Ja
door Jas0n1994 Jul 26, 2016 om 14:12
Huishouden & energie

Havensteder bedrijf zonder service

Ik ben nu 22 jaar oud, en woon mijn hele leven al in een appartement.
Eerst hadden wij thuis comwonen en sinds een aantal jaar hebben wij havensteder.

Sinds dat wij havensteder hebben is de huur er al ruim met 20% duurder op geworden, en met de huur betaal je ook servicekosten.

servicekosten zijn ervoor bedoeld om ervoor te zorgen dat als er iets kapot gaat of iets gerepareerd moet worden dat havensteder die kosten dekt (aangezien je ervoor betaald)

Nu hebben wij een probleem met het toilet omdat die er al sinds de bouw van de flat inzit dus al zo'n 40 jaar. De loodgieter die ernaar kwam kijken had gezegt dat wij een nieuwe wc nodig hadden.

Mijn vader dus havensteder bellen. Havensteder kwam met het volgende antwoord
U kunt wel een nieuw toilet krigen maar de kosten zijn voor UW REKENING.

een paar maanden geleden, hadden wij een verzoek ingediend voor een nieuwe keuken omdat die kastjes het niet meer hielden, want ja de keuken was ook al 40 jaar oud.

Kwam een inspecteur langs van havensteder en zei het volgende:
Bewonersgedrag. Kosten zijn volledig voor uwzelf.

Herzelfde verhaal met de deuren, scharnieren laten los, Bewonersgedrag.

Badkamer, bewonersgedrag

Iemand enig idee wat wij kunnen doen. Want wij hebben geen zin om duizenden euro's te spenderen , aan iets waar wij in feite al voor betalen

mvg

6324 5 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jul 26, 2016 om 14:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat de huur sterk omhoog is gegaan, zal met de maatregel van Minister Blok te maken hebben. Servicekosten zijn niet bedoeld voor reparaties, maar bedoeld voor bijv. onderhoud algemene ruimte, liften, verlichting e.d.

Het is niet zo dat als je huurt, je helemaal NIKS hoeft te doen. En hoe weet je dat die keuken er al 40 jaar in zit? Wonen jullie er al 40 jaar?

da
door datzoekikop Jul 26, 2016 om 14:52
251 Antwoorden / Vragen

@Carola83, de vraagsteller is 22 lees ik, dus die zal er nog geen 40 jaar wonen.

ja
door jackyh Jul 26, 2016 om 15:47
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik woon ook in een huurflat. Er is een beheerder aangesteld door de eigenaar Achmea. Als er iets aan de hand is in de flat b.v. de verwarmingsketel staat te rammelen, de ventilatie is niet dicht of open te krijgen, de verwamingsradiator hangt scheef enz. dan meld ik dit bij de beheerder. Die geeft het door aan de desbetreffende firma die voor hun werkt en deze neemt contact met mij op. Na afspraak zorgt hij voor reparatie cq. vervanging. Tot op heden, en dat is best lang, is mij nog nooit 1 cent in rekening gebracht.  Soms dus herstel en soms dus vervanging. Ik heb sterk de indruk dat het geen liefdewerk was maar dat men verplicht is dit te doen.

Ja
door Jas0n1994 Jul 26, 2016 om 15:52
Antwoorden / 1 Vragen

Dit is de keuken badkamer en toilet die er sinds de bouw inzit. En aangezien de keuken badkamer wc, meterkast allemaal onder de servicekosten vallen Omdat wij er zelf niks aan mogen veranderen zijn HUN ervoor verantwoordelijk dat het allemaal werkt en allemaal goed is. Wel raar dat die servicekosten zogezegt voor de lift verlichting en vuil is en daar ook al jaren niks aan gedaan word Aan de trappenhuizen waar er om de zoveel dagen zwervers slapen en heel de boel onder urineren word niks aan gedaan Ja sorry hoor WAAR BETAAL JE DAN IN HEMELSNAAM DIE SERVICEKOSTEN VOOR Als nooit ergens wat aangedaan word

aurora1
door aurora1 - Jul 26, 2016 om 15:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees ook het huurcontract eens door....

redfloor
door redfloor - Jul 26, 2016 om 16:49
166 Antwoorden / 21 Vragen

Vaak is het zo dat dingen als een keuken of toiletpot een bepaalde 'levensduur' hebben. Dit is door Havensteder vastgelegd, waarschijnlijk in samenspraak met de bewonersvereniging. Vraag eens naar dat document. Zijn zaken versleten (na de levensduur), dan is vervanging voor rekening verhuurder. Zijn ze jonger, dan is het veelal voor rekening huurder. Volgens mij is jullie bewonersvereniging SHA De Brug. Succes!

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2016 om 17:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op de huurovereenkomst kunt u lezen waar u servicekosten voor betaalt. In het algemeen gezegd bij een flat voor schoonmaken algemene ruimten, verlichting algemene ruimten, tuinonderhoud en dergelijke. U betaalt geen servicekosten voor de wc, de badkamer of de keuken.

Ik begrijp niet zo goed wat er versleten kan zijn aan een wc en dat die er 40 jaar inzit, zegt natuurlijk helemaal niets. Dat ding is van porcelein, gebeurt verder niets mee. Dus als u zomaar een nieuwe wilt hebben, zult u die zelf moeten betalen. Ik denk dat mijn ene wc pot zo'n 38 jaar is en er mankeert niets aan. En wat houden die kastjes in de keuken dan niet meer? Huurverhogingen worden door de overheid voorgeschreven.  U bent dus niet op de hoogte van de regels

redfloor
door redfloor Jul 27, 2016 om 12:05
166 Antwoorden / 21 Vragen

Een toiletpot kan zeker verslijten. Bij mijne was het glazuur weggesleten in de loop der jaren.

tijger1
door tijger1 Jul 27, 2016 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stevige boodschappen dus.:-))

redfloor
door redfloor Jul 27, 2016 om 14:24
166 Antwoorden / 21 Vragen

Meer kwestie van te goed poetsen denk ik;)

audb
door audb - Jul 27, 2016 om 12:19
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een keuken die 40 jaar oud is moeten ze weldegelijk vervangen daar is de levensduur al van verstreken.

Ook een wc die sterk verouderd is dienen ze te vervangen doen ze dat niet dan gewoon naar de huurcommisie stappen, zorg er wel voor dat er goede en duidelijke foto`s worden gemaakt.

Ik herken het plobleem goed maar het valt echter niet onder "dagelijke onderhoud" zo als een kraan rubbertje vervangen of een stopcontact.

Scharnieren komen wel op rekening van een bewooner maar een paar kleine pluggen nemen en dan zit de deur weer vast.

Wat de bad kamer betreft dat hang er vanaf schimmel is meestal wel eigen schuld goed ventileren krijg je dan te horen maar als de afvoer dicht zit dan gaat dat dus niet lukken en als je die zelf niet schoon kan maken dan zijn ook hun dat verplicht te doen.

Dat geld niet als je centralle afvoer doos hebt die moet je wel weer zelf onderhouden mits je er bij kan.