Ra
door Radjis Aug 16, 2017 om 07:19
Huishouden & energie

Metterwoon reageert niet op aansprakelijkheidsstelling

Beste,
Eigenaar Metterwoon reageert niet op een schadeloosstelling van mij.
Ik heb een woning dat aangrenst aan de woning van Metterwoon.
Door achterstallig onderhoud heb ik door een waterlekkage schade aan mijn muur geleden.
Nu heb ik Metterwoon al 2 keer aangeschreven/aansprakelijk gesteld.
Tot op heden geen reactie.
Ik heb geen schade meer omdat Metterwoon de woning heeft gerenoveerd.
Ik zit wel met een vervolgschade.
Mijn opstalverzekering is net gewijzigd en wil niets weten van een oude schade.
Metterwoon staat niet bekend als een nette afhandelaar van zaken.
Wat nu?

5976 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 16, 2017 om 08:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U hebt schade aan een muur door lekkage bij huis naast u? En welke woning is gerenoveerd? En wat is uw vervolgschade?

Waarom claimt u die niet bij uw vorige opstalverzekering?

ja
door janf43 - Aug 16, 2017 om 09:59
733 Antwoorden / 0 Vragen
0

U kunt uw schade claimen bij de opstalverzekering die u had op het moment dat de schade ontstond, maar misschien is de termijn daarvoor al verstreken. Indien daar grond voor is zal de verzekering die trachten te verhalen op Metterwoon. Metterwoon heeft de woning gerenoveerd, schrijft u, het zal dus niet meer lekken.

mo
door mof - Aug 16, 2017 om 13:27
3619 Antwoorden / 3 Vragen
2

De rechter

ha
door harryromijn - Aug 16, 2017 om 13:42
272 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een concept-dagvaarding naar Metterwoon wil wel eens wonderen verrichten.

fr
door fredhannie - Aug 16, 2017 om 14:18
19 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dit soort vastgoedhandelaren ofwel veredelde huisjesmelkers/uitponders houden zich in dit soort onderhoudszaken verrassend stil is ook onze ervaring. Ook het principe "veel beloven, weinig geven, doet een gek in vreugde leven" wordt nogal eens gehanteerd waarna je wederom nooit meer iets hoort. Hoe langer ze kunnen rekken hoe beter zullen ze denken want het allerliefst doen ze niets behalve de huur en maximale huurverhogingen vangen. Is er in jouw gemeente geen gemeentelijk ombudsinstituut, soc. raadslieden of juridisch loket? Wij hebben uiteindelijk ontdekt dat de aanhouder toch vaak wint want zin in procederen met grote kans op verlies en toch moeten repareren hebben ze uiteindelijk ook niet. Vaak komt het dan niet eens tot de rechter en kiezen ze toch eieren voor hun geld. Ik zou in ieder geval beginnen, als je dit nog niet hebt gedaan, met Metterwoon officieel (bv. aangetekend) aansprakelijk te stellen en alle schade en ev. vervolgschade op ze te verhalen. Kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat ze van niets wisten, ook een veel gebruikte truc ofwel ze hebben nooit iets ontvangen. Ieder telefoongesprek met de verhuurder nemen wij tegenwoordig ook op want vaak willen ze kennelijk alleen zo communiceren. Succes ermee!

audb
door audb - Aug 16, 2017 om 17:17
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

In de eerste plaats dient u uw eigen verzekering aan te spreken en al is dat een oude verzekering en het heeft plaats gevonden op het moment dat u daar nog verzekerd was moeten hun de schade afhandelen en niet uw nieuwe verzekering.

Wijst de oude verzekering de schade af dan pas kan u Metterwoon aansprakelijk stellen.

Daarvoor schrijft u een nette brief en maak foto`s en zorg voor getuigen die kunnen bewijzen dat de schade is ontstaan door het handelen van/in opdracht van   Metterwoon en vermeld dat ook hoe meer druk hoe beter u in uw schoennen staat.
Deze brief stuurt u die aangetekend en via email op en hou wel een kopie van de brief zodat u bewijs heeft voor een evt rechtzaak.

Geef ook een termijn op om te reageren drie weken is meer dan genoeg maar langer mag.

Reageren ze niet binnen die termijn dan nogmaals en aangetekende brief maar dan moeten ze binnen de 14 dagen reageren en eis altijd een schriftelijke reactie nooit telefonisch dan valt er weinig te bewijzen van uw kant.

Mochten ze dan nog iets van zich laten horen dan is de laatste stap de kanton rechter.

U hoeft geen advocaat in te schakkelen maar als u een rechtsbijstands verzekering heeft dan is dat wel aan te raden en u mag zelf een advocaat in handen nemen u hoeft geen genoeg te nemen met een toe gewezen advocaat.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Edouardus
Edouardus - Apr 21, 2024 om 14:27
Voeding & gezondheid

Schuursponsjes en micro-plastic

Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer

wi
wiyo - Apr 24, 2024 om 09:54
Huishouden & energie

Gewoon energie schandalig

Nadat ik op 14 februari 2024 telefonisch was benaderd heb ik 16 februari  per mail en herroepingsformulier laten weten dat ik geen gebruik maak van hun aanbod.  Op 16-02 ontving ik een mail om 09.14 uur, Je hebt het herroepingsformulier van Gewoon Energie ingevuld. Als je binnen de bedenktermijn het formulier hebt ingezonden kunnen wij gewoon altijd je annulering verwerken zonder gedoe. We ... Lees meer

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer