ko
door koppelle Mar 22, 2017 om 18:26
Huishouden & energie

Enexis wil een slimme meter bij mij plaatsen, is deze wel te vertrouwen

Op internet zijn veel klachten over de slimme meter, zijn de meters die ze nu plaatsen wel in oorde en welke merken zijn betroubaar.

2222 7 Rapporteer

fa
door familyman - Mar 22, 2017 om 18:33
888 Antwoorden / 1 Vragen

Er is geen enkele zogenaamde slimme meter betrouwbaar.

jo
door jorisw Mar 22, 2017 om 19:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een bullshit. Slilmme meters zijn gewoon geijkt net zoals de oude meters. Maar misschien ben jij wel een gevalletje "zoals de waard is" en denk je dat iedereen op z'n werk andere bedonderd.

fa
door familyman Mar 22, 2017 om 19:36
888 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad verkoop je bullshit, Jorisw, in twee minuten dit bijelkaar gevonden van deze site, vier klachten:

Sinds kort hebben wij ook een heel hoog energieverbruik na gebruik van de slimme meter.

Sinds 2012 wonwn wij in een huis waar een slimme meter hangt. vanaf het begin haebben wij een hoge electrischiteit verbruik. Met hetzelfde gezin in het vorige huis hadden wij een veel lager verbruik.

In de verbruiks overzichten is duidelijk te zien dat mijn gas verbruik nooit boven de 60m3 uitkwam in 2013, 2014, 2015 en 2016. Nu met de slimme meter zit ik inene op afgerond 240m3

Kreeg stand door van verbruik  gas jan /febr 2017 tegen over jan/febr 2016  deze was het dubbele verbruik ! Nov 2016 slimmemeyer merk Kaifa van Essent gekregen ,niks anders gedaan dan vorig jaar

ge
door gewicht - Mar 22, 2017 om 18:46
170 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou er niet aan beginnen, het wemelt van klachten over die dingen. Velen gebruiken ineens veel meer stroom. Klagen heeft geen nut.
Gewoon weigeren het is nog niet verplicht en zal het voorlopig ook niet worden. De consument die met een analoge meter gewoon aan het eind van de maand het verbruik bijhoudt in een lijstje of zo is veel slimmer.

ro
door ronny530 - Mar 22, 2017 om 19:06
2777 Antwoorden / 41 Vragen

Ik heb sinds 17 januari 2017 een slimme elektrameter en laat hem door de engergie leverancier (NUON) wekelijks uitlezen en kijk het regelmatig na. Tot nu toe geen noemenswaardige verschillen gezien. Eigenlijk is geen enkele meter te vertrouwen maar als je de meter blijft monitoren zoals ik doe zie je vanzelf wel of er iets mis gaat. In mijn optiek wordt het probleem van een onbetrouwbare meter groter gemaakt dan het werkelijk is omdat er in het verleden nooit naar de meterstanden werd gekeken en nu wel. Veel mensen zien op de jaarafrekening pas wat er totaal verbruikt is maar houden geen rekening met de seizoenen waarin veel meer/minder gas en elektra worden verbruikt. In de wintermaanden ligt het verbruik vele malen hoger dan in de zomer dus dan kan het maarzo zijn dat men denkt dat de meter defect is maar dat is niet zo.

simon55
door simon55 Mar 22, 2017 om 20:20
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik hou de meterstanden al vanaf 1990 wekelijks bij

me
door mein33 Mar 22, 2017 om 22:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ronny530,

NUON leest uw meter niet uit, maar dat doet de netwerkbeheerder (eigenaar van de meter) en die geeft de meterstanden door.

ro
door ronny530 Mar 23, 2017 om 16:38
2777 Antwoorden / 41 Vragen

Niet helemaal waar want Nuon kan via de GPRS verbinding o.i.d. mijn meter aflezen. De netbeheerder is de enige die op verzoek de verbinding uit kan zetten omdat de klant dat niet wil.

fl
door flessebon - Mar 22, 2017 om 19:20
418 Antwoorden / 7 Vragen

Gewoon nee zeggen tegen de monteur en thuis verder gaan met waar je mee bezig was. Druk maken om welke de beste is is gewoon tijdsverspilling. Duurt misschien nog wel tien jaar voordat er een betrouwbare meter komt. Het is gewoon een geldkwestie, een paar bedrijven mogen meer dan 3 miljard euro opmaken.

ha
door halex - Mar 22, 2017 om 22:43
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Doe gewoon eens zoeken op deze site. Er zijn al genoeg vragen hierover gesteld, uw gewenste antwoord zal er vast wel tussen staan.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 23, 2017 om 00:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Oké, u vindt als u alles afstruind misschien 1000 klachten, zet dat af tegen de reeds 3.000.000 geplaatste meters. Dan heeft 1 op de 3000 mensen een klacht. Waarvan zeker de helft geen echte klacht zal blijken. Kortom kans van 1 op 6000 dat zich een probleem voordoet.

tijger1
door tijger1 Mar 23, 2017 om 16:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, item op tv geweest. En dan weet je het wel.

ro
door ronny530 Mar 23, 2017 om 17:59
2777 Antwoorden / 41 Vragen

Ik heb mijn collega's horen zeggen dat als de buren de magnetron aanzetten mijn slimme meter al op hol slaat door de straling van die magnetron. Het moet toch niet gekker worden. Zelfs een voorbij rijdende scooter kwam al aan de orde en meer van dit voor mij onzinverhalen.

tijger1
door tijger1 Mar 23, 2017 om 18:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En vergeet de aardstralen niet. :-))