Di
door Dido Jun 24, 2017 om 22:52
Huishouden & energie

Laatste renovatiewerkzaamheden voor oplevering woning

Binnenkort zal ik een pas gerenoveerde huurwoning betrekken. De aannemer is op dit moment nog bezig, maar ik heb geen idee wat het eindresultaat wordt. De keuken, de badkamer en het toilet zien er prachtig uit, maar er zijn nog wat dingen die niet helemaal in orde zijn. Inmiddels heb ik contact gehad met de verhuurder en die heeft mij doorgestuurd naar de aannemer. Helaas heb ik van hem nog geen reactie op mijn mail of telefoontje gehad.

Welke van onderstaande zaken moeten wettelijk in orde zijn voor de woning opgeleverd wordt?
- De vloer is niet overal egaal. Er zit een erg onregelmatig 'gat' in de woonkamervloer op het punt waar de ondervloer overloopt van keramieke tegels naar van die stoffen/vilten tegels. Dit komt omdat de keramieke tegels op dit overgangsstukje afgebrokkeld zijn.
- De bel van de voordeur doet het momenteel niet en er zit een kier in het onderpaneel van de deur. Van buiten is het moeilijk te zien, maar van binnen des te beter. Er was een elektrisch systeem om de deur van bovenaan de trap te openen, maar ook dat systeem doet het nog niet.
- De plinten aan de wanden ontbreken nog terwijl aan de gootjes in de vloer duidelijk te zien is dat ze er wel gezeten hebben.

Van welke van bovenstaande zaken kan sowieso verwacht worden dat ze nog gedaan worden voor de oplevering?

907 8 Rapporteer

simon55
door simon55 - Jun 24, 2017 om 23:01
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En......... .wat is nou de vraag  ?

Of is t n melding !

hansje klein
door hansje klein - Jun 24, 2017 om 23:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De ondernemer is nog bezig ... en u heeft nog geen overname gedaan ... afwachten dus!

marita5
door marita5 - Jun 24, 2017 om 23:30
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dido ,

Van welke van bovenstaande zaken kan sowieso verwacht worden dat ze nog gedaan worden voor de oplevering?

Lijkt mij dat dit een taak is van de verhuurder om te controleren als er gebreken zijn , en niet van de huurder .

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2017 om 23:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar even wachten tot de woning opgeleverd wordt, zou ik zeggen.

aurora1
door aurora1 - Jun 25, 2017 om 02:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nog even geduld hebben tot de woning opgeleverd wordt?

zoekster1
door zoekster1 - Jun 25, 2017 om 09:00
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt mij dat al deze dingen gedaan moeten worden voordat u erin gaat. Uw verhuurder is uw aanspreekpunt, die moet ook het overleg met de aannemer aangaan als de zaken niet op tijd klaar zijn. Dat is niet uw taak.

ne
door neodutchio - Jun 25, 2017 om 09:24
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U bent geen opdrachtgever, enkel de toekomstige gebruiker van het huis. U zegt zelf dat de aannemer nog niet klaar is. Bij oplevering loopt de opdrachtgever (dus de verhuurder) met de aannemer een ronde en zal alles nagelopen worden.

Nu al aan de bel trekken is 1 niet uw taak en 2 nog veel te vroeg.

sw
door swat1500 - Jun 25, 2017 om 12:30
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Wettelijk is over de door u benoemde punten niets geregeld omdat dit een zaak is tussen twee partijen.
De verhuurder geeft de opdracht tot renovatie aan de aannemer en de aannemer voert de renovatie uit zoals is overeengekomen met de verhuurder.
De verhuurder controleert. of althans zou dit moeten, het eindresultaat en is tevreden of niet. In het laatste geval zal de aannemer gebreken moeten oplossen.

Als huurder kunt u alleen signaleren richting verhuurder en (hoogstens) de aannemer informeren maar deze laatste hoeft zich niets van u aan te trekken.