de
door debbie88 Dec 23, 2009 om 15:23
Huishouden & energie

Kleur mijn interieur.nl

Heeft iemand ervaring met Kleur mijn interieur.nl? Ik heb ik september 2 rollen behang besteld, in oktober ontvangen, maar 1 rol was verkeerd bedrukt. Tot heden na verschillende emails, brieven en telefoontjes nog geen goede rol ontvangen en ook geen geld retour gehad. Inmiddels ook een aangetekende brief gestuurd. Wat te doen?

3925 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 23, 2009 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag debbie88,

In principe is het zo dat als de verkoper niet kan of wil leveren, hij je de aankoopsom binnen 30 kalenderdagen moet terug betalen. Nu je al een aangetekende brief hebt geschreven en daarop geen reaktie ontving, heb je een grote kans dat dit bedrijf niet bonafide is. Als dat zo is, dan zul je letterlijk naar het bezoekadres moeten gaan (als dat tenminste op de sit vermeld staat om je geld op te eisen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2009 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@
Ik schreef: ..............(als dat tenminste op de sit vermeld staat om je geld op te eisen.

dat moet zijn:

..........(als dat tenminste op de site vermeld staat om je geld op te eisen).

ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2009 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

nog niet goed:

..............(als dat tenminste op de site vermeld staat) om je geld op te eisen.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2010 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu anderhalve week geleden via internet plakplastic besteld via deze site, www.kleurmijninterieur.nl en direct betaald. bij het product stond een levertijd aangegeven van 4 tot 6 werkdagen, die zijn nu dus al zeker voorbij. Ik heb nu een mailtje gestuurd, maar ben erg bang, ook nu ik op internet al de 2e negatieve reactie over dit bedrijf lees, dat dit bedrijf niet betrouwbaar is. Ik wacht het nog heel even af... ze zijn in elk geval sterk in zoekmachine marketing... bij een zoekopdracht in bijv. google kome je bijna niet om ze heen. heb ook het idee dat ze een hele rits aan websites hebben, met telkens net weer een iets andere smoel, die allemaal van het zelfde bedrijf zijn.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2010 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

HIER staan de algemene voorwaarden die deze site hanteert.

Lees m.n. de Aansprakelijkheid welke voor mij reden zijn om hier niet te kopen.

2de reden om hier geen boodschappen te doen is dat zij niet aangesloten zijn bij een webwinkel keurmerk zie HIER

Ik controleer ook altijd op de website van zo'n keurmerk of de site daadwerkelijk is aangesloten hierbij!

BTW
De wet staat altijd boven de voorwaarden.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2010 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oops de link naar keurmerken werkt niet.
Herkansing Keurmerk HIER

( http://www.webwinkelwijzer.nl/keurmerken.shtml)

ve
door verwijderd - Feb 2, 2010 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank jullie voor de reacties.
Ik heb inmiddels nogmaals een aangetekende brief gestuurd en gebeld dat die brief er aan kwam. En dat dan weer via de mail bevestigd. In de brief had ik onder andere geschreven dat wanneer zij niet zouden betalen of mij een nieuwe rol behang zouden sturen ik genoodzaakt was andere maatregelen te treffen en ook dat ik bij kassa al navraag had gedaan.
Binnen drie dagen had ik mijn geld terug. Gelukkig!
Maar bij dit bedrijf koop ik nooit meer iets, jammer want op de website staan leuke
dingen!
Nogmaals bedankt en succes!

ve
door verwijderd - May 4, 2010 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn idee:

Niets kopen bij deze zaak.

Het enige wat lijkt te tellen is "geld ontvangen" ... wij hadden een behangrand besteld. Op de site stond 5 meter, maar bleek in realiteit slechts 4.75 meter te zijn. Bovendien zit er aan het begin een niet goed te verwijderen sticker, waardoor je effectief nog minder van je rand kunt gebruiken.

Wordt niet op emails gereageerd, geen passende oplossing. Ook de verzending was bedroevend slecht. Doosje waarin inhoud heel gemakkelijk kan beschadigen.

Kortom, een bedrijf dat geen enkel plezier lijkt te hebben in de eigen bedrijfsvoering, en enkel geïnteresseerd lijkt te zijn in het ontvangen van geld.

Jammer, want inderdaad de website ziet er op zich erg leuk uit, en de artikelen zijn ook leuk.

Groetjes
Marius

ve
door verwijderd - Sep 29, 2010 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

reactie op Debbie88 : levering behang

Een fout in behang is uiteraard te betreuren.
In geval van een klacht wordt doorgaans het behang vervangen. In dit geval zat daar een levertijd op omdat het behang van de firma Eijffinger opnieuw geproduceerd moest worden. Aanvankelijk is door Eijffinger aangegeven dat het in week 45/46 zou komen later hebben ze dat bijgesteld naar week 50. Dit is ook overmacht aan de kant van Kleur mijn interieur. Omdat dat uiteraard erg lang is heeft Kleur Mijn Interieur aangeboden het aankoopbedrag te crediteren.
Debbie88 is hiermee akkoord gegaan.
De creditering heeft plaatsgevonden binnen de afgesproken termijn en daarmee is volgens ons de klacht ook netjes afgehandeld.

Jammer dat door Debbie88 daarna in december deze klacht is geplaatst en ook nog in februari (?) wordt vermeld dat er gedreigd is met aangetekende brief en andere maatregelen welke totaal geen invloed hebben gehad op de situatie.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2010 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

kleurmijnint... schreef op woensdag 29 sep 2010, 12:48: reactie op Debbie88 : levering behang

Een fout in behang is uiteraard te betreuren.
In geval van een klacht wordt doorgaans het behang vervangen. In dit geval zat daar een levertijd op omdat het behang van de firma Eijffinger opnieuw geproduceerd moest worden. Aanvankelijk is door Eijffinger aangegeven dat het in week 45/46 zou komen later hebben ze dat bijgesteld naar week 50. Dit is ook overmacht aan de kant van Kleur mijn interieur. Omdat dat uiteraard erg lang is heeft Kleur Mijn Interieur aangeboden het aankoopbedrag te crediteren.
Debbie88 is hiermee akkoord gegaan.
De creditering heeft plaatsgevonden binnen de afgesproken termijn en daarmee is volgens ons de klacht ook netjes afgehandeld.

Jammer dat door Debbie88 daarna in december deze klacht is geplaatst en ook nog in februari (?) wordt vermeld dat er gedreigd is met aangetekende brief en andere maatregelen welke totaal geen invloed hebben gehad op de situatie.

Grappig een reactie in september op een topic uit december.... Als creditering net zolang duurt als jullie reactie gaat het inderdaad wel lang duren ;)

ve
door verwijderd - Sep 29, 2010 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

pino123 schreef op woensdag 29 sep 2010, 13:11:
Grappig een reactie in september op een topic uit december.... Als creditering net zolang duurt als jullie reactie gaat het inderdaad wel lang duren ;)

Tsja, Kleur Mijn Interieur was helaas niet eerder op de hoogte van plaatsing van dit bericht door Debbie88.
Creditering worden, zoals ook in deze situatie is gebeurt, voldaan binnen 30 dagen.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2010 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is sportief van kleurmijninterieur dat zij zich nu in de discussie mengt.

Toch denk ik dat het niet verstandig is om een welles-nietes discussie te beginnen, en al zeker niet op een forum.

Een van de vragen van topicstarter was: "Heeft iemand ervaring met Kleur mijn interieur.nl?" Mijn persoonlijke ervaring heb ik daarom opgeschreven, en ik was zeker niet tevreden op dat moment.

Als je verder op internet zoekt, kom je helaas meer ervaringen tegen die niet zo heel positief zijn. Keerzijde is wel natuurlijk dat men op internet eigenlijk bijna altijd de 'slechte' ervaringen leest, omdat mensen die wel tevreden zijn geen behoefte hebben om dit kenbaar te maken.

Ik denk dat het nuttig voor kleurmijninterieur.nl is, als ze klachten gebruiken om de eigen dienstverlening te verbeteren. Steek zeker geen energie in een welles-nietes discussie. Belangrijk: zorg eens voor een keurmerk als: het thuiswinkel waarborgkeurmerk.

Tot slot: ik heb het al eerder gezegd. Jullie hebben een schitterende site, met een onwijs leuk aanbod. Complimenten zijn op zijn plaats, eerlijk. Wellicht kunnen jullie wat met deze feedback, en ik zou zeggen: ga er voor, en zo'n keurmerk is een aanbeveling voor zowel de winkel als de klant!