li
door lillybooms May 29, 2017 om 11:53
Huishouden & energie

Laminaat dweilen

Sinds kort blijft er een waas op het laminaat liggen na het dweilen. Ik heb al van alles geprobeerd met div. schoonmaakmiddelen, waaronder een middel speciaal voor laminaat, schoonmaakazijn en ook met de steammop die ik pas heb aangeschaft. Maar met alle middelen blijft die waas zichtbaar. ik dweil altijd iets vochtig dus zeker niet nat.
De vloer is zo'n 15 jaar oud en is geschilt voor intensief gebruik.
Iemand een idee wat het is en hoe ik die waas weg krijg?
Vast bedankt,
Lilly

15009 9 Rapporteer

Je
door Jennigje1977 - May 29, 2017 om 12:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dweil mijn laminaat altijd met koud water en een klein scheutje allesreiniger. Voorheen deed ik het altijd met heet water maar merkte dat er strepen achter bleven en het wat dof werd.
Weet niet precies hoe en waarom, vermoed dat t iets met een minderdaad snelle verdamping is ofzo, maar t werkt wel!

simon55
door simon55 - May 29, 2017 om 12:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn buurvrouw doet t altijd met Autowas , en t ziet er allemachtig prachtig uit

Gerry1969
door Gerry1969 May 29, 2017 om 12:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Heb ik in mijn vorige woning ook gedaan dat werkte top.

li
door lillybooms May 29, 2017 om 13:05
43 Antwoorden / 20 Vragen

Op zich maakt de steammop goed schoon Tijger 1 maar ook die laat een waas achter. Ik heb een mop met zo'n speciale emmer waar je al het water mee weg centrifugeert, ook nog een steel waar je een dweil en/of een microvezel stofdoek omheen doet dus zowel stoffen als dweilen.
En omdat ik niet meer piep ben wilde ik iets waar ik in 1 keer alles schoon krijg en niet na het dweilen nog een keer met iets anders de vloer moet nadweilen/drogen. Maar dat schijnt dus moeilijk te zijn.
Ik heb alle commentaren gelezen op de links die u had gepost dus ik ga maar eens iets uitproberen. Nee, nu niet, veel te warm!
Nogmaals bedankt iedereen,
Groet, Lilly

marita5
door marita5 - May 29, 2017 om 12:20
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo LillyBooms ,

Lees hier , klik op de rode regel .

https://forum.viva.nl/thuis/laminaat-schoonmaken/list_messages/21496

li
door lillybooms - May 29, 2017 om 12:29
43 Antwoorden / 20 Vragen

Bedankt, ga het allemaal uitproberen.

tijger1
door tijger1 - May 29, 2017 om 12:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een steammop voor laminaat lijkt me al helemaal niet aan te bevelen.

aurora1
door aurora1 - May 29, 2017 om 15:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer eens de autowas en wax van de Action van 0,99 euro: http://www.action.nl/klaro-car-autoshampoo-1l-was-wax
Is ook prima voor vinyl, houtwerk, fornuis etc....... en je kunt er de auto ook mee wassen en waxen.....

Ba
door Bae - Jan 28, 2018 om 13:48
1 Antwoorden / Vragen

Een tip misschien vlekkensponsen van Multy en dan gaat het om de wittezijde.
Ik had zeer hardnekkigevlekken op het laminaat en wat ik ook deed ze gingen niet weg.
Zelfs schuursponsje gebruikt!
wel een heel karwei, maar het ziet er nu weer schoon uit.
volgens mij zijn ze ook onder een andere naam verkrijgbaar.
Het gaat dus om het witte deel van de spons.
ps ook caravans met hardnekkigvuil krijg je er relatief makkelijk mee schoon.

suc6

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 28, 2018 om 13:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Lekker op tijd, de vraag is van mei 2017. Probleem zal inmiddels wel opgelost zijn.

hansje klein
door hansje klein Jan 28, 2018 om 14:06
3037 Antwoorden / 62 Vragen

1 - @ BAE is nieuw hier en heeft niet op de datering gelet

2 - @Lillybooms heeft op haar beurt echter nooit meer iets teruggemeld over wat nu de beste oplossing was ... of ... is het uiteindelijk een nieuwe bril geworden?

boppe1943
door boppe1943 - Jan 28, 2018 om 14:11
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Met een scheut schoonmaakazijn. Tenminste....., als de vloer niet al definitief bedorven is. Kijk maar eens wat u zeker niet moet gebruiken: http://www.crisisidee.nl/laminaat-schoonmaken-tips-waarmee-wel-en-waarmee-zeker-ook-niet/