Kan Itho Daalderop kalkfilter tbv plintboiler verplichten
Hallo, wij hebben een defecte plintboiler (BL-5) van Itho Daalderop. Het is de 2e boiler in 5 jaar tijd die kapot gaat, er komt alleen nog koud water uit. De eerste boiler is onder garantie kostenloos vervangen. Voor de nieuwe hebben we verlengde garantie geregistreerd, maar die blijkt alleen voor onderdelen te gelden. Na wat mailverkeer de toezegging gekregen dat Itho de boiler toch kostenloos zal vervangen. Maar dan moeten wij wel een filterset a EUR 139,= aanschaffen. En elk jaar moet dit filter worden vervangen a EUR 79,=. Als we ervan uit gaan dat de boiler dan 5 jaar mee gaat, dan zijn we EUR 534,= kwijt aan filterkosten. Als we de filterset niet aanschaffen vervalt alle garantie.
In eerdere handleidingen van Itho staat de filterset als accessoire vermeld. Als een niet-noodzakelijk iets dus. In een latere versie staat vermeld dat de filterset moet worden aangeschaft als de waterhardheid hoger dan een bepaalde waar is, wat in ons geval niet zo is. En nu hebben ze het verplicht gesteld om de set aan te schaffen. Inmiddels worden nieuwe plintboilers inclusief filters verkocht.
Ik vind het een schande dat Itho klanten op hoge kosten jaagt omdat zij geen deugdelijk product leveren. Ik vind dat Itho er verantwoordelijk voor is dat hun product goed functioneert, zonder dat de klant allerlei dure dingen moet aanschaffen. Staat Itho in hun recht om deze filterset af te dwingen bij hun klanten?
Alvast hartelijk dank!
Volgens mij zijn die dingen een grote puinhoop. Ik zou maar overstappen op een ander merk.
lees ook dit eens.
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=38&t=82464
Ik heb met Itho-Daalderop de ervaring, dat ze sterk op installateurs gefixeerd zijn en het moeilijk is om tot consumentvriendelijke medewerkers door te dringen. In eerste instantie is het de installateur die benaderd moet worden. Klaarblijkelijk heeft die niets voor u kunnen betekenen. Itho was in mijn geval wèl ontvankelijk voor 'gedoe' op social media. De webcare zou daarbij uw klacht naar de afdeling marketing of directie door moeten leiden. U kunt ook zelf de salesmanager of directie informeren over de onvriendelijke behandeling. Het lijkt erop, dat een te gevoelig apparaat nu op kosten van eerdere kopers aangepast moet gaan worden. Plaats tenminste alvast een klacht op Klachtenkompas.nl zodat de klacht meteen via de zoekmachine Google zichtbaar wordt en meerdere of de toename van klachten over dit bedrijf de aandacht van de Consumentenbond gaat trekken. Klacht Itho
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ook gelezen dat er heel veel mensen zijn die problemen hebben met deze boilers. Er staat nog een email uit bij Itho, waarin ik verzoek om plaatsing van de nieuwe boiler met handhaving van de volledige garantie, zonder aanschaf van de filterset. Ik wacht hun reactie even af en plaats daarna indien nodig een post op klachtenkompas.nl.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer