inloggen via google,Met DAKKAPEL u kunt een keuze maken uit een groot aantal voorbeelden.Het schilderwerk zal een keer in de xxx jaar moeten gebeuren,maar aangezien u met een nieuwe begint stelt het schuren niet veel voor,uiteraard is hier bedoeld bij hout.Fred

ve
door verwijderd - Aug 13, 2005 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een persoonlijke keuze waar niemand zich in kan en mag mengen. het heeft allebei z'n voor en nadelen. kunsstof gaat ook verkleuren als de zon erop staat en afhankelijk van het uiterlijk van de woning is kunststof een goedkoop gezicht.

www.verbouwmaat.nl

ve
door verwijderd - Aug 13, 2005 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer alle rationele plussen en minnen ongeveer gelijkspel aangeven kiest u gewoon wat u mooi vindt...

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

De keuze kunstof of hout is persoonlijk. Het is echter wel verstandig bij hout, de zijkanten van het dakkepel van "trespa"of "kikern" te laten maken. Dat is een hard kunstof wat in diverse kleuren te bestellen is.

Als er dan geschilderd moet worden, kan het van binnenuit gebeuren, en hoef je geen rare kapriolen op het dak uit te halen.

Groet en suc6 met de keuze.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2005 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het hangt er ook vanaf op welke zijde de kapel wordt geplaatst .

Op het westen krijgt de kapel veel regen en wind te verwerken en in de middag staat de zon er op te branden.

Op het westen hebben de dakkapellen veel meer te lijden en is het verstandig een kunststof kapel te nemen.

Geen tot weinig onderhoud en niet om de zoveel jaar te moeten schilderen.

Voor een kapel die veel te lijden heeft moet je als verstandig bent goede verf nemen en die is duur.

Ik heb er zelf ook twee en heb hier al veel plezier van gehad.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2005 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik plaats zelf veel dakkappelen. Dat het een persoonlijke mening is waar je je niet in moet mengen...??? onzin.

Je vraagt om advies: kunstof heeft veel meer voordelen dan hout, echt waar en als je je een beetje verdiept in de kunststof branche zal je zien dat er hele mooie kunststof kozijnen zijn, niet van hout te onderscheiden. Ook de verdere aankleding van je dakkappel kan volledig met kunststof. Wij gebruiken keraliet. Dit is een kunststof schroot met houtnerf. Als je meer info wilt moet je het me maar laten weten. succes verder groetjes goodboy

ve
door verwijderd - Oct 25, 2005 om 07:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afgelopen zomer heb ik zelf 2 dakkapellen laten plaatsen, deze zijn voorzien van keralit zijwangen (groen met houtnerf) en de boeidelen van het zelfde materiaal. Ik heb bewust niet voor trespa gekozen, omdat het erg goedkoop aan doet en op langere termijn het trespa groen wordt of verkleurt. Dat Keralit is een stuk duurder in aanschaf, maar verdient zich op langere termijn vanzelf terug. Kom gerust eens bij me kijken, ep@chello.nl. (in Zaandam).

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

neem ze maar van trespa met een degelijk kunsstof kozijn.

heb er zelf al meer als 100 geplaats krijg je geen spijt van

o ja denk er ook aan om evt zonwering verdiept weg te werken

vr groet e valk

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze vraag is meer dan een jaar oud!