mi
door mixkassa 18 jan. 2011 om 22:59
Huishouden & energie

Jaarcontract energie Essent, waar te controleren?

3,5 jaar geleden ben ik na de verhuizing klant geworden van Esent (de vorige bewoners zaten bij een andere leverancier). Nu belde ik Essent laatst omdat ik wilde overstappen en opzeggen. Toen werd mij gezegd dat ik voor energie een contract had voor onbetaalde tijd, maar voor gas voor een jaar en dat ik er dus nog tot november aan vast zat.

Dat kwam voor mij als een totale verrassing. Ik heb nooit post gehad van Essent waarin stond dat het om een jaarcontract gaat. Horen ze me dat niet ieder jaar te sturen, incl verlenging?

Hoe kan ik controleren dat de klantenservicemedewerker gelijk heeft en me niet met zo'n trucje langer probeert te binden. Er werd ook gezegd dat ik nu nog niet op kon zeggen, maar pas in het najaar. Dat vond ik ook vreemd. Zelfs als je contract nog maanden doorloopt, je kan toch altijd ook maanden van tevoren opzeggen, zodat je het niet kunt vergeten? Zolang je je dan maar aan de looptijd houdt.

Wie kan me met beide zaken, vooral de eerste vraag over controle jaarcontract helpen. Ik kan het nergens vinden.

4191 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

mi
door mixkassa - 18 jan. 2011 om 23:14
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb iets meer informatie nav een tip. Op mijn jaarcontract staat bij energie inderdaad jaarcontract variabel en bij gas jaarcontract vast. Er staat geen opzegdatum bij, maar ik ben hier destijds in november komen wonen, dus dat kan wel kloppen.

Dat is dan een belangrijke tip aan alle andere potentiele klanten: Kijk als je een contract afsluit bij Essent goed na, wat ze afsluiten. Ik heb al mijn documentatie van 3 jaar geleden bekeken, ik heb alleen om gas en energie gevraagd en het nooit over vast of variabel gehad. In mijn vorige huis had ik ook variabele energie van ze (gas niet, er was daar stadsverwarming en elec. koken), maar ik ben er automatisch vanuit gegaan, dat ze dit dat nu ook vanzelf zouden doen. Blijkbaar niet en zetten ze het ene op variabel en het andere op vast!!

Is er misschien nog iemand die weet hoe het zit met de opzegging. Dienen ze die nu al te accepteren (waarbij het dan nog 10 maanden doorloopt)?? Ik ben bang dat ik het tzt vergeet.

door wolfenjong - 19 jan. 2011 om 11:50
859 Antwoorden / 10 Vragen
0

Hallo

Als u op de site gaat van Essent, dan kunt u zelf in de voorwaarden lezen hoe het zit.
Zo maar een medewerker van Essent geloven zou ik ook niet doen in u geval

Succes er mee.

door audb - 19 jan. 2011 om 13:05
941 Antwoorden / 5 Vragen
0

U kunt nu gewoon al overstappen dan regelt de nieuwe provider dat uw contract wordt stopgezet.
Soms is het zelfs zo dat de contract over genomen wordt door de nieuwe provider en de boete door hun wordt betaald.

door erik9472 - 19 jan. 2011 om 13:19
49 Antwoorden / 1 Vragen
0

Op de site van Essent kunt u een "mijn essent" aanmaken. Daarna kunt u uw gegevens inkijken. Jaarrekening/adres/afgesloten contract.
Als u een papieren rekening krijgt van Essent moeten daar ook de gegevens van het contract op staan.

ri
door riebnj - 19 jan. 2011 om 14:05
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

weer iemand die de polis pas goed doorleest als er zgn problemen zijn. Wanneer u dat direct had gedaan, had u direct bezwaar kunnen maken tegen 1 jaar vast voor uw gas. Maar volgens mij is dat gewoon standaard bij Essent, dus had u voor die tijd even moeten vragen en niet gewoon maar aannemen dat het zo gaat als u denkt dat het gaat. Meestal is dat dus niet zo. En dat een andere maatschappij de boete overneemt lijkt me stug. Gewoon maar wachten tot november en het op de kalender aantekenen. Nog wel even nazien dan of er een opzegtermijn is van hoelang??? Sterkte.

door valerius-2 - 19 jan. 2011 om 14:18
7841 Antwoorden / 95 Vragen
0

[Soms is het zelfs zo dat de contract over genomen wordt door de nieuwe provider en de boete door hun wordt betaald.

Als u dit gaat doen laat dan door u nieuwe leverancier u dit zwart op wit laten bevestigen.

door thomasfrederiks - 19 jan. 2011 om 15:05
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zat ook bij Essent en ben overgestapt naar Energie Direkt.De boete wordt door hun betaald en ik heb nergens last van.Ik ben ervan overtuigd dat het soepel zal verlopen.Als je overstapt moet je goed vragen hoe de eventuele boete geregeld wordt,je moet dan een bandje inspreken en ook schriftelijk dien je een duidelijk antwoord te krijgen.

fo
door forumessent - 19 jan. 2011 om 16:23
117 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste mixkassa,

In uw bericht van 18 januari op dit forum geeft u aan dat u een vraag heeft over uw contractlooptijd.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar forum@essent.nl. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

mi
door mixkassa - 20 jan. 2011 om 01:05
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ik wist niet eens dat het mogelijk was een eventuele boete over te laten nemen door de nieuwe provider, maar ik ga het zeker navragen. (en op papier laten zetten, voordat ik iets teken!! zoals jullie adviseren).

Ik heb vanmiddag in ieder geval antwoord van Essent gekregen, nog niet helemaal naar tevredenheid (heb ze gevraagd kopie contract op te sturen) maar ze gaven ditmaal wel op schrift aan, dat ik wel degelijk eerder op kan zeggen en dat dit niet pas 2 maanden van tevoren kan. Alleen is het wel vaak zo, schrijven ze, dat de opzegging door de nieuwe provider geregeld wordt en dat die (volgens hun ) dan pas in het najaar zal willen overnemen, maar uit de diverse verhalen op forums als deze blijkt wel dat dat onzin is. Ik ga gewoon deze week nog bellen met de nieuwe provider.

Nog even een tip: op de consumentenbond staat een energiewijzer waarnee je uit kunt rekenen, welke provider in jouw situatie het beste is, die is tijdelijk gratis zag ik.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

to
tom weenink - 26 aug. 2016 om 12:39
Computers & telefonie

Bent u ook benadeeld door Vodafone met ontbindingsvoorstel om ontbreken dekking?

Helaas ondervind ik problemen met het netwerk van Vodafone aan de kust van NL. Nog duidelijker: de dekking ontbreekt in het geheel. 

Wij hebben een seizoensplaats (6 maanden) op een bekende duincamping aan de NH kust. Bellen, gebeld worden en internetten is niet mogelijk in een straal van 3 KM. Er staan op onze camping alleen al 600 seizoensplaatsen. Nu ik zelf met het dekkings probleem ... Lees meer

Sa
SaskiaB - 25 aug. 2016 om 10:57
Geldzaken & recht

Verplichtingen verhuurder met hitte

Beste mensen,

wij huren een zolder van een gebouw van vier hoog.
In de zomer wordt het hier erg warm aangezien wij geen air conditioning hebben.
Zelf hebben wij geprobeerd om alle ramen te voorzien van geïmproviseerde zonwering, maar tevergeefs.
Mijn vraag was of de verhuurder enige verplichtingen heeft t.o.v. de woning wanneer het erg warm wordt. 

Groetjes,
Lees meer

mu
mutti albers - 25 aug. 2016 om 19:16
Auto & vervoer

Motor Gazelle e-bike kapot

Ik heb preies 4 jaar geleden een Gazelle e-bike gekocht, maar de motor is al kapot. Een nieuwe kost 435, 00 incl montagen. Ik krijg nu van Gazelle 25% korting op een nieuwe.
Moet ik hier genoegen mee nemen? Lees meer