ev
door eveline82 - 31 Oct 2009 om 11:11
Huishouden & energie

Eindafrekening Nuon

Op 18 april 2009 ben ik een contract aangegaan met Nuon. Deze is op 27 september 2009 beeindigd en werd overgenomen door Oxxio. Afgelopen week ontving ik mijn eindafrekening: ik moet €936,11 bijbetalen. Dit moest een vergissing zijn dacht ik. Het gaat ten 1e om een (zomer)periode van 5 en een halve maand, ten 2e woon ik alleen, heb ik geen nieuwe apparaten aangeschaft en ben ik ook nog eens niet vaak thuis i.v.m. werkzaamheden binnen de zorg.
Hierop beld ik naar de Nuon, met de vraag of deze rekening klopt. Het antwoord van Nuon: "Ja mevrouw, ik zie dat uw stroomverbruik extreem hoog is, dus ik adviseer u om een test te doen op internet om te bekijken waarop u kunt bezuinigen qua stroom". Verbaasd over dit gegeven antwoord reageerde ik op mijn beurt met het feit dat ik niet uit een ei kwam en heus wel wist dat er geen opladers in stopcontacten moeten blijven hangen, apparatuur niet op stanby mogen blijven staan en de lampen moeten worden voorzien van spaarlampen.
Toch kon de Nuon niet meer voor mij betekenen dan een betalingsregeling treffen.
Ik ben nog steeds ten einde raad en weet niet hoe ik zoiets aan moet pakken. In mijn wanhoop stuur ik dan ook dit berichtje in de hoop dat iemand tips heeft.
Met vr. groet,
Eveline vd Akker

2331 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

ve
door verwijderd - 31 Oct 2009 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,

Het stroomverbruik kan ik niet verklaren, er zijn wel manieren of metertjes om te controleren wat er stoom verbruikt en hoeveel, of je kunt je meter laten controleren maar dit is vrij duur, mocht de meter niet correct functioneren dan krijg je dit bedrag overigens wel terug.

Maar wat ik me even afvroeg, je beëindigd je contract zelf? binnen een jaar ?
Dan zal er wellicht een bedrag aan boete bij de rekening opgeteld zijn wat het bedrag hoger maakt .......en zou het niet enkel energiekosten betreffen ?

ve
door verwijderd - 31 Oct 2009 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag eveline82,

Je kunt het beste een schriftelijke klacht indienen bij NUON. Wordt die klacht afgewezen of niet binnen 4 weken afgehandeld, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie en Water:

https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=ene

Contactgegevens:

Geschillencommissie Energie en Water
Postbus 90600
2509 LP Den Haag

Telefoon: 070 - 310 53 10
Fax: 070 - 365 88 14

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - 31 Oct 2009 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag eveline82,

Je kunt het beste een schriftelijke klacht indienen bij NUON. Wordt die klacht afgewezen of niet binnen 4 weken afgehandeld, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie en Water:

https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=ene

Contactgegevens:

Geschillencommissie Energie en Water
Postbus 90600
2509 LP Den Haag

Telefoon: 070 - 310 53 10
Fax: 070 - 365 88 14

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - 31 Oct 2009 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag eveline82,

Je kunt het beste een schriftelijke klacht indienen bij NUON. Wordt die klacht afgewezen of niet binnen 4 weken afgehandeld, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie en Water:

https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=ene

Contactgegevens:

Geschillencommissie Energie en Water
Postbus 90600
2509 LP Den Haag

Telefoon: 070 - 310 53 10
Fax: 070 - 365 88 14

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - 31 Oct 2009 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heeft u soms een 3 jaarlijks contract verbroken dan kost dit wel een hoop geld maar het kan toch nooit zoveel zijn.
Kan u ook opgeven hoeveel KW u op de rekening heeft staan en dan ook nog bekijken naar u vorige rekening of de beginstand van deze rekning gek=lijk is met de eind stand van de vorige rekening zodat u kan zien of het juiste aantal KW is berekend.
Vr.grt Valerius

ve
door verwijderd - 31 Oct 2009 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het zou erg handig zijn als je hier even de meterstanden neer zet. En wat heb je betaald als voorschotbedrag? Ook wel handig om te weten.

ve
door verwijderd - 31 Oct 2009 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

---U betaalt de opzegvergoeding als u: uw contract beëindigt voor het einde van de contractduur en/of uw contract te laat opzegt, dus na de opzegtermijn .
U betaalt een bedrag Per product, dus zowel voor stroom als voor gas als je dat ook afneemt—

http://www.nuon.nl/veelgesteldevragen/?action=show&objid=1669&from=contractbreuk

http://www.nuon.nl/producten-en-diensten/energietarieven/tussentijdse-opzegvergoeding.jsp

Hier een artikel over zo`n stroomverbruikmeter:
http://webwereld.nl/article/comments/id/61575





ve
door verwijderd - 31 Oct 2009 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat veel reacties! Bedankt!
De reden van de snelle overstap was i.v.m. een aanbieding van Oxxio. De boete i.v.m. voortijdige contractbeeindiging is al door Oxxio betaald en zit dus niet bij de 936,11 inbegrepen.
W.b. de meterstanden:
In de brief van de nuon staat:
elektriciteit
laag: april 10075
hoog: april 13242
laag:september 12113
hoog: september 15440
Ik ben dit op het moment nog aan het uitzoeken en vergelijken met de standen die ik daadwerkelijk heb doorgegeven op het moment van begin/einde contract.
Gr. Eveline

ve
door verwijderd - 31 Oct 2009 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat is dus ruim 4000kwh in 5 maanden tijd. Dat is inderdaad extreem veel. Dat verbruik ik nog niet in een jaar.

Zeer verstandig om uit te zoeken of de begin- en eindstanden wel kloppen. Heb je soms een foutje gemaakt tijdens het invullen v.d. beginstanden?

ve
door verwijderd - 31 Oct 2009 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zijn er geen buren in het spel die stroom aftappen...denk aan een hennepkwekerij je zal niet de eerste zijn waarbij dit gebeurt.

4000kwh in 5 maanden tijd is idd extreem veel.

ve
door verwijderd - 04 Nov 2009 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte mevrouw Van den Akker,

Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de eindafrekening en uw elektriciteitsverbruik.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om uw vragen te beantwoorden. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

ve
door verwijderd - 08 Dec 2009 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zou inderdaad maar is goed nagaan of er niets wordt afgetapt, want dit is inderdaad wel extreem hoog. Het kan bijna niet anders denk ik.

ve
door verwijderd - 08 Dec 2009 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Controleer af en toe je meter eens, of die snel loopt terwijl je niets verbruikt zelf.
meestal zit er wel een impuls led op of een disk die draait.
Je kunt dan terug rekenen wat je belasting is op dat moment.
Op de meter staat ook hoeveel pulsen of omwentelingen gelijk aan 1 kWh is.
Als je afgetapt wordt kun je het zo ontdekken.

ve
door verwijderd - 08 Dec 2009 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Draadje is van oktober dus waarschijnelijk al op gelost.
Let op de datum voor u ermee aan de gang gaat.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - 06 Jan 2010 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is altijd wat met Nuon.

Ik heb mn rekeningen betaald, de wirwar ontward en ik ga een andere aanbieder zoeken.

Klachten over NUon kun je hier bundelen.
http://ikhaatnuonook.hyves.nl

Het is een open hyves.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

empee - 29 Apr 2016 om 21:21
Computers & telefonie

Welk programma is dat ?

Vorige week kreeg ik een foto van een vriend, waarop hij ineens een flinke baard had. Die baard nep, maar wel grappig. Met welk programma is zoiets eenvoudig te maken? Lees meer

offermanns - 25 Apr 2016 om 20:01
Computers & telefonie

Afbeeldingen zijn niet meer zichtbaar in e-mail

Na een update zie ik in mijn e-mails geen afbeeldingen meer. Heb zelf niets gewijzigd en automatisch downloaden is ingeschakeld. Wat kan ik nog doen om de afbeelding/foto's wel weer zichtbaar te krijgen? Lees meer

GV
GVO - 29 Apr 2016 om 22:29
Auto & vervoer
NS houdt zich Niet aan Eigen Voorwaarden

NS houdt zich Niet aan Eigen Voorwaarden

Moeder van bijna 78 heeft op 23 maart haar NS voordeelurenabonnement opgezegd. Volgens de algemene voorwaarden (artikel 5.2) betekent dit dat ze per 1 april heeft opgezegd. De systemen van de NS kunnen de opzegging niet aan. Hier wordt niet over gecommuniceerd door de NS. Mijn zwager en ik hebben diverse malen contact gezocht. Moeder is al een keer onverrichte zaken naar het station geweest (om he ... Lees meer