ma
door margaveenema Aug 11, 2005 om 16:49
Huishouden & energie

Heffingskorting energie

Hai,

Vraagje: 'k Heb gelezen dat je van je energieleverancier (in mijn geval Eneco Energie) een heffingskorting krijgt op je energiebelasting en dat deze korting terug te vinden zou zijn op je jaarnota.

Nu kan ik op mijn jaarnota geen heffingskorting terugvinden, klopt dit of wordt ik genept?

Alvast bedankt voor je reactie!

1412 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 11, 2005 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eneco gebruikt niet de term heffingskorting maar vermindering energiebelasting. Deze wordt berekend over het aantal dagen dat u electriciteit werd geleverd en bedraagt in 2005 maximaal € 230.86 - Groeten - E.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2005 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je, maar ook dat kan ik niet terugvinden op m'n jaarnota. Het enige wat ik terugvind (en terugontvang) is Restitutie Gasunie (en m'n vastrechtkorting)...

ve
door verwijderd - Aug 11, 2005 om 23:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is wel m'n jaarnota van over de verbruiksperiode t/m oktober 2004. Gaat de korting misschien pas in vanaf 2005?

ve
door verwijderd - Aug 13, 2005 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dit is ee maandelijkse korting.

Maar voordat we verder gaan.. je spreekt over je energieleverancier, en ik zie een melding van Gasunie..... je bent toch wel goed aan het kijken heh? Je krijgt de heffingskorting namelijk terug van de elektraleverancier en niet van je gasleverancier....

Volgende stelregel is dat alleen percelen met een woon- of verblijfsfunctie in aanmerking komen voor de teruggave. Mocht dat bij dit perceel niet gelden, of in het verleden niet gegolden hebben en niet gewijzigd zijn in de administratie van Eneco, dan is dat de oplossing.

Ik hoor graag!

Groet,

M.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2005 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

restitutie van de gasunie klopt ook wel, dit is een voordeel dat ooit
door de gasunie in het leven is geroepen om mensen aan te zetten tot
het gebruik van gas. Echter gas is nu gemeengoed geworden, en die
'bijdrage gasunie' is per dit jaar gestopt. Dit is dus het laatste jaar
dat die bijdrage (zij het voor een deel van de rekening) er op staat.

Hoe de heffingskorting op de electriciteit bij de Nuon vermeld staat weetik echter niet..