ke
door kersout Feb 4, 2016 om 19:09
Huishouden & energie

Goedkoopste energie bedrijf

welke energie bedrijf is het goedkoopste

1283 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2016 om 19:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat kan niemand voor u bepalen. Raadpleeg eens wat vergelijkingssites.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2016 om 19:31
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Idem. En zoals al vaak gemeld is vergelijken lastig.Vaak zijn de gegevens niet compleet of uitsluitend gebaseerd op tijdelijke aanbiedingen.

diumenge
door diumenge - Feb 4, 2016 om 19:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die met de laagste tarieven.

gerbera
door gerbera - Feb 4, 2016 om 22:33
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als u alles bij elkaar opteld zoals, energie-tarief, transportkosten, vastrecht e.d. dan is diegene met de laagste prijs de goedkoopste.

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2016 om 22:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Degene die gratis levert.

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2016 om 22:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan nog wel met een cadeautje erbij natuurlijk. ;-)

Cookies
door Cookies Feb 4, 2016 om 23:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hij is leuk!

me
door mein33 - Feb 5, 2016 om 13:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@kershout,

Simpele vraag waarop geen concreet antwoord is te geven.
Als er echt één goede en betrouwbare energieleverancier de goedkoopste zou zijn dan konden alle andere energieleveranciers hun kantoren wel sluiten aangezien iedereen zich dan bij de goedkoopste zou aanmelden.
Om te bepalen welke leverancier voor u het "voordeligst" lijkt uit te pakken moet u een vergelijking maken op het tarief van gas per M3 en elektriciteit per Kw/h en het vastrecht dat maandelijks moet worden betaald.
De overige kosten voor transport en belastingen zijn overal het zelfde.
Vergelijkingssites geven allemaal hun voordeligste aan, maar het zijn wel allemaal andere bedrijven die het voordeligst zouden zijn.
Het is net als kiezen tussen een appel of een peer, éénmaal zul je moeten kiezen welke het gaat worden.

hansje klein
door hansje klein - Feb 5, 2016 om 13:36
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Pas op wanneer u via energie-vergelijkers gaat zoeken en vergelijken met een grotere tussenpoos.

Check vlak voordat u gaat overstappen vooral 'het kadootje' nog eens, want onafhankelijk van de vergelijkingssite-aanbieders, veranderen de energiebedrijven hun aanbod onverwachts op grond van.......??.......! De vergelijkingssite wast de handen in onschuld, wanneer u het kadootje uiteindelijk tòch niet krijgt. 'Tijdelijke actie, helaas'!

Fr
door Frans Harland - Feb 5, 2016 om 13:45
5 Antwoorden / Vragen

Gebruiker van groene stroom en gas.
GreenChoise
Geen addertjes onder het gras gelet op de eindafrekening.

akkerdistel
door akkerdistel Feb 5, 2016 om 16:38
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Never nooit geen groen-producten nemen, opdat deze enkel draaien op subsidie, eenmaal raden wie die betalen..

ro
door ronny530 - Feb 5, 2016 om 13:47
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Op de energieprijs is wel iets te besparen maar dan moet uw verbruik wel erg hoog liggen en over het algemeen is het op jaarbasis tientjes werk. Een welkomstpremie is vaak gekoppeld aan een langdurig contract met een vaste energieprijs u wordt dan eigenlijk blijgemaakt met een sigaar uit eigen doos. Ga zeker voor een variabele energieprijs want wereldwijd is de olieprijs nog aan het dalen en omdat de gasprijs aan de olieprijs gekoppeld is voorzie ik nog een verdere daling van de gasprijs. Let goed op het vastrecht want die kan bij de één hoger zijn dan bij de ander. Laat u zeker niet lokken door een lage voorschot nota want aan het eind van het eerste jaar wordt u afgerekend op het totale verbruik met als gevolg een hoge bijbetaling. Bekijk ook de recenties over het bedrijf van uw keuze want bij vooral prijsvechters regent het klachten.
Tot slot heel veel wijsheid bij uw keuze.

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 5, 2016 om 16:36
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je moet het hebben van de welkomstpremie en dat kan een besparing van rond de 150 euro per jaar opleveren, moet je wel ieder jaar overstappen. Daarbij is het wel handig om te weten -en hoe mee om te gaan- dat sites jouw internetgedrag volgen, dat kan positief uitpakken maar ook negatief..

ro
door romy25 - Feb 5, 2016 om 16:43
18 Antwoorden / 0 Vragen

Zie dit onderwerp op Kassa misschien helpt dat, er staan een aantal suggesties die je kan helpen met je keuze,