Fr
door Fritselmans Feb 9, 2016 om 14:03
Huishouden & energie

Master cook ware

iemand hier ervaring mee,
doen in messen blokken, en pannensets

komen van thuis demonstratie etc. vandaan,
voel met zwaar bekocht, opdringerige vertegenwoordiger..........................

885 9 Rapporteer

besseldekker
door besseldekker - Feb 9, 2016 om 14:16
123 Antwoorden / 0 Vragen

Vertelt u eens wat er precies gebeurd is.

(1) Is er iemand bij u aan de deur gekomen?
(2) Was dit ongevraagd?
(3) Hebt u een aankoop gedaan waarvan u nu spijt hebt?
(4) Hoe lang is dat geleden?

Of zit het allemaal heel anders? Hoe duidelijker, des te beter.

Fr
door Fritselmans - Feb 9, 2016 om 14:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

ze is in het Dorpje de Wijk ( DR) een vertegenwoordiger tegengekomen, die haar aansprak op het parkeer terrein, (vandaag 9 februari)
hij zei toen dat hij van Master Cook Ware was, en een mooie pannen set, en messenblokken ik de auto had, afkomstig van thuis demo,s etc.

Hij vroeg eerst 500,-- euro, mijn vrouw maarkte hier bezwaar tegen, en ze hebben het op 250,--euro gehouden.

ik heb daar een slecht gevoel bij, vandaar mijn oproep, namen en rugnummers geef ik u later wanneer ik de beschrijvinge goed doorgelezen heb.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2016 om 14:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is helemaal geen vertegenwoordiger. En die verhaaltjes zijn al zo oud als de weg van Kralingen.

Uw vrouw heeft blijkbaar op een parkeerterrein die rommel voor € 250 gekocht? Uiterst onverstandig. En wat wilt u nu verder met namen en rugnummers?

me
door mein33 - Feb 9, 2016 om 15:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dit soort verkoop methodes en praatjes is al ontzettend oud.
Veel mensen worden er graag van overtuigd dat ze dit éénmalige koopje (made in China) absoluut niet kunnen laten lopen.
Hebberig geworden door het zgn. koopje, want 50% korting laat je toch niet lopen, trappen ze er met open ogen en geheel vrijwillig in en betalen grif een hoop geld voor iets dat maar een paar tientjes aan waarde heeft.
Helaas maar waar, hier kan niets en niemand nog iets aan veranderen.
Het bedrijf bestaat niet en de verkoper is met de "Noorderzon" vertrokken naar de volgende parkeerplaats om een nieuw slachtoffer centje afhandig te maken.

Cookies
door Cookies - Feb 9, 2016 om 16:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tja, die man is allang weer vertrokken met zijn handeltje op zoek naar nieuwe slachtoffers die denken een koopje te hebben. Niks meer aan te doen, volgende keer niet meer in trappen.

hutch
door hutch - Feb 9, 2016 om 17:31
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik dacht dat iedereen nu langzamerhand wel op de hoogte was van deze oude truc. Uw vrouw is er gewoon ingetrapt. Uw gevoel is wel helemaal juist.

Ik zeg het wel vaker: wees assertiever. Kom voor je zelf op. Nee = nee !! Kort door de bocht en op z'n plat Nederlands (maar wel heel duidelijk): oprotten!

Wees niet boos op uw vrouw, geef haar een bos , maar leg haar wel duidelijk uit wat ik hier boven beschreven heb.

pi
door pieterwolters - Feb 9, 2016 om 18:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe toch het verkeerde werk. Als je toch ziet hoeveel mensen met weinig moeite veel geld afhandig is te maken.

ma
door marie47 - Feb 9, 2016 om 18:21
40 Antwoorden / 0 Vragen

Het zijn oplichters. Ik woon sinds 15 jaar in Duitsland en dezelfde personen komen hier langs de deuren die ook in Nederland langs kwamen. Ze komen zogenaamd van een beurs en bieden hun waar voor dure prijze met levenslange garantie aan. Er wordt zo weer een deel van afgedaan als je wilt handelen. Het zijn helemaal geen kwaliteit pannen, de deksels gaan snel stuk en dan heb je aan de garantie niks. Tegen de buren zeggen ze niet met ons over de prijs te praten en het zelfde tegen ons. De persoon die bij ons langs kwam had een brabands acsent. Terwijl ik gezegd had dat hij niet meer langs hoefde te komen deed hij dat toch en probeerde mijn man over te halen iets te kopen.
Laatst stond hier in de krant dat de politie mensen op riep zich te melde als ze minderwaardige produkten van Nederlanse verkoper hadden gekocht. Ze waren opgelicht en het ging om deze verkopers van pannen, messensets en cassetes die zelfs verder in Duitsland actief zijn.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2016 om 20:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Och ja, en hier komen ze vanuit Duitsland. Goeie handel die open grenzen, maar mijn ouders zijn er een jaar of 60 geleden al ingetrapt. Dus echt oud nieuws.  Maar ja, korting hè.