fl
door floristco Apr 25, 2017 om 13:33
Huishouden & energie

Enexis hanteert niet altijd dezelfde tarieven voor een meterkast verplaatsen

Enige tijd geleden heb ik van Enexis een offerte ontvangen voor werkzaamheden tbv het verplaatsen van onze meterkast.
In die offerte staat oa, dat, omdat de kabels hier zijn doorgelust tussen de huizen in de straat, wij ook voor een nieuwe invoerkabel voor de buren moeten betalen.

Ik heb eens nagevraagd bij andere buren in de straat die dezelfde verplaatsing hebben gedaan.
Daar heeft niemand voor de nieuwe invoerkabel van de buren moeten betalen. Sterker nog, iedereen heeft een heel ander tarief betaald, uiteenlopend van 800 tot 1800 euro.
Wij zouden 2400 euro moeten betalen. Het lijkt er een beetje op dat er een willekeur aan tarieven wordt gehanteerd.

Ik snap dat het niet voor 800 euro kan (al vraag ik me af hoe dat tarief tot stand is gekomen), maar het lijkt mij niet meer dan redelijk dat wij voor het verplaatsen van de meterkast het standaard tarief betalen dat daar voor staat. Dat er geen aparte invoerkabels zijn bij alle huizen lijkt mij de verantwoordelijkheid van de netbeheerder, die het heeft aangelegd, en niet van de bewoners zelf. Als er 50 huizen vanaf ons zouden zijn doorgeschakeld zouden we volgens jullie redenering 50 x 750 euro moeten betalen, dat zou toch te gek voor woorden zijn...
Van medewerkers van Enexis kreeg ik te horen dat er niks aan te doen is en dat het beleid ergens in de laatste jaren veranderd is. 
Dat dat een kleine prijsverhoging tot gevolg heeft kan ik begrijpen, maar 750 euro vind ik nogal een bedrag.

Heeft iemand anders ervaring met dit soort zaken en is zo'n offerte aan te vechten?



1875 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ja
door janf43 - Apr 25, 2017 om 13:47
733 Antwoorden / 0 Vragen
0

De offerte zal gebaseerd zijn op de verwachte werkzaamheden. Dat er verschillen zijn lijkt me logisch. Bij het aanleggen van een netwerk wordt, uiteraard, geen rekening gehouden met een eventuele latere verplaatsing van de meterkast. Dat er daardoor verschillen in prijs ontstaan is vervelend voor u.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

zoom1
zoom1 - Apr 16, 2024 om 17:31
Computers & telefonie

Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer

Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset  niet meer ver ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer