marianne51
door marianne51 Oct 15, 2016 om 15:45
Huishouden & energie

IK MOET 800 EURO BIJBETALEN OP MIJN EINDAFREKENING BIJ ENECO DIT IS NIET NORMAAL

ik kreeg eind mei zomaar een mail of ik even 800 euro wil betalen op mijn eindafrekening bij de eneco ik zou volgens de eneco drie keer zoveel gas hebben gebruikt het jaar daarvoor hadden we maar 600kubieke meter gas verbruikt nou hadden we vorig jaar een toon laten plaatsen nou dat is echt een waardeloos ding we moesten iedere keer een monteur laten komen om de toon te laten resetten als we de verwarming op 20 graden zette ging het vanzelf door de toon naar de 25 graden en we hebvben vaak gebeld en dan zeggen ze bij de eneco we kunnen de toon niet meer nakijken want we hebben de toon weg laten halen dus ze willen niet toegeven dat het aan de toon ligt dat er zoveel gas is verbruikt ik vind dit niet normaal hoor wie heeft ook ervaring met de toon van eneco?groetjes m van den berg de lange krimpen  aan de ijssel

4443 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 15, 2016 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, ik heb geen ervaring met de Toon. Maar als u in mei de afrekening hebt gehad, hebt u toch allang betaald? En 600 m3 is in verhouding wel heel erg weinig. Was de stand dat jaar daarvoor wel goed opgenomen?

tijger1
door tijger1 - Oct 15, 2016 om 15:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Haal uw naam en adres weg. Dit is een openbaar forum. Anders krijgt u wellicht allemaal vervelende aanbiedingen.

zoekster1
door zoekster1 Oct 15, 2016 om 15:57
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Of juist gunstige!

tijger1
door tijger1 Oct 15, 2016 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, met een gratis I-pad.:-((

Cookies
door Cookies - Oct 15, 2016 om 15:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat je 800 euro moet bijbetalen, zegt niks over het gasverbruik. Kan ook zijn dat je maandelijks voorschot veel te laag is geweest.

En was die 600m3 geschat of een opgenomen stand? Als er een *achter het verbruik staat, was het geschat. Zou mooi zijn als je hier even meldt a) je maandelijks voorschot, b) het gasverbruik over de voorbije 3 jaren en c) of er wel/niet een * achter het gasverbruik staat van het vorige jaar.

aurora1
door aurora1 - Oct 16, 2016 om 00:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is een erg lange zin.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 16, 2016 om 01:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Punt :-)

dirk-jan visser
door dirk-jan visser - Oct 16, 2016 om 09:10
10 Antwoorden / 1 Vragen

Nou Eneco denkt ook dat zij de Netbeheerders zijn van de Nederlandse Staat.
Waar zij contact opnemen met EDR in Leidchendam die daar denken dat zij de Kridiet kantoor zijn van Nederland
Wat u moet doen is Liander inlichten dat Eneco te veel in rekening weet te brengen en u kunt u vermelden bij BKR in Tiel omdat Eneco vele mensen te veel laten betalen.
U kunt ook dit vermelden bij www.radar.mm en de Geschillen Commissie afdeling Energie

holstein
door holstein - Oct 16, 2016 om 14:17
922 Antwoorden / 16 Vragen

Hebben we een relatief goedkoop jaar, dan past de energieboer de deelbetaling daarop aan en als jij die bv niet weer hoger hebt gezet kan het verschil snel oplopen, al is het verbruik de laatste paar jaar toch relatief laag en dat verschil moet ergens zitten.
Het is natuurlijk relevant om te weten wat voor gezin en type huis het om gaat, want 600 is wel heel erg laag, dat verbruik weet ik van iemand in een bejaardenappartement, komt ook rond de 600 uit, maar dat zal je zelf eigenlijk moeilijk lukken, dus je kunt de rekensom zelf maken.

jo
door jorisw - Oct 16, 2016 om 14:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En die Toon heeft ook nog eens de shift- en punttoets kapot gemaakt....

Is het nu werkelijk zoveel moeite om het gewoon op een normale manier te schrijven?

Ma
door Mat Matheij - Oct 16, 2016 om 15:30
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer u gebruik maakte van 'Toon' neem ik tevens aan dat er sprake is van een slimme gasmeter. Hier zou u relatief eenvoudig op moeten kunnen aflezen hetgeen uw maandelijks verbruik is. Tevens had uw leverancier in een tweemaandelijks overzicht u op de hoogte kunnen stellen van het verhoogde verbruik. Energieleveranciers verwijzen naar enige beheerder en visa versa en het gelijk halen via Consuwijzer of rechtstreekser ACM is niet eenvoudig. U kunt wel om bemiddeling verzoeken maar hieraan zijn kosten verbonden. Bij gelijk krijgt u weliswaar deze kosten vergoed maar dan dient u over afdoende bewijsmateriaal te beschikken. Ik pleit alhier reeds langer voor beter toezicht aangezien deze vorm van klacht vaker voorkomt. Blijf vooral uw (twee)maandelijkse gas en stroomverbruik monitoren dan komt u niet voor verrassingen te staan. Maar dit advies komt thans meer als mosterd na enige maaltijd.

tijger1
door tijger1 Oct 16, 2016 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die Toon is allang ingeleverd en zingt nu een toontje lager. En de nota is van mei.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 17, 2016 om 12:01
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ik ben wel nieuwsgierig wat 'toon' is. Hoe dan ook komt het mij voor dat 600 cuub erg weinig is.

Be
door Bep64 - Oct 20, 2016 om 21:25
6 Antwoorden / Vragen

Je hebt tegenwoordig toch op ieder moment inzage in je verbruik?