Su
door Suzan27 Apr 28, 2017 om 11:19
Huishouden & energie

Etna vaatwasser garantie

Wij hebben op 14-4-2015 een keuken laten plaatsen (superkeukens) met een Etna vaatwasser en deze is dus nu na 2 jaar en 2 weken kapot.
etna zegt dat deze niet uit coulance gemaakt kan worden omdat deze 2 jaar garantie heeft en daar is 2 weken overheen.
ik moet dus als ik hem wil laten maken als hij al gemaakt kan worden (zit een sterke brandlucht in) €72 voorrijkosten betalen, €14 per 10 minuten monteer en eventueel materiaal.
wat kan ik hier nog meer mee.
moet toch niet kunnen 2 weken buiten de garantie.

8578 9 Rapporteer

ha
door halex - Apr 28, 2017 om 11:28
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U moet ook niet bij Etna zijn, maar bij Superkeukens. Gratis zal 't niet zijn, maar als het defect niet is ontstaan door slecht gebruik, zullen ze u wel wat tegemoet moeten komen. Een vaatwasser hoort niet na twee jaar al stuk te zijn.

ne
door neodutchio - Apr 28, 2017 om 11:30
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een gemiddelde levensduur van een vaatwasser zit rond de 7 jaar. Helaas komt Etna nergens voor in alle vergelijkingen, maar de slechtste vaatwasser zou nog altijd 4 jaar mee moeten gaan. Wat u zou kunnen voorstellen is reparatie en betaling via de afschrijving. Uw vaatwasser zit nu tussen het tweede en derde jaar en uitgaande van 4 jaar levensduur zou 25% van de reparatiekosten voor rekening van de verkoper zijn, Superkeukens. Overigens heeft u niets met Etna te maken, de verkoper is uw aanspreekpunt.

zoekster1
door zoekster1 - Apr 28, 2017 om 11:33
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als u hier al wat mee kunt, dan zult u bij de verkoper (Superkeukens) moeten zijn en niet bij Etna. De bewijslast dat de vaatwasser een defect heeft dat aan het apparaat zelf is te wijten ligt bij u. De verkoper kan nl stellen dat het door uw gebruik komt dat hij zo snel al kapot is gegaan. Na 2 jaar al kapot gaan is op zich niet iets wat je van een vaatwasser mag verwachten. Als u aannemelijk kunt maken dat de vaatwasser een ondeugdelijk product is, dan moet de verkoper ervoor zorgen dat de vaatwasser kosteloos wordt gerepareerd.

Overigens klopt niet wat Halex en Neodutcho zeggen, als u een ondeugdelijk product heeft dan heeft u recht op kosteloos herstel, daarbij horen ook de voorrijkosten/materiaalkosten. Zo staat het in de wet. Met afschrijving heeft u dan niets te maken.

klik HIER

Po
door Pontiac - Apr 28, 2017 om 11:58
131 Antwoorden / 5 Vragen

ja dat kan dus wel , gewoon voortaan een goeiekoop tuf merk kopen gaat zeker net zo lang of zelfs wel langer mee.

tijger1
door tijger1 Apr 28, 2017 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of misschien juist een beter merk kopen? Mijn eerste vastwasser 20 jaar, tweede ook 20 en draait mog steeds zonder problemen, was/is wel van Bosch.

Po
door Pontiac Apr 28, 2017 om 16:31
131 Antwoorden / 5 Vragen

twintig jaar geleden hadden we een vaatwasser van het merk "pontiac" .

marita5
door marita5 - Apr 28, 2017 om 12:02
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Suzan27 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

hansje klein
door hansje klein - Apr 28, 2017 om 12:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Onafhankelijk van het merk, maar wèl afhankelijk van de aanschaffingsprijs lees hier hoe lang, volgens de branche-organisatie, een huishoudelijk apparaat moet meegaan. Die twee weken over de garantieperiode hoeven géén argument/reden te zijn, maar dan moet u wel de verkoper aanspreken en niet de producent.

di
door dickster - Apr 28, 2017 om 15:36
69 Antwoorden / 2 Vragen

Probeer idd eerst of superkeukens coulance wil bieden. Kies anders voor een Beko-vaatwasser met bldc of prosmart motor(kijk daar wel goed naar want er zijn ook types zonder). Etna is helaas een erg matig merk. Ook uit praktijkervaring(2 familieleden die hem ok binnen 2 jaar stuk hadden) bleek dat ook. Beko is vrij oedkoop maar veel beter qua kwaliteit.

panter22
door panter22 - Apr 28, 2017 om 15:53
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk voor voobeeldbrieven en uitleg ook eens op:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-buiten-garantietermijn#no1

E
r kan sprake zijn van verlengde garantie van 5 jaar:
Ook met de apparatenleveranciers heeft Superkeukens speciale afspraken gemaakt. Als u kiest voor meerdere apparaten van hetzelfde merk, dan krijgt u automatisch een verlengde garantietermijn. Daarom kan de garantie voor uw nieuwe keukenapparatuur ook oplopen tot wel vijf jaar.
https://www.superkeukens.nl/meest-gestelde-vragen
Online is een serviceafspraak te maken:
https://www.superkeukens.nl/servicemelding