eu
door eutt Feb 27, 2004 om 12:40
Huishouden & energie

Leren bankstel of niet

Wij komen er niet goed uit... we hebben jaren lang een stoffen bank gehad en die zit nu onder de vlekken (2 jongens van 5 en 2)... We willen nu een goede bank in donkerblauw (soms was die kleur er niet eens als we er naar vroegen maar meer zwart) maar we krijgen steeds tegengestelde adviezen... Wat is nu beter leer of nep-leer (skai??)... Soms horen we dat vlekken op nep leer beter weg te halen zijn, soms andersom. En hoe zit het met het gevaar van gespen, spijkers van spijkerbroeken etc... Hoe zit het met onderhoud.. En hoe zit het met de naden, we hebben al een aantal banken gezien in winkels maar dan zie je heel duidelijk de stiksels zitten, dat lijkt me zo kwetsbaar.... Kortom wat adviseren JULLIE ons?

20412 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Echt leer is natuurlijk altijd beter, is een natuurprodukt.
Wij hebben al ong. 8 jaar ons lederen bankstel, en dit is nog steeds mooi, je moet het af en toe verzorgen met een speciale lederreiniging, dit krijg je meestal bij aankoop van een bankstel.
En af en toe een natte lap er over heen kan geen kwaad, niet te vaak, want leder droogt dan uit.
En voor wat betreft spijkers van spijkerbroeken, je moet sowieso voorzichtig zijn waar je mee op een bank of stoel gaat zitten, alles kan een beschadiging veroorzaken, maar leder kan echt heel veel hebben.
Wat je misschien wel kunt doen, is een zogenaamd strak lederen bankstel aanschaffen, dit heeft gewoon minder plooien, juist doordat het leder wat gaat lubberen op den duur, daar gaat het meestal het snelst slijten en eventueel scheuren. maar het beste wat ik kan adviseren is, koopt echt leder, en dit kan in alle kleuren geverfd worden, sommige winkels hebben wel 20 tot 30 kleuren, ga gewoon naar een goede winkel, en niet naar Seats en sofa's bijvoorbeeld, een lederen bankstel is best een grote investering, maar bezuinig hier niet op, je hebt er jaren plezier van.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met twee kinderen in de leeftijd van 5 en 2 jaar oud kunt u beter niet aan een leer bankstel beginnen. Ondanks leer misschien mooier staat in uw huiskamer. Leer is in tegenstelling tot stof veel gevoeliger voor krassen, van gespen, autootjes en ander speelgoed. Bovendien is in stof vrijwel elke kleur te krijgen, en mogelijk ook de kleur die u graag heeft! MVG

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goede meubelstof ( vraag naar het aantal MARTINGDALE's ,min 30.000) laat de stof voor ingebruikname behandelen met Protexx ( 5 jaar garantie tegen vlekken)
De kleur blauw is absoluut niet moeilijk te vinden in een goede meubelzaak. Ga naar een CBW aangesloten bedrijf, kijk hier voor op www.cbw.org

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,
ik zou u zeker leer aanraden gezien de vele voordelen tov stof.
makkelijk schoon houden, duurzaam(vooral met kinderen), sterk.
Bezuinig beslist niet op leer want de kwaliteit is soms wel erg groot.
Als u een goed stuk leer koopt ,en het goed onderhoud (allerbelangrijkste) heeft u heel lang plezier van uw bank.wat de krasjes betreft ,
een goede servicemonteur of leerspecialist kan enorm veel bijwerken zodat u er niks van weer ziet , met stof kun je dit wel vergeten.
groeten een servicemonteur