door wieteke80 Apr 15, 2009 om 19:02
Huishouden & energie

Meubels zijn kwijt?

In januari heb ik bij Betermeubel een tafel gekocht. Omdat het erg veel geld scheelde heb ik het showroommodel gekocht. In de eerste week van april zou deze worden geleverd. De lange tijd die ertussen zit komt doordat ik pas in maart ging verhuizen.Nu hebben ze bij Betermeubel een nieuw magazijn en zijn ze de tafelpoten kwijt. Ik heb afgesproken dat ze nog een week de tijd hebben en dat we daarna moeten zoeken naar een gepaste oplossing. Waar heb ik recht op? Zij boden mij een tegoedbon aan maar heb ik geen recht op een nieuwe tafel?

283 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 15, 2009 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wieteke80

Ga er vanuit dat de tafel nog niet betaald is.

Dan zou ik zeggen: inderdaad zoeken naar een gepaste oplossing. Maar wat er niet meer is, is er niet meer.

De tegoedbon is een kadootje? Voor geleden 'schade'? Netjes!

Als de tegoed bon het betaalde aankoopbedrag betreft, zou u die niet hoeven accepteren. U heeft recht op een tafel, kan Betermeubel niet leveren, aankoopbedrag retour.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2009 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

dag Wieteke,

Kiran heeft gelijk: wanneer de tafel al geheel of gedeeltelijk betaald is, heb je recht op je volledige vooruitbetaalde geld retour i.p.v. een tegoedbon! Zodat jij elders ook naar een passende tafel kunt zoeken en kopen.
Zoals het nu gaat is het wanprestatie. Daar is de wet duidelijk in.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2009 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag wieteke80,

Als de verkoper niet wil leveren of niet kan leveren wat er in de koopovereenkomst staat, dan kun je schriftelijk de koop ontbinden en de gehele aanbetaling terug eisen. Het aanbod van een tegoedbon is dan onzin en er mogen geen kosten in rekening worden gebracht.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2009 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>

hallo,

bedankt voor jullie snelle reactie.De tafel is al betaald want dat moest gebeuren voordat de tafel geleverd zou worden. Maar toen kwamen ze dus met alleen een tafelblad.