as
door ason Feb 16, 2017 om 19:32
Huishouden & energie
Hoe krijg ik de rode wijn vlekken uit katoen trui weg

Er viel een glas rode wijn op mijn witte katoen trui.
hoe krij ik dat weg.

7229 16 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 16, 2017 om 19:42
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Moeilijk. Dat is één ding. Hoe lang zit het al in de trui. Meestal gelijk bestrijden met, hoe raar, witte wijn. Maar omdat het katoen is: probeer toch wat bleekmiddel, lauw water en grote emmer. Op Oma weet Raad schijnen veel tips te zijn alleen: uit mijn blauw katoenen trui heb ik de vlek (was maar 1 grote) niet weg gekregen.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 16, 2017 om 19:50
7182 Antwoorden / 3 Vragen
tenormin
door tenormin Feb 16, 2017 om 19:58
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Die tips had ik geprobeerd @shoppie, lukte niet. Maar kreeg uiteindelijk het shirt vergoed van de KLM: ze serveerder plastic bekers "met scheur". Heeft hen best wat hemden, truien, shirts gekost. ;-)

sjjoppy
door sjjoppy Feb 16, 2017 om 20:28
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie tussen de reacties goede resultaten voor wit,  opvallend was de vanish oxy action uit een blauwe trui lukt het dus kennelijk niet.

tenormin
door tenormin Feb 16, 2017 om 20:58
16826 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. Misschien zou het gelukt zijn, ware het niet dat we nog 10 uur te vliegen hadden (en de crew er alles aan probeerde te doen). Was wel grappig: ik kreeg shirt met CREW KLM aan de hele reis. Uit het vliegtuig eigen trui achterstevoren aangetrokken. Inventief, toch?

sjjoppy
door sjjoppy Feb 16, 2017 om 21:25
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Schitterende oplossing inderdaad ;)

boerenbond
door boerenbond Feb 17, 2017 om 15:04
44 Antwoorden / 0 Vragen

SJoppie

Kun je mij vertellen hoe je zo`n link plaats, luk mij niet wordt niet rood kan er niet op klikken??

sjjoppy
door sjjoppy Feb 17, 2017 om 15:10
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Een link plaatsen: Een adres uit de adresbalk kopiëren, dan in het antwoordvak bovenaan op het symbooltje naast de U klikken en in beide vakken het gekopieerde adres plakken, als laatste op OKÉ klikken. De link wordt rood nadat op PLAATS geklikt is. Nog even controleren of het gelukt is.

marita5
door marita5 - Feb 16, 2017 om 20:10
11508 Antwoorden / 15 Vragen
tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2017 om 20:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het met gewoon wassen niet eruit gaat, kunt u "Wolwit" proberen. Het daar een tijdje inzetten.

Let op dat spul stinkt wel, niet morsen, daarna trui weer gewoon wassen.

Te koop bij drogist. Is van Echfa, klein flesje.

ja
door jackyh - Feb 16, 2017 om 20:20
953 Antwoorden / 4 Vragen

Niet ze blijven altijd zichtbaar.

Cookies
door Cookies - Feb 16, 2017 om 20:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Weet je zeker dat het katoen is? Op de foto lijkt het niet op katoen. Je kunt de trui ook een wijnrood kleurtje geven door hem in een wijnbad te leggen.;-)) Wel oppassen dan bij alcoholcontrole.

aurora1
door aurora1 - Feb 17, 2017 om 03:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Scheerschuim: http://nl.wikihow.com/Een-rode-wijnvlek-verwijderen
Even scrollen naar droge vlekken verwijderen.
Voorzover ik weet moet je die scheerschuim even laten intrekken en er een droge doek op leggen opdat  de vlek met schuim in die doek kan trekken.
Voortaan als rode wijn gemorst wordt direct Spa Rood erop doen, dus niet wachten tot het ingetrokken en droog is.

fa
door familyman - Feb 17, 2017 om 10:50
888 Antwoorden / 1 Vragen

Niemand denkt eraan, maar je kan natuurlijk de trui ook verven of helemaal in de wijn doen. Om nu een l****g antwoorde te geven:  'gebruik een schaar' zou de vraag niet echt beantwoorden.

Cookies
door Cookies Feb 17, 2017 om 10:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niemand denkt er aan?

simon55
door simon55 - Feb 17, 2017 om 13:40
1556 Antwoorden / 5 Vragen

He dat is mijn trui zo een heb ik ook

le
door lettyhaneveld - Feb 17, 2017 om 14:13
1 Antwoorden / Vragen

Gewoon met jonge jenever besprenkelen.

edrick3
door edrick3 Feb 17, 2017 om 14:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

zonde! ;-) drankmisbruik.

jo
door joskaa - Feb 17, 2017 om 14:30
80 Antwoorden / 44 Vragen

Heb ik ook een keer aan de hand gehad bij een 100% katoenen trui; ben ermee naar een stomerij gegaan en heb gevraagd enkel de rode wijnvlekken eruit te halen dus niet helemaal te reinigen. Moest 1 euro betalen, topservice dus. Nou waren dat een stuk of 5 vlekjes en dit zijn er iets meer. Ben wel met Carola eens: trui oogt op foto niet als 100% katoen maar dat maakt voor een stomerij niets uit.  Als een wijnvlek er maart kort in zit kun je direct reinigen met spa (of huismerk) rood.

ja
door janf43 - Feb 17, 2017 om 15:06
733 Antwoorden / 0 Vragen

En als alle tips geholpen hebben. stoppen met drinken. U heeft kennelijk daarbij geen vaste hand...

ko
door korevrouw - Feb 17, 2017 om 15:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Direct na het ongelukje altijd witte wijn erover.
misschien lukt het nu nog.
Vanish kan ook nog wel eens helpen.

lp
door lpaard1981 - Feb 17, 2017 om 16:47
50 Antwoorden / 1 Vragen

een hele bekende truc om rode wijn te verwijderen is witte wijn er overheen gieten.
zout werkt vaak voor heel veel vlekken.
ossengal werkt altijd. de meeste vlekkenmiddelen zijn ook op basis van ossengal.
als het een wat oudere vlek is het stuk ossenaglzeep oplossen in heet water dit af laten koelen en dan de trui erin zetten.
lang laten inweken en dan in de wasmachine.
succes

re
door red1 - Feb 17, 2017 om 18:12
329 Antwoorden / 1 Vragen

schaar ??