Es
door Essie123 Sep 27, 2016 om 14:51
Huishouden & energie

Kan Itho Daalderop kalkfilter tbv plintboiler verplichten

Hallo, wij hebben een defecte plintboiler (BL-5) van Itho Daalderop. Het is de 2e boiler in 5 jaar tijd die kapot gaat, er komt alleen nog koud water uit. De eerste boiler is onder garantie kostenloos vervangen. Voor de nieuwe hebben we verlengde garantie geregistreerd, maar die blijkt alleen voor onderdelen te gelden. Na wat mailverkeer de toezegging gekregen dat Itho de boiler toch kostenloos zal vervangen. Maar dan moeten wij wel een filterset a EUR 139,= aanschaffen. En elk jaar moet dit filter worden vervangen a EUR 79,=. Als we ervan uit gaan dat de boiler dan 5 jaar mee gaat, dan zijn we EUR 534,= kwijt aan filterkosten. Als we de filterset niet aanschaffen vervalt alle garantie.

In eerdere handleidingen van Itho staat de filterset als accessoire vermeld. Als een niet-noodzakelijk iets dus. In een latere versie staat vermeld dat de filterset moet worden aangeschaft als de waterhardheid hoger dan een bepaalde waar is, wat in ons geval niet zo is. En nu hebben ze het verplicht gesteld om de set aan te schaffen. Inmiddels worden nieuwe plintboilers inclusief filters verkocht.

Ik vind het een schande dat Itho klanten op hoge kosten jaagt omdat zij geen deugdelijk product leveren. Ik vind dat Itho er verantwoordelijk voor is dat hun product goed functioneert, zonder dat de klant allerlei dure dingen moet aanschaffen. Staat Itho in hun recht om deze filterset af te dwingen bij hun klanten?

Alvast hartelijk dank!
 

2350 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2016 om 15:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Volgens mij zijn die dingen een grote puinhoop. Ik zou maar overstappen op een ander merk.

lees ook dit eens.


https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=38&t=82464

hansje klein
door hansje klein - Sep 27, 2016 om 15:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Ik heb met Itho-Daalderop de ervaring, dat ze sterk op installateurs gefixeerd zijn en het moeilijk is om tot consumentvriendelijke medewerkers door te dringen. In eerste instantie is het de installateur die benaderd moet worden. Klaarblijkelijk heeft die niets voor u kunnen betekenen. Itho was in mijn geval wèl ontvankelijk voor 'gedoe' op social media. De webcare zou daarbij uw klacht naar de afdeling marketing of directie door moeten leiden. U kunt ook zelf de salesmanager of directie informeren over de onvriendelijke behandeling. Het lijkt erop, dat een te gevoelig apparaat nu op kosten van eerdere kopers aangepast moet gaan worden. Plaats tenminste alvast een klacht op Klachtenkompas.nl zodat de klacht meteen via de zoekmachine Google zichtbaar wordt en meerdere of de toename van klachten over dit bedrijf de aandacht van de Consumentenbond gaat trekken. Klacht Itho

Es
door Essie123 - Sep 28, 2016 om 16:19
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ook gelezen dat er heel veel mensen zijn die problemen hebben met deze boilers. Er staat nog een email uit bij Itho, waarin ik verzoek om plaatsing van de nieuwe boiler met handhaving van de volledige garantie, zonder aanschaf van de filterset. Ik wacht hun reactie even af en plaats daarna indien nodig een post op klachtenkompas.nl.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

el-zorro
el-zorro - Apr 24, 2024 om 21:38
Geldzaken & recht

Coulance regeling

Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.     Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp   Veelvoorkomende problemen met de distributieriem        Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer