ha
door haverdreef95 Jan 14, 2011 om 07:25
Huishouden & energie

Levensduur motor whirlpool vaatwasser

Hallo,

Wie kan mij vertellen wat de levensduur is van een Whirlpool vaatwassermotor is.
Na 3,5 jaar is de motor overleden en heb ik een nieuwe motor in mijn vaatwasser moeten laten plaatsen - kosten € 225,00.
Brief gestuud naar Whirlpool, maar zij willen niets vergoeden ( na garantie). - levensduur mag toch langer zijn dan 3,5 jaar?

6222 5 Rapporteer

mastag
door mastag - Jan 14, 2011 om 07:59
955 Antwoorden / 19 Vragen

Bij Whirlpool hoef je geen korting te verwachten. Zij hebben niets met u van doen. U geeft ze een opdracht voor reparatie, deze voeren zij uit en daarvoor moet worden betaald.

Wat u echter had moeten doen is naar de verkoper van de vaatwasser gaan, hem in de gelegenheid stellen dit op te lossen en daar om coulance te vragen. Ik ga even uit van 7 jaar levensduur. U had dan maar de helft van de reparatie hoeven betalen.

Nu hoeft d everkoper in dit geval niets meer te doen want u heeft hem geen kans gegeven dit op te lossen, wel zou u met de rekening van Whirlpool langs kunnen gaan en vragen of ze misschien toch bereid zijn een deel te vergoeden, nee heb je ja kun je krijgen.

Succes
Mastag

toolboy
door toolboy - Jan 14, 2011 om 08:42
965 Antwoorden / 40 Vragen

Hoi.
Levensduur is moeilijk te bepalen.
Indien een glasscherfje de veroorzaker is of overdadig zeepgebruik.
In de praktijk echter gaan deze circulatie pompen zo`n 5 jaar mee.

T

invalide
door invalide - Jan 14, 2011 om 08:56
787 Antwoorden / 5 Vragen

Daarom is in de door mij in 2009 verkochte webwinkel dit merk niet meer leverbaar......

Bosch en Siemens zijn de merken, Miele is duurder, maar nauwelijks beter en AEG of andere van Electrolux groep zijn nog wel leverbaar maar alleen de goedkopere modellen om geen klanten te missen.

Bauknecht en Whirlpool bezuinigen voor meer winst en zullen daarom net als GM tijdelijk hierdoor meer winst maken maar nu zullen ze vele trouwe klanten verliezen.

Ze kiezen dus indien mogelijk voor goedkopere onderdelen en dat merken we in de werkplaats.
Ook bij groot vuil inlever depot kom je deze merken ook vrij nieuw tegen, alleen Indesit is nog erger!

ikbenik
door ikbenik - Jan 14, 2011 om 09:33
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=haverdreef95 schreef op vrijdag 14 jan 2011, 07:25]
levensduur mag toch langer zijn dan 3,5 jaar?

Wie heeft je dat wijs gemaakt?

Volgens de wetboeken (dus de wet en wetgeving) dient het product te voldoen aan de koopovereenkomst (de overeenkomst.)
Als er een garantieperiode vermeld is, is dat van toepassing, met daarbij rekening houdend de uitspraken van de winkelier en fabrikant op wat voor manier dan ook.

Dus als op die machine 3 jaar garantie zit, en na 3,5 jaar gaat er iets mis, dan heb je na 3,5 jaar geen recht op garantie.

Vaak hoor je dat er een wettelijke garantie is en dat het product gedurende de gemiddelde levensduur probleemloos mee moet gaan. Dat is complete onzin.

Wat wel waar is, is dat de verkopende partij gedurende de gemiddelde levensduur aansprakelijk is voor als het product niet volgens de koopovereenkomst is. De non-conformiteit genaamd.

De vraag bij deze is, of de machine aan de koopovereenkomst voldoet. Het antwoord hierbij is ja.

Dus dient in deze geval de verkopende partij zorg te dragen voor kosteloze reparatie of vervanging? Ligt aan het feit wat er in de koopovereenkomst is vastgelegd en wat de uitspraken zijn van de fabrikant of winkelier. Is er alleen aangegeven dat de garantie 3 jaar is en voor de rest niets, dan voldoet de machine aan de koopovereenkomst en hoeft de verkopende partij het probleem niet kosteloos te verhelpen.
Dit is volledig volgens de wetboeken.

qw
door qwerty10 - Jan 14, 2011 om 10:18
36 Antwoorden / 21 Vragen

Bij mij is er een probleem geweest met een Siemens vaatwasser na 2,5 jaar.
Ook de motor werkte niet meer.Vast gelopen.
Het defect was te wijten aan lekkage bij de motor aansluiting.
Lagers waren daarom vast komen te zitten.
Motor op zicht was niet defect. Is wel vervangen. incl. nieuwe afsluit onderdelen.
Het herstel is onder garantie verholpen ondanks normale garantie van 2 jaar.
Voorrijkosten moeten betalen ongeveer €.60,-