Metterwoon reageert niet op aansprakelijkheidsstelling
Beste,
Eigenaar Metterwoon reageert niet op een schadeloosstelling van mij.
Ik heb een woning dat aangrenst aan de woning van Metterwoon.
Door achterstallig onderhoud heb ik door een waterlekkage schade aan mijn muur geleden.
Nu heb ik Metterwoon al 2 keer aangeschreven/aansprakelijk gesteld.
Tot op heden geen reactie.
Ik heb geen schade meer omdat Metterwoon de woning heeft gerenoveerd.
Ik zit wel met een vervolgschade.
Mijn opstalverzekering is net gewijzigd en wil niets weten van een oude schade.
Metterwoon staat niet bekend als een nette afhandelaar van zaken.
Wat nu?
U kunt uw schade claimen bij de opstalverzekering die u had op het moment dat de schade ontstond, maar misschien is de termijn daarvoor al verstreken. Indien daar grond voor is zal de verzekering die trachten te verhalen op Metterwoon. Metterwoon heeft de woning gerenoveerd, schrijft u, het zal dus niet meer lekken.
Dit soort vastgoedhandelaren ofwel veredelde huisjesmelkers/uitponders houden zich in dit soort onderhoudszaken verrassend stil is ook onze ervaring. Ook het principe "veel beloven, weinig geven, doet een gek in vreugde leven" wordt nogal eens gehanteerd waarna je wederom nooit meer iets hoort. Hoe langer ze kunnen rekken hoe beter zullen ze denken want het allerliefst doen ze niets behalve de huur en maximale huurverhogingen vangen. Is er in jouw gemeente geen gemeentelijk ombudsinstituut, soc. raadslieden of juridisch loket? Wij hebben uiteindelijk ontdekt dat de aanhouder toch vaak wint want zin in procederen met grote kans op verlies en toch moeten repareren hebben ze uiteindelijk ook niet. Vaak komt het dan niet eens tot de rechter en kiezen ze toch eieren voor hun geld. Ik zou in ieder geval beginnen, als je dit nog niet hebt gedaan, met Metterwoon officieel (bv. aangetekend) aansprakelijk te stellen en alle schade en ev. vervolgschade op ze te verhalen. Kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat ze van niets wisten, ook een veel gebruikte truc ofwel ze hebben nooit iets ontvangen. Ieder telefoongesprek met de verhuurder nemen wij tegenwoordig ook op want vaak willen ze kennelijk alleen zo communiceren. Succes ermee!
In de eerste plaats dient u uw eigen verzekering aan te spreken en al is dat een oude verzekering en het heeft plaats gevonden op het moment dat u daar nog verzekerd was moeten hun de schade afhandelen en niet uw nieuwe verzekering.
Wijst de oude verzekering de schade af dan pas kan u Metterwoon aansprakelijk stellen.
Daarvoor schrijft u een nette brief en maak foto`s en zorg voor getuigen die kunnen bewijzen dat de schade is ontstaan door het handelen van/in opdracht van Metterwoon en vermeld dat ook hoe meer druk hoe beter u in uw schoennen staat.
Deze brief stuurt u die aangetekend en via email op en hou wel een kopie van de brief zodat u bewijs heeft voor een evt rechtzaak.
Geef ook een termijn op om te reageren drie weken is meer dan genoeg maar langer mag.
Reageren ze niet binnen die termijn dan nogmaals en aangetekende brief maar dan moeten ze binnen de 14 dagen reageren en eis altijd een schriftelijke reactie nooit telefonisch dan valt er weinig te bewijzen van uw kant.
Mochten ze dan nog iets van zich laten horen dan is de laatste stap de kanton rechter.
U hoeft geen advocaat in te schakkelen maar als u een rechtsbijstands verzekering heeft dan is dat wel aan te raden en u mag zelf een advocaat in handen nemen u hoeft geen genoeg te nemen met een toe gewezen advocaat.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schuursponsjes en micro-plastic
Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer
Gewoon energie schandalig
Nadat ik op 14 februari 2024 telefonisch was benaderd heb ik 16 februari per mail en herroepingsformulier laten weten dat ik geen gebruik maak van hun aanbod. Op 16-02 ontving ik een mail om 09.14 uur, Je hebt het herroepingsformulier van Gewoon Energie ingevuld. Als je binnen de bedenktermijn het formulier hebt ingezonden kunnen wij gewoon altijd je annulering verwerken zonder gedoe. We ... Lees meer
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer