Hoe dien ik een kacht in tegen oxio
[edit internetredactie: Dit is een openbaarforum. Het is niet verstandig uw eigen telefoonnummer onderaan het bericht te plaatsen]
Ik heb een rekening van Oxio ontvangen van ruim 700 euro. Ik zou een verbruik hebben alsof ik met een gezin van 4 a 5 personen hier woonachtig ben. Terwijl ik een allenstaande dame ben. Ik heb contact opgenomen met Oxiio en deze geven aan dat ik mijn meter kan laten ijken via Leander maar dit kost mij 380 euro die ik niet heb want ik leef rond het bestaandminimum en heb voedselbank.
Ik heb de meterstanden gedurende een periode van twee weken bijgehouden om te zien of mijn meter werkelijk zo snel opliep. Ik heb dit doorberekend op jaarbasis en kom bij lange na niet aan het verbruik wat Oxio opgeeft.
Al mijn pogingen om de rekening te corrigeren naar werkelijk verbruik lopen op niets uit , omdat Oxio en Leander naar elkaar verwijzen.
Wat kan ik doen om mijn recht te halen.
Vriendelijke groet, M.j.A
Een klacht over de oplossing?
Ben je niet tevreden over de oplossing van je klacht? Meld het ons! Dat kan per e-mail of brief. Je brief stuur je naar ons postadres:
Oxxio Klantenservice
Postbus 100
3000 AC Rotterdam
Je klacht en de gevolgde procedure wordt opnieuw beoordeeld en er wordt ook gecontroleerd of de klacht correct behandeld is. Afhankelijk van de ernst van je klacht krijg je een vast contactpersoon aangewezen. Hierover krijg je uiterlijk binnen 4 weken schriftelijk bericht.
bron
Nu twee weken het verbruik opnemen, geeft natuurlijk helemaal geen goed beeld van een jaarverbruik.
Kloppen de standen op de afrekening wel met de meterstanden? Zijn verleden jaar ook de meterstanden doorgegeven of waren die geschat?
En wat zou u dan verbruikt hebben?
Hallo MJaborgart ,
Plaats uw klacht op klachtenkompas en klacht.nl , klik op de rode regels .
http://www.klachtenkompas.nl/oxxio
http://www.klacht.nl/oxxio/
Inderdaad gaat het om gas of elektragebruik en waar stookt u iw huis op? Een meting nu doen als de kachel niet aanstaat slaatnatuurlijk nergens op.
is het misschien een correctie van meerdere jaren omdat voorgaande standen schattingen waren?
Kan je de meterstanden van vorig jaar en dit jaar eens posten hier? Dan kunnen we kijken of het bedrag kan kloppen.
Dank voor jullie antwoorden !!
De communicatie met Oxxio verliep uitstekend (complimenten voor het meedenken van de dames die ik aan de lijn kreeg!!), de klacht lijkt zich te spitsen op de netwerkbeheerder Liander, die in wezen een monopoliepositie lijkt te hebben in het geheel:
Niemand anders dan zijzelf mogen aan de meter zitten, ondanks dat ze zeggen dat de meter van Oxxio is.
De enige manier om de meter na te laten kijken, is door Liander 380,-- te betalen, en dan ijken ze de meter. Als blijkt dat de meter inderdaad niet goed heeft gefunktioneerd, krijg ik dat geld terug, MAAR de gehele controle wordt door Liander zelf gedaan en niet door een onafhankelijke derde, dus ik verwacht niet dat ik dat geld ooit nog terug krijg.
Een beetje "de slager keurt zn eigen vlees"- principe dus. De onrechtvaardigheid dat je met een minimum-inkomen in feite niet eens kunt reclameren geeft me het gevoel van tegen de muur gezet zijn, en de neiging om het loodje zélf van die kast af te knippen alleen al om mn gevoel van onrecht uiting te geven!
De brief was bedoeld voor de redactie van Kassa , in de hoop dat zij iets kunnen bereiken. Een onderzoek van hen is vaak al genoeg om bedrijven nerveus te maken, waarmee Kassa een veel solidener onderhandelingspositie heeft dan ikzelf.
Eerdere jaren zijn niet vergelijkbaar, omdat ik pleegkinders in huis heb gehad.( In een generatie die onzichtbare kosten als gratis beschouwen ;) )
Vorig jaar was dus het 1ste volledige jaar als 1-persoonshuishouden en de kosten doken dan ook naar beneden. Zo laag, dat ik mijn maandbetalingen zowel van gas (stookkosten) als electra 10 euro hoger heb laten zetten dan in dat jaar geadviseerd werd door Oxxio.
Van de stookkosten kreeg ik dan ook 150,-- retour, en van de energie een kleine hartverzakking van bijna 700,00 bijbetalen !
Oxxio heeft alleen de zelf-opgegeven jaarlijkse meterstanden, en baseren hun rekeningen logischerwijs daarop.
Liander als netwerkbeheerder mag als enige kijken of de meter wel correct werkt, maar of ik daarvoor dus maar even mn lege (schone) sokken wil omdraaien om 380 op te hoesten ....
Dat geld heb ik dus niet, hoef ik ook niet te kunnen verwachten de komende jaren, dus met een miimuminkomen is het slikken of stikken (maar dit kan dus elke jaar willekeurig op iedere aansluiting bij het Liander netwerk gebeuren !!! )
Het zou voor netwerkbeheerders verboden moeten zijn om geld te vragen voor het onderhoud/controle van hun eigen product !
Daarnaast misbruiken ze dit blijkbaar om klachten te voorkomen en af te schrikken.
Mijn hoop is dus gevestigd op interventie van een programma als Kassa.
Maar ik ben heel blij dat ik hier even hele breeeede schouders en meedenken mocht krijgen tegen de stress die dit geeft.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer