li
door lizie 4 mei 2009 om 16:36
Huishouden & energie

Eneco meterkast meegenomen

Hallo,


Ik wil in het kort vertellen hoe het is gebeurd.


Op een dag kwam er een groep beveiliging medewerkers bij ons thuis en ook in de hele wijk controleren of er in het huis voldoende beveiligings maatregelen zijn getroffen. We hebben hier accoord voor gegeven. Ze hebben overal gekeken en aantekelingen gemaakt, ook hebben we toestemming gegeven om de meterkast te laten controleren. Een week later is er een medewerker van Eneco langs gekomen, die meldde dat er een onderhoudsbeurt gehouden wordt en dat de meterkasten vervangen worden. Ze hebben dus een nieuwe meterkast in gezet en de oude meegenomen zonder dit door te geven.


Later kregen we van Eneco fraude bureau een brief. Hierin stond dat er er fraude is geconstateerd aan de zegel van de meterkast. Ze beweren dat de zegel is verbroken en vervalst. Ook hebben ze een rekening opgestuurd met de mogelijke afgetrapte energie/gas kosten over de afgelopen 3 jaar. een bedrag rond de 3000 euro.


Ik heb gebeld naar Eneco maar enige wat ze zeggen is dat de verantwoordelijkheid bij ons ligt en dat wij deze rekening moeten betalen.


Ik vind dit oneerlijk, we worden gewoon beschuldigd over iets wat we niet hebben gedaan. Ik weet mijn raad niet meer. Het is hun woord tegen onze.


Weet er iemand misschien wat we kunnen doen? Welke stappen we nog zouden kunnen ondernemen?


Heeft u misschien verstand van ´zegels´? Zoudt u dan alstublieft naar de foto´s willen kijken die de eneco ons gestuurd heeft? Zij zeggen dat op de foto´s duidelijk te zien is dat de zegels beschadigd zijn, maar daar hebben wij totaal geen boodschap aan.


Bij voorbaat dank, ik hoop dat er iemand is die ons kan helpen.

8820 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

door kiran - 4 mei 2009 om 21:25
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo lizie


Ten 1e: groep beveiligings-medewerkers die in een meterkast moeten zijn?


Ten 2e: week later komt (toevallig?) iemand van Eneco langs om de meterkast te vervangen?


Ten 3e: Toen een brief met: zegels zijn verbroken en mogelijke aftap-kosten van €3000,-


Ik vind dit wel zo'n vreemd verhaal. Lijkt mij dat de 'rommelaars' bij u de meter hebben weggehaald en opdracht hebben gegeven een nieuwe te plaatsen?


Kan er echt naast zitten hoor. Maar bij vervanging van de meter, krijg je van tevoren bericht. (zit zelf ook bij Eneco)


Zegels: een verbroken zegel kost ca. €40/45,- (per stuk)


En die €3000,-? ... over 3 jaar? Wat stond er dan vorig jaar op uw eindafrekening? Je krijgt toch niet in enen een brief met: 'kom ff 3 jaar aftap kosten afrekenen'?


U heeft contact gezocht met Eneco. Bevestigen zij dat zij die meter inderdaad zijn komen vervangen? Heeft u gevraagd waarom u van tevoren niet bent ingelicht hierover? Ik vind dit echt een vreemde gang van zaken .... lijkt net in scene gezet.


Geschillen en klachtenprocedure


U zegt: 'die beveiligings-medewerkers liepen de hele wijk af'. Zou eens hier en daar gaan informeren of er meerdere bewoners hetzelfde hebben meegemaakt.

door user123 - 16 mei 2009 om 00:11
1207 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dit verhaal is zo vaag en ongeloofwaardig dat ik het maar niet geloof.

na
door naatje@ - 22 mrt. 2010 om 21:35
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

hoi!!!!!!!!

als ik dit zo zou lezen zou het voor mij ook ongeloofwaardig zijn.
tot dat ik nu zelf de dupe ben geworden van de spelletjes van eneco.
zo heb ik nog 5 buren die het echt zat zijn en die van de week ook hun meter hebben zien verwijderen en dan een brief krijgen van stedin wat gewoon het zelfde bedrijf blijkt te zijn een boette van 4000 euro omdat volgens hun de verkeerde verzegeling erop zat wie kijkt er nou in ze meter kast als je daar geen verstand van heb net zoals ik sta je daar echt niet bij stil.bij mij was er een kap er af die heeft mijn dochtertje vorige zomer kapot getrapt met een bal per ongeluk ik heb toen de enco gebeld en uit gelegd dat mijn meter kast niet sluit en dat ie daarom altijd open staat de woning bouw is ook niet zo snel jammer genoeg.maar goed dat ten zeide de enco moest nu nog komen tot van de week toen het hier blauw stond van de politie en de enco de buren langs ging en heel toevallig waar 1 man was geweest daar was alles fout en waar die andere mannen heen gingen daar hebben ze gewoon zegeltjes lopen vervangen omdat ze vervaagt waren dus er klopt niets van waarom bij de 1 de meter weg en bij de ander gewoon vernieuwen maar goed nu heb ik een rekening gekregen van 513 euro en daar zit 26 euro bij voor de kap en de rest is voor hun mederwerkers die ze hier heen hebbne gestuurd maar onder tussen heb ik nog geen nieuwe kap maar wel een rekening wat moeten we nou en wat kunne we er tegen beginnen

door tp - 22 mrt. 2010 om 21:48
811 Antwoorden / 2 Vragen
0

Naatje,

je taalgebruik is NAATJE!
Zijn de punten en komma's op?
Onleesbaar, onduidelijk en geen touw aan vast te knopen, terug naar de schoolbanken s.v.p.

door kiran - 22 mrt. 2010 om 22:07
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@naatje@

"Wie kijkt er nou in ze meterkast als je daar geen verstand van heb".
Heb er ook geen verstand van, maar ik kijk zeker eens in de 3 maanden in de meterkast of mijn meter nog wel normaal loopt en ff de stand te checken.

"Spelletjes van Eneco".
Zit er al dik 30 jaar bij, nooit geen last.
Maar ja, zegels verbroken of andere 'schade' ....
Weet ook niet wat er bij jouw precies aan de hand is, maar misschien zou je er eens een brief tegenaan kunnen gooien om te vragen over het Hoe of Wat.
Klik hier: evt. aanpassen. En laat de Geschillencommissie voorlopig maar weg.
Zal toch wel een goede verklaring voor zijn?

door erik008 - 22 mrt. 2010 om 22:37
1401 Antwoorden / 25 Vragen
0

Hoi Lizie,

Als medewerkers van een energie bedrijf iets vervangen laten ze een rapport achter met de gegevens van de oude en nieuwe meter.
Zomaar iets vervangen zonder uitleg, is dan ook erg vreemd.
Dat beveiligings verhaal is dan ook beetje raar.

Zegels waren in het verleden een loodje of een kunststof vervanger.
Het stempel op loodje is verbonden aan een bevoegde en jaartal.

De nieuwe loodjes zijn anders blank plastic met een wieltje er in.
Ieder loodje heeft een serienummer en een opdruk van de de tang op het wiel.
De kleur van het loodje zegt iets over welke instantie die het loodje aangebracht heeft.
Er is een boekhouding waar in staat welke monteur welk nummer loodje uitgereikt was.

Ik zou eens wat advies vragen in een wetswinkel of bij je rechtsbijstand.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

si
sineplex31 - 20 feb. 2017 om 20:03
Winkels & webshops

PostNL. Niet thuis pakket 6 huizen verder bij de 'buren' bezorgd

Hallo,

Ik was de EERSTE keer niet thuis om mijn pakket van PostNL in ontvangst te nemen. Vervolgens heeft de pakketbezorger het 6 huizen verder afgeleverd bij de 'buren'. Ik woon namelijk op nummer 74 en het pakket is bezorgd op 60, zodat ik het daar kon afhalen. 

Nu mijn vraag: 'Mag dit eigenlijk wel?'. Mijn buren ken ik uiteraard en ik vind het geen probleem wanneer daar ee ... Lees meer

ge
geavansleen - 20 feb. 2017 om 20:07
Huishouden & energie

Sentimo

Wij hebben Sentimo radiator bekleding gekocht omdat die goed warme zou doorlaten. Dit klopt niet, het houdt warmteafgifte aan de voorzijde tegen.Ze zijn isolerend en daarom veilig voor kinderen. Ik heb geen kinderen en wil warmte als ik de cv aanzet. Door het tegenhouden van de warmte wordt de badkamer, waar geen bekleding opzit, zo heet dat de deur open moet blijven. 3 x een mail gedaan en geen o ... Lees meer

de
det - 20 feb. 2017 om 17:05
Huishouden & energie

Slechte matrassen beter bed

Ik heb in 2014 2 gold Pocket pv matrassen gekocht bij beter bed.Na een week begonnen deze in te zakken en lag ik op de pocket veren zo erg zelf dat mijn heupen er zelfs blauw van waren.. Beter bed gebeld en de situatie uitgelegd en afgesproken om deze te ruilen voor dezelfde nieuwe matrassen.Dit is allemaal netjes verlopen.Nu 2 en een half jaar verder kreeg ik weer hetzelfde probleem met 1 matras ... Lees meer