Ha
door HansJustHans Oct 27, 2016 om 11:00
Huishouden & energie
Energiedirect misleidende reclame voor bestaande klanten

Ik ben al 2 jaar klant van Energiedirect, nu bieden ze op de site aan 80 / 100 / 150 euro korting als je klant wordt, wil je eventueel verlengen dan kan je dit doen doormiddel van m`n energiedirect en dan zie je staan dezelfde pakketten als nieuwe klanten maar als extra staat erbij:

Nu met €50,- extra voordeel voor vaste klanten. (bij afsluiting 1 jaar) en Nu met €100,- extra voordeel voor vaste klanten. (bijafsluiting 2 jaar) en
Nu met €150,- extra voordeel voor vaste klanten. (bij afsluiting 3 jaar),

nu is het echter het geval dat als je belt dat je dus NIET het extra voordeel krijgt maar alleen de de 80 euro of 100 bij 2 jaar en 150 bij 3 jaar, je krijgt dus niet het extra voordeel, toen ik vroeg wat dan het extra voordeel was voor bestaande klanten dan krijg je te horen dat dat de korting is die je krijgt als bestaande klant maar als je zegt nieuwe klanten krijgen dat al dan krijg je als reactie wij maken geen onderscheid tussen oude en nieuwe klanten.

Ik vind daarom dat dit misleidende reclame is naar bestaande klanten toe.

3628 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 27, 2016 om 11:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Reclame is altijd misleidend, zo werkt reclame nu eenmaal. Als het aanbod je niet bevalt, overstappen naar een ander dan maar. Keuze genoeg.

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2016 om 11:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel onverstandig om een contract af te sluiten voor drie jaar. Stap over naar een ander, voor één jaar, en u krijgt daar ook een bonus.

hansje klein
door hansje klein - Oct 27, 2016 om 11:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Vergeet die aanbieder en probeer ieder jaar opnieuw een paar andere vergelijkers  HIER

eclipse
door eclipse - Oct 27, 2016 om 11:22
1561 Antwoorden / 370 Vragen

genoeg anderen leveranciers, prijzen voor stroom / gas zijn vrijwel gelijk, het verschil zit  hem vaak in de leveringskosten per product, die zijn nl vrij door de energie maatschappij te bepalen, voor alle andere kosten moeten ze gelijk zijn dat is wettelijk zo vastgelegt, als je de oude jaaropgaaf invult  bij een ander bedrijf, kom je ook andere termijnen tegen, dat komt  door de leveringskosten, en het zgn cadeau, maar sjoppen loont  wel degelijk. dat zijn dus die bedragen die U als vaste klant mist. KLIK hier . Dus met een 3  jarig  contract schiet U in Uw  eigen voet

Ha
door HansJustHans - Oct 27, 2016 om 11:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik teken niet voor 3 jaar ik wil eventueel bij tekenen voor 1 jaar en daar zit volgens de site ook een bonus aan vast maar ook een extra bonus voor bestaande klanten alleen gaat het er hier om dat ze iets aanbieden maar niet doen.

Daarnaast is reclame niet altijd misleidend en wat betreft energievergelijkers die gooien altijd degene die de site de meeste knaken aanbied bovenaan als goedkoopste dus die zijn net zo misleidend als energiesites zelf.

hansje klein
door hansje klein Oct 27, 2016 om 11:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

....... maar wat zoekt u dan?

Energie inkopen gaat toch alleen via de prijs en de kleur? De rest is niets anders dan marketingsprookjes. Bij jaarlijkse wissel valt altijd iets extra te verdienen. Daarnaast zijn er nog talrijke veilingen actief. Klik op energieveilingen in een zoekmachine. Wilt u het liever met uw huidige energie-aanbieder uitvechten.......dan neem nogmaals contact met ze op.

eclipse
door eclipse Oct 27, 2016 om 21:42
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@@ Bij Nuon  krijg  je per jaar 5% extra korting  op stroom met een maximum van 25 % , daarbij blijft  hoe harder iedereen schreeuwt, en veel reclame maakt, je nog  beter moet oppassen, reclame  kost geld, en dat betalen de klanten, zo had  oxxio Ca  4 jaar terug  de gratis ipad  air, twv 400 euro, nergens  een addertje te vinden, tot je de hele reutemeteut  doorspit, en links  opent  via  links  en zag je leveringskosten pp ( per product) van 27,50 per maand is  dus 55 euro p/m voor je ipad-air onder de noemer leveringskosten. na maning van de consumentenbond  heetft oxxio de site moeten aanpassen, nuon had  bijv als leveringskosten , 3,75  euro PP.....dus 7, 50 per maand , deze leveringskosten blijft  vrij te bepalen door de leverancier, Kijk dus altijd  naar leveringskosten , hoe verder verstopt  hoe sneller je de pagina moet sluiten. al de rest is standaard. Ga je een nieuw  contract aan ? vraag altijd  naar de leveringskosten. bel, mail, fb, hoe dan ook  nakijken scheelt je een hoop geld. helaas heb ik die les geleerd, waar oxxio mij in het diepe trok, vistte nuon mij weer naar boven door de boel als oud klant  terug te draaien en de boete te vergoeden dus had ik een ipad air  voor  55  euro  :-)  en oxxio het nakijken...........eneco is ook een serieus  bedrijf, goede kl serv. altijd  meedenkend. kijk niet altijd  wat je aan het eind  terug krijgt  het moet ergens  vandaan komen, gratis  geld  bestaat niet en de "gratis" cadeaus  zijn nogal duur bij sommigen , dus als je na 1 jaar 150 terug  krijgt als extratje, bedenk dan waar dat extratje vandaan moet komen..  sjoppen loont, contracten voor 1  jaar , wordt aanbevolen op de radarsite ..

Cookies
door Cookies - Oct 27, 2016 om 11:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Reclame is altijd misleidend. En als je geen energiebedrijf wilt kiezen die bovenaan staat, neem je er toch lekker één die helemaal onderaan staat bij de energievergelijkers.

Bovendien vind ik het helemaal niet zo misleidend, je moet ook niet gaan vergelijken met het aanbod dat nieuwe klanten krijgen.

DOOR HANSJUSTHANS - 27 OKT. 2016 OM 11:23
ANTWOORDEN / VRAGEN

Ik teken niet voor 3 jaar ik wil eventueel bij tekenen voor 1 jaar en daar zit volgens de site ook een bonus aan vast maar ook een extra bonus voor bestaande klanten alleen gaat het er hier om dat ze iets aanbieden maar niet doen.

Daarnaast is reclame niet altijd misleidend en wat betreft energievergelijkers die gooien altijd degene die de site de meeste knaken aanbied bovenaan als goedkoopste dus die zijn net zo misleidend als energiesites zelf.

ja
door jackyh - Oct 27, 2016 om 13:02
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zie het zo. Bij stakingen van het OV in Amsterdam was het motto altijd: u hoeft niet te betalen. Ik ben in het bezit van een jaarkaart en had daar dus geen profijt van. Zo is het ook met aantrekken van nieuwe klanten. Veel erger vind ik dat ik een contract met Energie Direct heb afgesloten voor 2 jaar en een maand later de energieprijzen naar beneden donderden en zij niet met een aanbieding kwamen ter compensatie terwijl ze wel sponsor zijn van een voetbalclub. Gelukkig loopt het contract bijna af.

hansje klein
door hansje klein Oct 27, 2016 om 13:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U bedoelt, dat de bal rond is en een klant óók om tegenaan te trappen?
Nogmaals: jaarlijks overstappen en de extra welkom-premies meenemen. Ik zie het (overstappen) als een wedstrijd.......waarbij je altijd kunt winnen.

ja
door jackyh Oct 27, 2016 om 14:22
953 Antwoorden / 4 Vragen

Nou dat is wel erg cru, maar ik ga er in de toekomst ook naar kijken. Dank nog voor de tip.

de
door dehenky Oct 27, 2016 om 14:23
15 Antwoorden / 3 Vragen

Ik snap de link tussen compensaties vanwege dalende energieprijzen en het sponsoren van een voetbalclub niet. Wilt u nu zeggen dat omdat ze genoeg geld hebben om een club te sponsoren dat ze verplicht zijn geld te geven omdat ze waarschijnlijk meer dan genoeg hebben?

ja
door jackyh Oct 27, 2016 om 14:33
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben liberaal dus zou dat nooit zeggen. Mij ging het er over dat je pech kunt hebben. Dat ze genoeg geld hebben is wel duidelijk dus zal ik weer op zoek gaan naar een leverancier die niet mee doet aan de fratsen.

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2016 om 13:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij energievergelijkers is degene die bovenaan staat meestal die daarvoor betaalt. Staat er ook voor. Dus gewoon uw gegevens invullen en vergelijken.

gerbera
door gerbera - Oct 27, 2016 om 15:19
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@ jackhyh, U had inderdaad de pech dat de prijzen daalde, dat is het risico van een meerjarig contract. Maar wat als de prijzen nu omhoog waren gegaan, had u ze dan het verschil betaald??.