eekje0
door eekje0 Jan 2, 2017 om 17:04
Huishouden & energie
Finish vaatwastabletten die niet oplossen in de vaatwas machine

ik heb de powerbal finish vaatwas tabletten voor het eerst gekocht en na een vaatwasbeurt lag het blokje gewoon in mijn vaatwasser onaangetast. na een week weer een probleem,

vandaag weer een blokje gevonden en die lag nog in het bakje onaangetast.
ik heb een miele afwasmachine van 2 jaar oud, elk merk doet het prima maar finish dus niet.
de gellaag lost niet op.
 wat doe ik fout,of wat voor troep verkoop finish??

28941 15 Rapporteer

pe
door pebk - Jan 2, 2017 om 17:17
580 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit problemen mee gehad, ook niet met finish. Misschien een te kort programma?

Lost het wel helemaal op indien u het in het bestekbakje legt in plaats van het daarvoor bestemde bakje? Het kan zijn dat het klepje met dit merk moeilijker open gaat.

tenormin
door tenormin - Jan 2, 2017 om 17:18
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik weet niet of u het hebt over een nieuw tablet van Finish, maar dit las ik bij een (gesloten) onderwerp. Eerlijkheidshalve moet ik erbij schrijven de antwoorden niet te hebben doorgelezen.

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/vaatwastablet-finish-quantum

edrick3
door edrick3 - Jan 2, 2017 om 17:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Al eens bij de producent nagevraagd?
http://www.finishinfo.nl/forms/contact/

getty
door getty - Jan 2, 2017 om 18:03
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Werkt uw machine wel goed?
Ik heb nooit problemen met deze tabletten.

ge
door gewicht - Jan 2, 2017 om 18:10
170 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf ook meegemaakt dat het blokje niet werd opgelost. Monteur van Miele er bij gehaald want de machine was nog geen jaar oud, hij kon de oorzaak niet vinden. Alles werkte perfect. Dus monteur ging weer heen. (gelukkig geen rekening)
Het euvel bleef ,dus ik las nog eens heel goed op de verpakking van de tabletten,(merk van Lidl) wat bleek, de tablet moest uit de folie worden gehaald !!
Ik schaamde mij, maar alles werkt weer naar behoren. Alleen handen wassen na verwijdering van de folie.
Het is maar een hint.

ja
door janf43 - Jan 2, 2017 om 19:18
733 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn finish vaatwastabletten met en zonder oplosbare folie.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 3, 2017 om 00:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wellicht gebruikt u het eco-programma op uw Miele. Met dit programma wordt de vaatwasser minder warm. Draai bijvoorbeeld eens een intensief of extra heet programma.

brainless
door brainless - Jan 3, 2017 om 01:32
324 Antwoorden / 0 Vragen

Normaal klapt het klepje open tijdens het programma en valt het blokje in de machine.

Als het blokje blijft plakken; komt dit doordat het bakje vochtig is (of wordt tijdens het programma).
Even het rubber van de klep nalopen en kijken of het bakje droog is voordat u er een blokje in doet.

Rubber is evt te vervangen of (zoals al opgemerkt) het blokje in het bestekmandje doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 3, 2017 om 11:34
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Weet u wel zeker dat er een gel laag om die tabletten zit? Er zijn Finish tabletten met een oplosverpakkinglaag maar ook zijn er veel zonder! En dat dan ook nog van hetzelfde merk!

Anders dan een collega aangeeft: blokje buiten het bakje plaatsen heeft geen zin, dan is het bij de spoelbeurt al weg.

U kunt de gel laag ook zelf verwijderen.

Jeannetims
door Jeannetims - Jan 4, 2017 om 12:28
51 Antwoorden / 3 Vragen

Het gebeurde bij mij ook wel eens, dat de poeder die ik gebruik niet volledig opgelost was. Ik heb ontdenkt, dat dit in mijn geval wordt veroorzaakt door een groot object (glas, schaaltje, etc.) wat in het rek voor het bakje zit, waardoor het water het bakje niet kan bereiken. Nu ik hier op let gebeurt het nooit meer.

je
door jenet - Jan 4, 2017 om 12:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dag,
ik zou sowieso geen tabletten met folie kopen. Iemand die ik ken heeft ook een Miele vaatwasser nu 7 jaar, na 6 jaar alles verstopt en keuken zeiknat. Een rioolreinigingsbedrijf erbij en de verstopping kwam door de folie om de vaatwastabletten. Een paar keer per jaar met vaatwasreiniger de machine laten draaien net als de wasmachine kan helpen tegen verstopping. Een monteur zei eens dat
poederwasmiddel beter is dan vloeibaar en dit zal voor de vaatwasser gezien de verstopping ook beter zijn. De niet verpakte vaatwastabletten van de Lidl en deze door helft breken is voldoende voor een vaat. En je kunt een keer zolang met een doos.

luppo
door luppo - Jan 4, 2017 om 16:18
69 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan zijn dat de sproei armen aan het eind verstopt zijn
Verder adviseer ik u om gewoon losse poeder,zout en glansspoel middel te gebruiken die 3 in 1blokjes werken slecht

(40 jaar als sevicemonteur gesleuteld aan oa. vaatwassers)

eekje0
door eekje0 Jan 27, 2017 om 13:24
12 Antwoorden / 9 Vragen

bedankt voor de info

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 5, 2017 om 01:11
2189 Antwoorden / 14 Vragen

bij koud water krijg je smurrie,  lost het niet goed op en als het op de bodem komt te plakken.
Daarom kun je beter merkloze blokjes kopen van Action huismerk, zakje eraf en werk ook goed.

De folie lost pas op in warm water, bij koud water gaat het plakken en dat zal de oorzaak zijn.
Uw Miele is blijkbaar zo energie zuinig dat ze eerst met koud voorspoelen en telaat warm maken.

Of was je op lagere temperatuur,  55 graden zou nog kunnen maar lagere niet.
Liever de folie op 65 graden was, en dat is minder zuinig maar zo maakte ik wel die duurdere oplosbare folie op.
Had geen zin om ze open te trekken....

Ook vond ik de zakjes met natte handen plakkerig dus liever normale oude.

eekje0
door eekje0 - Jan 8, 2017 om 00:04
12 Antwoorden / 9 Vragen

ik heb de nieuwste blokjes van finish, die lossen zelf op, staat op de verpakking
 ik heb een bestek la bovenin mn machine ,dus die blokkeert niets.
het klepje was zeker wel open, heb er nooit problemen mee, 1x vastgeplakt en 1x in de machine ongebruikt.
geen tekort programma gebruikt, gebruik de 55 g  programma.
 de mail die ik verstuurde naar de fabrikant reageert niet.
mijn machine is bijna 2 jaar en was geen goedkope.

diandra
door diandra - Jan 27, 2017 om 15:08
32 Antwoorden / 24 Vragen

En als je nu de folie er eerst afhaald en kijken wat ie dan doet ? Niet alle tebletten zijn geschikt om direct in het bakje te doen.