Havensteder bedrijf zonder service
Ik ben nu 22 jaar oud, en woon mijn hele leven al in een appartement.
Eerst hadden wij thuis comwonen en sinds een aantal jaar hebben wij havensteder.
Sinds dat wij havensteder hebben is de huur er al ruim met 20% duurder op geworden, en met de huur betaal je ook servicekosten.
servicekosten zijn ervoor bedoeld om ervoor te zorgen dat als er iets kapot gaat of iets gerepareerd moet worden dat havensteder die kosten dekt (aangezien je ervoor betaald)
Nu hebben wij een probleem met het toilet omdat die er al sinds de bouw van de flat inzit dus al zo'n 40 jaar. De loodgieter die ernaar kwam kijken had gezegt dat wij een nieuwe wc nodig hadden.
Mijn vader dus havensteder bellen. Havensteder kwam met het volgende antwoord
U kunt wel een nieuw toilet krigen maar de kosten zijn voor UW REKENING.
een paar maanden geleden, hadden wij een verzoek ingediend voor een nieuwe keuken omdat die kastjes het niet meer hielden, want ja de keuken was ook al 40 jaar oud.
Kwam een inspecteur langs van havensteder en zei het volgende:
Bewonersgedrag. Kosten zijn volledig voor uwzelf.
Herzelfde verhaal met de deuren, scharnieren laten los, Bewonersgedrag.
Badkamer, bewonersgedrag
Iemand enig idee wat wij kunnen doen. Want wij hebben geen zin om duizenden euro's te spenderen , aan iets waar wij in feite al voor betalen
mvg
Dat de huur sterk omhoog is gegaan, zal met de maatregel van Minister Blok te maken hebben. Servicekosten zijn niet bedoeld voor reparaties, maar bedoeld voor bijv. onderhoud algemene ruimte, liften, verlichting e.d.
Het is niet zo dat als je huurt, je helemaal NIKS hoeft te doen. En hoe weet je dat die keuken er al 40 jaar in zit? Wonen jullie er al 40 jaar?
@Carola83, de vraagsteller is 22 lees ik, dus die zal er nog geen 40 jaar wonen.
Ik woon ook in een huurflat. Er is een beheerder aangesteld door de eigenaar Achmea. Als er iets aan de hand is in de flat b.v. de verwarmingsketel staat te rammelen, de ventilatie is niet dicht of open te krijgen, de verwamingsradiator hangt scheef enz. dan meld ik dit bij de beheerder. Die geeft het door aan de desbetreffende firma die voor hun werkt en deze neemt contact met mij op. Na afspraak zorgt hij voor reparatie cq. vervanging. Tot op heden, en dat is best lang, is mij nog nooit 1 cent in rekening gebracht. Soms dus herstel en soms dus vervanging. Ik heb sterk de indruk dat het geen liefdewerk was maar dat men verplicht is dit te doen.
Dit is de keuken badkamer en toilet die er sinds de bouw inzit. En aangezien de keuken badkamer wc, meterkast allemaal onder de servicekosten vallen Omdat wij er zelf niks aan mogen veranderen zijn HUN ervoor verantwoordelijk dat het allemaal werkt en allemaal goed is. Wel raar dat die servicekosten zogezegt voor de lift verlichting en vuil is en daar ook al jaren niks aan gedaan word Aan de trappenhuizen waar er om de zoveel dagen zwervers slapen en heel de boel onder urineren word niks aan gedaan Ja sorry hoor WAAR BETAAL JE DAN IN HEMELSNAAM DIE SERVICEKOSTEN VOOR Als nooit ergens wat aangedaan word
Vaak is het zo dat dingen als een keuken of toiletpot een bepaalde 'levensduur' hebben. Dit is door Havensteder vastgelegd, waarschijnlijk in samenspraak met de bewonersvereniging. Vraag eens naar dat document. Zijn zaken versleten (na de levensduur), dan is vervanging voor rekening verhuurder. Zijn ze jonger, dan is het veelal voor rekening huurder. Volgens mij is jullie bewonersvereniging SHA De Brug. Succes!
Op de huurovereenkomst kunt u lezen waar u servicekosten voor betaalt. In het algemeen gezegd bij een flat voor schoonmaken algemene ruimten, verlichting algemene ruimten, tuinonderhoud en dergelijke. U betaalt geen servicekosten voor de wc, de badkamer of de keuken.
Ik begrijp niet zo goed wat er versleten kan zijn aan een wc en dat die er 40 jaar inzit, zegt natuurlijk helemaal niets. Dat ding is van porcelein, gebeurt verder niets mee. Dus als u zomaar een nieuwe wilt hebben, zult u die zelf moeten betalen. Ik denk dat mijn ene wc pot zo'n 38 jaar is en er mankeert niets aan. En wat houden die kastjes in de keuken dan niet meer? Huurverhogingen worden door de overheid voorgeschreven. U bent dus niet op de hoogte van de regels
Een toiletpot kan zeker verslijten. Bij mijne was het glazuur weggesleten in de loop der jaren.
Stevige boodschappen dus.:-))
Meer kwestie van te goed poetsen denk ik;)
Een keuken die 40 jaar oud is moeten ze weldegelijk vervangen daar is de levensduur al van verstreken.
Ook een wc die sterk verouderd is dienen ze te vervangen doen ze dat niet dan gewoon naar de huurcommisie stappen, zorg er wel voor dat er goede en duidelijke foto`s worden gemaakt.
Ik herken het plobleem goed maar het valt echter niet onder "dagelijke onderhoud" zo als een kraan rubbertje vervangen of een stopcontact.
Scharnieren komen wel op rekening van een bewooner maar een paar kleine pluggen nemen en dan zit de deur weer vast.
Wat de bad kamer betreft dat hang er vanaf schimmel is meestal wel eigen schuld goed ventileren krijg je dan te horen maar als de afvoer dicht zit dan gaat dat dus niet lukken en als je die zelf niet schoon kan maken dan zijn ook hun dat verplicht te doen.
Dat geld niet als je centralle afvoer doos hebt die moet je wel weer zelf onderhouden mits je er bij kan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Waarom blijft het internet via de tv kabel zo duur?
Al vanaf 2001 zijn wij abonnee van Casema en nu Ziggo, via de coax-kabel voor TV, Internet en telefonie.
Inmiddels betalen wij in Nederland ruim 2x zoveel voor het ontvangen van TV, etc. ,als andere burgers in de EU.
De reden hiervoor is dat er een monopoliepositie is gegund aan tv- kabelbeheerders. Dat zou moete worden beeindigd.
De ACM vindt, ten onrechte, dat aan derden gee
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer